![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stelde u een vraag over de UVRM. U antwoordde niet, maar begon over andere dingen en stelde terloops een paar tegenvragen. Ik kom tot geen enkele conclusie over de UVRM. Ik stelde u slechts een vraag erover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij lijkt dat de vraag nu aangepast is in de richting van uw opmerking en bijgevolg kan praha dus eindelijk eens antwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enfin, ik zal maar tonen dat ik de meest volwassene ben. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=120
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of althans, vergeef me indien niet, kwam me dat althans zo over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Artikel 16 schijnt uit de verwoording zeker niet te gaan over homoseksuele relaties ("de natuurlijke groepseenheid van de maatschappij" = weet u nog dat ik vele berichten eerder schreef dat ik het gezin als de kern vna de maatschappij beschouwde, iets wat toen door HM en Raf werd tegengesproken). Artikel 30 ook al niet. M.a.w. ik zie nergens een dwingende noodzakelijkheid verwoord waaruit we zouden moeten besluiten dat het huwelijksstelsel beperkt tot een man-vrouwrelatie in strijd hiermee zou kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
lol Hoe kom je al bij zulke vraag ... is de vraag Je kan je net zo goed afvragen op welk(e) artikel(s) men zich steunt om mensen die in den aldi hun inkopen doen ook van artikel 5 te laten genieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan jou even te duiden dat we er wel jouw visie op na dienen te houden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is nochtans de meest beschaafde manier, om een huwelijk te beëindigen, indien nodig.
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus dat brengt ons terug op artikel 16 met artikel 30 in het achterhoofd moest JvdB niet in zijn missie slagen
![]() artikel 16 dus : 1. Zonder enige beperking op grond van ras, nationaliteit of godsdienst, hebben mannen en vrouwen van huwbare leeftijd het recht om te huwen en een gezin te stichten. Zij hebben gelijke rechten wat het huwelijk betreft, tijdens het huwelijk en bij de ontbinding ervan. 2. Een huwelijk kan slechts worden gesloten met de vrije en volledige toestemming van de aanstaande echtgenoten. 3. Het gezin is de natuurlijke en fundamentele groepseenheid van de maatschappij en heeft recht op bescherming door de maatschappij en de Staat [/quote] gaat het over het vetgedrukte of heb je ook bezwaren bij puntje 1 wat betreft de termen huwen/gezin ? ps. ik moet hier wel gaan afsluiten .... morgen vroeg op |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het eeuwig stopzinnetje van JvdB als hij er niet meer uit geraakt ?
IK zal het nog eens herhalen voor je : waar vindt gij de uitleg/definities bijhorende bij dat manifest waar uit zou blijken dat jouw zienswijze over gezin , of wat dan ook, de juiste zouden zijn ? Ik lees alvast : "Gezin is de term voor alle samenwerkingsvormen die een herkenbare sociale eenheid op microniveau vormen, met al dan niet verwante personen die duurzame en affectieve banden hebben en elkaar onderling steun en verzorging verlenen." En verder onder punt 3 gaat het dus over 'natuurlijk en fundamenteel' |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp het nochtans.
Jij definieert gezin als echtgenoot + echtgenote + kinderen. Omdat jij dat zo definieert moet iedereen dat blijkbaar zo definieren. Neem een duik in de literatuur en zie dat anderen daar een ander idee over hebben. Zie wikipedia: "Gezin is de term voor alle samenwerkingsvormen die een herkenbare sociale eenheid op microniveau vormen, met al dan niet verwante personen die duurzame en affectieve banden hebben en elkaar onderling steun en verzorging verlenen". Ik weet dat je wikipedia niet als bron beschouwt, maar neem gewoon een paar handboeken bij de hand en vergelijk. Twee homo's die samenleven vormen een gezin. Als bomma daar nog bij woont maakt ze deel uit van het gezin. De kern van gezin is dat mensen geneigd zijn zich te clusteren en elkaar directe, nabije steun en zorg te verlenen, aan de eigen generatie, de vorige generatie, of de volgende generatie. Dit niet vanuit een economisch motief, maar een verwantschaps- of affectief verband. D�*t is wat we heden ten dage een gezin noemen. Het UVRM definieert NIET wat het gezin precies is, net om dit ruim te houden. Niet omdat 1 persoontje, JvdB, zijn wil zou kunnen opleggen en zeggen wat gezin volgens het UVRM is.
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez... in afwachting kruip ik er alvast in, slaap wel
Veel geluk er nog mee Jan die termen weer zo een draai te geven dat ze je eigen worden.... 't zal nodig zijn na de 50-ste ijdele poging |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw rest ook een wel te rusten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Art 16: iedereen van leeftijd heeft het recht om te huwen en een gezin te stichten. De voorwaarden huwbare leeftijd en dat er geen dwang bij mag komen kijken staan er expliciet in. Uw voorwaarde "van verschillend geslacht" staat er niet in, dus is niet van toepassing. Art 30: Aangezien art 1, 2 en 16 probeert op een zodanige manier te uit te leggen dat holebi's ervan uitgesloten worden is uw interpretatie in strijd met de UVRM.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hij eens tegen de homopinguin's gaat zeggen dat ze niet homo mogen zijn en kuikentjes mogen grootbrengen ... ![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Wisord : 15 december 2010 om 07:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geef objectief de feiten, observaties weer wanneer ik spreek over copulerende bonobo's, doordat er veel biologen én bonobo's dit continu bevestigen. Wil je dat ik een link post naar sites over copulerende bonobo's? Wat scepticisme kan natuurlijk nooit kwaad, porpo. Wil je dat ik hier een link post over |
|
![]() |
![]() |