Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 22:04   #381
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wat kan er dan goed zijn aan een bompa van 55 met een meisje van 12 ??
Ik heb het niet over een oude bompa die geslachtsgemeenschap heeft met kleine meisjes.

Ik heb het over iets anders. Wat is een foute cultuur volgens jou? En wat maakt die cultuur dan zo 'fout'? En waarom is uw cultuur de 'juiste'?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 december 2010 om 22:08.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 22:05   #382
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je stelde dat je naar het begin wilde. Ik beschreef de vroegste historie van de mens volgens de stand van de wetenschap en je noemt dit inhoudsloos? Ontken je het bestaan van de wetten van Hammurabi of dat deze ouder zijn dan de Thora? Waarom is dit niet rationeel? Geef jij dan eens jouw rationele beschrijving van het begin.
Hangt van het wereldbeeld af. Doelloos of doelgericht? Basis bepaalt en basis is natuurlijk blinde acties en reacties in doelloze natuur, dus feit dat met met een wet een "doel" nastreeft, is paradox en sofisterij. Dat is de basis terug naar de basis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik kan hier geen touw aan vast knopen. Je ziet overal paradoxen en sofisterij, goed. Wat heeft dat met het probleem van het maken van wetten te maken.

Ontken je dat mensen al ruim drieduizend jaar wetten maken naar eigen goeddunken om te bepalen wat tegen hun natuur in gaat en wat strafbaar is?
Ik ontken dat niet omdat ik mijn eigen mensbeeld heb die absoluut niet op doelloze blinde acties en reacties is berust. Dat is het verschil, daarom zeg ik altijd begin bij begin.

Laatst gewijzigd door porpo : 29 december 2010 om 22:08.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 22:09   #383
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik heb het niet over een oude bompa die geslachtsgemeenschap heeft met kleine meisjes.

Spijtig dan dat het hier er wél over gaat.

Laatst gewijzigd door Caligula : 29 december 2010 om 22:12.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 22:10   #384
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over een oude bompa die kleine meisjes neukt.

Ik heb het over iets anders. Wat is een foute cultuur volgens jou? En wat maakt die cultuur dan zo 'fout'? En waarom is uw cultuur de 'juiste'?

Ik had het daar wel over . Antwoord blijft nog steeds uit . Wat fout is ivm kinderen mishandelen weten deze mensen heel goed http://www.childrenfirstinternational.org/ .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 22:12   #385
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Stiekem hoop ik eigenlijk dat het uw celgenoten zullen zijn die het u gaan uitleggen.
En dat uitleggen kan dan wel eens op een pijnlijke ervaring uitdraaien.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 22:12   #386
suqar_7loe

Standaard

[quote=Caligula;5195087][quote=suqar_7loe;5195074]Ik heb het niet over een oude bompa die geslachtsgemeenschap heeft met kleine meisjes.
Citaat:

Spijtig dan dat het hier er wél over gaat.
Hoe kunt ge nou iets afkeuren en van iets walgen als ge niet eens weet wat er fout of net juist is aan zo een cultuur. En waarom net uw cultuur de juiste is. Maar goed, ik zie dat ge liever dom blijft en weigert na te denken. Mij goed hoor.
Oud 29 december 2010, 22:14   #387
Caligula
Banneling

Standaard

[quote=suqar_7loe;5195097][quote=Caligula;5195087]
Citaat:

Hoe kunt ge nou iets afkeuren en van iets walgen als ge niet eens weet wat er fout of net juist is aan zo een cultuur. En waarom net uw cultuur de juiste is. Maar goed, ik zie dat ge liever dom blijft en weigert na te denken. Mij goed hoor.
U vraagt wij draaien : Kunnen we stellen dat , hoe meer asielzoekers een land heeft, hoe beter de cultuur mag genoemd worden?

Doeiiiii
Oud 29 december 2010, 22:17   #388
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik had het daar wel over . Antwoord blijft nog steeds uit . Wat fout is ivm kinderen mishandelen weten deze mensen heel goed http://www.childrenfirstinternational.org/ .
Pedofilie is fout, geen twijfel over mogelijk. Maar wat u of ik als pedofilie beschouwen kan elders als 'normaal' worden gezien.

Duik maar eens terug in uw familie stamboom en zie eens op welke leeftijd men hier vroeger trouwde. Ja 14, 15 jaar, soms zelfs jonger. Was dat geen pedofilie dan?
Oud 29 december 2010, 22:19   #389
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Waar maak je een probleem over? Wees blij dat je in jouw tijd nog echt kind kon zijn. Hedentendage zijn kinderen van pakweg 10 jaar bezig met zaken waarmee ze zich helemaal nog niet zouden moeten bezighouden! Zelfs "kleintjes" van 7 jaar die zichzelf op een streng dieet zetten: vind jij dat normaal? Allemaal opgelegd en gepropagandeerd door de media! Ik ben blij dat ik in "mijnen tijd" nog KIND kon zijn, zondermeer. Die boeken waar jij het over hebt, en die uw ontwikkeling MET 5 JAAR!!! vertraagd hebben: dikke zever. Ik mocht zulke boeken ook niet lezen als 12-jarige, maar ik heb wel een normale ontwikkeling beleefd hoor. Met alles op z'n tijd. Zoals het hoort.
Wel fijn dat je als kind genoten hebt. Moet ik op jouw verzoek met terugwerkende kracht blij zijn dat ik 'echt kind kon zijn'? Ik heb me vanaf acht jaar tot dertien jaar kapot verveeld en de maatschappij verwenst omdat ze mij buitensloten. Waar denk je dat anti-sociaal gedrag vandaan komt van een deel van de jeugd? Ze worden beneden hun niveau behandeld en dan gaan ze zich ernaar gedragen. En nu alles opener is geworden en toegankelijk voor kinderen is dat fout? Ga je er wat tegen doen, nog meer krankzinnige videospelletjes aanbieden waar ze na een week of twee weer op uitgekeken zijn?

Laatst gewijzigd door Piero : 29 december 2010 om 22:19.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 22:21   #390
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Pedofilie is fout, geen twijfel over mogelijk. Maar wat u of ik als pedofilie beschouwen kan elders als 'normaal' worden gezien.

Duik maar eens terug in uw familie stamboom en zie eens op welke leeftijd men hier vroeger trouwde. Ja 14, 15 jaar, soms zelfs jonger. Was dat geen pedofilie dan?
Wat is 9 dan ?
Oud 29 december 2010, 22:22   #391
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Wat is 9 dan ?
9 is jonger dan 14, 15 jaar als u goed had gelezen.
Oud 29 december 2010, 22:25   #392
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus als jij nu bvb een dochtertje hebt en uw man huwelijkt uw 12 jarige dochterje uit aan een bompa is dat maar normaal te noemen want de cultuur zegt dat dit kan ? Hoe je het omschrijft kan mij weinig schelen het blijft pedofilie ... Een kind heeft ook rechten en deze dienen nageleefd te worden .

Citaat:
Certainly, the rights of parents in regard to the child is limited to, and conditioned by, the universal and legal human rights of the child. It is the task of the law (the very "state and the police") to safeguard this. No one, neither the father, nor the mother, nor anybody else, has the right to beat or intimidate the child. No one has the right to take the child's freedom away from her, to prevent her from getting an education or engaging in sports, or having a social life. No one has the right to abuse the child sexually. No one has the right to make the child work or employ her. No one has the right to physically abuse the child, even by sanction of the "holy Shari'a". No one has the right to deprive the child from any of the possibilities that the established norms of society grant her as her right. These varieties of child abuse are nobody's "democratic rights." Imposing bans and limitations on the traditional and tribal almightiness of fathers and husbands is a sine qua non for the child's enjoyment of her basic human rights. Our part‑time democrats should simply take our word for it that society has taken a step forward in arriving at this point. Is this simple fact really so difficult to comprehend
volledig te lezen hier http://www.childrenfirstinternationa.../hejabgate.htm
Oud 29 december 2010, 22:26   #393
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze niet juist zijn?

Wat is volgens u eigenlijk 'juist' en was is 'fout'?

Waarom is uw cultuur 'juist', waarom niet 'fout'?
Niemand kan beweren dat zijn cultuur juist is.
Men kan wel proberen er de fouten en zwakke punten uit te halen.
Zo was het hier vroeger ook min of meer aanvaard om zijn vrouw te slaan, vonden sommigen het kunnen om dronken rond te rijden.
Een cultuur die zichzelf in vraag durft stellen is minder fout.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 22:27   #394
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is een leugen.
Vroeger huwden ze hier nog later dan nu en zeker in de middeleeuwen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 22:27   #395
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Hangt van het wereldbeeld af. Doelloos of doelgericht? Basis bepaalt en basis is natuurlijk blinde acties en reacties in doelloze natuur, dus feit dat met met een wet een "doel" nastreeft, is paradox en sofisterij. Dat is de basis terug naar de basis.

Ik ontken dat niet omdat ik mijn eigen mensbeeld heb die absoluut niet op doelloze blinde acties en reacties is berust. Dat is het verschil, daarom zeg ik altijd begin bij begin.
Ja juist. Met de eerste wetten van Babylon en elders tot in Egypte, China Japan en het Romeinse Rijk werden wetten gemaakt met een doel. De mens maakte zelf zijn wetten met een doel.

Met een doel. Met een doel.
Sorry voor de herhaling, maar jij trok dit als mogelijkheid in twijfel geloof ik. Dus de mens is heel wel in staat autonoom wetten te maken waarmee een sociale cohesie wordt bevestigd en in stand gehouden. Wel dat is nu nog zo en wij houden ons er aan. Dat is géén sofisterij, dat is realiteit.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 22:28   #396
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is een leugen.
Vroeger huwden ze hier nog later dan nu en zeker in de middeleeuwen.

Mss waren er wel uitzonderingen , bron ?

Laatst gewijzigd door Wisord : 29 december 2010 om 22:29.
Oud 29 december 2010, 22:30   #397
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Niemand kan beweren dat zijn cultuur juist is.
Men kan wel proberen er de fouten en zwakke punten uit te halen.
Zo was het hier vroeger ook min of meer aanvaard om zijn vrouw te slaan, vonden sommigen het kunnen om dronken rond te rijden.
Een cultuur die zichzelf in vraag durft stellen is minder fout.
Idd ... vooral dat laatste zinnetje.
Oud 29 december 2010, 22:30   #398
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
9 is jonger dan 14, 15 jaar als u goed had gelezen.
Eh voile.
Heel de zever met als ENIG doel de verkrachting van Aisha door de pedofeet goed te praten.

Ik wist het.

Laatst gewijzigd door Caligula : 29 december 2010 om 22:31.
Oud 29 december 2010, 22:31   #399
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dus als jij nu bvb een dochtertje hebt en uw man huwelijkt uw 12 jarige dochterje uit aan een bompa is dat maar normaal te noemen want de cultuur zegt dat dit kan ? Hoe je het omschrijft kan mij weinig schelen het blijft pedofilie ... Een kind heeft ook rechten en deze dienen nageleefd te worden .

volledig te lezen hier http://www.childrenfirstinternationa.../hejabgate.htm
Je snapt me niet, denk ik.

Ik zou hem letterlijk de nek omwringen, dat zou ik doen.

Wat zegt u ervan dat men hier vroeger ook rond die leeftijd trouwde. Ik kwam als klein kind vaak langs bij een Vlaams oud vrouwtje, zij was getrouwd op 14 �* 15 jarige leeftijd. Toen was dat 'normaal'. Nu zou men spreken van pedofilie.
Oud 29 december 2010, 22:32   #400
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Eh voile.
Heel de zever met als ENIG doel de verkrachting van Aisha door de pedofeet goed te praten.

Ik wist het.
Wie heeft het hier over Aicha en Mohammed (vrede zij met hen) misschien?

U ziet spoken, zoals gewoonlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be