![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1121 |
|
Europees Commissaris
|
Klopt. Maar dat kon je van religie op een bepaald punt ook zeggen. En in Texas bijvoorbeeld geldt dat nog steeds. Mijn vrees is dat als religie terug gemeengoed wordt, dat terug die kant uitgaat. We hebben het al gehad, en er kwam niks goeds van.
|
|
|
#1122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is een document dat de strikte regelgeving van de overheid eigenlijk wel overschrijdt. Het is eerder ideologisch en valt eigenlijk best wel moeilijk te controleren. |
|
|
|
|
|
|
#1123 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb daar geen gesubsidieerde scholen voor. Ik mag al content zijn als ik vrij kan kiezen (zonder extra factoren) dat aan mijn kinderen dat andere wereldbeeld niet wordt bijgebracht. Laatst gewijzigd door artisjok : 11 december 2010 om 11:50. |
||
|
|
|
|
|
#1124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk ook niet dat dit in Texas geldt, tenzij u daarmee bedoelt dat sommige mensen de evolutietheorie ('theorie'!) in de scholen kritisch willen benaderd zien. Maar goed, ook dat is weer eens een andere discussie waard. |
|
|
|
|
|
|
#1125 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik schrijf inderdaad dat het niets bijbrengt, dat betekent niet dat het geen nadelige invloeden kan hebben. Alleen al de kostprijs. Citaat:
Ik dacht dat we gemoedelijk aan het discussiëren waren. |
||
|
|
|
|
|
#1126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meent u trouwens dat kinderen niet beïnvloed worden? Mijn ervaring is het immers als vader dat kinderen veel sterker beïnvloed worden door vrienden, media e.d. dan door school. En trouwens, in een katholieke school wordt geen "ander wereldbeeld bijgebracht". Niemand dwingt een kind er te geloven. Het kind zal natuurlijk wel in aanraking komen - tenminste in een echt katholieke school - met het geloof, de morele opvattingen ervan, het oordeel op bepaalde maatschappelijke ontwikkelingen, enz. |
|
|
|
|
|
|
#1127 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1128 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Anyway, ik moet weg. Tot later misschien, vrees dat ik gezegd heb wat ik wou zeggen
|
|
|
|
#1129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nadelige invloeden? Waaraan had u gedacht? |
|
|
|
|
|
|
#1130 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien was dat inderdaad niet nodig, maar het kwam me op een bepaald moment voor dat u cirkeltjes aan het draaien was en dat het zich beperkte tot het herhalen van hetzelfde zonder in te gaan op de vraag: "Waarom hoort godsdienstonderwijs niet in het onderwijs thuis?" En eigenlijk heeft u daar bij mijn weten nog niet ten gronde op ingegaan.
|
|
|
|
|
|
#1131 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De mens is meer dan het cognitieve. In de kleuterschool en in de eerste jaren van de lagere school lijkt iedereen het normaal te vinden dat er ook aandacht besteed wordt aan het emotionele, het motorische, het psychomotorische, het morele,... Eens de kinderen een bepaalde leeftijd bereikt hebben lijken sommigen erop te staan dat enkel het cognitieve verder 'getraind' wordt op school. Dit terwijl de ontwikkeling van die andere gebieden zeer sterk doorloopt tot in de adolescentie, en ook tot in de volwassenheid. Dat een school zich enkel op het cognitieve richt zou prima zijn mocht je daar 3u per dag verblijven, maar een kind zit van 8 tot 4 op de schoolbanken en dan kan je het gewoon niet maken om de rest te negeren.
|
|
|
|
#1133 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelf vind ik dat het vak " godsdienst" niet zou moeten meetellen voor het behalen van een getuigschrift of diploma. Het zou toch wel ridicuul zijn dat de toekomst van een kind wordt bepaald door het al of niet behalen van een voldoende op het vak christendom/moraal/islam/etc.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#1134 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk hoeft niet iedereen het eens te zijn met deze zienswijze, maar juist daarom hebben we in België een grondwettelijke vrijheid op dat punt. |
|
|
|
|
|
|
#1135 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1137 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In mijn klas zat een meisje die gedelibereerd is geweest voor Plastische Opvoeding, nog zo'n vak. Kan ook "extremer" trouwens: mijn ex is aan het eind van z'n schoolcarriere gedelibereerd voor Nederlands en Frans. Toch maar mooi een TSO diploma op zak.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 11 december 2010 om 12:29. |
|
|
|
|
|
|
#1140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat: