Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2010, 17:13   #241
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
njah het probleem is gwn, dat mensen die er niet deel van uitmaken het niet echt kunnen bevatten, of evauleren...er gebeuren fouten...
ma hier kunt ge daar niet over oordelen...
Dat is inderdaad zo. Enkel democratisch verkozen mensen kunnen dat; zij bezitten daartoe reeds van bij de geboorte de benodigde eigenschappen.

Misschien moeten we ineens ook maar alle kranten verbieden, want wie weet, staat daar eens informatie in die wij niet kunnen beoordelen.
Oud 13 december 2010, 17:13   #242
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik veronderstel dat ook jij vind dat de acties de laatste jaren van de VS als gevolg heeft dat er terroristen door onstaan?
Uw probleem is dus dat wikileaks iets doet dat Amerika niet zint ?

Citaat:
Jawel, maar er zijn nog geen aantoonbare slachtoffers gevallen bij mijn weten...
Er is dus niet iemand in gevaar gebracht. Ge moet niet jawel zeggen en dan van blaaskes weten.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 17:17   #243
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Men hoeft niet illegaal te zijn om immoreel te zijn.
Wie zich, zoals Assange, op de borst klopt wanneer men zichzelf profileert als degene die aan de basis lag van een lek dat 1300 doden tot gevolg had kan men nauwelijks als een Robin Hood omschrijven.
Vrijheid van informatie? Zoveel mogelijk graag!
Maar dit is gewoon megalomane geldingsdrang...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 17:20   #244
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ J Claessens
Gaarne voorbeeld en bron. Man en paard noemen svp. Dit met betrekking tot de directe 1300 slachtoffers.
Oud 13 december 2010, 17:21   #245
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wie zich, zoals Assange, op de borst klopt wanneer men zichzelf profileert als degene die aan de basis lag van een lek dat 1300 doden tot gevolg had kan men nauwelijks als een Robin Hood omschrijven.
Hola, pola, nu gaan we het eindelijk weten!

Beste Joris : Welk lek en hoe zijn daar 1300 doden uit gevolgd?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 17:22   #246
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
jpe ik ben er zeker van dat die 20 medewerkers die 100*000den artikels gelezen hebben...
Ze zijn met meer dan 800, niet met 20.
Oud 13 december 2010, 17:22   #247
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik betwijfel sterk of Assange juicht als mensen sterven omwille van de documenten die hij vrijgeeft. Veeleer zal hij oordelen dat de schuld bij de Amerikaanse regering ligt, omdat ze die documenten zelf niet vrijgegeven hebben.

Nu goed, het resultaat blijft hetzelfde. Maar beweren dat Assange er een kick uit krijgt dat mensen omwille van hem sterven, daarvan betwijfel ik de objectiviteit.

EDIT: bijna vergeten: welk lek was dit?

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 13 december 2010 om 17:23.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 17:28   #248
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Uw probleem is dus dat wikileaks iets doet dat Amerika niet zint ?

Er is dus niet iemand in gevaar gebracht. Ge moet niet jawel zeggen en dan van blaaskes weten.
Nee, dat is mijn probleem niet...maar antwoord jij dan eens op mijn vraag.

Jawel, er zijn wel degelijk mensen in gevaar gebracht, maar er zijn nog geen slachtoffers gevallen. Geen idee over welke blaaskes gij het hebt.

Toch wel heel hilarisch dat jaren word gezegt dat de VS en hun buitenlands beleid zelf terroristen maakt...en nu dat dergelijke feiten naar buiten komen is er plots niets meer aan de hand en is de productie van terroristen aan banden gelegd? Vreemd

Laatst gewijzigd door illwill : 13 december 2010 om 17:29.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 22:51   #249
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo. Enkel democratisch verkozen mensen kunnen dat; zij bezitten daartoe reeds van bij de geboorte de benodigde eigenschappen.

Misschien moeten we ineens ook maar alle kranten verbieden, want wie weet, staat daar eens informatie in die wij niet kunnen beoordelen.
er zijn maar weinig echte burgerslachtoffers in Afghanistan...
is gwn enorm opgeblazen door de media...
Oud 13 december 2010, 23:11   #250
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
...en nu dat dergelijke feiten naar buiten komen
Over welke feiten hebt gij het ?

Citaat:
Ik veronderstel dat ook jij vind dat de acties de laatste jaren van de VS als gevolg heeft dat er terroristen door onstaan?
Hebt gij over deze vraag ? Die vraag is aan u zelf gericht. Ik veronderstel dat ........................ ?
Oud 14 december 2010, 07:44   #251
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over welke feiten hebt gij het ?

Hebt gij over deze vraag ? Die vraag is aan u zelf gericht. Ik veronderstel dat ........................ ?
Hey kerel...jij bent degene welke zo hard aan het verkondigen was dat ik niet op vragen antwoorde terwijl het wel het geval was...alleen was je te lui om de topic terug te lezen en nu ga je zelf rond de pot draaiien of wat?

Heeft de VS door hun buitenlandse politiek in het verleden zelf terroristen gecreeerd of niet?
Oud 14 december 2010, 08:02   #252
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Hey kerel...jij bent degene welke zo hard aan het verkondigen was dat ik niet op vragen antwoorde terwijl het wel het geval was...alleen was je te lui om de topic terug te lezen en nu ga je zelf rond de pot draaiien of wat?
Gij hebt nog steeds niet kunnen vertellen wie er door wikileaks in gevaar is gebracht. En toch blijft u dat staal-hard volhouden. Het lijkt wel een religie te worden. En voorspelbaar. Al verdenk ik er u niet van om van onderwerp te willen veranderen:

Citaat:
Heeft de VS door hun buitenlandse politiek in het verleden zelf terroristen gecreeerd of niet?
Oud 14 december 2010, 08:30   #253
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij hebt nog steeds niet kunnen vertellen wie er door wikileaks in gevaar is gebracht. En toch blijft u dat staal-hard volhouden. Het lijkt wel een religie te worden. En voorspelbaar. Al verdenk ik er u niet van om van onderwerp te willen veranderen:
Als ik van onderwerp zou willen veranderen ging ik gewoon naar een andere topic.

Je zal een verhaal moeten geven indien je wil dat ik daarop antwoord. Als het om verhalen gaat over Irak, dan zijn het nogal logisch de militairen welke in gevaar worden gebracht. Als je het over een ander wikileak wil hebben...graag naar eentje verwijzen dan.

Oud 14 december 2010, 10:15   #254
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de CIA wel, ja.

Is er ook informatie van de CIA dat dit blowback heeft gecreëerd? Bron?

Merk het verschil: blowback door oorlogen => ontkent door politici, bestudeerd door CIA. Blowback door wikileaks documenten => politici roepen ramp, ramp!!!! Geen enkele vorm van concreet bewijs.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 14 december 2010 om 10:17.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 10:22   #255
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ J Claessens
Gaarne voorbeeld en bron. Man en paard noemen svp. Dit met betrekking tot de directe 1300 slachtoffers.
Het is het officiële aantal dodelijke VS-slachtoffers in de gehele Afghanistanoorlog sinds 2001.

Laatst gewijzigd door Andy : 14 december 2010 om 10:27.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 11:34   #256
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat nu echt wel een onzinnige vraag. Zijn de Oeigoeren terroristen ? Als de VS morgen Noord-Korea tot terroristen uitroept, dan zijn die terroristen gemaakt. Want gisteren waren ze er niet, en morgen wel. Jongens toch.

De oorlog in Irak is een illegale oorlog. Elke Amerikaanse soldaat in Irak is dus een terrorist, gecreëerd door de VS. Of wat dacht ge?

Dus ja, de VS maken terroristen. In de eerste plaats omdat zij 'de terroristen' definiëren (Assange is hightech-terrorist volgens McConnell). In de tweede plaats omdat niet elk geweld dat zij plegen legaal is (Blackwater verkocht onder meer wapens illegaal aan Afghanistan, leidde Taiwanese politieagenten op tot scherpschutters en gebruikte illegale munitie in Irak). In de derde plaats omdat elke van hun militaire en contra-militaire oprispingen volgens de definitie van de VN -namelijk: iedere actie die erop is gericht de dood of verwonding van burgers of niet-militairen te veroorzaken - terrorisme is. In de vierde plaats omdat er terrorisme is dat de VS gedogen omdat ze niet willen begrijpen dat 'de een z'n terrorist, ieder z'n terrorist is' ! Ook dat niet willen begrijpen, of met andere woorden het arbitrair definiëren van terrorisme, is op zich terrorisme.
Oud 14 december 2010, 12:24   #257
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat nu echt wel een onzinnige vraag. Zijn de Oeigoeren terroristen ? Als de VS morgen Noord-Korea tot terroristen uitroept, dan zijn die terroristen gemaakt. Want gisteren waren ze er niet, en morgen wel. Jongens toch.

De oorlog in Irak is een illegale oorlog. Elke Amerikaanse soldaat in Irak is dus een terrorist, gecreëerd door de VS. Of wat dacht ge?

Dus ja, de VS maken terroristen. In de eerste plaats omdat zij 'de terroristen' definiëren (Assange is hightech-terrorist volgens McConnell). In de tweede plaats omdat niet elk geweld dat zij plegen legaal is (Blackwater verkocht onder meer wapens illegaal aan Afghanistan, leidde Taiwanese politieagenten op tot scherpschutters en gebruikte illegale munitie in Irak). In de derde plaats omdat elke van hun militaire en contra-militaire oprispingen volgens de definitie van de VN -namelijk: iedere actie die erop is gericht de dood of verwonding van burgers of niet-militairen te veroorzaken - terrorisme is. In de vierde plaats omdat er terrorisme is dat de VS gedogen omdat ze niet willen begrijpen dat 'de een z'n terrorist, ieder z'n terrorist is' ! Ook dat niet willen begrijpen, of met andere woorden het arbitrair definiëren van terrorisme, is op zich terrorisme.
Ja natuurlijk, nu is de vraag weer onzinnig. had ik wel weer verwacht. Wat is er? komt het nu niet meer goed uit?

Jaren lang hebben anti-vs`ers hier zitten te verkondigen dat de VS zelf verantwoordelijk is voor het creeeren van terroristen door hun buitenlands beleid. En nu dat er documenten vrijkomen over bepaalde daden is er plost niets aan de hand en heeft deze info geen enkel negatief gevolg meer.

Kijk eens aan wie nu plots van onderwerp wil veranderen en niet op de vraag antwoord.
Oud 14 december 2010, 12:25   #258
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Volgens de CIA wel, ja.

Is er ook informatie van de CIA dat dit blowback heeft gecreëerd? Bron?

Merk het verschil: blowback door oorlogen => ontkent door politici, bestudeerd door CIA. Blowback door wikileaks documenten => politici roepen ramp, ramp!!!! Geen enkele vorm van concreet bewijs.
Volgens alle anti-vs`ers hier ook...tot nu dan toch. Nu plots kan dergelijke info geen kwaad meer
Oud 14 december 2010, 12:31   #259
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens alle anti-vs`ers hier ook...tot nu dan toch. Nu plots kan dergelijke info geen kwaad meer
Maar hoe zo 'info kan geen kwaad meer'? Het mechanisme van blowback werkt niet volgens 'informatie', he, dus ik snap niet goed waarom je zegt 'nu plots kan dergelijke info geen kwaad meer'? Kan je dat verder uitleggen?

Alweer: er wordt toch al 2 weken beweerd dat er informatie in staat die mensen in gevaar brengt. Het enige voorbeeld dat ik tot nu toe heb gezien, is de lijst met de 'belangrijke, strategische instellingen voor de USA'. Maar wetende dat daar zaken op staan zoals oliebedrijven, havens, vliegvelden, electriciteitscentrales en dergelijke vind ik het een beetje 'stating the obvious'.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 12:40   #260
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaren lang hebben anti-vs`ers hier zitten
Ik ben niet anti-vs, maar niet alles wat ze doen (in zoverre ge 'de vs' als hoofdelijk kunt zien) is waardevol en vol van naasten liefde.

En ik heb u geantwoord:

Citaat:
Blijkbaar wilt gij dat ik iets op een bepaalde manier zeg. Wel zegt gij het dan en ik zal u citeren (kopiëren), gewoon om u gelukkig te maken.

Laatst gewijzigd door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds : 14 december 2010 om 12:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be