Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 21:33   #361
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie we daar hebben.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:34   #362
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Idd , nog zo een stel religekken.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:38   #363
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
In Iran is de sharia van kracht, welke bron heeft u dan eigenlijk nog nodig?
Het is dus wel degelijk toegestaan en gebeurt ook.
Evengoed in Pakistan, Saoudi Arabie..en ja daar zijn we weer" anderen doen het ook"!
Kinderen

De Nobelprijswinnares heeft niet enkel speciale aandacht voor vrouwenrechten. Ze trekt zich ook fel de omgang met de Iraanse kinderen aan. En ook die situatie is eveneens schrijnend.

Ook als kind zijn jongens en meisjes niet gelijk. Meisjes worden als 'volwassenen' berecht vanaf de leeftijd van 9 (!) jaar, terwijl jongens vanaf 15 jaar meerderjarig zijn. Huwen kan voor meisjes vanaf 13 jaar, en voor jongens vanaf 15 jaar.

Voor circe :

Vooruitgang boeken

Toch is Ebadi niet pessimistisch. Integendeel, ze stelt vast dat Iran, dat dit jaar de 30ste verjaardag van de Islamitische Republiek viert, de mensenrechtenverdragen van de Verenigde Naties nog steeds onderschrijft, hoewel die wel in de praktijk dode letter blijft.
http://www.medium4you.be/Shirin-Ebad...echten-in.html
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:38   #364
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ja het is waar. Ik heb geen goed gevoel over de richting die de wereld uitgaat.

12 jarigen moeten spelen met speelgoed, niet met volwassenen.
Ik heb het niet over huwelijk, maar ik mocht met twaalf jaar in de bibliotheek niet een vertrek binnen met boeken voor volwassenen. Ik moest slappe flutverhaaltjes lezen voor kinderen. Tot dertien jaar werd je op school dom gehouden. Vooral niet nadenken over het leven en geen verantwoordelijkheid, nou ja behalve thee zetten voor de onderwijzers. Ik ben daar altijd erg kwaad om gebleven. De boeken voor volwassenen waren toen erg braaf natuurlijk, maar je werd gewoon overal buitengehouden, mijn ontwikkeling is vijf jaar vertraagd door die truterij gvd. Thuis hadden we ook geen pittige boeken, alleen bij een tante kon ik wat literaruur vinden. (@#$%^&*)
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:38   #365
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is Porpolees, spijtig genoeg voor hem zijn er geen Porpolese tolken verbonden aan de Belgische rechtbanken.
Hij is de enige die de taal spreekt (of hij het wel zelf begrijpt is nog niet zo zeker)
Porpolees: zalig...
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:43   #366
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Als een meisje van 16 huwd wordt ze voor de wet volwassen. Je kan dus niet categorisch zeggen dat iemand van 16 een kind is.
Juist opgemerkt, en dan moet men nog rekening houden met de criteria waarmee men een bepaalde leeftijdsgrens wettelijk bepaalt, je ziet natuurlijk die evolutie en de dynamische achtergrond met andere socio-economische factoren die een rol spelen. 16 is volgens bepaalde definitie in een bepaalde context wel een kind, dan vraag ik me af of 16 - 2 dagen en 10 uren ook een kind is? 16 kan morgen afgeschaft worden en dan blijft 0-18 in verscheidene interpretaties een kind. Andersom kan ook gebeuren, dus 14 of 15 ipv 16 naar gelang de dynamische basis van de criteria die men hanteert om een leeftijdsgrens te zetten. De cultuur, sociale contact en goed gedrag en zeden van de meerderheid in het algemeen bepalen ook mee; het blijft natuurlijk altijd statisch naar aanleiding van beschikbare data over mislukkingen van relaties, ruzieën veroorzaakt door bepaalde socio-culturele beoefening van individuele vrijheid zoals pakweg dronkenschap, roken en sociale status plus nood van de arbeidsmarkt aan beroepsbekwaamheid en hierbij wordt natuurlijk rekening gehouden met de leeftijd waarop men deze nodige bekwaamheid kan bekomen.

Als wen dit allemaal vanuit geschiedenis en verschillen tussen pakweg wet, ontwikkelingspsychologie, sociale ontplooiing en normen van de massa bekijken, dan komen we tot één rationele conclusie en dat is het blijven relativeren van wat toevalverdomme overduidelijk relatief is.

Laatst gewijzigd door porpo : 29 december 2010 om 21:45.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:47   #367
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Juist opgemerkt, en dan moet men nog rekening houden met de criteria waarmee men een bepaalde leeftijdsgrens wettelijk bepaalt, je ziet natuurlijk die evolutie en de dynamische achtergrond met andere socio-economische factoren die een rol spelen. 16 is volgens bepaalde definitie in een bepaalde context wel een kind, dan vraag ik me af of 16 - 2 dagen en 10 uren ook een kind is? 16 kan morgen afgeschaft worden en dan blijft 0-18 in verscheidene interpretaties een kind. Andersom kan ook gebeuren, dus 14 of 15 ipv 16 naar gelang de dynamische basis van de criteria die men hanteert om een leeftijdsgrens te zetten. De cultuur, sociale contact en goed gedrag en zeden van de meerderheid in het algemeen bepalen ook mee; het blijft natuurlijk altijd statisch naar aanleiding van beschikbare data over mislukkingen van relaties, ruzieën veroorzaakt door bepaalde socio-culturele beoefening van individuele vrijheid zoals pakweg dronkenschap, roken en sociale status plus nood van de arbeidsmarkt aan beroepsbekwaamheid en hierbij wordt natuurlijk rekening gehouden met de leeftijd waarop men deze nodige bekwaamheid kan bekomen.

Als wen dit allemaal vanuit geschiedenis en verschillen tussen pakweg wet, ontwikkelingspsychologie, sociale ontplooiing en normen van de massa bekijken, dan komen we tot één rationele conclusie en dat is het blijven relativeren van wat toevalverdomme overduidelijk relatief is.
Proficiat , u ontvangt een award voor het niets zeggen met het grootste aantal woorden met als enig doel het neuken met kinderen (-14) te willen goedpraten.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:51   #368
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is sommige culturen is men al volwassen aan 12 jarige leeftijd en mag men dus ermee trouwen. Maar die culturen zijn natuurlijk verkeerd
Waarom zijn die culturen verkeerd en is uw cultuur juist?
Oud 29 december 2010, 21:54   #369
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom zouden die culturen juist zijn?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:55   #370
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
omdat wij geevolueerd zijn naar een cultuur gebaseerd op gelijkheid en niet op een alibaba sprookje?
Oud 29 december 2010, 21:55   #371
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik heb het niet over huwelijk, maar ik mocht met twaalf jaar in de bibliotheek niet een vertrek binnen met boeken voor volwassenen. Ik moest slappe flutverhaaltjes lezen voor kinderen. Tot dertien jaar werd je op school dom gehouden. Vooral niet nadenken over het leven en geen verantwoordelijkheid, nou ja behalve thee zetten voor de onderwijzers. Ik ben daar altijd erg kwaad om gebleven. De boeken voor volwassenen waren toen erg braaf natuurlijk, maar je werd gewoon overal buitengehouden, mijn ontwikkeling is vijf jaar vertraagd door die truterij gvd. Thuis hadden we ook geen pittige boeken, alleen bij een tante kon ik wat literaruur vinden. (@#$%^&*)
Waar maak je een probleem over? Wees blij dat je in jouw tijd nog echt kind kon zijn. Hedentendage zijn kinderen van pakweg 10 jaar bezig met zaken waarmee ze zich helemaal nog niet zouden moeten bezighouden! Zelfs "kleintjes" van 7 jaar die zichzelf op een streng dieet zetten: vind jij dat normaal? Allemaal opgelegd en gepropagandeerd door de media! Ik ben blij dat ik in "mijnen tijd" nog KIND kon zijn, zondermeer. Die boeken waar jij het over hebt, en die uw ontwikkeling MET 5 JAAR!!! vertraagd hebben: dikke zever. Ik mocht zulke boeken ook niet lezen als 12-jarige, maar ik heb wel een normale ontwikkeling beleefd hoor. Met alles op z'n tijd. Zoals het hoort.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:56   #372
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Die culturen zijn an sich niet verkeerd, die hebben een bepaalde oorsprong ,gebonden aan de lokatie waar ze ontstaan zijn. Maar diezelfde cultuur , die op plaats X niks mis doet, kan op plaats Y een godslastering zijn.

Voorbeeldje. Ik als ongelovige die Mekka binnen probeerd te komen.
Oud 29 december 2010, 21:56   #373
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Waarom zouden die culturen juist zijn?
Waarom zouden ze niet juist zijn?

Wat is volgens u eigenlijk 'juist' en was is 'fout'?

Waarom is uw cultuur 'juist', waarom niet 'fout'?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 december 2010 om 21:57.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 21:56   #374
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Omdat een bompa van 55 met een meisje van 12 een pedofiel is . Niet dan ??

Laatst gewijzigd door Wisord : 29 december 2010 om 21:57.
Oud 29 december 2010, 21:57   #375
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze niet juist zijn?

Wat is volgens u eigen 'juist' en was is 'fout'?

Waarom is uw cultuur 'juist', waarom niet 'fout'?
Vrijheid van mening, niet religieus beperkt, pluralisme, onderwijs met als doel ontplooien ipv indoctrinatie , ...

Laatst gewijzigd door Caligula : 29 december 2010 om 21:58.
Oud 29 december 2010, 21:59   #376
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Omdat een bompa van 55 met een meisje van 12 een pedofiel is . Niet dan ??
Iets dat hier totaal fout kan zijn, kan elders 'goed' zijn.

Wie bepaald nu eigenlijk wat juist of fout is..?

(Ik keur pedofilie niet goed trouwens, ik stel gewoon vragen)
Oud 29 december 2010, 22:00   #377
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:

Wie bepaalT nu eigenlijk wat juist of fout is..?

Die "vragen stellen" kennen we ondertussen al, tot vervelens toe, inclusief de nietszeggende antwoorden van uw geloofsgenoot.
Oud 29 december 2010, 22:02   #378
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een commentaar en reactie die volledig inhoudsloos is een actie, maar is nog steeds geen rationele behandeling, beste collega.
Je stelde dat je naar het begin wilde. Ik beschreef de vroegste historie van de mens volgens de stand van de wetenschap en je noemt dit inhoudsloos? Ontken je het bestaan van de wetten van Hammurabi of dat deze ouder zijn dan de Thora? Waarom is dit niet rationeel? Geef jij dan eens jouw rationele beschrijving van het begin.

Citaat:
De mens is volgens anders-denken niets anders dan een dier en gewoon een resultaat van blinde acties reacties in doelloze natuur, dus één woordje over doel van wet bijvoorbeeld = paradox en sofisterij.

Moderne mens, volgens anders-denken ( tov mij ), is een deist of een andere religieuze zonder theïsme en deze draait ook in een nutteloze onzinnige cirkel : zijn -> niet zijn -> worden en dan terug worden > niet zijn > zijn > niet zijn > worden en zo gaat het verder. Zingeving is 0. Zelfbeheersing in privé sfeer = doelloos, waarom zou men dat doen?

Dat is dus een beetje het verhaal in het kort. Fundamenteel heb jij bij een mens-dier een duidelijke paradox en vorm van sofisterij; en bij moderne mens merkt men een wandeling in lege draaiende cirkel, en een gelovige handelt op basis van kans, belang en kost naar hoop en vrees zoals mens rationeel in alles handelt en denkt.
Ik kan hier geen touw aan vast knopen. Je ziet overal paradoxen en sofisterij, goed. Wat heeft dat met het probleem van het maken van wetten te maken.

Ontken je dat mensen al ruim drieduizend jaar wetten maken naar eigen goeddunken om te bepalen wat tegen hun natuur in gaat en wat strafbaar is?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 22:02   #379
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Wie bepaald nu eigenlijk wat juist of fout is..?

Wat kan er dan goed zijn aan een bompa van 55 met een meisje van 12 ??
Oud 29 december 2010, 22:03   #380
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Die "vragen stellen" kennen we ondertussen al, tot vervelens toe, inclusief de nietszeggende antwoorden van uw geloofsgenoot.
Thx voor je verbetering.

Ik heb het niet over pedofilie. Pedo's mogen van mijn part met hun ballen worden opgehangen. Maar wat is nou eigenlijk 'een foute cultuur' en wat is 'een juiste cultuur'?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be