Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2010, 11:27   #41
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar camel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ach lul toch op man.
last van wat zurige oprispingen?
camel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 11:32   #42
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het revanchisme en de haat droop bijna van het scherm.
Vond ik ook. Niet slim om Annemie Peeters daar te zetten
Oud 26 december 2010, 11:37   #43
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Gelieve citaten van mij te geven, godverdomme! Dat iedereen die geen oafhankelijk Vlaanderen wil een 'verrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaader' is (krijg je daar een stijve van, overigens?)!
Ongetwijfeld.

Maar ieder diertje zijn pleziertje. Ik ken nog zo eentje die graag aan greiten doet, maar durft nu al zeker een half jaar zich niet meer vertonen in zijn eigen eeuwigdurende greitdraad...

Zulke personen betekenen gelukkig niets in het dagelijkse leven.
Oud 26 december 2010, 11:38   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Van Aelst ging natuurlijk wel efkes uit de bocht met zijn "als de echte Vlamingen aan de macht komen". daar gaf hij de criticasters natuurlijk de pap in de mond om hem af te schieten als onredelijk.

Er zijn idd geen "echte" of "valse" Vlamingen, we zijn allemaal gewoon Vlaming.
Oud 26 december 2010, 11:38   #45
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ach lul toch op man.
Heb je weer die stijve misschien?
Oud 26 december 2010, 12:04   #46
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, geef je het al op? Past het niet in je wereldbeeld dat er ook Vlaamsgezinden zijn die niet meedoen aan het Calimerogedoe om alles op de 'luie Walen' en de 'vuile moslims' te steken dat je met je mond vol tanden staat?
Maar alé... dat geloof JIJ toch zelf niet

Het is niet omdat je je tegenwoordig wat meer verstopt achter posts van andere forummers die dat wel neerschrijven dat je denkwijze niet gekend is hé. alé alé...
Islam?
http://ns29032.ovh.net/showpost.php?...47&postcount=3
vreemdelingen en franstaligen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...39&postcount=7
"linkse roddelpers":
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=502

zo moeilijk is dat allemaal niet om dat te vinden. Vraagt wat tijd... enfin we gaan er geen doekjes om winden: zeveraar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 12:16   #47
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Met andere woorden, u komt hier een beetje uw cliché scheldwoorden droppen tegen een bepaalde poster, zonder de minste aanwijzing in de berichten van die poster, en als gevraagd wordt om dat hard te maken bent u gewoon pleite.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camel Bekijk bericht
last van wat zurige oprispingen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Heb je weer die stijve misschien?
typisch voor dit forum

"seg gasten... webben diene linksen goed liggen gehad hé..."
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 26 december 2010, 12:25   #48
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Het is niet omdat je je tegenwoordig wat meer verstopt achter posts van andere forummers die dat wel neerschrijven dat je denkwijze niet gekend is hé. alé alé...
Islam?
http://ns29032.ovh.net/showpost.php?...47&postcount=3
vreemdelingen en franstaligen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...39&postcount=7
"linkse roddelpers":
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=502

zo moeilijk is dat allemaal niet om dat te vinden. Vraagt wat tijd... enfin we gaan er geen doekjes om winden: zeveraar.
Heb je werkelijk zò ver moeten zoeken om wat aanstootgevende posts van mij te vinden? Misschien ben je er niet van bewust, maar er zijn ook mensen die met de jaren evolueren in hun politieke en maatschappelijke visies, hoor.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 12:34   #49
largo_w

Standaard

Citaat:
Heb je werkelijk zò ver moeten zoeken om wat aanstootgevende posts van mij te vinden?
Niet echt... het voldeed verder te zoeken dan het laatste jaar of de laatste twee jaar. Toen was U hier wat minder...euhm... "veilig".
Citaat:
Misschien ben je er niet van bewust, maar er zijn ook mensen die met de jaren evolueren in hun politieke en maatschappelijke visies, hoor.
yeah right... zoals ik al zei is het feit dat U zich tegnwoordig verbergt achter de posts van anderen geen reden dat je plots zou zijn "verandert" hoor. Het geeft gewoon een iets slimmere manier van discussiëren aan... spijtig genoeg voor U is het internet eeuwig .

En het feit alleen dat je het voor de voeten van een ander werpt is al reden genoeg om te bemerken dat het weldegelijk gaat om een techniek. Overigens weet iedereen dat jij hier een dubbelnick hebt dan wordt het pas echt absurd!
Citaat:
Oud 26 december 2010, 12:42   #50
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet echt... het voldeed verder te zoeken dan het laatste jaar of de laatste twee jaar. Toen was U hier wat minder...euhm... "veilig".
Waarom denk je dat ik het VB de rug toegekeerd ben? Niet dat ik dit neerschrijf omdat ik me geroepen voel om tegenover jou rekenschap af te leggen overigens, maar er zijn hier nog mensen die meelezen...

Citaat:
yeah right... zoals ik al zei is het feit dat U zich tegnwoordig verbergt achter de posts van anderen geen reden dat je plots zou zijn "verandert" hoor.
Waar 'verberg' ik me achter posts van anderen? Man, ik heb tegenwoordig op dit forum meer aanvaringen met VB'ers dan dat ik nog met hen overeen kom.

Citaat:
Het geeft gewoon een iets slimmere manier van discussiëren aan... spijtig genoeg voor U is het internet eeuwig .
Dus jij gaat je hele leven achter dingen blijven staan waar je ooit achterstond?

Citaat:
En het feit alleen dat je het voor de voeten van een ander werpt is al reden genoeg om te bemerken dat het weldegelijk gaat om een techniek. Overigens weet iedereen dat jij hier een dubbelnick hebt dan wordt het pas echt absurd!
Kom, zeg eens dewelke. We zijn benieuwd. En wat schrijft die zo allemaal? Over 'luie Walen' en 'vuile moslims' wellicht?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 26 december 2010 om 12:43.
Oud 26 december 2010, 12:51   #51
largo_w

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat ik het VB de rug toegekeerd ben? Niet dat ik dit neerschrijf omdat ik me geroepen voel om tegenover jou rekenschap af te leggen overigens, maar er zijn hier nog mensen die meelezen...
Handig wel zo een plots ingeving... vooral als je merkt dat je er achteraf een ander in discussie voor de voeten mag werpen: "hah... geef mij eens een post waar ik spreek over luie walen of vuile vreemdelingen".
Citaat:
Waar 'verberg' ik me achter posts van anderen? Man, ik heb tegenwoordig op dit forum meer aanvaringen met VB'ers dan dat ik nog met hen overeen kom.
Dat kan goed zijn... maar dat gaat waarschijnlijk meer om hun manier van de flamingant in een verkeerd daglicht te brengen... Bart De Wever achterna dus. Heeft weinig te maken met de fond maar veel met de façade die je opsteekt!
Citaat:
Dus jij gaat je hele leven achter dingen blijven staan waar je ooit achterstond?
Nee zeker niet... daar gaat het eigenlijk ook niet om. Het gaat over de denkwijze... waar jij nog steeds achter staat dat kan je niet verbergen; hoe goed je ook probeert daarom ook mijn opmerking:
Citaat:
Citaat:
Kom, zeg eens dewelke. We zijn benieuwd. En wat schrijft die zo allemaal? Over 'luie Walen' en 'vuile moslims' wellicht?
Ik ken Uw dubbelnick niet ik weet dat je er één hebt... dat maakt het nog absurder; snap je dat niet? Kijk met één mag je dan "de brave Vlaming" gaan zijn en met de andere dan weer "de aloude goeie Xenofobe Blokker" en dan kan je nog eens voor de voeten werpen van tegenhangers "ah en zoek mij nu een post waar ik dit of dat zeg...". Ik snap de reactie van Solidarnosc helemaal... Op zo een vragen kan je weinig anders reageren.
Citaat:
Oud 26 december 2010, 13:02   #52
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Handig wel zo een plots ingeving... vooral als je merkt dat je er achteraf een ander in discussie voor de voeten mag werpen: "hah... geef mij eens een post waar ik spreek over luie walen of vuile vreemdelingen".
Ik kijk alleen maar vooruit. Wat ik vroeger schreef, interesseert mij niet meer. Het leven is te kort om daarbij stil te blijven staan.

Citaat:
Dat kan goed zijn... maar dat gaat waarschijnlijk meer om hun manier van de flamingant in een verkeerd daglicht te brengen... Bart De Wever achterna dus. Heeft weinig te maken met de fond maar veel met de façade die je opsteekt!
Daarom wellicht dat ik van een moslima als suqar_7loe ooit eens in een discussie over migratie een 'thumbsup' gekregen heb?

Citaat:
Nee zeker niet... daar gaat het eigenlijk ook niet om. Het gaat over de denkwijze... waar jij nog steeds achter staat dat kan je niet verbergen; hoe goed je ook probeert daarom ook mijn opmerking:
Je mag er nu bijslepen wat je wilt, uiteindelijk weten we allemaal wel waar het bij jou om draait en wat het criterium is waarop jij mensen indeelt in 'goeden' en 'slechten', nietwaar? De blinde Belgicistische fetisj...

Citaat:
Ik ken Uw dubbelnick niet ik weet dat je er één hebt... dat maakt het nog absurder; snap je dat niet? Kijk met één mag je dan "de brave Vlaming" gaan zijn en met de andere dan weer "de aloude goeie Xenofobe Blokker" en dan kan je nog eens voor de voeten werpen van tegenhangers "ah en zoek mij nu een post waar ik dit of dat zeg...". Ik snap de reactie van Solidarnosc helemaal... Op zo een vragen kan je weinig anders reageren.
Je hebt er zelfs geen flauw benul van hoe vér je er werkelijk naast zit, he?
Oud 26 december 2010, 13:26   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Van Aelst ging natuurlijk wel efkes uit de bocht met zijn "als de echte Vlamingen aan de macht komen". daar gaf hij de criticasters natuurlijk de pap in de mond om hem af te schieten als onredelijk.

Er zijn idd geen "echte" of "valse" Vlamingen, we zijn allemaal gewoon Vlaming.
Het probleem komt ook van de VRT. Ze hadden Vlamingen moeten uitnodigen die hem duidelijk zouden zeggen dat er inderdaad geeen "echte" of "valse" Vlamingen bestaan. Confrontaties, dat is wat men moet doen!
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 13:43   #54
respublica
Minister

Standaard

Ik denk niet dat het de vraag is of Vlamingen 'gekolonialiseerd' worden of niet of wie de 'goede' en 'slechte' Vlamingen zijn. Fundamenteel was Van Aelsts punt dat België al 180 jaar een onrechtvaardig land is. Werp een blik op de totale vergrendeling en blokkering van de Vlaamse meerderheid in het federale parlement, op de manier waarop men in Brussel de taalwetten naast zich neer blijft leggen, op de minachting van vele Franstaligen voor de Nederlandse taal en Vlaamse cultuur. We zijn blijkbaar alleen goed om de Franstalige rekeningen te betalen.

Of zoals André-Mutien Léonard het verwoordde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Léonard
Souvent, les Belges francophones perçoivent les revendications flamandes comme une agression. Sans me prononcer sur le plan politique, je les invite cependant �* ne jamais oublier que, durant des siècles, la Flandre a dû lutter pour faire respecter sa langue et sa culture. La Flandre a été pendant longtemps la victime de l'arrogance francophone. Et l'Etat belge, né en 1830-1831, fut pendant un siècle l'instrument d'une francisation active de la Flandre. Devenue la région la plus prospère du pays, la Flandre désire légitimement affirmer sa spécificité culturelle et son autonomie linguistique. Si les francophones, qui sont spontanément plus attachés �* l'unité de la Belgique que les Flamands, veulent, tout aussi légitimement, que la Belgique se perpétue, il ne suffit pas qu'ils arborent des drapeaux belges dans les rues. Il faut qu'ils renoncent �* tout complexe de supériorité linguistique. Chacun selon son propre rôle social doit apprendre �* connaître et �* aimer la langue et la culture de ses voisins du nord. C'est le prix �* payer, sur le plan de la responsabilité personnelle, s'ils veulent que la Belgique ait un avenir

Laatst gewijzigd door respublica : 26 december 2010 om 13:43.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 14:34   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het revanchisme en de haat droop bijna van het scherm. Blij dat me nog eens is bevestigd is waarom ik niets maar dan ook niets moet hebben van het Vlaams-nationalisme anno 2010.
Het feit dat je het hebt over "revanchisme" is een erkenning dat Van Aelst gelijk heeft. Er is aan la Belgique altijd een inherente onrechtvaardigheid geweest. De tijd is aangebroken dat deze staat wordt bestuurd op de wijze zoals de meerderheid in dit land, de Vlamingen, dat wilt. Dit België is in zijn beleid nog steeds veel te veel een francofone, Zuid-Europese staat. De best geleide staten in de EU zijn de Noord-Europese. Daar moet België toe behoren. Daarom moet het helemaal omgevormd worden. De franco's moeten ophouden met hun hielen in de grond te zetten en af te remmen.
Oud 26 december 2010, 14:41   #56
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Ik denk niet dat het de vraag is of Vlamingen 'gekolonialiseerd' worden of niet of wie de 'goede' en 'slechte' Vlamingen zijn. Fundamenteel was Van Aelsts punt dat België al 180 jaar een onrechtvaardig land is. Werp een blik op de totale vergrendeling en blokkering van de Vlaamse meerderheid in het federale parlement, op de manier waarop men in Brussel de taalwetten naast zich neer blijft leggen, op de minachting van vele Franstaligen voor de Nederlandse taal en Vlaamse cultuur. We zijn blijkbaar alleen goed om de Franstalige rekeningen te betalen.

Of zoals André-Mutien Léonard het verwoordde:
Wat men ook over Léonard moge denken, dat waren in elk geval wijze woorden.
Oud 26 december 2010, 14:42   #57
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Gelijkheid? Besef je niet hoe onnozel dat moet klinken in de oren van de rest van de wereld nadat de Belgische staat quasi 40 jaar onafgebroken Vlaamse premiers heeft gehad en op een moment de ministers van defensie, buitenlandse zaken, binnenlandse zaken, premier en de president van Europa allemaal Vlamingen zijn. We zitten op alle cruciale posities, vormen een meerderheid binnen het land, zijn één van de welvarenste regio's van Europa en we stellen ons op alsof we de Ogoni's zijn van Europa, de Palestijnen van Europa of whatever.
Ik vrees dat de regering Leterme II dat beeld verwoest heeft. De Vlamingen laten zich heel vaak nog minoriseren. De regering Leterme had geen Vlaamse meerderheid en heeft praktisch geen enkele Vlaamse verzuchting weten te realiseren. Het is alsof er in 2007 nooit verkiezingen geweest zijn. Wij, die 60% van de Belgische bevolking uitmaken en 75% van de welvaart leveren, kunnen hooguit rekenen op een machtspositie van 50%; onder Leterme was het zelfs minder dan dat.

Laatst gewijzigd door respublica : 26 december 2010 om 14:43.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 14:43   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het feit dat je het hebt over "revanchisme" is een erkenning dat Van Aelst gelijk heeft. Er is aan la Belgique altijd een inherente onrechtvaardigheid geweest. De tijd is aangebroken dat deze staat wordt bestuurd op de wijze zoals de meerderheid in dit land, de Vlamingen, dat wilt. Dit België is in zijn beleid nog steeds veel te veel een francofone, Zuid-Europese staat. De best geleide staten in de EU zijn de Noord-Europese. Daar moet België toe behoren. Daarom moet het helemaal omgevormd worden. De franco's moeten ophouden met hun hielen in de grond te zetten en af te remmen.
En niet rekening houden met wat de Franstaligen willen? In welke wereld leeft u? U leeft nog steeds officieel in België, dat u het wil of niet, met dus het bestaan van verschillende gemeenschappen in dit land.
Everytime is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 14:49   #59
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En niet rekening houden met wat de Franstaligen willen? In welke wereld leeft u? U leeft nog steeds officieel in België, dat u het wil of niet, met dus het bestaan van verschillende gemeenschappen in dit land.
Het mag nu eens onze beurt zijn om te bepalen op welke wijze deze staat wordt gerund. Bovendien, kijk naar de situatie binnen de EU. De landen die op Noord-Europese wijze worden geleid staan het stevigst op hun benen. Zelfs uw "France" is bijgedraaid en sluit nauwer aan bij het Duits beleid.

Als de Belgische francofonen dit niet kunnen aanvaarden, dan moeten ze maar zonder ons verder.

Laatst gewijzigd door quercus : 26 december 2010 om 14:50.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 14:58   #60
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Die Van Aelst, he. Die kan niet eens in zijn eigen taal in zijn eigen hoofdstad een gerechtelijk dossier opvragen. Wat denk je daar aan te gaan doen?

Dat is een symptoom van het wezenlijke probleem. Als België kapot gaat hebben de Francofonen dat volledig op hun conto, door hun arrogantie.

Los het op, red België.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be