Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 23:19   #421
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Dus het boek stel je nooit in vraag?
De Qoran wordt wel in vraag gesteld. Anders waren er niet zo veel strekkingen binnen de islam en verschillende opinies. Men onderzoekt en leest de Qoran om dat te zien hoe je bepaalde zaken kunt interpreteren. Bepaalde zaken die je letterlijk te nemen. Als er staat: het is jullie verplicht gesteld om de armenbelasting te betalen, dan is dat zo en is er geen twijfel over mogelijk.
Andere zaken mag je dan weer niet letterlijk nemen. Bepaalde zaken slagen op de djahiliyatijd of de tijd waarin de Qoeraych de Profeet wilden doden, tja dat zijn verzen die niet van toepassing zijn op de dag van vandaag wat uiteraard niet wilt zeggen dat we geen lessen uit die verzen dienen te trekken.

Citaat:
ik doelde eigenlijk het in vraag stellen van regels van toepassing op jou(w dagelijks leven)
Zaken zoals?
Citaat:
Wat is er mis met de vraag? Nu is het wéér niet goed
Niks mis mee. Zolang je niet weer begint te schelden.
Oud 29 december 2010, 23:37   #422
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Klopt omdat de mens zelf niet doellos is, noch doelloos op de wereld is gekomen en noch doelloos aan het handelen is, op een uitzondering na: sofisten.
Als het een doel had was de mens er nooit gekomen.
De aarde zou beter af geweest zijn zonder de mens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 23:39   #423
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De Qoran wordt wel in vraag gesteld. Anders waren er niet zo veel strekkingen binnen de islam en verschillende opinies.
Dat was één van de redenen die me deden inzien dat religie absurd was en verzonnen door mensen.
Ik was toen 12
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 23:39   #424
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als het een doel had was de mens er nooit gekomen.
De aarde zou beter af geweest zijn zonder de mens.
Ja, alle mensen in den hemel
Oud 29 december 2010, 23:40   #425
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
De Qoran wordt wel in vraag gesteld. Anders waren er niet zo veel strekkingen binnen de islam en verschillende opinies.
Dat was één van de redenen die me deden inzien dat religie absurd was en verzonnen door mensen.
Ik was toen 12

Regels die absoluut niet meer van toepassing zijn op een moderne maatschappij.
Oud 29 december 2010, 23:45   #426
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Qoran wordt wel in vraag gesteld. Anders waren er niet zo veel strekkingen binnen de islam en verschillende opinies. Men onderzoekt en leest de Qoran om dat te zien hoe je bepaalde zaken kunt interpreteren. Bepaalde zaken die je letterlijk te nemen. Als er staat: het is jullie verplicht gesteld om de armenbelasting te betalen, dan is dat zo en is er geen twijfel over mogelijk.
Dat is nu juist het probleem dat ik met die boekjes heb.
Ze zijn door de mens geschreven en worden nog steeds door de mens uitgelegd.
Maar dat had je wellicht al begrepen.
Oud 29 december 2010, 23:47   #427
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, alle mensen in den hemel
Waar is die hemel ?
Oud 29 december 2010, 23:48   #428
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was toen 12
2
Oud 29 december 2010, 23:48   #429
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik was toen 12

Regels die absoluut niet meer van toepassing zijn op een moderne maatschappij.
Dat u religie onzin vindt, daar heb ik niks op tegen. Maar dat u mensen uitscheld en anderen probeert te belemmeren in hun denken, dat gaat er bij mij niet in. Ik heb een gelovige nooit zien schelden naar een ongelovige omdat hij niet gelooft. Jij hebt uw 'geloof' en wij hebben het onze.

Dat u vindt dat dat 1 van de redenen is waarom geloven in een almachtige onzin is, mij goed. Anderen beschouwen het een gunst dat de religie verschillende opinies toestaat.

Als moslima weet ik dat er medemoslima's bestaan die het dragen van een boerka of ghimaar als een religieuze verplichting beschouwen, zij kunnen dit staven en beargumenteren. Ik zie dit anders, ik zou zoiets nooit dragen en ben van opinie dat zoiets geen religieuze verplichting kan zijn en kan dit op mijn beurt ook staven met religieuze teksten. Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat ik het recht heb om hen te bestempelen als 'afvalligen' of te beweren dat zij dwalen.
Oud 29 december 2010, 23:51   #430
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dit anders, ik zou zoiets nooit dragen en ben van opinie dat zoiets geen religieuze verplichting kan zijn en kan dit op mijn beurt ook staven met religieuze teksten. Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat ik het recht heb om hen te bestempelen als 'afvalligen' of te beweren dat zij dwalen.
Maar omgekeerd gebeurt het wel? Waarom kan jij dan dat recht niet gebruiken? Alles is toch afhankelijk van interpretatie.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 23:55   #431
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Maar omgekeerd gebeurt het wel? Waarom kan jij dan dat recht niet gebruiken? Alles is toch afhankelijk van interpretatie.
Oprechte mensen bestempelen anderen niet voor 'afvalligen'. Men kan alleen maar hopen dat de zuster of broeder in kwestie wordt geleid op het rechte pad.

Int algemeen is de moslim van mening dat je anderen in hun waarde moet laten. Begaan ze een zonde of doen ze iets dat niet door de beugel kan, dan is het jouw plicht hen te wijzen op hun fout (op een vriendelijke, zachtaardige manier). Meer heb jij niet te zeggen. Iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden.
Oud 30 december 2010, 00:09   #432
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat u religie onzin vindt, daar heb ik niks op tegen. Maar dat u mensen uitscheld en anderen probeert te belemmeren in hun denken, dat gaat er bij mij niet in. Ik heb een gelovige nooit zien schelden naar een ongelovige omdat hij niet gelooft. Jij hebt uw 'geloof' en wij hebben het onze.
We weten allemaal dat gelovigen meer gedaan hebben dan wat schelden.
Dat we nu geen mensen meer affakkelen hebben we echt niet aan het geloof te danken.
Oud 30 december 2010, 00:14   #433
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Pedofilie is fout, geen twijfel over mogelijk. Maar wat u of ik als pedofilie beschouwen kan elders als 'normaal' worden gezien.

Duik maar eens terug in uw familie stamboom en zie eens op welke leeftijd men hier vroeger trouwde. Ja 14, 15 jaar, soms zelfs jonger. Was dat geen pedofilie dan?
Ik kan mijn stamboom terugvolgen tot 1782, en het jongste huwelijk was met een jongen van 22 en een meisje van 23. Uitgezonderd mijn eigen ouders, waar de leeftijden 21 en 18 waren.

En neen, als beide partners de secundaire geslachtskenmerken hadden, zoals borsten, schaamhaar, zaadlozingen en menstruaties, is het geen pedofilie.
Oud 30 december 2010, 00:16   #434
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
U gotta be fucking joking?
Oud 30 december 2010, 00:17   #435
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
U gotta be fucking joking?
Toch niet.

Schelden ok. Maar toch niet omwille van uw ongelovigheid.
Oud 30 december 2010, 00:18   #436
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik kan mijn stamboom terugvolgen tot 1782, en het jongste huwelijk was met een jongen van 22 en een meisje van 23. Uitgezonderd mijn eigen ouders, waar de leeftijden 21 en 18 waren.

En neen, als beide partners de secundaire geslachtskenmerken hadden, zoals borsten, schaamhaar, zaadlozingen en menstruaties, is het geen pedofilie.
Dan bent u waarschijnlijk 1 van de uitzonderingen want het gebeurde wel degelijk.

Op 15 jarige leeftijd hebben beide partners de sec. geslachtskenmerken, geen pedofilie dus.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 december 2010 om 00:19.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 00:21   #437
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oprechte mensen bestempelen anderen niet voor 'afvalligen'. Men kan alleen maar hopen dat de zuster of broeder in kwestie wordt geleid op het rechte pad.
Maar oprechte moslims doen dat wel hé. Staat dat niet letterlijk in de Koran?
Oud 30 december 2010, 00:22   #438
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Maar oprechte moslims doen dat wel hé. Staat dat niet letterlijk in de Koran?
Neen, dat recht heb je niet. Hebt u dat in de koran gelezen misschien? Of gok je maar wat?
Oud 30 december 2010, 00:26   #439
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan bent u waarschijnlijk 1 van de uitzonderingen want het gebeurde wel degelijk.

Op 15 jarige leeftijd hebben beide partners de sec. geslachtskenmerken, geen pedofilie dus.
Ik zie toch ook nog een hemelsbreed verschil tussen een 15-jarige die het met een 16-jarige doet, of een 9-jarige die het met een 52-jarige doet. Eigenlijk ook wel met een 15-jarige die het met een 52-jarige doet.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 00:30   #440
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Zeker, het gebeurde, uitzonderlijk. En dan vooral binnen de machtsstructuren der adel. Verstandshuwelijken om oorlogen te vermijden.

Net zoals het nu in Iran een doorn in't oog is van de religieuze leiders dat de mensen zo "oud" huwen, was het toen een probleem voor de geestelijken dat de huwelijksleeftijd ver boven de sexueel actieve leeftijd lag. Maar het was gewoon praktisch "laat te huwen", omdat zowel man als vrouw de reserves hadden kunnen opbouwen, met de hulp van de familie om een zelfstandig leven te starten.

Niet een leven als dienstbode voor de aangetrouwde familie, zoals mijn buurmeisje nipt heeft vermeden. Die jongedame, een naar eigen zeggen "vlaams opgevoede moslima" is gehuwd met een asielzoeker uit het "vaderland". Gelukkig dat haar ouders haar steunen, anders had het helemaal anders uitgedraaid. Maar haar asielige schoonouders hadden van haar verwacht dat ze gesluierd door het leven zou gaan, haar eigen gezinnetje en dat van hun zou onderhouden etc etc...

na 3 keer dreigen met een echtscheiding, wat als "echt gevaar" zou kunnen inhouden dat de asiel zoek- systematiek in duigen zou vallen, hebben de echtgenoot en de schoonouders zich er bij neergelegd dat de schoondochter geen goeie moslima/slavin is. Gelukkig dat ze een zoon heeft gebaard.

Citaat:
  1. er zijn genoeg meisjes die op hun 15 de secundaire geslachtskenmerken niet hebben, vooral in streken waar ondervoeding normaal is.
  2. Hoeveel 15 jarigen kent U die momenteel een geslaagd gezin kunnen opzetten, in een cultuur waar de meeste huwelijke stranden.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 december 2010 om 00:32.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be