Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: In 2011 wordt prins Filip koning.
ja 10 19,23%
nee 42 80,77%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2010, 14:37   #201
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dat is helemaal geen poging en ik probeer U dan ook niet te beschimpen ik gebruik enkel zaken die jij zelf schrijft (en waar je nog eens fier op bent). Hoe de anderen daarover dan oordelen is hun probleem...
Waarden en normen is iets dat blijkbaar bij velen verschillend is.
Iemand die een Koning/schoft bewonderd heeft geen lesjes te geven wat normen en waarden betreft !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 14:38   #202
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar in Uw ogen is hij zonder dat gegeven al overbodig...
Het Koningshuis, met alles er op en er aan, is méér dan overbodig : het is schadelijk.
Oud 11 december 2010, 14:49   #203
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het Koningshuis, met alles er op en er aan, is méér dan overbodig : het is schadelijk.
Het vertegenwoordigt ons land, net zoals de Duitse president.

Maar er moet zeker wat veranderd worden aan het koningshuis. Ze moeten terug een voorbeeldfunctie vervullen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 15:07   #204
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht

Maar er moet zeker wat veranderd worden aan het koningshuis. Ze moeten terug een voorbeeldfunctie vervullen.
Terug?

...
Oud 11 december 2010, 15:26   #205
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja zo gaat dat op een forum... iemand post iets en dan post de andere daarop een antwoord door de vraag of de vorige statement nog eens over te nemen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54
Leopold en Congo mogen dan buiten deze discussie staan (jou woorden), vervang de congolese "kolonie" eens door "kolonie 'vlaanderen" !! Met deze gedachtengang wordt veel duidelijk over je politiek denken.
Je denkt van jezelf dat je progressief bent, maar met dat soort van redeneringen zou ik (door extreem rechts gebombardeerde communist) me niet willen verbinden !!

Een regime ,dat zich beroept op de overgang van de "troon" van vader op zoon (of dochter, o wat zijn we lekker progressief, een vrouw kan het hoogste ambt bekleden in ons koninkrijkje)
VRAAGT er om om gebasht te worden !

Voor sommigen wel ja... voor anderen niet. Ik maak deel uit van die laatste groep; ik zie de meerwaarde in van een monarchie.
als je die discussie natuurlijk aangaat met oermensen bij wie de cultuur niet verder rijkt dat een tripel karmeliet in café Jeanne dan snap je natuurlijk wel dat ik met andere wapens vecht. Daarom... beter niet te veel over "discussiëren" hier.

Ik vroeg om een verduidelijking op je antwoord dat je me gaf.
Maar ja ik vrees dat de oermens in je plots kwam bovendrijven zekers.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 16:43   #206
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht

Men moet " ons land " tegelijk met het Koningshuis opdoeken.
Weg met belgië, Weg met de koning.
Wat gebeurt er eigenlijk met een afgezette koning ? Kan die dan gaan doppen ofzo ? Leefloon ? En waar, als " zijn " land niet meer bestaat ?
Oud 11 december 2010, 20:15   #207
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

De inleiding van dit topic is heel erg dom, maar dit wzal me niet weerhouden te antwoorden.

Ik hoop in elk geval NIET dat Zijne Koninklijke Hoogheid de Hertog van Brabant in 2011 Koning wordt want dit zou impliceren dat onze huidige Koning, de gevierde Koning Albert de Tweede overleden is. En ik wens Koning Albert nog veel jaren toe want Hij is echt nog niet zo oud.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 11 december 2010 om 20:16. Reden: Ik schreef koning in plaats van Koning.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 20:25   #208
MaGNiFiCaT

Standaard

Chapeau Largo_W voor uw grote moed en vooral voor de courage om jouw juiste visie hier te etaleren, en de anderen (met naïeve republicijnse visie) te doen inzien dat zij helemaal fout denken, maar ik denk dat het in vele gevallen parels voor de zwijnen zullen zijn, helaas. Maar toch niettegenstaande denk ik wel dat er toch enkelen moeten zijn die hun visie zullen bijschaven. Wellicht uit het intelligente besef dat zij, als republicijn, onwetend en vooringenomen waren. Niet iedereen heeft het voorrecht (gehad) de waarheid te leren kennen.
Oud 11 december 2010, 21:15   #209
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat men nog steeds zelf kiest wat men koopt met zijn middelen...
Ik denk dat Paola dat voor hem doet. 't is altijd Italiaans. Laatst nog een spliksplinternieuwe Fiat Cinquecento.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 23:05   #210
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat een onzin.

Luitenant Filip von Saksen-Coburg geen zelfs gewoon samen met de mensen uit zijn peleton mee pinten pakken in Antwerpen en Turnhout.
En hij spendeerde regelmatig tijd en nachten aan gewone meisjes.

Op een bepaald ogenblik heeft hij zelfs zijn troon willen opgeven voor het gewone leven.
Had hij dat maar gedaan, dat was de enige goede beslissing geweest die hij in heel zijn loopbaan zou genomen hebben. En ja, dat is juist, ook juist daarom dat " la sua mama " hem liet surveilleren, juist omdat hij regelmatig volgen hun normen buiten de lijntjes kleurde.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 december 2010 om 23:07.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 23:08   #211
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ik denk dat Paola dat voor hem doet. 't is altijd Italiaans. Laatst nog een spliksplinternieuwe Fiat Cinquecento.
Geschenkje van de Fabriek als publiciteitsstunt.
Oud 11 december 2010, 23:12   #212
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Frankrijk hebben ze geen monarchie meer maar een president... één van de grootste verliezen van de Franse geschiedenis trouwens.

Hij kijkt helemaal niet neer op "onze arbeid" ik vraag me wel af hoe je dat haalt uit het feit dat hij geen boot kocht waarop stond "made in Belgium". Kijk ik dan ook neer op onze arbeid als ik 3/4 van mijn producten koop met "made in China"? Doe jij dat (voor U moet het dan zijn "made in Flanders")?
Gekke bedoeling...
Frankrijk is het land bij uitstek dat meer dan voldoende nazaten heeft die de Franse kroon claimen. Als de Fransen een koning zouden prefereren, wel, waarom kiezen ze daar dan niet voor, als die president zoveel slechter is?

Laatst gewijzigd door Garry : 11 december 2010 om 23:16.
Oud 11 december 2010, 23:20   #213
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Chapeau Largo_W voor uw grote moed en vooral voor de courage om jouw juiste visie hier te etaleren, en de anderen (met naïeve republicijnse visie) te doen inzien dat zij helemaal fout denken, maar ik denk dat het in vele gevallen parels voor de zwijnen zullen zijn, helaas. Maar toch niettegenstaande denk ik wel dat er toch enkelen moeten zijn die hun visie zullen bijschaven. Wellicht uit het intelligente besef dat zij, als republicijn, onwetend en vooringenomen waren. Niet iedereen heeft het voorrecht (gehad) de waarheid te leren kennen.
Aiaiaiaia.
Oud 11 december 2010, 23:30   #214
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. Dus waarom zou ik nu met U in een zinnige discussie rond het koningshuis willen stappen? .
Omdat je het blijkbaar niet kunt. Ge lult uit uw kraag dat een president veel duurder zou zijn maar als iemand je vraagt dit aan te tonen met harde cijfers, zit ge alleen wat gezever uit uw broek te krabben.
Oud 12 december 2010, 15:22   #215
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar hebt U, als aanhanger van de konings-lijken dan wel het voorrecht gehad om de waarheid te leren kennen? Was u al eens in de hemel en bent U daar dan vrijwillig van teruggekeerd, of hebben ze U buitengezet omdat U Boudewijn op die Andere zijn troon wou zetten?

Laatst gewijzigd door fonne : 12 december 2010 om 15:32.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 16:27   #216
den dinges
Banneling

Standaard

Het Koningshuis...Het is te triestig voor woorden...

Laatst gewijzigd door den dinges : 12 december 2010 om 16:27.
Oud 12 december 2010, 16:33   #217
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik hoop in elk geval NIET dat Zijne Koninklijke Hoogheid de Hertog van Brabant in 2011 Koning wordt want dit zou impliceren dat onze huidige Koning, de gevierde Koning Albert de Tweede overleden is.
De gevierde koning Albert II? De Roze Balletten vierende Roi Albert II bedoel je.
Oud 12 december 2010, 16:40   #218
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Omdat je het blijkbaar niet kunt. Ge lult uit uw kraag dat een president veel duurder zou zijn maar als iemand je vraagt dit aan te tonen met harde cijfers, zit ge alleen wat gezever uit uw broek te krabben.
Als er iemand zeker NIET lult in deze draad dan is het wel Largo_W!
Want Garry'ke, het antwoord op uw domme vraag is eigenlijk héél simpel hoor. Je moet enkel wat kunnen (en willen!) redeneren.
Laten we het bijv hebben over de pensioenen van die staatshoofden. Eén aspectje.

Met een Koning kunnen we zo'n 40 jaar verder, vooraleer de andere de plaats inneemt.
Met een President zou dat dan zo'n 4 jaar zijn.

Dus voor één Koning hebben we 10 presidenten!

Tien presidenten die allemaal jarenlang een gigantisch pensioen zullen opstrijken, want die zijn relatief jong wanneer ze hun ambt aanvatten, en terug neerleggen.
Een Koning is vaak ouder wanneer Hij Zijn ambt opneemt, en doet dit tot Hij hoogbejaard is, tot Hij sterft. De een Koning neemt niks van pensioen.

Alleen al op vlak van pensioen zijn presidenten grote slokkoppen.
Oud 12 december 2010, 16:50   #219
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Want Garry'ke, het antwoord op uw domme vraag is eigenlijk héél simpel hoor. Je moet enkel wat kunnen (en willen!) redeneren.
Laten we het bijv hebben over de pensioenen van die staatshoofden. Eén aspectje.

Met een Koning kunnen we zo'n 40 jaar verder, vooraleer de andere de plaats inneemt.

Tien presidenten die allemaal jarenlang een gigantisch pensioen zullen opstrijken, want die zijn relatief jong wanneer ze hun ambt aanvatten, en terug neerleggen.
Een Koning is vaak ouder wanneer Hij Zijn ambt opneemt, en doet dit tot Hij hoogbejaard is, tot Hij sterft. De een Koning neemt niks van pensioen.

1 koning die 40 jaar blijft zitten, of 8 presidenten die elks 5 jaar hun job doen.

Hoeveel van de koninklijke familie genieten nu van de dotaties?
En onofficeel van nog zoveel meer leuke bijdragen in natura, zoals gratis vliegtuigreisjes, renovatie van villa's met marinegeld enzoverder?

En jonge presidenten... Mugabe is verdorie 85 jaar... Berlusconi is er bijna 75. Gewoon even een greepje uit de velen.
Oud 12 december 2010, 16:54   #220
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Even rekenen:
Boudewijn is overleden in 1993.
Albert zit reeds 17 jaar op de troon en heeft nog 23 jaar te gaan (17+23=40).
Filip is momenteel 50 jaar.
Achter 23 jaar wordt hij koning.
Filip is 73 jaar als hij koning wordt.
Filip moet zijn volle 40 jaar uitdoen.
Filip is 113 jaar als hij opgevolgd wordt door Elisabeth.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be