Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2010, 15:46   #841
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
smoort dan wiet, zoek u goeie leverancier of kweekt het zelf.
Dan zijde zeker.
Welk advies heb je voor mij?

Ik wil de schade maximaal beperken; door minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit. En dat levert nog eens enorme besparingen op.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 16:26   #842
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
minder gezondheidsrisico's
Eerlijk gezegd, een open gedoogbeleid - met shops - leidt ertoe dat mensen niet zo'n grote zakken kopen of kweken zouden opzetten,dus eigenlijk zelfs minder zouden roken dan nu.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 17:21   #843
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Red het land, sta drugs toe
Ik ben een van de weinige Belgen die helemaal gealiëneerd is van drugs, die helemaal nooit en door niets gedrogeerd is.

Kijk Ma, zonder drugs!

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 december 2010 om 17:30.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 17:25   #844
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, een open gedoogbeleid - met shops - leidt ertoe dat mensen niet zo'n grote zakken kopen of kweken zouden opzetten,dus eigenlijk zelfs minder zouden roken dan nu.
Vooral de kwaliteit zou kunnen gecontroleerd worden. Zowel op additieven als op sterkte en zuiverheid. Ook de leeftijd van de gebruikers kan gecontroleerd worden. En er zou een fatsoenlijke voorlichting over het product en gebruik bij kunnen.
Oud 27 december 2010, 18:45   #845
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet simpelweg verder de toer van Trektuwplant opgaan? Social clubs zouden een gemakkelijke oplossing kunnen zijn voor een overheid die duidelijk geen zin heeft om al haar buren tegen de schenen te stampen - zelfs niet voor rechtvaardigheid. Je betaalt een bepaald bedrag voor een bepaalde hoeveelheid product, en indien je de kennis bezit produceer je gewoon zelf.

Dit heeft de volgende voordelen: Geen gezever van staatswege (politie, taksen, belachelijke limieten op hoeveelheden), geen gezever van de privé (dure coffeeshops), er komen geen kinderen in de social clubs (regels), de kwaliteit is uitstekend want er is geen winstoogmerk (product wordt dus niet verzwaard/versneden en controle is bijgevolg niet nodig) ... en je komt er een hoop leuke en interessante mensen tegen.
Oud 28 december 2010, 11:50   #846
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wil de schade maximaal beperken; door minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit. En dat levert nog eens enorme besparingen op.
Ik verdraag geen cannabis, wat nu?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 12:47   #847
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen drugs, geheelonthouden en ook geen vlees meer eten.
Bio groenten en plat water
Oud 28 december 2010, 12:50   #848
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Zucht.
Als coke legaal zou worden, dan moeten ze hem nog altijd gaan halen bij diezelfde organisaties aldaar hoor. En denkt gij dat België effe die gang van zaken te Colombia zomaar gaat veranderen? Colombiaanse regering kan/wil het nog niet eens oplossen.
't Is niet omdat Padroni (Escobar) doodgeschoten is, dat er geen -crimineel- drugskartel is dat de cocaboeren uitbuit.
Oud 28 december 2010, 13:12   #849
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als coke legaal zou worden, dan moeten ze hem nog altijd gaan halen bij diezelfde organisaties aldaar hoor. En denkt gij dat België effe die gang van zaken te Colombia zomaar gaat veranderen? Colombiaanse regering kan/wil het nog niet eens oplossen.
't Is niet omdat Padroni (Escobar) doodgeschoten is, dat er geen -crimineel- drugskartel is dat de cocaboeren uitbuit.
Aan de andere kant is er daar nu een organisatie die legaal en onder overheidstoezicht cocablad en afgeleiden (thee, koekjes, ...) produceert en exporteert. Het werkt! Het vraagt gewoon wat politieke moed om in te zien dat het ook anders kan.

Maar idd het gaat ook niet van de ene dag op de andere allemaal opgelost zijn hé. De situatie in Portugal had ook een paar jaar nodig om te veranderen, na de invoering van de decriminalisatie.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 16:54   #850
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Aan de andere kant is er daar nu een organisatie die legaal en onder overheidstoezicht cocablad en afgeleiden (thee, koekjes, ...) produceert en exporteert. Het werkt! Het vraagt gewoon wat politieke moed om in te zien dat het ook anders kan.

Maar idd het gaat ook niet van de ene dag op de andere allemaal opgelost zijn hé. De situatie in Portugal had ook een paar jaar nodig om te veranderen, na de invoering van de decriminalisatie.
Mate de coca is idd niet illegaal. Ze is zelfs goed voor mensen die in hoge gebergtes leven. Maar er zijn veelal illegale cocaïne "fabriekjes" waarin mensen voor weinig geld werken. Dat gaat zeker niet veranderen met een legaliteit.
De coke zal misschien minder versneden worden, dat is waar.

Maar denk nu toch eens goed na over wat een legaliteit teweeg kan brengen. Zie naar de opium huisjes van vroeger. Het was zo'n erge nefast voor de samenleving dat de economie er onder begon te lijden.
Kijk ook wat heroïne doet, mensen die er volledig van afhangen noemen dat geen verslaving meer, maar een ziekte.

Het is niet omdat gebruikers zuivere drugs willen, ze die moeten krijgen he.
Ik vind drugs op zich iets gevaarlijk. Je moet daar zeer secuur met omgaan en misschien zal een legaliteit die securiteit wegnemen.
Waarom zouden we een hero junk ook zijn hero moeten geven via een winkel? Dat die zijn vuile naalden kan inruilen tegen propere is dan weer wel een must in mijn opinie.
Waarom zouden we zelfs nog maar opium invoeren op de markt?
Omdat er dan zuivere drugs is? Ik vind dat een slecht argument. Want twee stappen verder zullen mensen onbeperkt aan drugs geraken en vele onder hen zullen afhankelijk worden van drugs.

Ik vind dat alle gebruikers zich beter beperken tot herbals. En die chemie beter achterwege houden. Dat is zoals men de aarde begon te industrialiseren, kanker schoot uit de grond als paddenstoelen.
Ik ben dan ook van mening dat we drugs niet moeten industrialiseren zoals het chemisch te behandelen.

Just keep it natural Ars Nova. En dat U slecht gaat van wiet, is daarom niet gezegd dat U "scheef" gaat van alle wiet.
Ik heb nu enkele maanden geen wiet aangeraakt, als ik straks een doorgaanse indica paf met meer dan 0,25g in mijn jay, zal ik hoogstwrsl ook hele dag scheef zijn.
Maar rook ik een zachtere soort zal ik daar hoogstwrsl een genot van hebben.
Voorlichting in drugs moet er zijn, maar moet het daarom op de markt komen?

Ik zou het al genoeg vinden dat er in BE instanties komen waar mensen hun spul kunnen laten nakijken. Dat is in Holland ook zo, maar daarvoor verkoopt Holland toch geen xtc, speed, hero en coke?

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 28 december 2010 om 16:57.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 17:02   #851
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen drugs, geheelonthouden en ook geen vlees meer eten.
Bio groenten en plat water
Dat zal niets veranderen aan :

Oud 28 december 2010, 17:04   #852
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zal niets veranderen aan :

Als U zo bekommert ben om de gezondheid?
Waarom dan wensen dat ALLE drugs te krijgen valt?
Oud 28 december 2010, 17:08   #853
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-11660210

Omdat de gevaarlijkste legaal is.
Oud 28 december 2010, 17:13   #854
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
http://www.bbc.co.uk/news/uk-11660210

Omdat de gevaarlijkste legaal is.
Klopt, alcohol is enorm gevaarlijk.
Maar vergelijkt u eens iemand dat dagelijks enkele glazen drinkt en iemand dat dagelijks enkele shots heroïne neemt.
Bekijkt U de gezichten van meth gebruikers eens op korte tijd in zombies veranderen.
Bekijkt U mensen eens die van cocaïne wensen te stoppen na maandenlang/jarenlang dagelijks gebruik.

Dat er veel mensen lijden onder dagelijks gebruik van alcohol kan kloppen.
Ik ga dat niet hypocriet onder stoelen of banken steken.

Neem nu olifanten als voorbeeld. Die eten soms rottend fruit dat er al zo lang lag dat er alcohol in vrijkwam. Een natuurlijk proces.
Neem nu de productie van heroïne, cocaïne en meth, vrij chemisch niet waar?

Dat er een vrijheid in drugs moet komen, wil niet zeggen dat men deze ook moet aanbieden. Vrijheid genieten wij hier in België nog tamelijk veel. Maar ge kunt toch niet verwachten dat ze hier gaan zeggen: "ja doe maar mannekes, en hier pakt ne gram van onze shit, dien is zuiver en getest door onze laboratoria?"
Oud 28 december 2010, 17:19   #855
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Mijn standpunt is ook niet dat de overheid voor drugs moet zorgen. Ik ben een voorstander van social clubs, en moest de samenleving ooit klaar zijn voor open verkoop kan men daar gewoon coöperaties van maken.

Wat ik ermee wou zeggen is dat het de overheid duidelijk niet om de gezondheid te doen is. Die verboden zijn er niet om ons gezond te houden, en het is dus verkeerd om te concluderen dat drugs verbieden daarvoor een optie is.
Oud 28 december 2010, 17:27   #856
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Mijn standpunt is ook niet dat de overheid voor drugs moet zorgen. Ik ben een voorstander van social clubs, en moest de samenleving ooit klaar zijn voor open verkoop kan men daar gewoon coöperaties van maken.

Wat ik ermee wou zeggen is dat het de overheid duidelijk niet om de gezondheid te doen is. Die verboden zijn er niet om ons gezond te houden, en het is dus verkeerd om te concluderen dat drugs verbieden daarvoor een optie is.
Social clubs bestaan toch al underground?
Ik zie niet in waarom zoveel mensen een negatief beeld bij een "dealer" krijgen.

Dat bepaalde drugssoorten verboden zijn, mij ook een vraag.
Maar dat vele drugssoorten verboden zijn kan ik best begrijpen ja.
Oud 28 december 2010, 17:42   #857
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat (ik herhaal dit voor de hoeveelste keer alreeds?)
de drugs dan kan gecontroleerd worden zowel op zuiverheid als op sterkte.
omdat de leeftijd van de kopers/gebruikers dan kan gecontroleerd worden
omdat er dan een waarschuwing/bijsluiter over het gebruik en de gevaren bij kan.

Ik ben ook bekommerd om de criminaliteit. Ik vind die besparing een positief neveneffect.

Wat is nu je advies?
Oud 28 december 2010, 17:47   #858
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat (ik herhaal dit voor de hoeveelste keer alreeds?)
de drugs dan kan gecontroleerd worden zowel op zuiverheid als op sterkte.
omdat de leeftijd van de kopers/gebruikers dan kan gecontroleerd worden
omdat er dan een waarschuwing/bijsluiter over het gebruik en de gevaren bij kan.

Ik ben ook bekommerd om de criminaliteit. Ik vind die besparing een positief neveneffect.

Wat is nu je advies?
Zuivere drugs is ook niet altijd bevorderend voor de gezondheid.
Doordat er zuivere drugs in de rekken zal liggen, zullen mensen gaan gebruiken die anders nooit zouden gebruiken.

Als we instanties krijgen waar we de zuiverheid van drugs kunnen gaan nakijken, zal de leverancier ook zorgen dat die zeker zuivere dope in handen heeft.
Daarom moeten ze toch niet op de markt komen?
Oud 28 december 2010, 17:52   #859
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zuivere drugs is ook niet altijd bevorderend voor de gezondheid.
Doordat er zuivere drugs in de rekken zal liggen, zullen mensen gaan gebruiken die anders nooit zouden gebruiken.

Als we instanties krijgen waar we de zuiverheid van drugs kunnen gaan nakijken, zal de leverancier ook zorgen dat die zeker zuivere dope in handen heeft.
Daarom moeten ze toch niet op de markt komen?
We moeten inderdaad instanties krijgen die de goederen controleert. Liefst voor de aankoop door de consument. Regulering dus.

Niemand wenst deze drugs "in de rekken". Dat zal op zijn minst steeds achter de comptoir liggen. Zoals tabak; in tegenstelling tot alcohol.

De andere 2 punten die ik gaf?

Laatst gewijzigd door artisjok : 28 december 2010 om 17:53.
Oud 28 december 2010, 17:54   #860
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We moeten inderdaad instanties krijgen die de goederen controleert. Liefst voor de aankoop door de consument. Regulering dus.

Niemand wenst deze drugs "in de rekken". Dat zal op zijn minst steeds achter de comptoir liggen. Zoals tabak; in tegenstelling tot alcohol.

De andere 2 punten die ik gaf?
Ik vind ze best grappig, een bijsluiter
Leeftijd tjah, helaas is dat een illusie he...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be