![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mij niet gelaten: ik ben bijna zestig. het zal mijn tijd wel duren; Voor mensen zoals U heb ik al een hele tijd geen medegevoelens meer. Ik hoop dat je oogst wat je aan het zaaien bent! Allah Akhbar! zorg dat je een burka bij de hand hebt!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#382 |
|
Minister
|
Vandaar het spreekwoord: "In het donker zijn alle katjes grauw."
Laatst gewijzigd door Mahalingam : 20 december 2010 om 19:31. |
|
|
|
|
#383 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
mischien moet je eerst eens nagaan of de info die je opzoekt wel klopt voor je ze gebruikt, de kans op genetische problemen is belachelijk weinig bij zo'n huwelijk. broer en zus is natuurlijk wel een beetje over the top maar toch is persoonlijke vrijheid hier belangrijker dan de mening van iemand die er geen zaken mee heeft |
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik hoop voor jouw dat je eventueel volgende kinderen ook gezond zijn. Ik ken anders gevallen genoeg waar het misgelopen is hoor. Maar misschien zijn jullie geen echte neef en nicht, misschien heeft er binnen de familie naast de pot gepist.
|
|
|
#387 |
|
Vreemdeling
|
zo'n gevallen komen ook voor bij niet bloedverwanten, vrij vaak zelfs. en waarschijnlijk heeft er wel één naast de pot gepist, bij jou familie waarschijnlijk ook, maar ben er toch zeker van dat ze familie is hoor
|
|
|
|
|
#388 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De kans is toch vrij groot bij een neef-nicht relatie hoor.
|
|
#389 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar he, ik heb er dan ook maar twee, waarvan de ene al kinderen heeft die ouder zijn dan de andere zelf is. [cue Circe die heel hard roept dat moslims allemaal pedofielen zijn en ik volgens de grote boze imam gewoon met mijn nichtje zou moeten trouwen]
|
|
|
|
#391 | |
|
|
Citaat:
Maaaaaaar, in deze discussie gaat wat genetische risico's betreft over: - koppels die generatie na generatie consanguine kinderen maken (=inteelt) In de tweede plaats: - de afwezigheid van vrije keuze binnen dit type huwelijken en/of de werkelijke motieven
|
|
|
|
#392 |
|
|
Dat er mensen liggen creperen is hun probleem ofwat???
Dat zal onze Adrian worst wezen. Wat kan het hem nu schelen of iemand lijdt? En kinderen meer of minder die sterven, allemaal geen probleem. Dat terwijl men in het westen en het WHO net inspanningen doet om kindersterfte en onnodig lijden proberen te voorkomen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 december 2010 om 17:34. |
|
|
|
|
#393 | |
|
|
Citaat:
Grote Christus Circe, verontrustend hoezeer onze meningen overeen beginnen komen. (En Rudy heeft natuurlijk wel gelijk, of zou gelijk moeten hebben wat onze contrijen betreft, maar jouw uitspraak is helaas van toepassing over de bevolkingsgroep waarover we hier praten.
|
|
|
|
#394 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik wou gewoon wat sarcastisch zijn enerzijds, en toch een vinger op de wonde leggen. Ik zie de wereld ook rondom mij, na 50 jaar moet dit kunnen, toch wat de positie van mannen en vrouwen betreft, wat mij erg interesseert. Ik begrijp niet goed waarom je je zo hard inspant alsof het westerse vrouwen niet aanbelangt. Laatst gewijzigd door Rudy : 21 december 2010 om 18:30. |
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ofwel moeten we binnenkort toch eens met twee in 't geniept afspreken en zien wat er gebeurt, ofwel moeten we gewoon afwachten en zien hoe het verder evolueert hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar een oude bok van 53 jaar die met een kind van 9 copuleert blijft een oude pedofiele bok van 53 jaar. Indien hij dan nog aan zijn volgelingen aanraadt om hetzelfde te doen (lees uw ahadith er maar op na) dan promoot de islamitische ideologie de pedofilie of je het nu "huwelijk" noemt of "kleuterklas", het blijft pedofilie. Hetzelfde over die nicht/kozijn huwelijken (in de strikte zin van het woord is een neef de zoon van uw eigen broer of zus - althans in het vlaams). Als je dit éénmalig doet is he't verhoogde risico klein (vandaar de vroegere dispensatie). Doe je het generatie na generatie dan krijg je mismaakte monsters. Mij niet gelaten, maar zorg er dan zelf voor.
|
|
|
|
|
#397 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lees de 'en dan?' als 'en wat volgt daar (normatief) uit voor beleid?' Een hoop feiten opsommen - 'kindjes die lijden' - is niet ipso facto hetzelfde als een argument maken voor een bepaalde vorm van beleid.
|
|
|
|
#398 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"als jij dit leed wil veroorzaken, moet je er ook voor opdraaien" --> Probleem is dat het niet de ouders zijn, maar het KIND die ervoor opdraait als je het KIND uitsluit van door de overheid betaalde zorg en hulp. Dat is wat circe wil, het KIND uitsluiten. Concreet zou dat willen zeggen dat je een kind met muco alle ziekenhuiskosten zelf laat dragen. Nu, geen enkele ouder kan dat betalen, dus dat kind is gewoon gedoemd. Die krijgt geen behandeling. Het kind kan niet eens geplaatst worden want dat kost ook al handenvol geld en de ouders gaan ook dat niet kunnen betalen. Mij lijkt het veel logischer dat je het kind wél gelijke toegang geeft tot alle diensten, zoals alle kinderen die hebben. Het kind kan dan ten allen tijde de behandeling krijgen die het nodig heeft, ook als de ouders het niet zelf kunnen betalen. De ouders kun je natuurlijk wel beboeten als je het maken van inteeltkindjes verbiedt. Maar die boete staat dan los van de behandeling van het kind. Boete niet betaald = standaard juridische procedure, zonder de behandeling van het kind te staken omdat de ouders het niet betalen. Ik vind stoppen met behandelingen terug te betalen of kinderen de volle pot laten betalen in instellingen echt geen "waarschuwing" hoor. Dat is veel meer dan dat. Een kind met een zware mentale handicap is over het algemeen beter af in een instelling (of dat nu residentieel is of semi-residentieel hangt af van kind tot kind). Dat is betaalbaar gezien de subsidiëring. Laat mensen de volle pot betalen en het is écht onbetaalbaar. Gevolg: kind blijft thuis zitten, waar het niet de geschikte zorg krijgt. Dat zou toch triestig zijn, allez?! Laat dat kind daar naartoe gaan volgens dezelfde criteria als andere kinderen, en laat de ouders op een andere manier meebetalen. Ik vind het trouwens redelijk bwèkes van circe als ze zegt dat ze wil dat het kind van haar vriendin voorrang zou moeten hebben op een kind uit een cosanguine relatie. Ik beschouw die kinderen echt wel als gelijkwaardig, met evenveel toegang tot de zorg, iedereen volgens dezelfde criteria.
|
|
|
#400 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat ik zeg dat het hier niet allemaal rozegeur en maneschijn is ben ik plots helemaal verkeerd? Er zijn weldegelijk Vlaamse vrouwen die een virtuele burka dragen: lekker onder de knoet, en vergeet maar dat ze een eigen leven zouden kunnen opbouwen (oa. financiële onafhankelijkheid). Zo kunnen ze hun valies niet pakken wanneer ze dat willen, net goed. Blijkbaar mag dat volgens u niet gezegd worden? Vlaamse vrouwen die in elkaar geklopt worden door hun vlaamse vent, dat moet plots verzwegen worden? Omdat er nu eenmaal moslims in ons land wonen? Laat de moslims buiten beschouwing en dit is hier geen perfecte samenleving waar iedereen lief voor elkaar is hoor. Er mag evenveel aandacht gaan naar hetgeen "onder ons" misgaat dan hetgeen "bij hen" misgaat.
|