![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je blijft dat herhalen alsof er een soort van konsekwentie aan verbonden is. Alsof je wil zeggen dat roofovervallen met een alarmpistool eigenlijk onschuldige kwajongenstreken zijn.
En dat dus de juwelier die in eer en geweten zijn eigen leven en dat van zijn gezin verdedigt een soort van schurk is die zwaar gestraft moet worden.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 december 2010 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en hoe weet jij dat?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kent werkelijk geen schaamte.
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Filo had de juwelier eerst moeten vragen om te bewijzen dat het een echt schietgeweer was.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weg met het schuldige slachtoffer leve de onschuldige roofovervallers.
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() ²
schorremorrie heeft alleen voeling/sympathie voor ander tuig.. Een dikke vette trol hanteert alleen provocerende stellingen p.s. weet filo al dat het niet over een marokkaantje gaat..?..of staat ie nog op autoresponding ? Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 8 december 2010 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() Kan wel wezen, maar daar gaat het helemaal niet om. Waar het wel om gaat, is het gevoel in gevaar te zijn als men met een vuurwapen, alarmpistool of niet, bedreigd wordt.
Stel dat u mijn winkel binnen zou komen en met een (alarm)pistool begint te zwaaien en geld eist en/of mensen bedreigt. Denkt u dan dat ik eerst uitvoerig uw wapen ga bestuderen om te kijken of het een echt vuurwapen is, of een alarmpistool? Neen natuurlijk. Dan pak ik mijn eigen vuurwapen indien aanwezig, en blaas ik daarmee instinctief, zonder er verder nog over na te denken, de kop van uw romp. Wat er daarna gebeurt en wat de eventuele gevolgen daarvan zijn, is van later zorg. Op dat moment dient het gevaar, en dat bent u in bovengestelde theoretische situatie, onmiddellijk geëlimineerd te worden. Al de rest van uw zogenaamde 'argumenten' is stompzinnig gelul om de dader letterlijk en figuurlijk buiten schot te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, Filosoof, ik neem mijn waterpistool en vul het met benzine. Da's pas ongevaarlijk.
En een alarmpistool kan ook echte kogels afschieten, mits een beetje werk door een derderangs bankwerker of een creatieve geeft met een €5 vijlenset. Maar uiteindelijk, waarom moeite doen, als een stevige manskerel met een 3 kg voorhamer in de winkel staat te dreigen, dan maakt het echt geen drol verschil uit hoor. Of moet de winkelier vragen, "is dat een opblaasbare voorhamer?"
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() euh, ik zou nie weten hoe een alarmpistool te onderscheiden van een echt?
denk trouwens dat er waterpistolen zijn die er zo "echt" uitzien dat het ook niet bepaald onterecht is om te schieten als ze uw geliefden ermee onder "schot" houden. Maar mensen zonder emoties kunnen natuurlijk perfect rationeel denken op zo'n momenten.
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#359 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Trouwens een alarmpistool is daarom geen onschuldig voorwerp. Al eens gezien wat voor steekvlam daaruit kan komen? Gehoorschade kan het teweeg brengen, je kan er iemand mee neerkloppen... groot verschil tov een waterpistool denk ik. Een overvaller (gewapend of niet) moet maar de gevolgen dragen. Geen medelijden mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik wou gewoon een verklaring waarom de naam van de meerderjarige kompaan zo rigoureus werd verzwegen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |