Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: In 2011 wordt prins Filip koning.
ja 10 19,23%
nee 42 80,77%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2010, 13:47   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Gelukkig, want niemand zit te wachten op dat soort negationistische praat. Het is ronduit beschamend wat jij hier allemaal zit te bazelen.
Dikke 2!
Oud 9 december 2010, 13:54   #142
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Uiteraard!

1. Twijfel jij daar aan?

2. Ben jij Filip van Zatte Jef

3. en heb jij moeite om een gepaste vrouw te vinden misschien?

4. Ik ken heel wat mensen die hem goed kennen de man is echt niet zo ongewild als wat jij wil laten uitschijnen.
1. Ja.

2. Neen.

3. Misschien.

4. De man, of z'n titel/portefeuille?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 16:22   #143
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm... in het feit dat er geen vergelijk is.

Lijkt me nogal gek dat die man indien hij zo "niks heeft gedaan voor Congo" daar nog steeds zou worden aanzien als een held. Het gaat dus wel om een heel andere periode hé... toen had je zelf arabieren die zich kwamen "bedienen" in Congo (in de vorm van "slaafjes halen"). Nog geen 50 jaar eerder zaten ze daar in Amerika, het land van melk en honing, nog te werken met geïmporteerde zwartjes.

Hij bracht overigens heel wat meer in het land zoals infrastructuur, moderniteit,... Congo was toen een doorn in het oog van de Engelse kolonies die er een pak minder goed aan toe waren. Daarom ook dat de wreedheden zo verspreid zijn.
Dat hebben onze ex politiekers ook gedaan, slaafjes halen, alleen noemden ze het geen slaafjes maar immigranten, om voor een appel en een ei in de koolmijnen te duiken.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 december 2010 om 16:23.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 20:58   #144
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon dit is het laatste wat ik over leopold ga schrijven want daar gaat het hier niet om...
Eerst en vooral moet je dat eens leren kaderen. Het ging om een kolonie... en die kolonies daar haalde men gewoon rijkdommen. Dat het er daar weinig ethisch aan toe ging is een gegeven. Vooral in zwart Afrika maar ook in andere kolonies was dat zo denk maar wat men heeft gedaan met de indiaantjes (in termen van vandaag "een etnische zuivering"). Het zelfde is trouwens gebeurd met de mayas, de aboriginals,...
Maar waar gaat het eigenlijk om? Die "miljoenen doden" zijn eerst en vooral nooit bewezen (kan meer zijn kan minder zijn) en vooral de waarom (toch wel vrij belangrijk natuurlijk) er zoveel doden waren is zeker niet gekend. Wat wel gekend is zijn die beelden van afgehakte ledematen en folteringen, gruwelijk allemaal maar allemaal technieken van de Afrikanen voor de Afrikanen (niet geïmporteerd dus). En hiermee zeg ik niet dat dat allemaal gruwelijk is maar zo maar wijzen met de vinger naar Leopold II die eigenaar was van de kolonie maar er nooit is geweest is volgens mij wat kort door de bocht. De kans bestaat dat de man zelf niet afwist van die praktijken...
Maar zoals zo vaak gaat deze discussie niet over of men al dan niet dit historisch feit wil helpen verstaan maar het gaat hier weer puur om het bashen van de koninklijke familie... En dan zeker de meest succesvolle van alle koningen. De man die ons land op de wereldkaart heeft geplaatst. Spijtig maar niet verbazend op dit forum... en daarmee heb ik mijn laatste woorden over dit onderwerp geplaatst.

Leopold en Congo mogen dan buiten deze discussie staan (jou woorden), vervang de congolese "kolonie" eens door "kolonie 'vlaanderen" !! Met deze gedachtengang wordt veel duidelijk over je politiek denken.
Je denkt van jezelf dat je progressief bent, maar met dat soort van redeneringen zou ik (door extreem rechts gebombardeerde communist) me niet willen verbinden !!

Een regime ,dat zich beroept op de overgang van de "troon" van vader op zoon (of dochter, o wat zijn we lekker progressief, een vrouw kan het hoogste ambt bekleden in ons koninkrijkje)
VRAAGT er om om gebasht te worden !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 22:18   #145
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard!
Twijfel jij daar aan? Ben jij Filip van Zatte Jef en heb jij moeite om een gepaste vrouw te vinden misschien?

Ik ken heel wat mensen die hem goed kennen de man is echt niet zo ongewild als wat jij wil laten uitschijnen.
Het doet er niet toe wat voor soort mens die Filip is, een hele toffe of een echte smeerlap, het Koningshuis moet gewoon verdwijnen, net zoals België. Hoe vlugger hoe liever.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 22:21   #146
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Bon dit is het laatste wat ik over leopold ga schrijven want daar gaat het hier niet om...
Eerst en vooral moet je dat eens leren kaderen. Het ging om een kolonie... en die kolonies daar haalde men gewoon rijkdommen. Dat het er daar weinig ethisch aan toe ging is een gegeven. Vooral in zwart Afrika maar ook in andere kolonies was dat zo denk maar wat men heeft gedaan met de indiaantjes (in termen van vandaag "een etnische zuivering"). Het zelfde is trouwens gebeurd met de mayas, de aboriginals,...
Maar waar gaat het eigenlijk om? Die "miljoenen doden" zijn eerst en vooral nooit bewezen (kan meer zijn kan minder zijn) en vooral de waarom (toch wel vrij belangrijk natuurlijk) er zoveel doden waren is zeker niet gekend. Wat wel gekend is zijn die beelden van afgehakte ledematen en folteringen, gruwelijk allemaal maar allemaal technieken van de Afrikanen voor de Afrikanen (niet geïmporteerd dus). En hiermee zeg ik niet dat dat allemaal gruwelijk is maar zo maar wijzen met de vinger naar Leopold II die eigenaar was van de kolonie maar er nooit is geweest is volgens mij wat kort door de bocht. De kans bestaat dat de man zelf niet afwist van die praktijken...
Maar zoals zo vaak gaat deze discussie niet over of men al dan niet dit historisch feit wil helpen verstaan maar het gaat hier weer puur om het bashen van de koninklijke familie... En dan zeker de meest succesvolle van alle koningen. De man die ons land op de wereldkaart heeft geplaatst. Spijtig maar niet verbazend op dit forum... en daarmee heb ik mijn laatste woorden over dit onderwerp geplaatst.
Nu nog een man die dat onland van de wereldkaart afhaalt.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 23:21   #147
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dikke 2!
Maak er maar een dikke 3 van.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 23:32   #148
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard!
Twijfel jij daar aan? Ben jij Filip van Zatte Jef en heb jij moeite om een gepaste vrouw te vinden misschien?

Ik ken heel wat mensen die hem goed kennen de man is echt niet zo ongewild als wat jij wil laten uitschijnen.
Filip en Mathilde liggen in bed. Mathilde zegt: “Filip, ik heb het koud.” “Wacht ik zal een deken gaan halen” zegt Filip en hij gaat om een deken. Een tijdje later “Filip ik heb nog altijd koud.” Filip staat recht en gaat nog een deken halen. Nog later zegt Mathilde: Filip, ik heb nog koud. “Maar Mathilde toch ik heb al twee dekens gaan halen.” Waarop Mathilde antwoordt: “Maar Filip weet jij wat papa doet als mama koud heeft?” “Nee.” Zegt Filip. “Dan gaat papa op mama gaan liggen.” “Maar Mathilde het is nu toch veel te laat om nog naar uw papa te bellen!”

Filip en Mathilde gaan naar de zoo van Antwerpen. Ze rijden met een wagentje door het park. Onderweg komen ze een giraf tegen. Mathilde vraagt: “Filip, wat voor een dier is dat?” Waarop Filip antwoordt: “dat is een dangoeroe.” Een beetje verder komen ze een neushoorn tegen. Mathilde vraagt weer: “wat voor een dier is dat?” Filip zegt:”dat is ook een dangoeroe.” “ook een dangoeroe?”vraagt Mathilde “jaja dat is ook een dangoeroe” zegt Filip Nog verder in het park zien ze een tijger. Mathilde vraagt nog een keer: “welk dier is dat?” Filip zegt: “dat is ook een dangoeroe.” “Maar Filip dat kan toch niet.” “Ik weet het heel zeker,” zegt Filip, “want in het begin stond er op een bord : all animals inside this park are ‘dangoeroes’”.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 december 2010 om 23:43.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 12:07   #149
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het doet er niet toe wat voor soort mens die Filip is, een hele toffe of een echte smeerlap, het Koningshuis moet gewoon verdwijnen, net zoals België. Hoe vlugger hoe liever.
Inderdaad. Geen koningin Filip! Die mag dragqueen gaan spelen in een kabaret... als ze die hebben willen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 12:59   #150
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Gelukkig, want niemand zit te wachten op dat soort negationistische praat. Het is ronduit beschamend wat jij hier allemaal zit te bazelen.
Gebruik geen grote woorden die je niet verstaat dat komt zo zielig over...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 12:59   #151
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dikke 2!
Alé onze forum-crimineel gaat nog eens een ethisch oordeel vellen zie .
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 10 december 2010, 13:01   #152
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Ja.

Citaat:
2. Neen.
ligt het er niet ver van?
Citaat:
3. Misschien.
komt het door het vorige en ben je daardoor diep getraumatiseerd?
Citaat:
4. De man, of z'n titel/portefeuille?
Ik had het over de mens zelf... staat daar toch duidelijk?
Citaat:
Oud 10 december 2010, 13:01   #153
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat hebben onze ex politiekers ook gedaan, slaafjes halen, alleen noemden ze het geen slaafjes maar immigranten, om voor een appel en een ei in de koolmijnen te duiken.
Politiekers? Volksvertegenwoordigers zal je bedoelen... je moet je er niet zo gemakkelijk van af halen.
Citaat:
Oud 10 december 2010, 13:04   #154
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Leopold en Congo mogen dan buiten deze discussie staan (jou woorden), vervang de congolese "kolonie" eens door "kolonie 'vlaanderen" !! Met deze gedachtengang wordt veel duidelijk over je politiek denken.
Je denkt van jezelf dat je progressief bent, maar met dat soort van redeneringen zou ik (door extreem rechts gebombardeerde communist) me niet willen verbinden !!

Een regime ,dat zich beroept op de overgang van de "troon" van vader op zoon (of dochter, o wat zijn we lekker progressief, een vrouw kan het hoogste ambt bekleden in ons koninkrijkje)
VRAAGT er om om gebasht te worden !
Voor sommigen wel ja... voor anderen niet. Ik maak deel uit van die laatste groep; ik zie de meerwaarde in van een monarchie.
als je die discussie natuurlijk aangaat met oermensen bij wie de cultuur niet verder rijkt dat een tripel karmeliet in café Jeanne dan snap je natuurlijk wel dat ik met andere wapens vecht. Daarom... beter niet te veel over "discussiëren" hier.
Citaat:
Oud 10 december 2010, 13:05   #155
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
zie vorige post...
Citaat:
Oud 10 december 2010, 13:05   #156
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Filip en Mathilde liggen in bed. Mathilde zegt: “Filip, ik heb het koud.” “Wacht ik zal een deken gaan halen” zegt Filip en hij gaat om een deken. Een tijdje later “Filip ik heb nog altijd koud.” Filip staat recht en gaat nog een deken halen. Nog later zegt Mathilde: Filip, ik heb nog koud. “Maar Mathilde toch ik heb al twee dekens gaan halen.” Waarop Mathilde antwoordt: “Maar Filip weet jij wat papa doet als mama koud heeft?” “Nee.” Zegt Filip. “Dan gaat papa op mama gaan liggen.” “Maar Mathilde het is nu toch veel te laat om nog naar uw papa te bellen!”

Filip en Mathilde gaan naar de zoo van Antwerpen. Ze rijden met een wagentje door het park. Onderweg komen ze een giraf tegen. Mathilde vraagt: “Filip, wat voor een dier is dat?” Waarop Filip antwoordt: “dat is een dangoeroe.” Een beetje verder komen ze een neushoorn tegen. Mathilde vraagt weer: “wat voor een dier is dat?” Filip zegt:”dat is ook een dangoeroe.” “ook een dangoeroe?”vraagt Mathilde “jaja dat is ook een dangoeroe” zegt Filip Nog verder in het park zien ze een tijger. Mathilde vraagt nog een keer: “welk dier is dat?” Filip zegt: “dat is ook een dangoeroe.” “Maar Filip dat kan toch niet.” “Ik weet het heel zeker,” zegt Filip, “want in het begin stond er op een bord : all animals inside this park are ‘dangoeroes’”.
Héhé... ik ken er nog een pak hoor.
Citaat:
Oud 10 december 2010, 13:51   #157
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1.

2. ligt het er niet ver van?

3. komt het door het vorige en ben je daardoor diep getraumatiseerd?

4. Ik had het over de mens zelf... staat daar toch duidelijk?
1. Goed, hé?

2. Toch, toch, héél ver van zelfs.

3. Neen, en neen, niet bepaald.

4. Laat hem dan eens totaal incognito en zonder portefeuille aan een mooie vrouw geraken, en een hoop vrienden. Wedden dat het 'm niet lukt?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 13:54   #158
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Inderdaad. Geen koningin Filip! Die mag dragqueen gaan spelen in een kabaret... als ze die hebben willen.
Dragqueen, dat weet ik nog zo niet, maar een goede kapstok om boa's (de vedersjaals, niet de slangen ) op te hangen komt altijd van pas
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 10 december 2010 om 13:54.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 13:57   #159
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor sommigen wel ja... voor anderen niet. Ik maak deel uit van die laatste groep; ik zie de meerwaarde in van een monarchie.
als je die discussie natuurlijk aangaat met oermensen bij wie de cultuur niet verder rijkt dat een tripel karmeliet in café Jeanne dan snap je natuurlijk wel dat ik met andere wapens vecht. Daarom... beter niet te veel over "discussiëren" hier.
Oh, enlighten us, please... Wat is de meerwaarde van een erfelijke Franstalige inteeltmonarchie in een land waar de meerderheid Nederlands spreekt?

En is die meerswaarde van die aard dat ze de kosten waard zijn?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 14:04   #160
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

4. Laat hem dan eens totaal incognito en zonder portefeuille aan een mooie vrouw geraken, en een hoop vrienden. Wedden dat het 'm niet lukt?
Misschien aan ne vent wél
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be