![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat bewijst dit dan wel? Schijnbaar gaat dit over misbruik in protestantse middens. Gelijkaardig kan men ongetwijfeld een studie maken over misbruik in ongelovige middens, of enkel onder huisvaders, enz. Steeds weer zal men vaststellen dat misbruik jammer genoeg overal voorkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is echter dat in de postconciliaire Kerk er een verwatering is gebeurd van de geloofsbeleving, waardoor een aantal bisschoppen niet meer hebben geageerd als herders. De taak die zij hebben om te leiden, te straffen, te helpen, de richting aan te duiden, mensen voor te gaan, enz (daarom ook de symboliek van de staf met onderaan de punt en bovenaan de krul), hadden ze ingeruild voor meegaandheid en zwakheid. Danneels is daar een mooi voorbeeld van. Daarnaast zijn heel wat priesters van het geloof afgevallen, wisten niet meer waarvoor ze eigenlijk priester waren geworden, enz. Deze identiteitscrisis - mooi beschreven door de anglicaan Robinson - bracht niet alleen verwarring bij henzelf maar ook bij de gelovigen die daarvan op allerlei wijzen het slachtoffer werden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(en voor alle duidelijkheid: ik heb hier al veel gekapt op zowel het Blok, de kaloten-kerk, de tsjeven, de sossen, de liberalen, de anti-homo's, klein-links, de media enz. enz. toch ben ik tevreden dat tenminste bij één mede-forummer een aantal van mijn draden iets of wat aan de ribben blijft plakken)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2166 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is hij meegelokt door een kleuter en was hij te zwak om daaraan te weerstaan? dit werp een nieuw licht op de zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schreef over wie de autoriteit had te moeten ingrijpen. Dat we hier te maken hebben met een gezagdrager die zich zelf heeft schuldig gemaakt aan dergelijke feiten, maakt het zelfs nog veel erger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zijn er zondige gedachten die specifiek zijn aan de zonde van homoseksueel gedrag, die niet seksueel van aard zijn? Kunt u mij daar een voorbeeld van geven? Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 11 december 2010 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2172 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ja ,we wachten allemaal wat de paus nu gaat doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2174 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik denk dat de zaak lakoniek is ingeleid, wat dus betekent dat er eens goed met de slachoffers wordt gelachen en aan't nadenken is hoe de schade aan 'het instituut' te beperken.
Laatst gewijzigd door jogo : 11 december 2010 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuke woordspeling, dat wel, maar voor het overige denk ik niet dat men in Rome met de zaak-Vangheluwe lacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...priester.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men ons, katholieken, bedoelt, voel ik me niet in ieder geval niet aangesproken. Ik blaas geen tegenstanders op; ik vernietig geen culturele uitingen die mij niet zouden liggen; ik neem geen geweer in de hand; enz.
|
![]() |
![]() |