![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom zouden we een president moeten hebben die aanzien heeft in het buitenland als hij de functie van de koning zal moeten overnemen. Die functie lijkt mij duidelijk op interne samenhang gericht. De president zal ons niet in de Europese raad moeten vertegenwoordigen hoor.
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En sorry dat ik je "onnozelaar" noem dat is helemaal niet persoonlijk maar ik heb een enorme migraineaanval de laatste twee dagen en ik haat het dat iemand zijn punt in een ernstige discussie kracht probeert bij te zetten door smileys toe te voegen die de ander kleineren.
![]() |
![]() |
#164 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kost een koning wel minder dan een president? Is een koning wel nuttig?
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Caligula! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister-President
|
![]() Die worden nu ook gedaan en daar liggen quota voor vast. Er is geen enkele reden om meer uit te laten geven omdat de kandidaten voor een federale verkiezing niet alleen maar eerste minister maar ook president kunnen worden.
Eerste ministers worden trouwens niet verkozen door de burger maar aangesteld door de partijen die een regering vormen. De enige aanpassing die je zou moeten doen om een president rechtstreeks te laten verkiezen is een extra vakje voorzien waar jij de president van jou keuze invult (op computers 1 rolbalkje op het scherm). Aangezien er sowieso afgedrukt en geprogrameerd wordt is de meerkost 0. ![]() Blijven proberen. Ik neem aan dat er misschien ergens wel een kost te vinden is maar één die zelfs maar bij benadering de kosten van het koningshuis overtstijgt? Onmogelijk! ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe rekenen we die prestaties exact? In ons land is het een kleine minderheid die de grootste rijkdom creëert zouden die mensen dan meer recht hebben op beslissingen dan anderen? Citaat:
en wat als achteraf blijkt dat in dat bepaald geval die "efficiëntie" wel aangetast is? En hoeveel mogen dat soort beslissingen kosten? hoeveel keer mogen we die doorvoeren?... Citaat:
![]() Citaat:
Uw systeem lijkt me nogal van de pot gerukt...
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch deze vraag: Wat voor meerwaarde heeft een scheiding tussen wetgevende en uitvoerende macht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, als ik dit lees, blijf ik bij mijn idee:
- de rol van staatshoofd roteert onder de ministers; hij of zij zit tegelijk de ministerraden voor - de rol van staatshoofd wordt verdeeld onder binnen- en buitenlandministers; onder de andere ministers roteert de rol van regeringshoofd - de voorzitter van het parlement is bevoegd voor de plichten van het staatshoofd
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee Largo. Bekendheid genieten kan alleen door u in de kijker te werken. Dat kan door eender wie gedaan worden. Daar hoef je helemaal geen koning voor te zijn. In tegenstelling zelfs. Ik ben er zelfs van overtuigt dat Silvio Berlusconi beter gekend is in alle uithoeken van de wereld dan onze Albert. Dus UW stelling gaat niet op als u wil gezegd hebben dat onze koning meer aanzien geniet. Meer gerespecteerd misschien wel, in vergelijking met Silvio dan toch. Maar ook dat gaat niet overal op. Een president kan evenveel aanzien genieten dan een koning. Niet iedereen en overal vallen ze nog in katzwijm voor leden van de koninklijke familie hoor.
Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2010 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb er inderdaad al zelf aan deelgenomen vandaar dat ik dat zo goed weet. Ambtenaar ben ik nooit geweest. Ik zou nu niet werkloos zijn was dat wel het geval... Blijven proberen... ![]() ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
|
![]() Citaat:
Waarom zou je dan die koning weg willen als er toch niemand in de plaats moet komen?
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén die in zijn eigen domme gelijk zit, ook nog. Vaarwel!
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
|
![]() Citaat:
sjonge sjonge...
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar zelfs zonder dat is het je vergeven. Inlevingsvermogen is een gave, geen karakterfout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij mist ze blijkbaar. Met je kleinerende smileys.
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is dan in een notedop de hele 'menselijkheid' van dit instituut samengevat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Staatssecretaris
|
![]() Omdat je hem dan niet meer moet betalen. Onnuttige jobs moet je schrappen.
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DUS, de andere mogelijkheden?
Citaat:
![]() |
![]() |