Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2010, 20:07   #3321
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ik stel vast dat u er helemaal niets van gesnapt heeft.
Ieder zijn idee hé Fozzie.
I.v.m. een vroegere post van jou...
Zou het niet eerder zo zijn dat je moeite hebt met het niet hypocriet zijn van de Paus en onze kardinaal?
Indien die twee hun geloof zouden verraden en de gemakkelijkste weg voor hen kiezen was er voor jullie relatie toch geen probleem.

En zo gesteld, is jou mening dan meer waard dan die van de Paus.
Wederzijds bekeken zijn toch allebei jullie standpunten even afwijkend?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 20:36   #3322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zwart op wit Bekijk bericht
Homo BEN je, daar kies je niet voor
Waarop is die stelling gebaseerd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 21:06   #3323
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op een enquête, gehouden in de gevangenis.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 december 2010 om 21:07.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 21:06   #3324
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op de openbaring van Zeus.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 21:08   #3325
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Op een enquête in de gevangenis.

Paulus.
Ik veronderstel dat dit een poging tot humor was...

Foei Paulus, lachen is "verboten"
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 17 december 2010, 21:12   #3326
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ieder zijn idee hé Fozzie.
I.v.m. een vroegere post van jou...
Zou het niet eerder zo zijn dat je moeite hebt met het niet hypocriet zijn van de Paus en onze kardinaal?
Indien die twee hun geloof zouden verraden en de gemakkelijkste weg voor hen kiezen was er voor jullie relatie toch geen probleem.

En zo gesteld, is jou mening dan meer waard dan die van de Paus.
Wederzijds bekeken zijn toch allebei jullie standpunten even afwijkend?
Mijn mening over mijn relatie is inderdaad meer waard dan die van de Paus, want zijn mening is gebaseerd op vooroordelen, de mijne op echte ervaringen en de wetenschap.

De paus (en consoorten, en daar hoort uw partij bij) probeert alle holebi's persoonlijk te treffen door hun zelfaanvaardingsproces te vermoeilijken door allerlei vooroordelen over holebi's te verspreiden en ervoor te ijveren dat we wettelijk derderangsburgers zouden worden. Het is een aanval waar wij ons terecht proberen te verdedigen. Het recht op zelfverdediging tegen aggressors, daar was uw partij toch voor, dacht ik?

Laatst gewijzigd door Fozzie : 17 december 2010 om 21:13.
Oud 17 december 2010, 21:13   #3327
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat dit een poging tot humor was...

Foei Paulus, lachen is "verboten"
1 Ik heb nooit gezegd dat lachen verboden is.

2 Neen het is geen humor.

Paulus.
Oud 17 december 2010, 21:16   #3328
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
1 Ik heb nooit gezegd dat lachen verboden is.

2 Neen het is geen humor.

Paulus.
Dan wil ik graag van u een bewijs dat de stelling "holebi zijn daar kies je niet voor, dat ben je" gebaseerd is op een enquette in de gevangenis.

Maar ik merk met vreugde dat u die uitspraak niet tegen spreekt.

Er zijn tal van wetenschappers die aangetoond hebben dat homoseksualiteit, net als heteroseksualiteit een biologische oorsprong heeft, en dat men er dus niet voor kan kiezen.
Oud 17 december 2010, 21:16   #3329
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn mening over mijn relatie is inderdaad meer waard dan die van de Paus, want zijn mening is gebaseerd op vooroordelen, de mijne op echte ervaringen en de wetenschap.
Dat van die vooroordelen kun jij niet weten en dusdanig maakt jij jezelf daar ook schuldig aan.

Paulus.
Oud 17 december 2010, 21:19   #3330
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan wil ik graag van u een bewijs dat de stelling "holebi zijn daar kies je niet voor, dat ben je" gebaseerd is op een enquette in de gevangenis.

Maar ik merk met vreugde dat u die uitspraak niet tegen spreekt.

Er zijn tal van wetenschappers die aangetoond hebben dat homoseksualiteit, net als heteroseksualiteit een biologische oorsprong heeft, en dat men er dus niet voor kan kiezen.
Als u gelijk zou hebben en zo'n prevent voorvechter bent van te strijden tegen elke vorm van discriminatie...

... dan zou je in feite moeten pleiten voor gemengde gevangenissen of aparte gevangennissen voor homoseksuele misdadigers.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 december 2010 om 21:20.
Oud 17 december 2010, 21:21   #3331
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat van die vooroordelen kun jij niet weten en dusdanig maakt jij jezelf daar ook schuldig aan.

Paulus.
Jawel, want hij doet uitspraken die niet op basis van feiten zijn gebaseerd. Hij doet een oordeel over iets nog voor hij de feiten bestudeerd heeft. Een vooroordeel dus. Ik doe mijn uitspraak pas nadat de paus dat vooroordeel uitgesproken heeft, dus op basis van feiten, dus geen vooroordeel, maar een gefundeerd oordeel.
Oud 17 december 2010, 21:23   #3332
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel, want hij doet uitspraken die niet op basis van feiten zijn gebaseerd. Hij doet een oordeel over iets nog voor hij de feiten bestudeerd heeft. Een vooroordeel dus. Ik doe mijn uitspraak pas nadat de paus dat vooroordeel uitgesproken heeft, dus op basis van feiten, dus geen vooroordeel, maar een gefundeerd oordeel.
Dan kan dat alleen betekenen dat jij heel zeker weet dat de Paus geen homoseksueel is. Hoe weet jij dat dan?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 december 2010 om 21:24.
Oud 17 december 2010, 21:26   #3333
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als u gelijk zou hebben en zo'n prevent voorvechter bent van te strijden tegen elke vorm van discriminatie...

... dan zou je in feite moeten pleiten voor gemengde gevangenissen of aparte gevangennissen voor homoseksuele misdadigers.

Paulus.
Dat is een heel andere discussie. Maar heel even kort: ik vind dat iedereen op gelijk welke plaats zich vrij moet kunnen rond bewegen zonder dat zijn of haar persoonlijke integriteit of veiligheid in het gedrang komt. Als dat min of meer kan gegarandeerd worden in gevangenissen (buiten dat zich vrij bewegen dan, omwille van voor de hand liggende redenen) dan zie ik niet in waarom gevangenissen niet gemengd zouden mogen worden. Ja, zelfs hetero's en holebi's samen

Net zoals ik geen voorstander ben van aparte scholen voor jongens en meisjes of aparte scholen voor hetero's en holebi's.
Oud 17 december 2010, 21:33   #3334
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kan dat alleen betekenen dat jij heel zeker weet dat de Paus geen homoseksueel is. Hoe weet jij dat dan?
Als we voorgaande berichten lazen, zouden we de indruk hebben dat er hier een menigte posters het geloof was toegedaan dat de paus het wel was...
Oud 17 december 2010, 21:34   #3335
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
Neen, het kan zijn dat hij een homoseksueel is die heel veel moeite heeft met zijn zelfaanvaarding (een negatief verkeerd beeld hebben over holebi's is de belangrijkste oorzaak van problemen met de zelfaanvaarding) en die de zelfhaat die daaruit ontstaan is projecteert op holebi's die wel al in het reine zijn met zichzelf.

Het punt is dat de door hem geuite visie niet gebaseerd is op de verifieerbare feiten of de huidige stand van de wetenschap.

Door zijn standpunten te verspreiden, heeft hij een negatieve invloed op andere holebi's die (misschien net als hijzelf) problemen hebben met hun zelfaanvaarding.

Mag hij dingen vertellen die niet kloppen? Tot op een zekere hoogte wel, iedereen heeft het recht om verhaaltjes te vertellen. Maar het begint bij hem en Léonard wel stillaan te lijken op laster en eerroof met als doel holebi's in een kwaad daglicht te stellen.
Mag hij ijveren om holebi's te degraderen tot derderangsburgers. Wettelijk gezien mag hij dat, maar een andere bevolkingsgroep tegen zichzelf in het harnas jagen is zeker niet de juiste manier om tot een harmonieuze samenleving te komen. Hij is uit op confrontatie en tweespalt... Men zou bijna kunnen stellen dat hij van de mensen is die een harmonieuze samenleving waarin ieders integriteit gerespecteerd wordt in de weg staat.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 17 december 2010 om 21:39.
Oud 17 december 2010, 21:35   #3336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet helemaal niet of de paus niet de moeite heeft genomen naar allerlei stemmen daarover te luisteren. De achtergrond van de paus als kardinaal in gedachten houdend, heeft hij dat weldegelijk gedaan. Hij is immers een man die openstaat voor heel wat disciplines van het menselijk denken.
Oud 17 december 2010, 21:39   #3337
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De paus (en consoorten, en daar hoort uw partij bij) probeert alle holebi's persoonlijk te treffen door hun zelfaanvaardingsproces te vermoeilijken door allerlei vooroordelen over holebi's te verspreiden en ervoor te ijveren dat we wettelijk derderangsburgers zouden worden. Het is een aanval waar wij ons terecht proberen te verdedigen. Het recht op zelfverdediging tegen aggressors, daar was uw partij toch voor, dacht ik?
Dat zou, voor de kerk althans, kunnen kloppen indien dat niet onmogelijk was gezien hun ideeën en de organisatie van de mogelijkheden om gelovige te worden...
En dus kan de kerk onmogelijk enige invloed of dwang op jou uitoefenen.
Lang geleden, toen je moest kiezen tussen inquisitie en katholiek zijn was dat wellicht anders.
Maar dat is dan ook al lang geleden hé?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 21:40   #3338
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door zijn standpunten te verspreiden, heeft hij een negatieve invloed op andere holebi's die (misschien net als hijzelf) problemen hebben met hun zelfaanvaarding.
Juist dit het verschil: u meent dat homoseksualiteit is iets wat innerlijk verbonden is met een bepaald individu, daar waar wij het beschouwen als een psychologische verdraaiing in de menselijke psyche. Juist daarom kunnen wij niet spreken over een "zelfaanvaarding", want daar gaat het niet om als iemand zich tot homoseksualiteit bekend. Hij keert zich juist af van zijn ware en diepste ik.
Oud 17 december 2010, 21:42   #3339
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, het kan zijn dat hij een homoseksueel is die heel veel moeite heeft met zijn zelfaanvaarding (een negatief verkeerd beeld hebben over holebi's is de belangrijkste oorzaak van problemen met de zelfaanvaarding) en die de zelfhaat die daaruit ontstaan is projecteert op holebi's die wel al in het reine zijn met zichzelf.

Het punt is dat de door hem geuite visie niet gebaseerd is op de verifieerbare feiten of de huidige stand van de wetenschap.

U zei zelf daarstraks:

Maar u weet dus niet eens of de mening van de Paus ook niet gebaseerd zou kunnen zijn op ervaringen en de wetenschap. U gaat uit van een veronderstelling.

Bijgevolg, maakt u in uw besluit gebruik van vooroordelen. Precies datgene wat u de Paus verwijt. Mooi is dat.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 december 2010 om 21:44.
Oud 17 december 2010, 21:48   #3340
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat zou, voor de kerk althans, kunnen kloppen indien dat niet onmogelijk was gezien hun ideeën en de organisatie van de mogelijkheden om gelovige te worden...
En dus kan de kerk onmogelijk enige invloed of dwang op jou uitoefenen.
Lang geleden, toen je moest kiezen tussen inquisitie en katholiek zijn was dat wellicht anders.
Maar dat is dan ook al lang geleden hé?
Niet (meer) op mij rechtstreeks, maar door druk uit te oefenen op politici om holebi's hun rechten te ontzeggen doet hij het wel onrechtstreeks. En zo probeert hij ons via een omweg te treffen.

En ik ben sollidair met al de holebi-jongeren die in katholieke gezinnen op groeien waar hij wel nog invloed op heeft en dus zo onrechtstreeks de emotionele welzijn van die jongeren schaadt (ooit was ik zelf een van die jongeren).

Laatst gewijzigd door Fozzie : 17 december 2010 om 21:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be