Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2010, 17:14   #2121
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is in geen geval mijn bedoeling om persoonlijk te worden. Mocht ik je gekwetst hebben; mijn verontschuldigingen.

Kan best zijn, maar laat ons eerlijk zijn. Het is geen maatschappelijke trend dat homofielen zich ontfermen over kinderen die geen ouders hebben. Niet onze cultuur, niet in andere culturen en ook niet in het verleden. Dat is gewoon niet waar.

Ik wordt daar helemaal niet voor betaald, maar je hebt gelijk; eigenlijk doet dat niks ter zake.

Ik heb eigenlijk geen enkele positieve ervaring met holebipleegouders. Ze zijn gewoon afwezig. Daarom vind ik het het ook nogal vreemd dat zij schermen met een 'kinderwens' om adoptierecht te krijgen, terwijl ze vrij gemakkelijk aan kinderen kunnen komen. Iets doet mij dan ook vermoeden dat het hun veel meer om hun rechten te doen is dan wel 'begiftigd' zouden zijn met een speciale functie om van nature uit, voor kinderen te zorgen met geen of probleemouders.

Eigenlijk niet hé. Kinderen komen quasi allemaal uit heterogezinnen.

Ik zou er zeker niks op tegen hebben om met jou eens samen een pint te gaan drinken zodat we mekaar beter leren kennen en verstaan. Mag voor mijn part gerust bij mij thuis ook.

En dat meen ik!

Paulus.
U kent duidelijk andere holebi's dan ik. Ik kan me direct 7 "medeholebi's" die ik persoonlijk redelijk goed ken op noemen die werken in de "kinderzorgsector" (hoofdzakelijk opvoed(st)ers). Eerlijkheidshalve voeg ik toe dat ik ook wel een aantal holebi's ken die volgens mijn persoonlijke visie (maar wie ben ik) nog niet matuur genoeg zijn om een kind op te voeden. Toen ze mij vertelden over hun vage kinderwens heb ik ook eerlijkheidshalve gezegd dat ze als ze echt kinderen wilden er een aantal zaken zouden moeten veranderen in hun leven en dat ze dus eerst nog eens goed moesten na denken of ze die offers wel wilden en konden maken.

En zo ken ik natuurlijk ook fantastische hetero-ouders, en heterokoppels die volgens mij voorlopig best heel ver van kinderen weg worden gehouden

Ik mag van mijn partner niet met vreemde mannen af spreken die ik heb leren kennen op het internet (sorry, flauw grapje, maar ik kon het niet laten).
Uw open houding siert u. Af en toe mocht ze iets opener zijn, maar niemand is volmaakt...

Fozzie
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 17:24   #2122
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Hun kans op een gelukkige eeuwigheid na dit vergankelijk bestaan.
Stel dat er een hemel bestaat (en als agnost wil ik me dat wel eens proberen voor te stellen) dan is het als ik mij niet vergis toch God (of Sint Pieter?) die bepaalt wie binnen mag en wie niet? Niet u, of de paus, of Léonard (alhoewel die 2 laatsten waarschijnlijk zelf voor mij gaan binnen zijn, als ze al binnen raken, lol).

Zal hij dan niet als een rechtvaardige rechter mijn goede daden tegen mijn slechte daden af wegen? En mij voor die slechte daden ter verantwoording roepen, en mij dus de kans geven om mij te verdedigen?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 10 december 2010, 17:25   #2123
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Psalm 22
U kent uw klasiekers beter dan ik
Oud 10 december 2010, 17:26   #2124
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je een combinatie van vriendschap en lust verwart met liefde.
Wat is liefde dan?
Oud 10 december 2010, 18:02   #2125
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Stel dat er een hemel bestaat (en als agnost wil ik me dat wel eens proberen voor te stellen) dan is het als ik mij niet vergis toch God (of Sint Pieter?) die bepaalt wie binnen mag en wie niet? Niet u, of de paus, of Léonard (alhoewel die 2 laatsten waarschijnlijk zelf voor mij gaan binnen zijn, als ze al binnen raken, lol).

Zal hij dan niet als een rechtvaardige rechter mijn goede daden tegen mijn slechte daden af wegen? En mij voor die slechte daden ter verantwoording roepen, en mij dus de kans geven om mij te verdedigen?
Volgens de islam wel, volgens het christendom niet.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 december 2010 om 18:02.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 18:02   #2126
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is liefde dan?
Een werkwoord.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 18:06   #2127
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een werkwoord.

Paulus.
Inderdaad, maar ik zou graag ook Albrechts visie hierover weten. Want hij heeft nogal een vreemde visie over liefde voor zover ik dat heb kunnen uit maken van zijn bijdrages, vandaar dat ik het hem eens expliciet wou vragen. Wie weet leer ik nog iets bij
Oud 10 december 2010, 18:09   #2128
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:

U bent verkeerd geïnformeerd. God beslist wel wie er binnen mag, maar hij is ook rechtvaardige rechter. Dit betekent echter niet dat je goede daden worden afgewogen tegen je slechte daden.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 18:26   #2129
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar ik zou graag ook Albrechts visie hierover weten. Want hij heeft nogal een vreemde visie over liefde voor zover ik dat heb kunnen uit maken van zijn bijdrages, vandaar dat ik het hem eens expliciet wou vragen. Wie weet leer ik nog iets bij
Goh, het is heel moeilijk om zoiets te verwoorden.

In de relationele vorm bestaat liefde uit twee delen, om het theoretischer te maken. De Agape en de Eros. Agape is de basis van de liefde, jezelf kunnen 'geven' aan een ander. De eros is dan eerder weer het seksuele, maar dan zonder enige connotatie. Beiden zijn eigenlijk inherent goed, maar de eros wordt vaak overheersend en misvormd tot enkel maar seks, lust. Pure eros komt tot uiting in de voortplanting, gaat heen en vermenigvuldigt jullie. Toch is het de agape dat de belangrijkste vorm is, want liefde zonder eros is nog steeds ware liefde. Zeker als koppels ouder worden valt dat eros vaak weg.

Allez, zoals ik al zei, het is moeilijk te verwoorden.
Oud 10 december 2010, 19:37   #2130
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Natuurlijk, maar dan mag je niet meer meediscussiëren, enkel nog ademloos toekijken wat er hier allemaal wordt geproduceerd.
Ademloos is inderdaad een goede beschrijving.

De gebruikelijke voortplantingsretoriek van Paulus & Cie teneinde hun homofobie te maskeren is al langer dan vandaag bekend; maar vanaf deze :
Citaat:
Je hebt geen gezonde relatie met je partner, als hij van hetzelfde geslacht is. Het goedkeuren en zelfs ondersteunen van zonden is zelf ook een zonde.

Ons verzetten tegen homoseksuele relaties doen we uit naastenliefde. Als wij jullie echt zouden haten, dan zouden we jullie gewoon in jullie zonden laten voortleven.
ben ik letterlijk en figuurlijk van mijn stoel gevallen...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 december 2010 om 19:46.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 19:43   #2131
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ademloos is inderdaad een goede beschrijving.

De gebruikelijke voortplantingsretoriek van Paulus & Cie teneinde hun homofobie te maskeren is al langer dan vandaag bekend maar vanaf deze : ben ik letterlijk en figuurlijk van mijn stoel gevallen...

De nieuwe lichting fundamentalisten wil duidelijk niet onderdoen voor de oude garde...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 19:47   #2132
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De nieuwe lichting fundamentalisten wil duidelijk niet onderdoen voor de oude garde...
Ze zijn er zelfs nog béter in. Geef nu toe, dat was toch een geniale stelling? Gewoonweg subliem!

Nog in geen honderd jaar zou ik op rede en rationaliteit gebaseerde argumenten kunnen verzinnen om zoiets te counteren...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 december 2010 om 19:53.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 20:06   #2133
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

God is vergevingsgezind, als je oprecht spijt hebt van je zonden, kan hij je vergiffenis schenken.
Oud 10 december 2010, 20:32   #2134
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goh, het is heel moeilijk om zoiets te verwoorden.

In de relationele vorm bestaat liefde uit twee delen, om het theoretischer te maken. De Agape en de Eros. Agape is de basis van de liefde, jezelf kunnen 'geven' aan een ander. De eros is dan eerder weer het seksuele, maar dan zonder enige connotatie. Beiden zijn eigenlijk inherent goed, maar de eros wordt vaak overheersend en misvormd tot enkel maar seks, lust. Pure eros komt tot uiting in de voortplanting, gaat heen en vermenigvuldigt jullie. Toch is het de agape dat de belangrijkste vorm is, want liefde zonder eros is nog steeds ware liefde. Zeker als koppels ouder worden valt dat eros vaak weg.
Nou, wat belet een homoseksueel koppel dan om exact dezelfde evolutie door te maken, en op oudere leeftijd te eindigen in een relatie die puur "agape" is? Wat kunt u daar op tegen hebben?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 10 december 2010 om 20:37.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 20:38   #2135
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, je geeft zelf toe dat de "agape", de basis van de liefde, belangrijker is dat het pure eros (de voortplanting door seksuele interactie, in homo's hun geval niet mogelijk).
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 20:55   #2136
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou, wat belet een homoseksueel koppel dan om exact dezelfde evolutie door te maken, en op oudere leeftijd te eindigen in een relatie die puur "agape" is? Wat kunt u daar op tegen hebben?
Hun zondige, tegennatuurlijke aantrekking tot hetzelfde geslacht. Los daarvan ligt bij hen, ook veel heteroseksuelen de nadruk ergens. De basis voor de relatie is ongezonde lust, verminkte eros, waarvan een gebanaliseerde en voor hun imago jammerlijke "agape" de uitdrukking is. Ook zijn homoseksuele relaties vaak gebrekkige imitaties van heteroseksuele relaties, zoals te zien is bij de rolletjes die lesbiennes aannemen (butch & femme)
Oud 10 december 2010, 21:01   #2137
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hun zondige, tegennatuurlijke aantrekking tot hetzelfde geslacht.
Ho maar, ik dacht dat enkel homoseksuele handelingen zondig waren. Het feit dat je je aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht is toch op zich geen zonde of zit ik er nu gans naast?

Citaat:
Los daarvan ligt bij hen, ook veel heteroseksuelen de nadruk ergens. De basis voor de relatie is ongezonde lust, verminkte eros, waarvan een gebanaliseerde en voor hun imago jammerlijke "agape" de uitdrukking is. Ook zijn homoseksuele relaties vaak gebrekkige imitaties van heteroseksuele relaties, zoals te zien is bij de rolletjes die lesbiennes aannemen (butch & femme)
Als ik je uitleg goed gesnapt heb, is "agape" in feite seksloos. Dus opnieuw: als een homokoppel er op latere leeftijd in slaagt om tot pure agape te komen, welk probleem heb je dan nog met zo'n koppel?
Oud 10 december 2010, 21:04   #2138
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ho maar, ik dacht dat enkel homoseksuele handelingen zondig waren. Het feit dat je je aangetrokken voelt tot hetzelfde geslacht is toch op zich geen zonde of zit ik er nu gans naast?
Inderdaad, ik heb het verkeerd verwoord. Het is de uiting ervan dat de zonde is. En die handelingen gaan verder dan gewoon het seksuele.
Citaat:
Als ik je uitleg goed gesnapt heb, is "agape" in feite seksloos. Dus opnieuw: als een homokoppel er op latere leeftijd in slaagt om tot pure agape te komen, welk probleem heb je dan nog met zo'n koppel?
De hele uiting van hun zonde.
Oud 10 december 2010, 21:08   #2139
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik heb het verkeerd verwoord. Het is de uiting ervan dat de zonde is. En die handelingen gaan verder dan gewoon het seksuele.
Dus er zijn niet-seksuele handelingen die toch zondig zijn als een homoseksueel koppel die uitvoert? Geef eens een voorbeeld van zo'n zonde, aub?

Citaat:
De hele uiting van hun zonde.
Oud 10 december 2010, 21:09   #2140
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus er zijn niet-seksuele handelingen die toch zondig zijn als een homoseksueel koppel die uitvoert? Geef eens een voorbeeld van zo'n zonde, aub?
De uiting, het leven naar die geaardheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be