Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 20 december 2010, 17:06   #361
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
definieer dan eens even?welke problemen voorzien jij daarin?
Goh; vooral estethisch, he. De familieband is niet echt dezelfde als de band die je hebt met mensen buiten de familie. Die biologische link en het feit dat er in de natuur mechanismen zijn om dat te voorkomen doen me vermoeden dat het toch niet zo'n goede zet is.

En het lijkt me ook dom om dan kinderen te hebben, vermits de kans op problemen veel hoger ligt. 'k vind het niet bepaald getuigen van goed ouderschap om willens en wetens een kind op de wereld te zetten dat een grotere kans op gezondheidsproblemen en dergelijke heeft.

En, gewoon, ik vind dat raar.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 20 december 2010, 17:06   #362
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Geen probleem voor mij, zulke relaties. Ik vind het alleen problematisch indien ze zich voortplanten.
waarom spreekt ge de mensen dan steeds maar tegen? Dat vinden we namelijk allemaal! En, vermits sommigen enkel volgens hun eigenste profeet leven, is het aan de staat om ervoor te zorgen dat die mensen wiens profeet het allemaal best vond, zolang ze niet aan dezelfde moedermelkborst hadden gezogen, even terug te fluiten: als ze met hun nicht willen huwen, dan ginds in het paradijselijke herkomstland, alwaar Allah voor hun spruiten zorgt, en anders kunnen ze wèl importeren (ik geef het dus al op dat ze niet zullen importeren).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 20 december 2010 om 17:08.
circe is offline  
Oud 20 december 2010, 17:07   #363
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
waarom spreekt ge de mensen dan steeds maar tegen? Dat vinden we namelijk allemaal!
Wie spreekt wie tegen ? Ik voegde eerder toe hoei k er persoonlijk tegenaan zie. Zelf zou ik niet snappen dat broer en zus een seksuele relatie aan zouden gaan, maar wat mij betreft; ze doen maar.
Soit, het is uiteraard wel zo dat die neef-nicht huwelijken die hier besproken worden allemaal te maken hebben met het oog op nageslacht bezorgen.

Het was echter gewoon een wijsneuzerige toevoeging en niets meer, mijnerzijds.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 20 december 2010 om 17:16.
Scarabaeida is offline  
Oud 20 december 2010, 17:08   #364
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Wie spreekt wie tegen ?
adrian tiens

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 20 december 2010, 17:10   #365
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in een maatschappij waar vrouwen de status van ondergeit hebben, denk ik niet dat ze veel in de pap te brokken hebben bij de genetische matching.
In welke maatschappij : De onze, westerse, vlaamse ?
Vrouwen worden altijd gepakt door mannen, en niet altijd als de vrouw er zin in heeft.
Rudy is offline  
Oud 20 december 2010, 17:14   #366
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In welke maatschappij : De onze, westerse, vlaamse ?
Vrouwen worden altijd gepakt door mannen, en niet altijd als de vrouw er zin in heeft.
in de westerse (niet-islamitische) cultuur wordt het mannetje dat het vrouwtje pakt zonder dat zij wil, er wèl voor gestraft!

ik heb het over de islamitische cultuur waarbij vrouwtjes worden verkocht (ze noemen het bruidsschat) aan de meest geschikte kandidaat, in ruil voor hun ongebruikte vagina. Een tweedehandsvagina is een pak goedkoper, iets dat wel kan worden goedgemaakt als er de juiste papieren bij kunnen worden afgeleverd, dan stijgt de prijs.

Mannekes die tegen mijn goesting MIJN vagina willen gebruiken (ook al menen ze dat ze mijn vader daarvoor kunnen betalen) gaan het zich wel beklagen.

Laatst gewijzigd door circe : 20 december 2010 om 17:15.
circe is offline  
Oud 20 december 2010, 17:18   #367
Wisord
Banneling

Standaard

Elke religie bekijkt een vrouw als een minderwaardig wezen . Volgens hun scheppingsverhaal is de mensheid dan ook ontstaan door incest .
Wisord is offline  
Oud 20 december 2010, 17:19   #368
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in de westerse (niet-islamitische) cultuur wordt het mannetje dat het vrouwtje pakt zonder dat zij wil, er wèl voor gestraft!

ik heb het over de islamitische cultuur waarbij vrouwtjes worden verkocht (ze noemen het bruidsschat) aan de meest geschikte kandidaat, in ruil voor hun ongebruikte vagina. Een tweedehandsvagina is een pak goedkoper, iets dat wel kan worden goedgemaakt als er de juiste papieren bij kunnen worden afgeleverd, dan stijgt de prijs.

Mannekes die tegen mijn goesting MIJN vagina willen gebruiken (ook al menen ze dat ze mijn vader daarvoor kunnen betalen) gaan het zich wel beklagen.
ik denk dat we op dit gebied weinig voorbeeldig zijn.
verkrachting binnen het huwelijk is nog niet lang strafbaar.
en in de praktijk wordt er verkracht dat het een lieve lust is.
Oud 20 december 2010, 17:20   #369
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Idd ...
Wisord is offline  
Oud 20 december 2010, 17:22   #370
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch wel! verkrachting binnen het huwelijk is weldegelijk strafbaar!

Zeker sinds een jaar of twintig al.

Probleem (zoals zovele juridische problemen) is de bewijslast.

Maar het st�*�*t in de wet!

en dit in tegenstelling tot de sharia (die sommigen hier zo graag zouden willen ingevoerd zien) waarbij de vrouw PER DEFINITIE mag "gepakt" worden van zodra het mannetje het wil! (en waarbij ZIJ zelfs gestraft wordt als ze weigert).

circe is offline  
Oud 20 december 2010, 17:39   #371
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nyno,

Ben je daar zeker van ? Ik zou eerder pleiten dat vrouwen daar geen probleem van maken zolang hun kroost er geen probleem mee heeft. Jij moet het waarschijnlijk hebben van de theorie, de boekjes van de univ. Desnoods draaien ze de vent hun nek om. Als moeder en kroost er maar beter van worden.

Wordt er echt zoveel verkracht binnen het huwelijk of het samenlevingscontract ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 december 2010 om 17:41.
Rudy is offline  
Oud 20 december 2010, 17:47   #372
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nyno,

Ben je daar zeker van ? Ik zou eerder pleiten dat vrouwen daar geen probleem van maken zolang hun kroost er geen probleem mee heeft. Jij moet het waarschijnlijk hebben van de theorie, de boekjes van de univ. Desnoods draaien ze de vent hun nek om. Als moeder en kroost er maar beter van worden.

Wordt er echt zoveel verkracht binnen het huwelijk of het samenlevingscontract ?
ik begrijp uw posting niet.

wat heeft de kroost nu te maken met officieel toegestane verkrachting(zoals in de sharie) van de vrouw binnen in het huwelijk?

U wéét toch dat dit VERBODEN is in Belgique?

Laatst gewijzigd door circe : 20 december 2010 om 17:47.
circe is offline  
Oud 20 december 2010, 17:59   #373
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U wéét toch dat dit VERBODEN is in Belgique?
Begrijp ik wel. En toch. Het gebeurt rond de kerk: vrouwen die neuken tegen hun zin.

Jambers heeft echt een reportage gemist.
Rudy is offline  
Oud 20 december 2010, 18:08   #374
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijp ik wel. En toch. Het gebeurt rond de kerk: vrouwen die neuken tegen hun zin.

Jambers heeft echt een reportage gemist.
ben jij een gluurder?

circe is offline  
Oud 20 december 2010, 18:25   #375
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
toch wel! verkrachting binnen het huwelijk is weldegelijk strafbaar!

Zeker sinds een jaar of twintig al.

Probleem (zoals zovele juridische problemen) is de bewijslast.

Maar het st�*�*t in de wet!

en dit in tegenstelling tot de sharia (die sommigen hier zo graag zouden willen ingevoerd zien) waarbij de vrouw PER DEFINITIE mag "gepakt" worden van zodra het mannetje het wil! (en waarbij ZIJ zelfs gestraft wordt als ze weigert).
Ik zeg toch niet dat verkrachting binnen het huwelijk niet strafbaar is?
Ik zeg dat dat nog niet lang zo is. Ik weet niet hoor, maar 20 jaar vind ik niet bepaald lang gezien de geschiedenis van de mens. Meer nog: dat is een minuscuul peulschilletje.
Oud 20 december 2010, 18:26   #376
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nyno,

allez, pleit jij dan maar dat vrouwen er geen probleem van maken eh
*kots*
Oud 20 december 2010, 18:34   #377
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg toch niet dat verkrachting binnen het huwelijk niet strafbaar is?
Ik zeg dat dat nog niet lang zo is. Ik weet niet hoor, maar 20 jaar vind ik niet bepaald lang gezien de geschiedenis van de mens. Meer nog: dat is een minuscuul peulschilletje.
haha en hoelang heb jij als vrouw dezelfde rechten? me dunkt ook niet lang. Daarom dat jij maar de sharia laat invoeren zeker? "We zijn er toch nog niet zo lang aan gewoon dat we een persoon zijn en geen halfslachtige geit."

Is dat wat je bedoelt?

circe is offline  
Oud 20 december 2010, 18:42   #378
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
haha en hoelang heb jij als vrouw dezelfde rechten? me dunkt ook niet lang. Daarom dat jij maar de sharia laat invoeren zeker? "We zijn er toch nog niet zo lang aan gewoon dat we een persoon zijn en geen halfslachtige geit."

Is dat wat je bedoelt?
Ik beschouw de strijd van vrouwen voor gelijke rechten absoluut niet als afgelopen. Het westen staat wat verder, maar we zijn er nog belange niet. Ik zie die strijd eerder als een wereldwijd fenomeen, één strijd die overal gevoerd wordt en waarbij verschillende groepen al verschillende verwezenlijkingen hebben gedaan.
Je post is belachelijk, je weet maar al te goed dat ik radicaal tegen de sharia ben. Maar ik zie niet bepaald reden om zo gigantisch hoog op te lopen met ons "eigen volk".
Oud 20 december 2010, 19:22   #379
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Nyno. Ik zie ook niet in waarom je zo hoog oploopt met je onderschrift met het citaat van Suqar "geen tijd voor die zever". Consequent blijven. De uitdrukking huismoslima is ook niet gepast.

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 december 2010 om 19:24.
Rudy is offline  
Oud 20 december 2010, 19:25   #380
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Mannen verschillen niet. Vrouwen ook niet.
Rudy is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be