Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 20 december 2010, 19:30   #381
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik beschouw de strijd van vrouwen voor gelijke rechten absoluut niet als afgelopen. Het westen staat wat verder, maar we zijn er nog belange niet. Ik zie die strijd eerder als een wereldwijd fenomeen, één strijd die overal gevoerd wordt en waarbij verschillende groepen al verschillende verwezenlijkingen hebben gedaan.
Je post is belachelijk, je weet maar al te goed dat ik radicaal tegen de sharia ben. Maar ik zie niet bepaald reden om zo gigantisch hoog op te lopen met ons "eigen volk".
ik zie in elk geval dat we de laatste tien jaar, dankzij de verrijking van de nieuwe kolonisatoren tegen een supersnelheid terug naar de middeleeuwen vliegen;

Mij niet gelaten: ik ben bijna zestig. het zal mijn tijd wel duren;

Voor mensen zoals U heb ik al een hele tijd geen medegevoelens meer. Ik hoop dat je oogst wat je aan het zaaien bent!

Allah Akhbar! zorg dat je een burka bij de hand hebt!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 20 december 2010, 19:31   #382
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mannen verschillen niet. Vrouwen ook niet.
Vandaar het spreekwoord: "In het donker zijn alle katjes grauw."

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 20 december 2010 om 19:31.
Mahalingam is offline  
Oud 20 december 2010, 20:36   #383
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Vandaar het spreekwoord: "In het donker zijn alle katjes grauw."
... en ook alle nichtjes.
Rudy is offline  
Oud 21 december 2010, 01:10   #384
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard De bloedschande in cijfers

Citaat:
Statistical research on Arabic countries shows that up to 34 percent of all marriages in Algiers are consanguine (blood related), 46 percent in Bahrain, 33 percent in Egypt, 80 percent in Nubia (southern area in Egypt), 60 percent in Iraq, 64 percent in Jordan, 64 percent in Kuwait, 42 percent in Lebanon, 48 percent in Libya, 47 percent in Mauritania, 54 percent in Qatar, 67 percent in Saudi Arabia, 63 percent in Sudan, 40 percent in Syria, 39 percent in Tunisia, 54 percent in the United Arabic Emirates and 45 percent in Yemen .
Bron: Reproductive Health Journal, 2009 Consanguinity and reproductive health among Arabs.
Oud 21 december 2010, 12:05   #385
Leeuwenklauw
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Was Spanje niet één van de meest katholieke landen?

Soit, maakt niet uit welke religie. Zo'n huwelijken moeten tout court verboden zijn. In Oost en West Vlaanderen bleek dat vroeger soms wel eens een probleem te zijn bij boeren.
ben ik blij dat je in deze tijd vrij bent om te trouwen met wie je wil, de dictatuur van de kerk bestaat gelukkig niet meer, ik ben getrouwd met mijn nicht en hola! onze dochter is kerngezond en hoogbegaaft....
mischien moet je eerst eens nagaan of de info die je opzoekt wel klopt voor je ze gebruikt, de kans op genetische problemen is belachelijk weinig bij zo'n huwelijk. broer en zus is natuurlijk wel een beetje over the top maar toch is persoonlijke vrijheid hier belangrijker dan de mening van iemand die er geen zaken mee heeft
Leeuwenklauw is offline  
Oud 21 december 2010, 12:56   #386
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwenklauw Bekijk bericht
ben ik blij dat je in deze tijd vrij bent om te trouwen met wie je wil, de dictatuur van de kerk bestaat gelukkig niet meer, ik ben getrouwd met mijn nicht en hola! onze dochter is kerngezond en hoogbegaaft....
mischien moet je eerst eens nagaan of de info die je opzoekt wel klopt voor je ze gebruikt, de kans op genetische problemen is belachelijk weinig bij zo'n huwelijk. broer en zus is natuurlijk wel een beetje over the top maar toch is persoonlijke vrijheid hier belangrijker dan de mening van iemand die er geen zaken mee heeft

Ik hoop voor jouw dat je eventueel volgende kinderen ook gezond zijn.
Ik ken anders gevallen genoeg waar het misgelopen is hoor.

Maar misschien zijn jullie geen echte neef en nicht, misschien heeft er binnen de familie naast de pot gepist.
Oud 21 december 2010, 13:09   #387
Leeuwenklauw
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik hoop voor jouw dat je eventueel volgende kinderen ook gezond zijn.
Ik ken anders gevallen genoeg waar het misgelopen is hoor.

Maar misschien zijn jullie geen echte neef en nicht, misschien heeft er binnen de familie naast de pot gepist.
zo'n gevallen komen ook voor bij niet bloedverwanten, vrij vaak zelfs. en waarschijnlijk heeft er wel één naast de pot gepist, bij jou familie waarschijnlijk ook, maar ben er toch zeker van dat ze familie is hoor
Leeuwenklauw is offline  
Oud 21 december 2010, 13:10   #388
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo'n gevallen komen ook voor bij niet bloedverwanten, vrij vaak zelfs. en waarschijnlijk heeft er wel één naast de pot gepist, bij jou familie waarschijnlijk ook, maar ben er toch zeker van dat ze familie is hoor
De kans is toch vrij groot bij een neef-nicht relatie hoor.
Oud 21 december 2010, 13:21   #389
Leeuwenklauw
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
De kans is toch vrij groot bij een neef-nicht relatie hoor.
ongeveer 0.1 % groter dan bij 'gewone' relaties
Leeuwenklauw is offline  
Oud 21 december 2010, 13:22   #390
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop persoonlijk uit de grond van mijn hart dat ik er nooit ook maar over zal denken met mijn nicht te trouwen.

Maar he, ik heb er dan ook maar twee, waarvan de ene al kinderen heeft die ouder zijn dan de andere zelf is. [cue Circe die heel hard roept dat moslims allemaal pedofielen zijn en ik volgens de grote boze imam gewoon met mijn nichtje zou moeten trouwen]
Oud 21 december 2010, 17:27   #391
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Klopt, die kans is maar een kleine 5%. Dat is dubbel zoveel als bij een gewoon koppel.

Maaaaaaar, in deze discussie gaat wat genetische risico's betreft over:

- koppels die generatie na generatie consanguine kinderen maken (=inteelt)

In de tweede plaats:
- de afwezigheid van vrije keuze binnen dit type huwelijken en/of de werkelijke motieven
Oud 21 december 2010, 17:32   #392
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
EN dan?
Dat er mensen liggen creperen is hun probleem ofwat???

Dat zal onze Adrian worst wezen. Wat kan het hem nu schelen of iemand lijdt?

En kinderen meer of minder die sterven, allemaal geen probleem. Dat terwijl men in het westen en het WHO net inspanningen doet om kindersterfte en onnodig lijden proberen te voorkomen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 december 2010 om 17:34.
Groentje-18 is offline  
Oud 21 december 2010, 18:01   #393
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in een maatschappij waar vrouwen de status van ondergeit hebben, denk ik niet dat ze veel in de pap te brokken hebben bij de genetische matching.
ROFL!

Grote Christus Circe, verontrustend hoezeer onze meningen overeen beginnen komen.

(En Rudy heeft natuurlijk wel gelijk, of zou gelijk moeten hebben wat onze contrijen betreft, maar jouw uitspraak is helaas van toepassing over de bevolkingsgroep waarover we hier praten. )
Oud 21 december 2010, 18:30   #394
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
ROFL!

Grote Christus Circe, verontrustend hoezeer onze meningen overeen beginnen komen.

(En Rudy heeft natuurlijk wel gelijk, of zou gelijk moeten hebben wat onze contrijen betreft, maar jouw uitspraak is helaas van toepassing over de bevolkingsgroep waarover we hier praten. )
Ja Groentje, ik heb gelijk.
En ik wou gewoon wat sarcastisch zijn enerzijds, en toch een vinger op de wonde leggen. Ik zie de wereld ook rondom mij, na 50 jaar moet dit kunnen, toch wat de positie van mannen en vrouwen betreft, wat mij erg interesseert.
Ik begrijp niet goed waarom je je zo hard inspant alsof het westerse vrouwen niet aanbelangt.

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 december 2010 om 18:30.
Rudy is offline  
Oud 21 december 2010, 18:59   #395
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ROFL!

Erg hé!

ofwel moeten we binnenkort toch eens met twee in 't geniept afspreken en zien wat er gebeurt, ofwel moeten we gewoon afwachten en zien hoe het verder evolueert hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 21 december 2010, 19:03   #396
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik hoop persoonlijk uit de grond van mijn hart dat ik er nooit ook maar over zal denken met mijn nicht te trouwen.

Maar he, ik heb er dan ook maar twee, waarvan de ene al kinderen heeft die ouder zijn dan de andere zelf is. [cue Circe die heel hard roept dat moslims allemaal pedofielen zijn en ik volgens de grote boze imam gewoon met mijn nichtje zou moeten trouwen]
je "moet" van mij helemaal niks.
maar een oude bok van 53 jaar die met een kind van 9 copuleert blijft een oude pedofiele bok van 53 jaar. Indien hij dan nog aan zijn volgelingen aanraadt om hetzelfde te doen (lees uw ahadith er maar op na) dan promoot de islamitische ideologie de pedofilie of je het nu "huwelijk" noemt of "kleuterklas", het blijft pedofilie.

Hetzelfde over die nicht/kozijn huwelijken (in de strikte zin van het woord is een neef de zoon van uw eigen broer of zus - althans in het vlaams). Als je dit éénmalig doet is he't verhoogde risico klein (vandaar de vroegere dispensatie). Doe je het generatie na generatie dan krijg je mismaakte monsters. Mij niet gelaten, maar zorg er dan zelf voor.

circe is offline  
Oud 22 december 2010, 02:37   #397
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er mensen liggen creperen is hun probleem ofwat???

Dat zal onze Adrian worst wezen. Wat kan het hem nu schelen of iemand lijdt?

En kinderen meer of minder die sterven, allemaal geen probleem. Dat terwijl men in het westen en het WHO net inspanningen doet om kindersterfte en onnodig lijden proberen te voorkomen.
Jij hebt echt niet zo'n groot begripsvermogen, he.

Lees de 'en dan?' als 'en wat volgt daar (normatief) uit voor beleid?'

Een hoop feiten opsommen - 'kindjes die lijden' - is niet ipso facto hetzelfde als een argument maken voor een bepaalde vorm van beleid.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 22 december 2010, 02:38   #398
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ROFL!

Normale mensen zouden hun meningen dan in vraag beginnen stellen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 22 december 2010, 06:06   #399
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het verkeerd ziet en ik sluit daarbij ook niet uit dat het hier verkeerd weergegeven is geworden.

Ik begrijp heel goed wat iedereen bedoelt wanneer hij zegt: als jij dit leed wil veroorzaken, moet je er ook voor opdraaien. Zo is dat nu eenmaal, en dat is maar logisch ook, dat je niet voor de brokken en het gebrek aan het tonen van verstandelijke vermogens voor de ander gaat betalen.
Tot zover de theorie...

Dan heb je de praktijk.
In de praktijk is het hiermee dreigen vooral een mooie ontradingsstrategie denk ik dan. In geen geval zie ik hier situaties ontstaan waar mindervaliden wegkwijnen. Dat kan volgens mij in een land als België sowieso niet, omdat je in uiterste nood nog altijd beroep kan doen op het OCMW. (Al loopt dat helemaal niet zoals gewenst, I know... en kweet ook dat je als mindervalide en zelfs als chronisch zieke veel minder financiële (en andere) bijval krijgt dan je eigenlijk nodig hebt...

Je moet dat dus vooral zien als een soort waarschuwing in het kader van een preventie. Een waarschuwing, waarvan ik heel goed kan begrijpen dat mensen ze doen.
Maar uiteindelijk zijn de verhoogde kosten niet de hoofdreden van dit hele pleidooi hé, wel de toename in mindervaliden / ernstig zieken die je in onze samenleving netto veroorzaakt waarbij het dan in essentie gaat om het menselijk lijden waarmee dat gepaard gaat!!!
Waarom zou je mensen zoiets willen aandoen? Waarom moeten mensen afzien? Het leven is sowieso al niet makkelijk en iedereen komt zijn portie wel tegen. Waarom dan nillens willens nog bijdragen aan ...? 't Is dat dat er bij mij niet inkan.
En dit gebeurt dan nog vaak om redenen, die te maken hebben met financieel gewin voor deze mensen (stel je voor!!) doordat ze zo bv. een eventuele bruidschat binnen de familie kunnen houden of doordat ze familie naar hier kunnen halen, of rationele overwegingen. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat iedere opeenvolgende nicht van één familie, toevallig op de neef valt en omgekeerd bv., tenzij dat ook een soort genmutatie betreft die dan vanzelfsprekend heel sterk tot uiting komt in de familie die aan inteelt doet. :-/

Het is mijns inziens dan ook incorrect om te stellen dat gehandicapte kinderen in onze samenleving ongewenst zijn.
Als er gehandicapte kinderen komen, zullen we hoop ik alles proberen te geven wat ze nodig hebben om hun levenskwaliteit zo optimaal mogelijk te maken.
Maar mensen met mekaar laten paren, uit dezelfde families, wetende dat deze dat al generaties na mekaar doen en wat daar van komt: dat is bewust mindervaliden bijmaken. En als je weet hoe hard het is om met een handicap door het leven te gaan, is dat misdadig.
Ik vind het dus een heel eenvoudige en ethisch correcte manier om te voorkomen dat je ongewenst lijden (de proportie mindervaliden in onze samenleving verhoogd). Meer zelfs: doen alsof onze neus bloedt en deze mensen maar wat met mekaar laten copuleren, wetende wat ze gaan veroorzaken bij het kind, vind ik bijzonder stuitend.

"als jij dit leed wil veroorzaken, moet je er ook voor opdraaien"
--> Probleem is dat het niet de ouders zijn, maar het KIND die ervoor opdraait als je het KIND uitsluit van door de overheid betaalde zorg en hulp. Dat is wat circe wil, het KIND uitsluiten.
Concreet zou dat willen zeggen dat je een kind met muco alle ziekenhuiskosten zelf laat dragen. Nu, geen enkele ouder kan dat betalen, dus dat kind is gewoon gedoemd. Die krijgt geen behandeling.
Het kind kan niet eens geplaatst worden want dat kost ook al handenvol geld en de ouders gaan ook dat niet kunnen betalen.

Mij lijkt het veel logischer dat je het kind wél gelijke toegang geeft tot alle diensten, zoals alle kinderen die hebben. Het kind kan dan ten allen tijde de behandeling krijgen die het nodig heeft, ook als de ouders het niet zelf kunnen betalen. De ouders kun je natuurlijk wel beboeten als je het maken van inteeltkindjes verbiedt. Maar die boete staat dan los van de behandeling van het kind. Boete niet betaald = standaard juridische procedure, zonder de behandeling van het kind te staken omdat de ouders het niet betalen.

Ik vind stoppen met behandelingen terug te betalen of kinderen de volle pot laten betalen in instellingen echt geen "waarschuwing" hoor. Dat is veel meer dan dat. Een kind met een zware mentale handicap is over het algemeen beter af in een instelling (of dat nu residentieel is of semi-residentieel hangt af van kind tot kind). Dat is betaalbaar gezien de subsidiëring. Laat mensen de volle pot betalen en het is écht onbetaalbaar. Gevolg: kind blijft thuis zitten, waar het niet de geschikte zorg krijgt. Dat zou toch triestig zijn, allez?!
Laat dat kind daar naartoe gaan volgens dezelfde criteria als andere kinderen, en laat de ouders op een andere manier meebetalen.

Ik vind het trouwens redelijk bwèkes van circe als ze zegt dat ze wil dat het kind van haar vriendin voorrang zou moeten hebben op een kind uit een cosanguine relatie. Ik beschouw die kinderen echt wel als gelijkwaardig, met evenveel toegang tot de zorg, iedereen volgens dezelfde criteria.
Oud 22 december 2010, 06:20   #400
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik zie in elk geval dat we de laatste tien jaar, dankzij de verrijking van de nieuwe kolonisatoren tegen een supersnelheid terug naar de middeleeuwen vliegen;

Mij niet gelaten: ik ben bijna zestig. het zal mijn tijd wel duren;

Voor mensen zoals U heb ik al een hele tijd geen medegevoelens meer. Ik hoop dat je oogst wat je aan het zaaien bent!

Allah Akhbar! zorg dat je een burka bij de hand hebt!
Wat is uw probleem nu eigenlijk?
Omdat ik zeg dat het hier niet allemaal rozegeur en maneschijn is ben ik plots helemaal verkeerd?
Er zijn weldegelijk Vlaamse vrouwen die een virtuele burka dragen: lekker onder de knoet, en vergeet maar dat ze een eigen leven zouden kunnen opbouwen (oa. financiële onafhankelijkheid). Zo kunnen ze hun valies niet pakken wanneer ze dat willen, net goed.
Blijkbaar mag dat volgens u niet gezegd worden?
Vlaamse vrouwen die in elkaar geklopt worden door hun vlaamse vent, dat moet plots verzwegen worden? Omdat er nu eenmaal moslims in ons land wonen?
Laat de moslims buiten beschouwing en dit is hier geen perfecte samenleving waar iedereen lief voor elkaar is hoor. Er mag evenveel aandacht gaan naar hetgeen "onder ons" misgaat dan hetgeen "bij hen" misgaat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be