Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2010, 19:09   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
een paar paarden eten geven, of den tank van het koninklijk jacht volgooien, ...

Ik zou wel eens willen weten wat dat ding verstookt op een uur full speed varen, ... ik vrees dak er niet met mijn maandloon ga komen, en ik mag niet klagen...
Iets van een duizend lieter per 100 KM als ik het goed voor heb.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 19:16   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Zeker dat moest toch al blijken uit het feit dat ik hier op Uw vraag DURF te antwoorden.

Ben jij hardleers?

Ah...
Nee.
Want België valt onder het verenigde Europa. Dus idem voor Frankrijk als Duitsland trouwens, behoeven we geen president meer. Ook vanzelfsprekend geen koningen. Europa heeft reeds zijn president zoals ook Amerika zijn president heeft. En al de rest is zever in pakjes.
We hebben een premier die ieder woord dat uw koning uit zijn mond brabbelt voorgekauwd heeft en op schift gesteld. Dacht ge dat die premier zijn eigen geschrift niet kan lezen misschien, en dat hij daar de koning voor nodig heeft om dat in zijn plaats voor te lezen?

Laatst gewijzigd door Garry : 15 december 2010 om 19:17.
Oud 15 december 2010, 19:18   #63
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je zou me dankbaar moeten zijn.
Ik zal "eens gek doen"; doe het toch maar...

Citaat:
Allez, geef me eens een beter alternatief dan democratie?Natuurlijk is dat systeem niet zaligmakend (wat overigens een van de onnozelste opmerkingen is die ik hier al mocht lezen), maar ik heb nog niet veel degelijke alternatieven gezien.
Het democratisch principe met de nodige verdediging tegen zichzelf en met de gepaste vorm van "elitair" (in de vorm van verschillende soorten elites zoals de intellectuele en ook de klassieke "noblesse") bestuur lijkt me het best. Een representatieve democratie zoals ons land lijkt me het dichtst aan te leunen bij "de beste" vorm van bestuur. Ze is nog niet helemaal bestand tegen demagogie maar ook dat lijkt ze toch grotendeels aan te kunnen.

Citaat:
Ik denk dat niet. Tenzij je nu gaat beweren dat de meerderheid van de wereldbevolking leeft in monarchieën, wat gewoon niet waar is.
Zelf bevolkingsgroepen zonder monarchiën zullen opkijken naar deze titel... daar kan je van op aan.
Citaat:
Ik snap bijzonder goed waarom je over dat onderwerp met mij niet in discussie gaat: je bent bang dat je opnieuw door de mand valt, zoals in die discussie over onze criminele koning Leopold II.
zoals zo velen op dit forum overschat je je kunnen enorm. Dat de discussies rond het koningshuis steeds verzanden in discussies over Congo en Leopold II bewijst enkel wat ik wou zeggen:
Citaat:
als de discussies al verder geraken dan "de kut van mama" (waar jij dus mee begonnen was) draaien ze meestal in rondjes.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 19:22   #64
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee.
Want België valt onder het verenigde Europa.
Maar garry toch nu vergeet je in je opwelling dat jij tegen Europa en verdere Europese integratie bent...
Citaat:
Dus idem voor Frankrijk als Duitsland trouwens, behoeven we geen president meer.
De vergelijking tussen Amerika en Europa gaat spijtig genoeg nog niet op en zal nog een tijdje niet op gaan trouwens... De president van Europa is moeilijk te vergelijken met de president van Amerika.
Citaat:
Ook vanzelfsprekend geen koningen.
Uiteraard maar daar waren we al lang uit hé dat we geen koning wouden, Garry.
Citaat:
Europa heeft reeds zijn president zoals ook Amerika zijn president heeft. En al de rest is zever in pakjes.
Zever in pakjes inderdaad...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 15 december 2010, 19:25   #65
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Objectief bekeken:
Jah
Citaat:
- je klinkt inderdaad middeleeuws
Waarom?
Citaat:
- is de rol/functie van de koning in B. wel degelijk "in een bepaalde mate 'democratisch', want goedgekeurd door opeenvolgende parlementen vermits ze geen initiatief namen tot een grondwetswijziging.
Ok...
Citaat:
- is de koning als persoon wel degelijk niet democratisch verkozen
Lijkt me logisch...
Citaat:
- staat de koning in Vlaanderen ter discussie, want .. zie wat het Weverke zegt in het Duits Spiegelke. (en dan te weten welke de uitslag was in Vlaanderen respectievelijk Walenland, van het enige nationale referendum dat ooit gehouden is).
Heil "tweverken" maar als die man er niet in slaagt een regering te vormen dan vraag ik mij wel af wat hij begint te zeveren over de rol van de koning.
Citaat:
Nu niet meer objectief:
het is mijn politieke overtuiging dat ik republikein ben.
Ja dat had ik ergens al door...
Citaat:
Oud 15 december 2010, 21:09   #66
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Vanwaar haalt onze koning zijn legitimiteit? Ik bedoel, dat het volk alsdusdanig nooit onze koning verkozen heeft. Hij is dus net als een dictator op zijn positie gekropen, of niet? Waar zit het verschil tussen een dictator die aan de macht komt en een koning die aan zijn macht komt?

In een democratisch land zou er toch geen koning mogen zijn, waarom is iedereen niet gelijk voor de wet? Waar haalt een koning het recht en de pretentie om beter behandeld te worden dan anderen?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 15 december 2010 om 21:11.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 21:37   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar garry toch nu vergeet je in je opwelling dat jij tegen Europa en verdere Europese integratie bent...

De vergelijking tussen Amerika en Europa gaat spijtig genoeg nog niet op en zal nog een tijdje niet op gaan trouwens... De president van Europa is moeilijk te vergelijken met de president van Amerika.

Uiteraard maar daar waren we al lang uit hé dat we geen koning wouden, Garry.

Zever in pakjes inderdaad...
Dat vergeet ik helemaal niet, dat tegen Europa ben, maar dat doet hier niet ter zake. Wij kunnen wat mij betreft veel beter een vrijstaat worden zoals Zwitserland, San Marino of noem maar op. Europa is voor een Landje als België, en zeker zoiets als Vlaanderen, geen meerwaarde. Maar inderdaad zouden we dan wel een bepaalde vorm van staatshoofd nodig hebben. Maar hoeft dat daarvoor een koning of een president te zijn? Tijdens de oorlog was hier ook geen koning en geen president maar een regent. Was wel een die regent gebombardeerd was en niet verkozen maar goed. Evenzeer kunnen we opteren voor een regent die wel als regent verkozen wordt. En welk prijskaartje we daarop kleven hebben we toch zelf in de hand, idem voor zijn functiebeschrijving.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 december 2010 om 21:42.
Oud 15 december 2010, 21:57   #68
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Ik pleit toch voor een president die tussen de reringsverkezingen wordt verkozen dus regering 2 jaar later president en 2 jaar later terug regering kiezen zodat de president kan helpen bij regeringsonderhandelingen (zodat de koning dat nu doet) en ook het land tijdens regeringsvorming een uitstraling te geven. Dus de president wordt 1 keer in zijn amtstermijn (net in het midden) echt belangrijk. Verder kan hij misschien nog de buitenlandse relaties leiden maar dat zijn discussies voor later.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 22:15   #69
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Ik pleit toch voor een president die tussen de reringsverkezingen wordt verkozen dus regering 2 jaar later president en 2 jaar later terug regering kiezen zodat de president kan helpen bij regeringsonderhandelingen (zodat de koning dat nu doet) en ook het land tijdens regeringsvorming een uitstraling te geven. Dus de president wordt 1 keer in zijn amtstermijn (net in het midden) echt belangrijk. Verder kan hij misschien nog de buitenlandse relaties leiden maar dat zijn discussies voor later.
Of we behouden gewoon ons koningshuis... ik weet het ik ga het soms erg ver zoeken... ik ben zo...
Citaat:
Oud 15 december 2010, 22:16   #70
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat vergeet ik helemaal niet, dat tegen Europa ben, maar dat doet hier niet ter zake. Wij kunnen wat mij betreft veel beter een vrijstaat worden zoals Zwitserland, San Marino of noem maar op. Europa is voor een Landje als België, en zeker zoiets als Vlaanderen, geen meerwaarde. Maar inderdaad zouden we dan wel een bepaalde vorm van staatshoofd nodig hebben. Maar hoeft dat daarvoor een koning of een president te zijn? Tijdens de oorlog was hier ook geen koning en geen president maar een regent. Was wel een die regent gebombardeerd was en niet verkozen maar goed. Evenzeer kunnen we opteren voor een regent die wel als regent verkozen wordt. En welk prijskaartje we daarop kleven hebben we toch zelf in de hand, idem voor zijn functiebeschrijving.
Zeg gewoon dat je een dikke zeveraar bent... dat komt logischer over.
Citaat:
Oud 15 december 2010, 22:40   #71
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals zo velen op dit forum overschat je je kunnen enorm. Dat de discussies rond het koningshuis steeds verzanden in discussies over Congo en Leopold II bewijst enkel wat ik wou zeggen:
Ga je dat citaat nu elke keer gebruiken als je op een post van mij "antwoordt"? Zo'n beetje zoals je op elke post van Xenophon reageert door te verwijzen naar zijn criminele verleden? Wat zei je nu ook alweer over zelfoverschatting?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 23:08   #72
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg gewoon dat je een dikke zeveraar bent... dat komt logischer over.
Het staat u vrij van te denken wat u wil. Dat zal mij worst wezen.
Oud 15 december 2010, 23:09   #73
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ga je dat citaat nu elke keer gebruiken als je op een post van mij "antwoordt"? Zo'n beetje zoals je op elke post van Xenophon reageert door te verwijzen naar zijn criminele verleden? Wat zei je nu ook alweer over zelfoverschatting?
Als je hem vast praat, ben je een zeveraar.
Oud 15 december 2010, 23:29   #74
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of we behouden gewoon ons koningshuis... ik weet het ik ga het soms erg ver zoeken... ik ben zo...
Het zou inderdaad geen slechte zaak is als het koningshuis ver te zoeken is (niet dat we een poging zouden doen om het te vinden, natuurlijk)
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 06:55   #75
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag de monarchie zeker blijven, zij het dan in een louter protocollaire capaciteit en mits het herbekijken van een aantal dotaties. Ik vind dat zo'n koningshuis een zekere, niet te verwaarlozen charme heeft. En al bij al brachten onze laatste vorsten het er nog niet zo slecht vanaf. Buiten de uitschuivers van Leopold III en Boudewijn, duiken ze ten minste niet om de haverklap op in allerlei schandalen, zoals de Britse en Monegaskische koninklijke telgen...

Ik zeg: laat ze maar blijven!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 08:27   #76
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel crew moet er op zijn boot? Welke kost brengt dat met zich mee? Gewoon eens om te weten hé...
15 voltijdsen in volcontinu.

maar soit, nogmaals kost is not the issue

monarchie moet verdwijnen omdat het tegen de basisprincipes van de democratie ingaat : liberté, fraternité et egalité, maar je weet dat wel.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 08:36   #77
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
15 voltijdsen in volcontinu.
Bron graag ... Vooral voor dat laatste woordje.
Citaat:
Oud 16 december 2010, 08:51   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron graag ... Vooral voor dat laatste woordje.
ik heb dat aantal 15 van 2 verschillende bronnen, eentje bij ABL (nu niveau majoor) en eentje van (de dochter van)een Vlaamse grootindustrieel (wist je trouwens dat die vlaamse families grootindustriëlen daar allemaal zo'n jacht hebben liggen ? (die betalen het wel min of meer zelf) en ja, op dat niveau (which is obviously not mine) is personeel 24/24 gewoon gangbaar)
Oud 16 december 2010, 08:59   #79
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb dat aantal 15 van 2 verschillende bronnen, eentje bij ABL (nu niveau majoor) en eentje van (de dochter van)een Vlaamse grootindustrieel (wist je trouwens dat die vlaamse families grootindustriëlen daar allemaal zo'n jacht hebben liggen ? (die betalen het wel min of meer zelf) en ja, op dat niveau (which is obviously not mine) is personeel 24/24 gewoon gangbaar)
Bron graag... zo iets online of zo niet een "ik heb het van...".
eerst en vooral over welke boot heb je het? Waar hebben die een boot liggen? Wie betaalde de boot van de koning? Waarom vaart de vorst onder de vlag van de marine (nu eens serieus)?

Mensen uit zijn "rangen" kopen normaal wel wat grotere boten dat is waar... 24 man personeel is wel al een zeer grote boot
even opgezocht voor 24 personeelsleden zoek je een boot zoals deze: http://www.msc-yachting.com/location...r&cat=1&idA=30
Niet onmiddelijk het plezierbootje van onze vorst.
Citaat:
Oud 16 december 2010, 09:04   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron graag... zo iets online of zo niet een "ik heb het van...".
eerst en vooral over welke boot heb je het? Waar hebben die een boot liggen? Wie betaalde de boot van de koning? Waarom vaart de vorst onder de vlag van de marine (nu eens serieus)?

Mensen uit zijn "rangen" kopen normaal wel wat grotere boten dat is waar... 24 man personeel is wel al een zeer grote boot
even opgezocht voor 24 personeelsleden zoek je een boot zoals deze: http://www.msc-yachting.com/location...r&cat=1&idA=30
Niet onmiddelijk het plezierbootje van onze vorst.
ik heb die info vertrouwelijk, en ik denk ook niet dat je die openbaar zal vinden, ik vermoed dat dat het bestbewaarde geheim van de Belgische marine zal blijken

overigens met 24/24 bedoelde ik 24u op 24u. het gaat over 15 man personeel (waarvan ik overigens niet beweer dat die continu aan boord zijn, wel dat ze continu beschikbaar zijn).

maar nogmaals, dit zijn leuke weetjes maar zoals ik van post 1 hier al stelde, de keuze tegen een koningshuis is een principieel democratische keuze, en die staat los van de kosten.

Laatst gewijzigd door Anna List : 16 december 2010 om 09:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be