Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2010, 21:28   #1961
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De aard van de seksuele activiteiten heeft wel degelijk te maken met de geaardheid van de "deelnemers". Je spreekt jezelf tegen. (deelnemers? is het een groepsgebeuren? toch niet meer dan twee personen he?...)
Nee, de aard van de seksuele activiteiten heeft niets met de geaardheid van de deelnemers te maken. En "twee" is een meervoud, beste, het rechtvaardigt het gebruik van de meervouds-s aan het einde van het zelfstandig naamwoord.

Citaat:
Als je nu eens zou toegeven dat extreme seksuele losbandigheid in dat milieu normaal is, dan zou je pas tot oplossingen kunnen komen. Doodzwijgen heeft geen zin. Zoals Paulus zegt liegen de cijfers niet.
Wie zwijgt er hier iets dood misschien? Ik ben me er terdege van bewust dat er een verregaande seksuele losbandigheid bestaat in het holebi-milieu, net zoals dat ook in het hetero-milieu bestaat. Het probleem zit 'em niet in die losbandigheid, maar in het gebrek aan de broodnodige bescherming bij bepaalde seksuele activiteiten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 21:29   #1962
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Omdat er geen grond is om ze niet als gelijk en gelijkwaardig te beschouwen.
Waarom denkt u dat dit zo is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 21:30   #1963
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom denkt u dat dit zo is?
Waarom denkt u dat dit niet zo is?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 9 december 2010, 21:31   #1964
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zwijgt er hier iets dood misschien? Ik ben me er terdege van bewust dat er een verregaande seksuele losbandigheid bestaat in het holebi-milieu, net zoals dat ook in het hetero-milieu bestaat. Het probleem zit 'em niet in die losbandigheid, maar in het gebrek aan de broodnodige bescherming bij bepaalde seksuele activiteiten.
Uw zienswijze wordt in ieder geval niet gedeeld door bijvoorbeeld het Rode Kruis. Op het vragenformulier van de donor staan er twee vragen over enerzijds risicogedrag en anderzijds seksuele contacten met hetzelfde geslacht. Als je het eerste aanstipt, word je onmiddellijk als donor geschrapt. Als je het tweede aanstipt, ook. Dat laatste doet het Rode Kruis niet zonder reden, juist omdat ze uit de feiten weten dat losbandigheid in dat homoseksueel milieu hoogtij viert.
Oud 9 december 2010, 21:32   #1965
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom denkt u dat dit niet zo is?
U stelde dat er geen grond voor is. Welnu, ik vraag u waarom u dat denkt. Aan uw tegenvraag te zien zit u blijkbaar verlegen om een antwoord.
Oud 9 december 2010, 21:33   #1966
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omwille van een misplaatste sociale druk, Paulus, niet omdat het per definitie zo goed is voor het kind en al zeker niet in het belang van de opvoeding van dat kind.
In de veronderstelling dat je gelijk zou hebben, moet je toch toegeven dat deze zogenaamde wetenschap niet zo oud is als het huwelijk. Uw uitleg voldoet niet om te weerleggen dat het huwelijk ondermeer daardoor niet tot stand gekomen is.

Integendeel erkent u zelfs de sociale druk om te trouwen in dergelijk geval. Het is dus welzeker zo, dat het huwelijk ondermeer door die reden bestond.

Citaat:
Zoals ik eerder al zei: de belangrijkste reden voor het ontstaan van het huwelijk heeft met het creëren van familiebanden te maken.
U zei woordelijk (ik citeer):
Raf: Nee, dat heeft er niets mee te maken, want dat was niet een van de redenen dat het huwelijk tot stand kwam.
U zei het zelf een paar keer.

Tot ik u vroeg:
Paulus: U schijnt er meer van te weten. Laat eens horen. Waar en wanneer kwam het huwelijk tot stand en met welke redens?
en dan komt u zoals gewoonlijk, kronkel, weer met wat anders af.

En dan zijn er mensen die zich afvragen waarom deze thread zo lang is?

't Is niet moeilijk te begrijpen hé Raf?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 21:34   #1967
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U stelde dat er geen grond voor is. Welnu, ik vraag u waarom u dat denkt. Aan uw tegenvraag te zien zit u blijkbaar verlegen om een antwoord.
U stelde dat er wel een grond voor is. Welnu, ik vraag u waarom u dat denkt. Aan uw ontwijkende antwoorden te zien, zit u blijkbaar verlegen om een antwoord.

Citaat:
Oud 9 december 2010, 21:37   #1968
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U stelde dat er wel een grond voor is. Welnu, ik vraag u waarom u dat denkt. Aan uw ontwijkende antwoorden te zien, zit u blijkbaar verlegen om een antwoord.
Ik stelde u een vraag. Voor het overige heb ik niets gesteld in dat bericht.

Kortom, we kunnen dus besluiten dat u geen grond vindt voor uw eigen stellingen. Paulus' eerdere uitspraak blijkt nog eens bevestigd te zijn, nl. verder dan het uiten van een mening kom je niet. Echte argumenten ontbreken of wordt uit angst uit de weg gegaan.
Oud 9 december 2010, 21:38   #1969
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
In de veronderstelling dat je gelijk zou hebben, moet je toch toegeven dat deze zogenaamde wetenschap niet zo oud is als het huwelijk. Uw uitleg voldoet niet om te weerleggen dat het huwelijk ondermeer daardoor niet tot stand gekomen is.

Integendeel erkent u zelfs de sociale druk om te trouwen in dergelijk geval. Het is dus welzeker zo, dat het huwelijk ondermeer door die reden bestond.
En het bestempelen van kinderen als bastaarden, Paulus? Hoe oud is dat gebruik? Zo oud als het huwelijk zelf?

Citaat:
U zei woordelijk (ik citeer):
Raf: Nee, dat heeft er niets mee te maken, want dat was niet een van de redenen dat het huwelijk tot stand kwam.
U zei het zelf een paar keer.

Tot ik u vroeg:
Paulus: U schijnt er meer van te weten. Laat eens horen. Waar en wanneer kwam het huwelijk tot stand en met welke redens?
en dan komt u zoals gewoonlijk, kronkel, weer met wat anders af.
Nee, Paulus, ik kwam niet "weer met wat anders af". Het is bijna letterlijk wat ik eerder in deze thread al gezegd heb. Iets waar u toen al niet op inging en waar u nu ook weer omheen probeert te fietsen.

Er is inderdaad een reden waarom draden waarin u deelneemt aan de discussie zo lang worden. Uw off topic gezwets is daar niet vreemd aan. Misschien kan u nog eens enkele bladzijden persoonlijke aanvallen lanceren om mij wat in diskrediet te brengen. Dat doet het ook altijd goed in topics waarin u ten tonele verschijnt. Aan schoothondjes om uw lasterlijke praktijken toe te komen juichen, zal er alvast geen gebrek zijn.

Citaat:
Oud 9 december 2010, 21:39   #1970
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stelde u een vraag. Voor het overige heb ik niets gesteld in dat bericht.

Kortom, we kunnen dus besluiten dat u geen grond vindt voor uw eigen stellingen.
Nogmaals een ontwijkend antwoord. Ik meen dat we daaruit kunnen besluiten dat u geen grond vindt voor uw eigen stellingen.

Citaat:
Oud 9 december 2010, 21:40   #1971
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat werd in deze thread al in geuren en kleuren uit de doeken gedaan. U was er natuurlijk niet mee akkoord en dat is uw goed recht. Maar doe nu toch niet alsof je niet weet waarom Jan en ikzelf ook trouwens, denken dat daar wél een grond voor is.

Uw grond, die hebben we nog niet gezien. Het enige wat we kregen waren "fatsoenlijke" reacties als Bulshit, utopisch, onrealistisch, wollig, kwatsj enz...

En dan zijn er mensen die zich afvragen waarom de ze thread zo lang duurt.

Niet moeilijk te begrijpen hé Raf?

Paulus.
Oud 9 december 2010, 21:42   #1972
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals een ontwijkend antwoord. Ik meen dat we daaruit kunnen besluiten dat u geen grond vindt voor uw eigen stellingen.
O, jawel, alleen heb ik dat alleen veel eerder uiteengezet. Van u heb ik evenwel nog niet mogen vernemen om welke reden homoseksuele en heteroseksuele relaties wel gelijkwaardig en zelfs gelijk (uw eigen woorden!) zijn. U stelt dat steeds, maar argumenten die aan de grondslag zouden moeten liggen, vernemen we niet.
Oud 9 december 2010, 21:45   #1973
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat werd in deze thread al in geuren en kleuren uit de doeken gedaan. U was er natuurlijk niet mee akkoord en dat is uw goed recht. Maar doe nu toch niet alsof je niet weet waarom Jan en ikzelf ook trouwens, denken dat daar wél een grond voor is.
Inderdaad, jij als ik hebben bijvoorbeeld gesproken over het ontbreken van een inherent natuurlijke finaliteit van homoseksuele relaties. En ja, dat HM en Raf zich daar niet in zouden kunnen vinden, wisten we wel op voorhand. Wel valt op dat hun reacties een soort veredeld scheldproza zijn. Tegenargumenten komen er niet, juist omdat zij, en niemand anders, vanuit een sterk dogmatisch denken starten. Dat begint met "Homoseksuele en heteroseksuele relaties zijn hetzelfde. Punt uit, andere lijn." Waarom? Antwoord van hen: "Omdat ze hetzelfde zijn".
Oud 9 december 2010, 21:47   #1974
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het bestempelen van kinderen als bastaarden, Paulus? Hoe oud is dat gebruik? Zo oud als het huwelijk zelf?
Jij zou dat moeten weten, want jij weet blijkbaar om welke redens het huwelijk niet tot stand kwam.

Citaat:
Nee, Paulus, ik kwam niet "weer met wat anders af". Het is bijna letterlijk wat ik eerder in deze thread al gezegd heb. Iets waar u toen al niet op inging en waar u nu ook weer omheen probeert te fietsen.
Jawel. U begint over de kwaliteit van opvoeding bij diverse geaardheden terwijl het om de bestaansreden van het huwelijk ging. Ik zei het je al eerder Raf; de meelezer is niet zo dom als jij schijnt te denken.

Citaat:
Er is inderdaad een reden waarom draden waarin u deelneemt aan de discussie zo lang worden. Uw off topic gezwets is daar niet vreemd aan. Misschien kan u nog eens enkele bladzijden persoonlijke aanvallen lanceren om mij wat in diskrediet te brengen. Dat doet het ook altijd goed in topics waarin u ten tonele verschijnt. Aan schoothondjes om uw lasterlijke praktijken toe te komen juichen, zal er alvast geen gebrek zijn.
Zo lang u leugens over mij verkondigt, zo lang zal ik de waarheid, met de nodige links gefundeerd, over u zeggen. Dat lijkt mij fair play.

Dat u dat niet graag heeft is uw probleem. zeker omdat u bepaalde krasse uitspraken van u, weigert terug te nemen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 december 2010 om 21:49.
Oud 9 december 2010, 21:49   #1975
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, jawel, alleen heb ik dat alleen veel eerder uiteengezet. Van u heb ik evenwel nog niet mogen vernemen om welke reden homoseksuele en heteroseksuele relaties wel gelijkwaardig en zelfs gelijk (uw eigen woorden!) zijn. U stelt dat steeds, maar argumenten die aan de grondslag zouden moeten liggen, vernemen we niet.
Het is dan ook een evidentie. Iets wat in feite geen uitleg behoeft... Maar goed: omdat u blijft aandringen...

De band tussen een homoseksueel paar is op dezelfde fundamentele elementen gebaseerd als die tussen een heteroseksueel paar: vriendschap, warmte, liefde, genegenheid, wederzijdse steun en bijstand, seksuele aantrekkingskracht,...

Het is dan ook maar logisch dat die band van een homoseksueel paar dezelfde wettelijke bekrachtiging kan krijgen als die van een heteroseksueel paar.

Citaat:
Oud 9 december 2010, 21:51   #1976
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is dan ook een evidentie. Iets wat in feite geen uitleg behoeft... Maar goed: omdat u blijft aandringen...

De band tussen een homoseksueel paar is op dezelfde fundamentele elementen gebaseerd als die tussen een heteroseksueel paar: vriendschap, warmte, liefde, genegenheid, wederzijdse steun en bijstand, seksuele aantrekkingskracht,...
Dit lijken me allemaal geen argumenten te zijn om de gelijkwaardigheid en zelfs de gelijkheid te onderbouwen. Ook pedofilie/seksuele relaties kunnen door de betrokkenen zo ingevuld worden (naar u alsook HM beweren).
Oud 9 december 2010, 21:54   #1977
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, jij als ik hebben bijvoorbeeld gesproken over het ontbreken van een inherent natuurlijke finaliteit van homoseksuele relaties. En ja, dat HM en Raf zich daar niet in zouden kunnen vinden, wisten we wel op voorhand. Wel valt op dat hun reacties een soort veredeld scheldproza zijn. Tegenargumenten komen er niet, juist omdat zij, en niemand anders, vanuit een sterk dogmatisch denken starten. Dat begint met "Homoseksuele en heteroseksuele relaties zijn hetzelfde. Punt uit, andere lijn." Waarom? Antwoord van hen: "Omdat ze hetzelfde zijn".
Inderdaad. Ik begin zelfs, ter goeder trouw, sterk te zoeken, bij onze discussiepartners, naar het volume vermogen om analytisch te denken, teneinde, mits misschien een niveauaanpassing, een beetje vooruit te raken.

Alhoewel de mogelijke verklaring ook te vinden kan zijn, dat bepaalde heren en dames op dit forum eerder aan 'profiling' doen, wegens een indentiteitsprobleem, dan wel ernstig te willen discuteren met tegenover elkaar afwegende argumentatie.

Of een combinatie van de twee.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 december 2010 om 22:04.
Oud 9 december 2010, 21:59   #1978
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel. U begint over de kwaliteit van opvoeding bij diverse geaardheden terwijl het om de bestaansreden van het huwelijk ging. Ik zei het je al eerder Raf; de meelezer is niet zo dom als jij schijnt te denken.
Ik mag het hopen, Paulus. Die niet-zo-domme meelezer zal dan kunnen zien dat jij het bent die telkens met de opvoeding van kinderen op de proppen komt. Ik duikelde snel even twee van uw eerdere berichtjes op, waaruit dat onomstotelijk blijkt:
Citaat:
Dat is ook niet wat ik beweer. Ik beweer dat één van de bestaansredens van het huwelijk er is met het oog op de kinderen die eruit vort kunnen vloeien. Dat weerlegt u niet in uw repliek.
Citaat:
Het staat er niet volkomen los van. Ondermeer met het oog op de opvoeding van kinderen die daarbij een stabiele ouderrelatie best kunnen gebruiken, kwam het huwelijk tot stand.

Paulus.
Ik daarentegen, Paulus, heb de hele tijd al staande gehouden dat het hebben van of het opvoeden van kinderen niets te maken heeft met het huwelijk of de ontstaansreden ervan. Eén van de voornaamste redenen waarom het huwelijk tot stand kwam, is het creëren van familiebanden. Ook dat heb ik al meermaals gesteld.

Citaat:
Oud 9 december 2010, 22:01   #1979
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit lijken me allemaal geen argumenten te zijn om de gelijkwaardigheid en zelfs de gelijkheid te onderbouwen. Ook pedofilie/seksuele relaties kunnen door de betrokkenen zo ingevuld worden (naar u alsook HM beweren).
Nee, die kunnen dat niet en noch Marijke noch ikzelf hebben ooit iets dergelijks beweerd.

Citaat:
Oud 9 december 2010, 22:03   #1980
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je eens stoppen met schelden?
Nu vraag ik het je nog vriendelijk.
Wat is daar schelden aan ? Ik zeg alleen dat het een schande is dat het symbool van de Vlaamse Cultuurgemeenschap bezoedeld wordt door een fascist . Als vlaamsgezinde zou u daar akkoord mee moeten zijn !

Maar allee , omdat u het zo vriendelijk vraagt en om mijn goede wil te tonen : Danke schön !
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be