Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 21:12   #341
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Dus, in het kort gezegd: je hebt geen bewijs, en je kakelt gewoon wat. De rechters en flikken zijn wel geschoold en kunnen wat begrijpen, er is een verschil, dus wees maar gerust.
Ik vrees dat ook flikken en rechters het niet zullen begrijpen.
Net zomin als ouders van 9-jarige meisjes.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:14   #342
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Is sommige culturen is men al volwassen aan 12 jarige leeftijd en mag men dus ermee trouwen. Maar die culturen zijn natuurlijk verkeerd
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:15   #343
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vrees dat ook flikken en rechters het niet zullen begrijpen.
Net zomin als ouders van 9-jarige meisjes.
En de lynchende gemeenschap
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:16   #344
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
En de lynchende gemeenschap
Reken maar van yes!
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:17   #345
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Goed geprobeerd.

Het doet me denken aan de burgemeester van Springfield die een controversiële wet wil forceren en zegt : "He who does not agree say "I hate Amerika".

Werkt hier niet. Sex met een 9-jarige is onder ELKE OMSTANDIGHEID VERKRACHTING, VOORAL als een paar baardapen dit beslist hebben.
Niet geslachtrijp, voortplantingsorganen niet volgroeid, geen borstvorming, niet eens puberend, is de gemiddelde 9-jarige

En al wie dat WEL denkt , is een (latente)pedofiel.
Awel Caligula: ge stijgt in mijn achting! Voor één keer ben ik het volledig met u eens. Als ouder èn als grootouder word ik hier ziek van sommige uitspraken. Kind = kind. En van kinderen blijft ge af, ongeacht uw geloof, cultuur...opvoeding of whatever.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:20   #346
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Deze zogenaamde paradox is al uitputtend in een andere draad behandeld en het is jouw stokpaardje. Het heeft hier volgens mij geen enkel belang.

Je erkent dat de mens net als het dier zijn natuur heeft. De mens heeft al ruim zeshonderd jaar een menselijke natuur. De moderne mens bestaat al ruim veertig duizend jaar. Je wilt bij het begin beginnen? Het spreekt vanzelf dat de eerste mensen geen wetten hadden. Hun natuur was hun moraal en hun wet.

Tot de oudste wetten die de archeologie heeft gevonden behoort de Codex Hammurabi van Babylon. Hierin vindt je overeenkomsten met wetten in the Thora, bijvoorbeeld "oog om oog".
Een commentaar en reactie die volledig inhoudsloos is een actie, maar is nog steeds geen rationele behandeling, beste collega.

De mens is volgens anders-denken niets anders dan een dier en gewoon een resultaat van blinde acties reacties in doelloze natuur, dus één woordje over doel van wet bijvoorbeeld = paradox en sofisterij.

Moderne mens, volgens anders-denken ( tov mij ), is een deist of een andere religieuze zonder theïsme en deze draait ook in een nutteloze onzinnige cirkel : zijn -> niet zijn -> worden en dan terug worden > niet zijn > zijn > niet zijn > worden en zo gaat het verder. Zingeving is 0. Zelfbeheersing in privé sfeer = doelloos, waarom zou men dat doen?

Dat is dus een beetje het verhaal in het kort. Fundamenteel heb jij bij een mens-dier een duidelijke paradox en vorm van sofisterij; en bij moderne mens merkt men een wandeling in lege draaiende cirkel, en een gelovige handelt op basis van kans, belang en kost naar hoop en vrees zoals mens rationeel in alles handelt en denkt.

Laatst gewijzigd door porpo : 29 december 2010 om 21:22.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:21   #347
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Is sommige culturen is men al volwassen aan 12 jarige leeftijd en mag men dus ermee trouwen. Maar die culturen zijn natuurlijk verkeerd
In- en in triestig dat iemand er nog maar kan van uitgaan dat een 12-jarige volwassen is. Natuurlijk zijn die culturen verkeerd! Toen ik 12 was, was ik echt nog een naief kind hoor. Ja Inno, waar gaat de wereld naartoe?
Oud 29 december 2010, 21:24   #348
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
In- en in triestig dat iemand er nog maar kan van uitgaan dat een 12-jarige volwassen is. Natuurlijk zijn die culturen verkeerd! Toen ik 12 was, was ik echt nog een naief kind hoor. Ja Inno, waar gaat de wereld naartoe?
Ja het is waar. Ik heb geen goed gevoel over de richting die de wereld uitgaat.

12 jarigen moeten spelen met speelgoed, niet met volwassenen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:25   #349
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een commentaar en reactie die volledig inhoudsloos is een actie, maar is nog steeds geen rationele behandeling, beste collega.

De mens is volgens anders-denken niets anders dan een dier en gewoon een resultaat van blinde acties reacties in doelloze natuur, dus één woordje over doel van wet bijvoorbeeld = paradox en sofisterij.

Moderne mens, volgens anders-denken ( tov mij ), is een deist of een andere religieuze zonder theïsme en deze draait ook in een nutteloze onzinnige cirkel : zijn -> niet zijn -> worden en dan terug worden > niet zijn > zijn > niet zijn > worden en zo gaat het verder. Zingeving is 0. Zelfbeheersing in privé sfeer = doelloos, waarom zou men dat doen?

Dat is dus een beetje het verhaal in het kort. Fundamenteel heb jij bij een mens-dier een duidelijke paradox en vorm van sofisterij; en bij moderne mens merkt men een wandeling in lege draaiende cirkel, en een gelovige handelt op basis van kans, belang en kost naar hoop en vrees zoals mens rationeel in alles handelt en denkt.
Kan je dat aub even in gewone, begrijpelijke taal uitleggen?? Tja, 't zal mss aan mij liggen maar IK BEGRIJP NIKS van wat je hier raaskalt. Sorry.
Oud 29 december 2010, 21:25   #350
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad verkeerd indien het bij de wet verkeerd is, dan is het verkeerd, anders leidt het niet respecteren van de wet tot wanorde.

Zonder de wet, heb jij een andere maatstaf nodig, en deze moet wel juist zijn, anders zullen de resultaten als gevolg onjuist zijn.
Oud 29 december 2010, 21:27   #351
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je dat aub even in gewone, begrijpelijke taal uitleggen?? Tja, 't zal mss aan mij liggen maar IK BEGRIJP NIKS van wat je hier raaskalt. Sorry.
Uitleggen? Er is soms een andere oplossing, gewoon negeren en lezen wat leesbaar is wanneer jij daar zin in hebt natuurlijk.
Oud 29 december 2010, 21:28   #352
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
De mens is volgens anders-denken niets anders dan ....gobbledigook.
VOLLEDIG OFF-TOPIC en een typische Popopoging de aandacht af te wenden van zijn ziekelijke gedachten.

Laatst gewijzigd door Caligula : 29 december 2010 om 21:29.
Oud 29 december 2010, 21:28   #353
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien, maar dat hangt ervan af. Soms moet men rekening houden met het grotere probleem, de paradoxen in anders denken enzovoorts.
Ge bedoelt het eigenbelang van een profeet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:29   #354
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad verkeerd indien het bij de wet verkeerd is, dan is het verkeerd, anders leidt het niet respecteren van de wet tot wanorde.

Zonder de wet, heb jij een andere maatstaf nodig, en deze moet wel juist zijn, anders zullen de resultaten als gevolg onjuist zijn.

Zonder een wet gaan pedofielen niet lang overleven , het is nu net de wet dat die gekken beschermd .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:30   #355
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Het bewijs ... http://www.woorden-boek.nl/woord/kind

Kind: betekenis is dus duidelijk mens tussen de 0 en 18 jaar .
Ik zou daar geen waarde aan hechten. Want voor de wet mag iemand van zestien jaar trouwen, desnoods afgedwongen door een zwangerschap. Die leeftijd lag vroeger in Europa veel lager en misschien is dat in sommige landen nog steeds zo. Hierover is al het een en ander opgemerkt, over jeugdarbeid en leerplicht. Het begrip kind zoals wij dit kennen bestond niet in de achtiende eeuw. In de vijftiende eeuw kregen jongens van elf of twaalf jaar al verantwoordelijke positie in bedrijven en koningshuizen. De huidige beschermde opvoeding van de spelende kleine mens vertraagt de volwassenheid een paar jaar.

Als een meisje van 16 huwd wordt ze voor de wet volwassen. Je kan dus niet categorisch zeggen dat iemand van 16 een kind is.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:31   #356
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge bedoelt het eigenbelang van een profeet ?
Hangt ervan af in verhouding met probleem en het grotere probleem enzovoorts.
Oud 29 december 2010, 21:31   #357
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is Porpolees, spijtig genoeg voor hem zijn er geen Porpolese tolken verbonden aan de Belgische rechtbanken.
Hij is de enige die de taal spreekt (of hij het wel zelf begrijpt is nog niet zo zeker)
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:31   #358
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://forums.catholic.com/showpost....80&postcount=1
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:32   #359
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik zou daar geen waarde aan hechten. Want voor de wet mag iemand van zestien jaar trouwen, desnoods afgedwongen door een zwangerschap. Die leeftijd lag vroeger in Europa veel lager en misschien is dat in sommige landen nog steeds zo. Hierover is al het een en ander opgemerkt, over jeugdarbeid en leerplicht. Het begrip kind zoals wij dit kennen bestond niet in de achtiende eeuw. In de vijftiende eeuw kregen jongens van elf of twaalf jaar al verantwoordelijke positie in bedrijven en koningshuizen. De huidige beschermde opvoeding van de spelende kleine mens vertraagt de volwassenheid een paar jaar.

Als een meisje van 16 huwd wordt ze voor de wet volwassen. Je kan dus niet categorisch zeggen dat iemand van 16 een kind is.
Met doel de macht binnen een familie te houden en de onderdanen onderdanig. meestal bijgestaan door raadgevers die de echte macht hadden
Oud 29 december 2010, 21:33   #360
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Dus als ik jouw redenering volg: het is alleen verkeerd wanneer het bij wet verboden is??? Anders is het volgens u ok dat iemand zich aan een pakweg 12-jarige vergrijpt? Ik kan dit gewoonweg niet vatten...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be