Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2010, 20:39   #261
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik dacht dat je mij als advocaat van de zag...?
Dat doet het VB niet. Eerder omgekeerd.
Het VB voert altijd actie tegen alle vormen van criminaliteit en op dit moment van daar uit een gerichte campagne tegen winkeldiefstal.
Iedere crimineel wordt door ons op dezelfde manier geviseerd en in alle geval brengen wij Vb'ers onze kinderen niet bij dat stelen ok is. Zelfs niet van iemand van een ander ras of geloof...

Eigen misdadigers kunnen we uiteraard niet terugsturen naar hun land van herkomst . Maar die zijn er dan gelukkig ook weinig in verhouding met de andere categorie....
Het VB viseert niet elke crimineel op dezelfde manier. Integendeel.
Jullie viseren alle vreemdelingen/moslims door aan de criminaliteit een oorzakelijk verband te koppelen met vreemdelingen/moslims.
Zie je eigen post " in alle geval brengen wij Vb'ers onze kinderen niet bij dat stelen ok is. Zelfs niet van iemand van een ander ras of geloof... "

Waarom werd Bart Debie niet uit de partij gezet toen hij ook in beroep veroordeeld werd?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 20:51   #262
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom werd Bart Debie niet uit de partij gezet toen hij ook in beroep veroordeeld werd?
Toen was achtergrond en bruut geweld minder belangrijk dan de ideologie van de partij. Niet enkel voor de partij, ook voor de kiezers, wat op hetzelfde neerkomt. Of hoe vlug de massa van mening kan veranderen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 21:11   #263
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om dezelfde reden misschien als waarom Claes niet uit de partij is gezet toen hij veroordeeld werd.
Oud 20 december 2010, 21:23   #264
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hierover gaat het.
http://forum.politics.be/showpost.ph...80&postcount=9

Je was ze vriendelijk om de taalfouten er uit te halen. Je hebt toch ook de inhoud gelezen.
Excuseer, ik wist niet dat ik van u niet op vragen van andere forummers (hier Roger Verhiest) mag antwoorden ...
Oud 20 december 2010, 21:24   #265
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik wel.

Ik wees jou er op dat je schrijfsel niet overeenkomt met onze hoogstaande Westerse/Vlaamse cultuur. Ik heb graag dat iedereen het nodige respect opbrengt voor onze cultuur.
Wat moeten de allochtonen niet denken van ons? Straks trekken ze nog verkeerde conclusies.
Aha! Artisjok geeft toe dat wij een cultuur hebben! Eindelijk!
Oud 20 december 2010, 21:26   #266
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U bent volgens mij dement. Dat zou natuurlijk alles kunnen verklaren.

Andy die op mijn verliefd is, daarna Wisord die op mij verliefd is. En tegenwoordig voelt Artisjok ook al iets voor Kallikles.

Rot toch een eind op man met uw gezeik altijd.
Tja kindje, als ik dement ben, dan kan ik hier toch schrijven wat ik wil, dan mogen ze me er zelfs niet voor bannen
Probeer eens wat vrolijker te zijn en wat gevoel voor humor aan te kweken!
Oud 20 december 2010, 21:36   #267
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewinter benadrukt dat de man al twee jaar geen deel meer uitmaakt van de partij Vlaams Belang. 'Hij heeft zelf zijn lidmaatschap opgezegd. Maar hij zit wel nog in onze fractie, dat klopt.'
De laatste zin is het beste.
Oud 20 december 2010, 21:40   #268
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raph Bekijk bericht
Ehm, what?

Laten we even justitie opzij schuiven omdat het hier gaat om een man van... ons eigen volk? Ej wa, gij vindt dat niet, zit ge vol complexen omdat ge blank zijt ofwa?!

Zotn.
Omdat ik u nog niet ken, wil ik het voor u even verduidelijken.
Een 70-jarige man ( !!! ) eet in een winkel rauw spek, tomaten en een croissant. De uitbater verwittigt de politie die de man oppakt. Begrijpelijk van de uitbater, als ik een winkel heb wil ik ook niet dat de klanten zomaar de boel uit de rekken nemen en ter plaatse opeten. En de politie moet iets doen met de man natuurlijk.
Vraagje : hoeveel klanten doen zoiets? Stelen okay, maar opeten in de winkel?
Vraagje : hoeveel mensen eten rauw spek? En dan nog in een winkel?
Op de eerste vraag zou ik antwoorden : kinderen die durven iets uit de rekken nemen en in hun mondje steken omdat ze nog niet begrijpen dat al wat daar ligt en door mama of papa in het karretje gelegd wordt eerst moet betaald worden voor het in het mondje mag. Als een volwassene een klein stukje snoep in zijn mond steekt, zou ik zeggen : ja, die probeert daarmee weg te komen. Als een volwassene een stuk rauw spek in zijn mond steekt, wat denkt u dan eigenlijk??? Als ik zijn leeftijd in aanmerking neem, kan ik maar één conclusie trekken.
Als het om een ander persoon zou gaan, zou er waarschijnlijk niet over gerept worden of ten hoogste als fait divers in het bizarre nieuws.
Maar wat krijgen we nu? Deze man is een gemeenteraadslid en iemand die banden heeft/had met het VB?
Ja, dat mag niet in het vergeethoekje gestopt worden. D�*t moet iedereen weten. Want kijk nu : iemand van het VB heeft een MISDAAD gepleegd! Hij heeft gestolen. Vlug opzoeken of de man geen strafblad heeft. Ja zeg, we hebben nog misdaden gevonden !!! Die man neemt ongebruikte MELKJES en SUIKERTJES mee na vergaderingen en hij durft het aan om broodjes die overblijven mee te nemen.
Wat een schandaal !!! Er zit niets anders op dan hem vooral goed zwart te maken en voor hem de zwaarste straffen te eisen...

Wie lanceerde ook dat naampje : Absurdistan
Oud 20 december 2010, 21:44   #269
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als die man inderdaad dement blijkt te zijn, dan heb ik alle begrip voor die man. Waar ik dan weer geen begrip voor heb is dat de partij het blijkbaar ok vindt een demente man te laten zetelen in de gemeenteraad totdat hij zodanig dement is dat hij in aanraking komt met het gerecht.
Ja, zodra de diagnose gesteld is van dementie (nog altijd een veronderstelling van mij enkel en alleen op basis van de feiten in de winkel) dan moet hij inderdaad uit de gemeenteraad verwijderd worden. Dat is niet meer dan juist.
Soms echter begint dat heel onopvallend en duurt het maanden eer men durft zeggen dat er definitief iets heel erg fout is. En tenslotte - ik weet niet hoe hij zich verder in de gemeenteraad gedroeg, natuurlijk - maar om die stomme suikertjes en zo erbij te slepen.
Om het in 't Antwerps te zeggen : Allee, seg, woar gotta noar toe!
Oud 20 december 2010, 21:50   #270
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En wanneer gaan het eigen volk belastingfraude opsporen, vervolgen of sanctioneren? 20 miljard onbestrafte diefstal van de eigen gemeenschap.

Het eigen volk mag dat he.
Eberhard, begin niet weer asjeblieft!
Oud 20 december 2010, 21:56   #271
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Excuseer, ik wist niet dat ik van u niet op vragen van andere forummers (hier Roger Verhiest) mag antwoorden ...
Natuurlijk mag jij antwoorden op vragen van andere forummers
Zo mag ik ook info verstrekken aan jou.
Er is toch geen probleem, je hoeft je niet te excuseren.
Oud 20 december 2010, 22:07   #272
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De meeste dieven in België zijn of vreemdelingen, of Nieuwe belgen. Ga maar eens kijken wat er in het gevang zit ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Omdat het gewoon realiteit is dat de overgrote meerderheid vreemdelingen zijn ...
Jullie denken toch niet dat er veel winkeldieven in de gevangenis zitten.
Er werd een PV opgesteld. als het ooit voor de rechtbank komt, durf ik er op gokken dat een winkeldief geen effectieve gevangenis zal krijgen.

Zelfs Bart Debie, en dat waren toch zwaardere feiten dan enkel diefstal, moest geen dag de gevangenis in.
Oud 20 december 2010, 22:08   #273
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag jij antwoorden op vragen van andere forummers
Zo mag ik ook info verstrekken aan jou.
Er is toch geen probleem, je hoeft je niet te excuseren.
Merciekes, merciekes, merciekes
Oud 20 december 2010, 22:14   #274
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie denken toch niet dat er veel winkeldieven in de gevangenis zitten.
Er werd een PV opgesteld. als het ooit voor de rechtbank komt, durf ik er op gokken dat een winkeldief geen effectieve gevangenis zal krijgen.

Zelfs Bart Debie, en dat waren toch zwaardere feiten dan enkel diefstal, moest geen dag de gevangenis in.
Wat heeft dien Bart Debie der mee te maken en wat heeft die mens nu weer verkeerd gedaan ??? Ook van een tomaat zitten proeven ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 00:32   #275
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
De laatste zin is het beste.
Inderdaad. Doet me een beetje denken aan Pierre Chevalier die kwam vertellen dat hij helemaal geen CEO was van de Forrest Group: het ging nl. niet om Pierre Chevalier, maar om de BVBA Pierre Chevalier.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 december 2010 om 00:32.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 01:41   #276
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Om dezelfde reden misschien als waarom Claes niet uit de partij is gezet toen hij veroordeeld werd.
Die kreeg zelfs nog een beloning (postjes) van zijn werkgever die hij bestolen/bedrogen had.

In de privé ondenkbaar maar hier.....
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 06:33   #277
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat heeft dien Bart Debie der mee te maken en wat heeft die mens nu weer verkeerd gedaan ??? Ook van een tomaat zitten proeven ???
Je had het toch over de gevangeniscijfers.
Bart Debie is een veroordeelde crimineel die nooit in de gevangenis gezeten heeft.
Werd nooit meegeteld.
Oud 21 december 2010, 08:00   #278
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Da's "waarschijnlijk" de "kleinste" misdaad dat ze capabel zijn te doen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G7L33UVQR

Conclusie; niet de werkloosheid alleen kan leiden tot misdaad, wel een partijkeuze of het omgekeerde misdaad leidt tot een partijkeuze.

Een beetje uitgebreider ...

Citaat:
Een Kortrijkzaan in Antwerpen! George Ver Eecke – naar eigen zeggen de grootste cumulard van de Scheldestad (ach kom: hij cumuleert een lidmaatschap van de gemeenterraad met een van het OCMW van “A”) -, heeft zich in het nieuws gewerkt. Hij is in de supermarkt op de Groenplaats betrapt op het bijten in een tomaat en op het verorderen van een sneetje rauw spek, waarna hij de aangebeten producten weer in de rekken legde. Winkeldiefstal dus. Ver Eecke is tot nu lid van de fractie van Vlaams Belang, de partij die in Antwerpen een campagne voert tegen winkeldiefstal.

De zeventigjarige mandataris heeft zich in de vorige eeuw rijk geboerd in onze contreien, met het plaatsen van caféspelen en andere flipperkasten. Hij heeft altijd politieke ambities gehad. Toen hij bij de bestaande partijen geen verkiesbare plaats kreeg, investeerde hij aanzienlijke middelen in de lokale partij D88. Hij kopieerde daarbij nauwgezet de campagne van het ACW en toenmalig burgemeesterskandidaat Antoon Sansen. Sansen pakte uit met zijn onverschrokkenheid door uit een vliegtuig te springen (duo-sprong). Ver Eecke deed het een week later ook, gevolgd door een folder in alle bussen van groot Kortrijk. Zeer politiek relevant allemaal, maar toen leken dergelijke stunts nog stemmen op te leveren. Op D88 had Ver Eecke trouwens ook Heulenaar Franz Vansteenkiste opgevist, een gewezen Volksunie-kamerlid. 't Mocht niet baten. D88 haalde 3,72% en nipt geen zetel; de VU halveerde van 4 naar 2 zetels.

Naderhand verkaste Ver Eecke naar WOW, Waardig Ouder Worden, en kocht zich een stevige plek in de leiding van het gepensioneerdenpartijtje. Hij slaagde er waarempel in zich te laten verkiezen in de provincieraad van Antwerpen. Toen WOW het einde voelde naderen, leidde Ver Eecke het restant van zijn vergrijsde troepen naar het Vlaams Belang. Filip Dewinter zag er een kans in om zijn kiespubliek te verruimen. En op die manier geraakte de Kortrijkzaan in de gemeenteraad van Antwerpen. Hij werd niet meer rechtstreeks herkozen in 2006 maar kreeg een troostmandaat in het OCMW. Toen brokkenmaker en ex-flik Bart Debie moest opstappen, nam Ver Eecke als eerste nuttig geplaatste opvolger zijn gemeenteraadszitje over. Hij weigerde daarbij zijn OCMW-zetel af te staan. Hij gaat er prat op 'de grootste cumulard van Antwerpen' te zijn. In beide raden geeft hij hoe langer hoe meer een verwarde indruk. Op een vergadering van het OCMW verscheen hij zelfs eens met een jachtgeweer, tot grote consternatie.

Van waardig ouder worden gesproken...

bron http://kortrijklinksbekeken.skynetbl...-kortrijk.html
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 12:48   #279
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Die man neemt ongebruikte MELKJES en SUIKERTJES mee na vergaderingen en hij durft het aan om broodjes die overblijven mee te nemen.
Wat een schandaal !!!
Mogen wij zijn ongebruikt geld gebruiken?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 12:55   #280
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Den bak in die vuile dief ...
Citaat:
De zeventigjarige mandataris heeft zich in de vorige eeuw rijk geboerd in onze contreien, met het plaatsen van caféspelen en andere flipperkasten.

Zijn "criminele genen" zullen de oorzaak zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2010 om 13:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be