![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een ad populum. Geen argument.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik voorstel om leeglopers en profitariaat uit de aula's te halen: - ingangsexamens voor alle richtingen. - bissen = dubbel collegegeld - trissen = op eigen reëele kosten Als de gesubsidieerde scholen u niet aanstaan voed u zelf uw kinderen op, niemand verplicht uw kinderen naar gesubsidieerd onderwijs te sturen. Hoe minder ouders hun kinderen naar het gesubsidieerd onderwijs zullen sturen hoe sneller de overheid deze scholen zal opdoeken. Hoe minder belastingen u zal betalen. Maar blijkbaar denkt 99% van de bevolking anders dan u. Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 december 2010 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en het middelbaar onderwijs afschaffen. veel beter
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja maar ge wordt wel verplicht om te betalen voor het gesubsidieerd onderwijs wat natuurlijk de mogelijkheden die mensen hebben in het niet-gesubsidieerd onderwijs beperken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs al leer je ze elke dag vogelpikken, er zijn niet eens sancties... Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 december 2010 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op termijn zou er zo veel geld bespaard kunnen als meer en meer ouders hun kind willen weghouden van het onderwijs. Maar dat doen blijkbaar heel weinig mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, ik word ook gedwongen om te betalen voor het voetbal en voor de kerk, alsook voor de wegen in mijn stad die vooral door buitenlanders worden gebruikt, en voor nog een handvol dingen waar ik zelf niet rechtstreeks iets aan heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat het irrelevant is om tegen mij te herhalen. Ja, het Amerikaanse basisonderwijs wordt harder gesubsidieerd en geeft minder RoT dan het Vlaamse. Ok. Maar we hadden het hier over hoger onderwijs.
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
![]() |
![]() |
#92 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
http://www.bndestem.nl/nieuws/algeme...ellen-Rome.ece http://www.nujij.nl/zware-rellen-in-...10697345.lynkx Alles komt langzaam op gang. De geschiedenis zal zich herhalen. Hoe meer besparingen Europa zal willen doordrukken, hoe dichterbij het geweld zal komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat de ouders zouden kunnen sparen. Met uw voorhuwelijkse spaarboek van de CM kom je er niet.
Laatst gewijzigd door Rudy : 15 december 2010 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen doen dat wel - je moet prioriteiten hebben in het leven (bij mij zijn dat enkel boeken). Dus op m'n 18 had ik een serieus bedrag bijeen gespaard, toch.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, als ik lees wat dat inschrijvingsgeld bij de Britten zal mogen kosten dan denk ik dat je als jobstudent toch serieus moogt beginnen sparen. Prioriteiten ? Een mens mag ook nog wat genieten zonder steeds aan sparen te moeten denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
en waarom zou ik zowel het onderwijs van anderen moeten meefinancieren via overheidsdiefstal als het onderwijs van mijn eigen kinderen? De diefstal ontneemt me die vrije keuze, door me te dwingen te betalen voor zowel mijn eigen kinderen als die van een ander, en beperkt me dus in essentie. De enige manier om die keuze terug vrij te maken is in eerste instantie door het uitdelen van bvb educatievouchers, waarmee ouders vrij zijn ermee te doen wat ze willen. Maar goed, deze discussie gaat over het hoger onderwijs, mijn verontschuldigen voor deze afwijking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() en je blijft daar apatisch bij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() natuurlijk niet, ik vroeg je om je bewering hard te maken, niet om mijn visie te raden
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |