Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 20:34   #321
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Je hebt volgens mij niet alles gekopieerd. Google deugt niet, hé.

Lees goed

Wat betekent seksuele meerderjarigheid in het strafrecht?

Wel, niets eigenlijk. “Seksuele meerderjarigheid” is namelijk geen juridisch begrip. De term zaait nogal wat verwarring. Het suggereert immers dat er één welbepaalde leeftijd zou zijn waarop een jongere op seksueel gebied alles mag wat een volwassene mag. Dat is niet zo. Het strafrecht gebruikt in deze materie verschillende leeftijdsgrenzen.

LOL!

1) het gaat hier niet om huwelijk want huwelijk is vaak cultuur, tradities en normen gebonden.

2) verkrachting, aanranding of geen misdrijf wordt niet bepaald door een inhoudsloze term als kind, puber of volwassen want (zie hierboven en ik citeer opnieuw)
Wel, niets eigenlijk. “Seksuele meerderjarigheid” is namelijk geen juridisch begrip. De term zaait nogal wat verwarring. Het suggereert immers dat er één welbepaalde leeftijd zou zijn waarop een jongere op seksueel gebied alles mag wat een volwassene mag. Dat is niet zo. Het strafrecht gebruikt in deze materie verschillende leeftijdsgrenzen.

Het is verkrachting, aanranding of geen misdrijf omdat (en lees goed ) het strafrecht in deze materie verschillende leeftijdsgrenzen gebruikt.Q.E.D.

http://www.jeugdenseksualiteit.be/m_...=wetenseks3#10

Alice, Oh Alice!
Wat is een kind, A.U.B.?
Stukje vergeten?
Het artikel is , een beetje verder nochtans héél duidelijk.

Citaat:
Wanneer iemand vrijwillig de penis van een man streelt, is er geen sprake van een misdrijf. Als dit echter gebeurt door of bij een min-zestienjarige, is deze situatie wel strafbaar. Hier is de betrokkenheid vereist van iemand die jonger dan zestien jaar is voor het bestaan van het misdrijf. Het tweede voorbeeld illustreert de juridische techniek waarbij de leeftijd een noodzakelijk element van het misdrijf vormt.

Wanneer iemand die jonger dan zestien jaar is bij een seksuele handeling betrokken raakt, maakt diens seksuele partner zich per definitie schuldig aan een misdrijf. En dat is zelfs zo wanneer het initiatief van de jongere zelf uitging. Beweren dat de jongere het zelf wou, pleit niemand vrij, zelfs als het waar zou zijn.
Q.E.D.

http://www.jeugdenseksualiteit.be/m_...=wetenseks3#10

Laatst gewijzigd door Caligula : 29 december 2010 om 20:35.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 20:35   #322
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
JE BENT KIND TODAT JE PUBERTIJD BEGINT EN ER UITERLIJKE GESLACHTSKENMERKEN ONTWIKKELEN! Amai, dat u dit uitgelegd moet krijgen, ik zou u niet in de buurt van kinderen willen!
De wettelijke, taalkundige, culturele of wetenschappelijke bron, aub?

En wanneer begint de pubertijd? Bron, aub.

U zou mij niet in de buurt van kinderen willen? Hey, respecteer jouw grenzen om gerespecteerd te worden.

Ik stel een vraag want ik wil namelijk (en het is tot nu toe gelukt) aantonen dat je niet eens over "kind" in het Nederlands in België kunt discussiëren, laat staan ergens anders in deze wereld.

Wij keuren overspel, ontucht en huwelijk zonder instemming van beide partijen nadat ze volwassen zijn geworden af (en de tekenen van volwassenheid in de islam zijn bekend), en we zeggen dat het islamitisch gezien verplicht is om de wetten van het land waar men verblijft te respecteren. Dit even ter zijde.

Laatst gewijzigd door porpo : 29 december 2010 om 20:39.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 20:37   #323
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
U zou mij niet in de buurt van kinderen willen? Hey, respecteer jouw grenzen om gerespecteerd te worden.

Ik stel een vraag want ik wil namelijk (en het is tot nu toe gelukt) aantonen dat je niets eens over "kind" in het Nederlands in België kunt discussiëren, laat staan ergens anders in deze wereld.
Het enige wat je, vrij succesvol, aantoont is wat je bent.
Oud 29 december 2010, 20:37   #324
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Laat je toch niet vangen. Speelt met je voeten.

Al zijn reacties zijn een ontwijking let slechts één mogelijke conclusie.
We kunnen alleen maar hopen dat latente pedofielen hier aanwezig, enkel maar vuiligheid posten.

Mag ik er ook op wijzen dat het geloof bij deze man een grote rol speelt?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 december 2010 om 20:39.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 20:43   #325
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een paradox hé.
De mens heeft geen doel of de mens is een resultaat van een doelloze actie en reactie in dode (?)materie(?) <----> mens maakt een wet voor een doel.
1) Jij begint dus met een mensbeeld. Dat kan.
2) Je fundeert je voorstelling van de mens op sofisme en/of metafysica. Dat verwerp ik.

Argument:
Sofisme en metafysica zijn achterhaalde instrumenten om de mens en zijn wereld te kunnen begrijpen.
Historisch en biologisch gezien behoort de mens tot de zoogdieren. Dieren gedragen zich in overeenstemming met hun natuur. De mens doet dit ook en hij kan niet anders.

Conclusie:
Je moet je mensbeeld baseren op de menselijke natuur.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 20:44   #326
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Caligula en Another Jack
Zonder persoonlijke aanval, aub. Ik ga het niet rapporteren, maar leer vooral jezelf respecteren.
Oud 29 december 2010, 20:47   #327
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je moet je mensbeeld baseren op de menselijke natuur.
Ok, en deze natuur is een resultaat van blinde acties en reacties en doelloze strijd om te overleveren = geen doel.
Mens maakt wet om een doel of doelloos? Indien doelloos, dan is er geen verschil tussen het naleven van een wet en het niet naleven van deze wet.

Conclusie:
Een paradox plus ergste vorm van sofisterij en meta-menselijkheid.

Laatst gewijzigd door porpo : 29 december 2010 om 20:49.
Oud 29 december 2010, 20:47   #328
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Caligula en Another Jack
Zonder persoonlijke aanval, aub. Ik ga het niet rapporteren, maar leer vooral jezelf respecteren.
Hoe kan je nu iemand die een 9-jarige niet als een kind beschouwt respecteren?

Nogmaals zolang alleen uw denken ziek is, voor mij geen probleem.
Alleen hopen dat je de stap tot handelen nooit zet.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 december 2010 om 20:48.
Oud 29 december 2010, 20:50   #329
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Caligula en Another Jack
Respecteer jij dan het feit, en stop je met het propaganderen, dat sex met kinderen ONDER 14 wettelijk verboden is en, indien dit gebeurt met iemand ouder dan 18, dit IN EENDER WELKE OMSTANDIGHEDEN WORDT BESCHOUWD ALS VERKRACHTING.

Laatst gewijzigd door Caligula : 29 december 2010 om 20:51.
Oud 29 december 2010, 20:53   #330
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe kan je nu iemand die een 9-jarige niet als een kind beschouwt respecteren?
Een 9-jarige kan een kind zijn in een bepaald taal, cultuur, norm, wet, traditie, omgeving en periode.

Een 9-jarige kan geen kind zijn in andere taal, cultuur, norm, wet, traditie, omgeving en periode.

Indien jij denkt dat dit niet waar is en dat mijn denken "ziek" is, dan breng jij bewijs of anders ben jij zelf hetgeen waarmee jij mij beschuldigt.
Oud 29 december 2010, 20:55   #331
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wettelijke, taalkundige, culturele of wetenschappelijke bron, aub?

En wanneer begint de pubertijd? Bron, aub.
Het gaat hem over de ACTIES die je met kinderen kan ondernemen of net niet kan ondernemen.
Kinderen zijn personen tussen 0 en 18 jaar.

Citaat:
Ik stel een vraag want ik wil namelijk (en het is tot nu toe gelukt) aantonen dat je niet eens over "kind" in het Nederlands in België kunt discussiëren, laat staan ergens anders in deze wereld.
Het enige dat gelukt is is dat U blijkbaar geen enkel probleem hebt met pedofilie omdat je niet wil begrijp wat het begrip "kind" inhoudt.

Citaat:
Wij keuren overspel, ontucht en huwelijk zonder instemming van beide partijen nadat ze volwassen zijn geworden af (en de tekenen van volwassenheid in de islam zijn bekend), en we zeggen dat het islamitisch gezien verplicht is om de wetten van het land waar men verblijft te respecteren. Dit even ter zijde.
Ik hoef helemaal niet te weten wat uw baardmans of soepjurken al of niet goedkeuren of afkeuren! Denken die halvegaren soms dat ZIJ hier gaan beslissen wat toegestaan is en wat niet?
Ik ken het islamitische principe van "de convenant": nadat ze een bepaalde overhand hebben via kolonisatie, jihad, inteelt of verkrachting, is het gedaan met "luisteren naar de wetten van het land" en neemt de islamitische ideologie het met geweld over.
Als ik het ooit nog moet meemaken dan verkracht ik eerst nog een islamitisch besneden zoontje van een jaar of zes! dat zal dan wel mogen tegen die tijd, en gij hebt er toch niks op tegen hé?.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2010 om 20:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:00   #332
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Een 9-jarige kan een kind zijn in een bepaald taal, cultuur, norm, wet, traditie, omgeving en periode.

Een 9-jarige kan geen kind zijn in andere taal, cultuur, norm, wet, traditie, omgeving en periode.

Indien jij denkt dat dit niet waar is en dat mijn denken "ziek" is, dan breng jij bewijs of anders ben jij zelf hetgeen waarmee jij mij beschuldigt.
Goed geprobeerd.

Het doet me denken aan de burgemeester van Springfield die een controversiële wet wil forceren en zegt : "He who does not agree say "I hate Amerika".

Werkt hier niet. Sex met een 9-jarige is onder ELKE OMSTANDIGHEID VERKRACHTING, VOORAL als een paar baardapen dit beslist hebben.
Niet geslachtrijp, voortplantingsorganen niet volgroeid, geen borstvorming, niet eens puberend, is de gemiddelde 9-jarige

En al wie dat WEL denkt , is een (latente)pedofiel.

Laatst gewijzigd door Caligula : 29 december 2010 om 21:04.
Oud 29 december 2010, 21:01   #333
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Hopelijk kan een psychiater u dat beter dan ik uitleggen.
Anders zou het wel eens een flik kunnen zijn, een rechter...
Stiekem hoop ik eigenlijk dat het uw celgenoten zullen zijn die het u gaan uitleggen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 december 2010 om 21:02.
Oud 29 december 2010, 21:01   #334
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
men geen recht heeft om een wettelijke klacht in te dienen tegen uithuwelijking.
Het is niet omdat een wet bestaat dat men ze kan inroepen. Dat men beseft wat de wet inhoudt. Dat men uberhaupt weet dat ze bestaat. Of wij dat weten maakt geen zier uit, ga het daar vertellen. Aan zij die het nodig hebben. Ik zou zeggen, gebruik het vrije internet om het nieuws te verspreiden, goedkoop en snel, en dan zullen wij ondertussen wedden hoelang het duurt voor de site daar niet meer bereikbaar is.

Citaat:
4) Weet je trouwens wat volwassen is? Het betekent niet meer groeiend; volgroeid (Van Dale). Denk je dat alle mensen vanaf hun 16-18 niet meer groeien? Heb jij een ideetje van groeicurven?
Technisch gezien zou je gelijk kunnen hebben. Dan beschouw je de mensen als een dier. Sommige dieren blijven echter groeien (regelmatig wat schubben afwerpen enzo). Onze gift is echter mentale ontwikkeling. Geen pels. Geen slagtanden. Mensen worden slimmer naargelang leeftijd. Dit kan blijven duren. Dus technisch gezien zijn wij nooit volgroeid. Onze ontwikkeling staat los een pre-gedefinieerde tijd, want wij hebben nooit geweten dat wij effectief zolang konden leven. Men had een kleinere marge om kinderen te maken voor men onder de zoden lag. Maar nu staan we verder.

Kunt hier blijven zagen of ge al dan niet grammaticaal gelijk hebt maar conceptueel. Amai.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:03   #335
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Stiekem hoop ik eigenlijk dat het uw celgenoten zullen zijn die het u gaan uitleggen.
Bubba?
Oud 29 december 2010, 21:08   #336
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Zoals die andere (af)goden kunnen aanbidden.
Maar een beetje god staat boven taal, cultuur, norm en traditie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:09   #337
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, en deze natuur is een resultaat van blinde acties en reacties en doelloze strijd om te overleveren = geen doel.
Mens maakt wet om een doel of doelloos? Indien doelloos, dan is er geen verschil tussen het naleven van een wet en het niet naleven van deze wet.

Conclusie:
Een paradox plus ergste vorm van sofisterij en meta-menselijkheid.
Deze zogenaamde paradox is al uitputtend in een andere draad behandeld en het is jouw stokpaardje. Het heeft hier volgens mij geen enkel belang.

Je erkent dat de mens net als het dier zijn natuur heeft. De mens heeft al ruim zeshonderd jaar een menselijke natuur. De moderne mens bestaat al ruim veertig duizend jaar. Je wilt bij het begin beginnen? Het spreekt vanzelf dat de eerste mensen geen wetten hadden. Hun natuur was hun moraal en hun wet.

Tot de oudste wetten die de archeologie heeft gevonden behoort de Codex Hammurabi van Babylon. Hierin vindt je overeenkomsten met wetten in the Thora, bijvoorbeeld "oog om oog".
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:10   #338
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, in het kort gezegd: je hebt geen bewijs, en je kakelt gewoon wat. De rechters en flikken zijn wel geschoold en kunnen wat begrijpen, er is een verschil, dus wees maar gerust.
Oud 29 december 2010, 21:12   #339
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zoals die andere (af)goden kunnen aanbidden.
Maar een beetje god staat boven taal, cultuur, norm en traditie.
Misschien, maar dat hangt ervan af. Soms moet men rekening houden met het grotere probleem, de paradoxen in anders denken enzovoorts.
Oud 29 december 2010, 21:12   #340
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Het bewijs ... http://www.woorden-boek.nl/woord/kind

Kind: betekenis is dus duidelijk mens tussen de 0 en 18 jaar .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be