Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2010, 22:41   #21
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
QuasiX, uw geleuter over bijbels en bijbelteksten hoort in het subforum godsdienst en levensovertuiging thuis.

En verder worden uw argumenten er niet beter op door ze te herhalen.

Het ging hier, in deze draad, dus om geïmmigreerde moslims en hun nakomelingen die elke week in Parijs straten bezetten om er gebedsdiensten te houden, terwijl dat verboden is, enkel en alleen om te laten zien dat zij schijt hebben aan Frankrijk, de Fransen, de Franse wet en de Franse cultuur.

D�*t is het onderwerp van deze draad.
Ik volg het, Sus Iratus.
Als iemand zegt dat de coffeïne niet gezond is, mag ik wel bijvoegen dat de theïne ook niet gezond is. Het is toch hetzelfde. We praten over gezondheid en alkaloïden. Begrijpt u?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 8 december 2010 om 22:44.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 22:57   #22
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ik volg het, Sus Iratus.
Als iemand zegt dat de coffeïne niet gezond is, mag ik wel bijvoegen dat de theïne ook niet gezond is. Het is toch hetzelfde. We praten over gezondheid en alkaloïden. Begrijpt u?
U bedoelt dat islam coffeïne is, en christendom theïne, en dat beide schadelijke gifstoffen voor de maatschappij zijn?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 23:05   #23
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
U bedoelt dat islam coffeïne is, en christendom theïne, en dat beide schadelijke gifstoffen voor de maatschappij zijn?
Neen, ik bedoel, dat als je een beetje koffie drinkt of een beetje thee is het niet schadelijk. En geloof me; er zijn zowel "beetje-koffie-drinkers" als "beetje-thee-drinkers". Maar beetje te veel koffie of beetje te veel thee (om het even) is wel schadelijk. Met deze verwijs ik u door naar de post #7.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 8 december 2010 om 23:06.
Oud 8 december 2010, 23:25   #24
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

CBN NEWS? Het zegt alles.
Ze tonen een paar vrouwen met niqab (dit is geen boerka) en ik weet niet of ze in Frankrijk wonen, maar hoeveel moslimvrouwen in Frankrijk dragen er een niqab? 3? 13? Laten we zeggen dat er bijvoorbeeld 310 zijn, op hoeveel dan? Waarom zo gefocust op die 3 vrouwen in de video? Wat is de boodschap, en waarom?

Ze bidden op straat, ok. Er is geen plaats, maar wanneer gebeurt zoiets, waarom en hoelang duurt het? Worden de straten (en heel de buurt) waar de joden wonen niet gesloten wanneer ze een feest of bijeenkomst hebben? Voor één dag, soms twee en drie dagen? Wat kan het schelen wanneer een straatje voor maximum 5 minuutjes geblokkeerd wordt? In files duurt het soms een halve uur of meer ..

Worden er geen straten soms geblokkeerd voor een of een andere festival of een andere vorm van een culturele gelegenheid? Waarom mag een moslim dat niet en waarom wordt het gelijk gekoppeld aan politiek?

CBN leeft nog steeds in middeleeuwen, die moeten klein beetje wakker worden. Frankrijk is politiek en economisch afhankelijk van veel moslimlanden die al dan niet vroeger een kolonie waren en vandaag een neo-kolonie, deze moslimlanden zijn ook in veel dingen afhankelijk van Frankrijk, dus er is een soort wederzijdse afhankelijkheid en histo-culturele banden en die kan je niet zomaar achterwege laten. Frankrijk kan geen niqaab of boerka (ver)bannen zonder dat eerst met bepaalde moslimlanden te overleggen en een bepaalde moslimland kan niet zomaar stranden, politieke diversiteit, feministische organisaties, discotheken en alcohol trafiek blokkeren zonder eerst met Frankrijk te overleggen and so on .. De wereld is een klein dorpje geworden, er wordt nergens iets afgespeeld in een totale onafhankelijke omgeving; m.a.w er moet altijd een wederzijdse (gedwongen)tolerantie (op basis van pragmatisme en niet humanisme) aanwezig zijn binnen de grenzen waarin een gemeenschap zijn maatschappelijke orde bereikt en dit is afhankelijk van het bewustzijn. Het bewustzijn van westerse geïndustrialiseerde wereld is geen religie, cultuur of rede, maar economie met zijn seculiere aspecten en implicaties in de maatschappelijke mijlpalen en dit bewustzijn moet gerespecteerd worden door bepaalde moslimlanden in zaken die voor dit bewustzijn van belang zijn en dat is heus geen cultuur bijvoorbeeld.

Kan een bepaalde moslimland een groep van christelijke missionarissen (met politieke agenda, verdeel en heers) naar Frankrijk terugsturen? Ja, maar kan dit land een beslissing nemen die het bewustzijn van Frankrijk aantast of in gevaar brengt? Nee.

Dit is de wereld waarin we vandaag leven. In veel moslimlanden is er een discipline en daarom is er sprake van een 'staat' omdat er waarden, normen en culturhistorische identiteit aan de basis van deze discipline ligt; dit is helemaal niet het geval in Frankrijk. In Frankrijk, als de economie ineenstort, stort alles ineen, van individu tot de instituten.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 10:35   #25
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Ja maar ja. Ik zeg hier mijn mening over een religie. Want er is sprake over religie. Het is MIJN MENING! Dit thema is ook een soort provocatie; dat is ook mijn MENING!
Jij hebt een hekel aan de christelijke wereld. Haatdragend zijn alle moslims. Jij zal geen uitzondering zijn. De islam wil veroveren. Dit filmpje is verbazend eerlijk.
Verbazend dat men dit toestaat. Provocerend zijn de moslims. Ze staan te wachten om geweld te gebruiken op ieder die dit soort van verovering wil blokken.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 10:36   #26
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het is niet mijn schuld dat o.a. de meest achterlijke ongeletterde volkeren ter wereld ook moslim zijn
Ik geef je gelijk.
Oud 9 december 2010, 10:37   #27
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat is "links" en "rechts" volgens jou?
Volgens mij; Links = sociaal, Rechts = ethisch (LET OP: niet ETNISCH, wel - ETHISCH; "H" i.p.v. "N")... Ik behoor tot de beide groepen. Ik ben dus zogezegd "centraal" (extreemcentraal bestaat niet, extreemRechts en extreemLinks wel). En jij? (Racisme valt buiten het politiek veld. Noem het misschien "buiten" of "afwezig"; voor mij om het even eigenlijk.)
Ja verafschuwt de christelijke volken. Dan durf je te beweren dat je centraal zit.
Oud 9 december 2010, 10:39   #28
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ze tonen een paar vrouwen met niqab (dit is geen boerka) en ik weet niet of ze in Frankrijk wonen, maar hoeveel moslimvrouwen in Frankrijk dragen er een niqab? 3? 13? Laten we zeggen dat er bijvoorbeeld 310 zijn, op hoeveel dan? Waarom zo gefocust op die 3 vrouwen in de video? Wat is de boodschap, en waarom?

Ze bidden op straat, ok. Er is geen plaats, maar wanneer gebeurt zoiets, waarom en hoelang duurt het? Worden de straten (en heel de buurt) waar de joden wonen niet gesloten wanneer ze een feest of bijeenkomst hebben? Voor één dag, soms twee en drie dagen? Wat kan het schelen wanneer een straatje voor maximum 5 minuutjes geblokkeerd wordt? In files duurt het soms een halve uur of meer ..

Worden er geen straten soms geblokkeerd voor een of een andere festival of een andere vorm van een culturele gelegenheid? Waarom mag een moslim dat niet en waarom wordt het gelijk gekoppeld aan politiek?

CBN leeft nog steeds in middeleeuwen, die moeten klein beetje wakker worden. Frankrijk is politiek en economisch afhankelijk van veel moslimlanden die al dan niet vroeger een kolonie waren en vandaag een neo-kolonie, deze moslimlanden zijn ook in veel dingen afhankelijk van Frankrijk, dus er is een soort wederzijdse afhankelijkheid en histo-culturele banden en die kan je niet zomaar achterwege laten. Frankrijk kan geen niqaab of boerka (ver)bannen zonder dat eerst met bepaalde moslimlanden te overleggen en een bepaalde moslimland kan niet zomaar stranden, politieke diversiteit, feministische organisaties, discotheken en alcohol trafiek blokkeren zonder eerst met Frankrijk te overleggen and so on .. De wereld is een klein dorpje geworden, er wordt nergens iets afgespeeld in een totale onafhankelijke omgeving; m.a.w er moet altijd een wederzijdse (gedwongen)tolerantie (op basis van pragmatisme en niet humanisme) aanwezig zijn binnen de grenzen waarin een gemeenschap zijn maatschappelijke orde bereikt en dit is afhankelijk van het bewustzijn. Het bewustzijn van westerse geïndustrialiseerde wereld is geen religie, cultuur of rede, maar economie met zijn seculiere aspecten en implicaties in de maatschappelijke mijlpalen en dit bewustzijn moet gerespecteerd worden door bepaalde moslimlanden in zaken die voor dit bewustzijn van belang zijn en dat is heus geen cultuur bijvoorbeeld.

Kan een bepaalde moslimland een groep van christelijke missionarissen (met politieke agenda, verdeel en heers) naar Frankrijk terugsturen? Ja, maar kan dit land een beslissing nemen die het bewustzijn van Frankrijk aantast of in gevaar brengt? Nee.

Dit is de wereld waarin we vandaag leven. In veel moslimlanden is er een discipline en daarom is er sprake van een 'staat' omdat er waarden, normen en culturhistorische identiteit aan de basis van deze discipline ligt; dit is helemaal niet het geval in Frankrijk. In Frankrijk, als de economie ineenstort, stort alles ineen, van individu tot de instituten.
Je hebt gelijk. We moeten zo snel mogelijk onafhankelijk worden van de moslimlanden.
Oud 9 december 2010, 10:50   #29
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is "links" en "rechts" volgens jou?
Ik ? Ik ben te complex om in die geïndoctrineerde voorgekauwde kastjes geplaatst te worden. Dat kleur en kant kiezen gedoe is beperkend voor inzicht en mogelijkheden en zou in feite afgeschaft moeten worden.

Wat ik beschouw als links is het stereotiep beeld van sandaaldragende wereldverbeteraars die hun eigen identiteit en rechten overboord gooien omdat ze graag met een maretak in hun *** rondlopen. Ik ben óók sociaal. Maar ik besef ook mogelijkheden en grenzen. En stop met van de discussie proberen af te dwalen. Zeg eens, stel dat jij even loopt te touristen in een dergelijke wijk en je bent geblokkeerd. Wat ga je doen. Een beetje scanderen 'ik ben centraal, leave me alone'? Jij denkt dat die milities begrip gaan tonen en je gaan doorlaten?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:52   #30
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Dank u porpo. Uw schrijfsel is namelijk het beste pleidooi sinds lange tijd voor een totale immigratiestop van alles wat ook maar in de verste verte een beetje naar islam riekt. Het is tevens een pleidooi om de banden met islamitische landen rigoreus door te snijden, voordat die hier, via hun vijfde colonne, de dienst gaan uitmaken. En uiteraard is hetgeen u schrijft een vurig pleidooi om de hier in Europa reeds aanwezige islamieten in het kader van de staatsveiligheid bijzonder goed in de gaten te houden en al hun politiek-religieuze activiteiten aan banden te leggen, in te perken, en waar mogelijk compleet te doen verdwijnen.

Nogmaals dank porpo!
Oud 9 december 2010, 11:58   #31
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die moslim vraagt geen toestemming. De andere gelegenheden wel. Dat is net het probleem. Je moet ook wel luisteren als je iets bekijkt. Als ze toestemming zouden vragen zou dit zo geen probleem zijn.

Wat voorts óók het probleem zijn zijn die kerels die ertussen lopen terwijl de rest loopt te bidden. De privé-milities. Waarom mogen ze een religieuze bijkomst 'beschermen' en waarom mag Blood & Honour geen kerkdienst beschermen? Knaldezelfde kwestie. Volgens jou logica mogen Hells' Angels dan ook de snelweg smorgens blokkeren om een feestje te houden. Dat half uur wachten maakt toch niet uit?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 14:32   #32
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

CBN brengt reportages uit dat tijdsvak..verleden week opgenomen..

Geen enkel modern mens dat het begrip verdraagzaamheid kent, hoe links ook, kan daar één zinnig pro argument voor verzinnen...

Maar dat bent u dan ook niet, u mag/kan geen medegelovigen beoordelen noch zelfkritiek noch kritische beschouwingen geven over uw eigen religie..als koranslaafje ontdaan van iedere unieke persoonlijkheid.

Apropos toch bedankt om het aan te durven van te komen debatteren...de linkse collaborateurs zijn in geen velden of wegen te bekennen uit pure schaamte..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 december 2010 om 14:34.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 16:59   #33
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Jij hebt een hekel aan de christelijke wereld. Haatdragend zijn alle moslims. Jij zal geen uitzondering zijn. De islam wil veroveren. Dit filmpje is verbazend eerlijk.
Verbazend dat men dit toestaat. Provocerend zijn de moslims. Ze staan te wachten om geweld te gebruiken op ieder die dit soort van verovering wil blokken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Ja verafschuwt de christelijke volken. Dan durf je te beweren dat je centraal zit.
Het was;
1) een persoonlijke aanval tegen mij
- "Jij hebt een hekel aan de christelijke wereld"
- "Jij zal geen uitzondering zijn. De islam wil veroveren"

2) een racistische aanval tegen alle moslims
- "Haatdragend zijn alle moslims"
- "Provocerend zijn de moslims"
- "Ze staan te wachten om geweld te gebruiken op ieder die dit soort van verovering wil blokken"

Ik heb geen hekel aan niemand.
Zulke radicale uitspraken (zoals jij gemaakt hebt) worden gemaakt door een tekort aan intelligentie.
-
Je post heeft niks te maken met mijn posten eigenlijk.
-
Er is geen discussie tussen ons. En ik heb ook geen zin om met jou te (te beginnen te) discusseren; je praat beetje zoals Mare Nostrum. Vind iemand anders voor te discusseren. Echt waar! Maak het niet moeilijk. Maak gewoon alsof je niet bestaat (= praat met mij aub niet, ok?).

Laatst gewijzigd door QuasiX : 9 december 2010 om 17:27.
Oud 9 december 2010, 17:06   #34
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Ik ? Ik ben te complex om in die geïndoctrineerde voorgekauwde kastjes geplaatst te worden. Dat kleur en kant kiezen gedoe is beperkend voor inzicht en mogelijkheden en zou in feite afgeschaft moeten worden.

Wat ik beschouw als links is het stereotiep beeld van sandaaldragende wereldverbeteraars die hun eigen identiteit en rechten overboord gooien omdat ze graag met een maretak in hun *** rondlopen. Ik ben óók sociaal. Maar ik besef ook mogelijkheden en grenzen. En stop met van de discussie proberen af te dwalen. Zeg eens, stel dat jij even loopt te touristen in een dergelijke wijk en je bent geblokkeerd. Wat ga je doen. Een beetje scanderen 'ik ben centraal, leave me alone'? Jij denkt dat die milities begrip gaan tonen en je gaan doorlaten?
Wil je mijn mening horen? (Ik ga herhalen). Ik weet het dus niet wat het "centraal" voor jou betekent, maar voor mij;
centraal =
1) geen extremisme (0%);
2) bestrijden tegen criminaliteit in het algemeen (100%)
3) sociaal en ethisch blijven denken

-------
(HERHALING VAN MIJN POSTEN)
Citaat:
Met een gothic kledij loopt een ganse gemeente nergens rond, terwijl in Schaarbeek in Brussel bijvoorbeeld loopt iedereen gekleed als een "buitenlander". Probeer als een buitenlander naar Iran (gewoon als een toerist) te rijzen (vrouwen vooral) gothic gekleed en dan nog democratie en socialisme daar te eisen. Alleen je kleren zijn al genoeg om bliksemsnel naar de gevangenis te vliegen.
Citaat:

...Je ziet ook vaak lieve bejaarde vrouwkes gekleed als Mother Teresa in Brugge. Je wil zelfs soms een hug geven omdat ze zo braaf eruit zien. Maar nooit een ganse gemeente

Laatst gewijzigd door QuasiX : 9 december 2010 om 17:36.
Oud 9 december 2010, 17:34   #35
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Worden er geen straten afgesloten voor processies? Ik dacht van wel.

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 december 2010 om 17:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 17:41   #36
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Worden er geen straten afgesloten voor processies? Ik dacht van wel.
Ja, want processies zijn ook echt een wekelijks gebeuren, net zoals die urenlang durende, met het hol naar het westen gekeerde, illegale gebedsdiensten op straat in Parijs, waarvoor geen toestemming is gevraagd noch gegeven.

Nietwaar, meneer de wijsgeer?
Oud 9 december 2010, 17:46   #37
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Als die moslims een aanvraag indienen om op straat te bidden en als het goedgekeurd wordt, dan ze dan bidden op straat. Anders laat je gewoon de honden erop los.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 17:59   #38
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Als die moslims een aanvraag indienen om op straat te bidden en als het goedgekeurd wordt, dan ze dan bidden op straat. Anders laat je gewoon de honden erop los.
Daar zegt u zoiets. De modale Fransman die dit allemaal met lede ogen moet aanzien, kan zelf ook wat doen natuurlijk. En wel met honden-, en waarom ook niet, varkenspatrouilles elke vrijdag over straat gaan wandelen daar. Zolang die beestjes keurig aangelijnd zijn, kan niemand hen wat maken.

Ik zie het al voor me:

- allaaaaahuuuuu snackbaaaaaar !
- woef woef, knor knor !

Desgewenst kunnen boze Franse boeren, als ze weer eens wat te protesteren hebben, ook gewoon hun veestapel in de desbetreffende straten op vrijdag loslaten.
Oud 9 december 2010, 18:19   #39
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Ik ga even naar de film (verslag) van CBN news kijken.
Oud 9 december 2010, 18:21   #40
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Wetsovertreding (door de politie).
(Ik kijk het niet meer).

Laatst gewijzigd door QuasiX : 9 december 2010 om 18:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be