Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2010, 02:09   #41
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Met profiling zijn processen en veroordelingen ook eenvoudiger en goedkoper: vraag het maar aan ene Clottemans.
Ik hoop dat je het verschil begrijpt tussen profiling bij luchthavencontroles en profiling bij een rechtszaak?

Profiling is iets heel logisch. Bij een moord controleer je ook eerst de mensen met een motief en mogelijkheid en dan pas de mensen zonder motief en mogelijkheid. Alleen; als profiling gebruikt wordt dat voor sommigen racistisch is, dan is het niet goed.

Dat is iets anders dan zeggen dat iemand schuldig is. Alleen idioten snappen het verschil niet. Idioten en mensen die achter alles racisme zien.

Anders gezegd; profiling is even logisch als statistische discriminatie.

Enfin; dat sluit netslet zijn bezwaren nog niet uit. Maar 'k ben nog steeds niet zeker of dat zo'n dominant argument is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 december 2010 om 02:28.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 02:09   #42
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat men in profiling gelooft dat de resultaten beter zullen zijn voor de samenleving.
Worden ze dan slechter door profiling, o grote ziener?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 02:15   #43
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Racial profiling is intelligent en efficiënt in dezelfde mate als de constructie van de Maginotlinie dat was in het tegenhouden van een Duitse invasie.

Het is dus volledig efficiënt zolang de tegenstander maar de gekende aanvalsmethode (die van vorige keer, bij wijze van spreken) hanteert. Er is dus een enorme blootstelling aan het risico van een nieuwe aanvalsmethode.

En er bestaat namelijk een aanvalsmethodiek die een grotere kans op slagen heeft wanneer de beveiliging profiling toepast dan wanneer deze willekeurige zoekbeurten zou toepassen: het Carnival Booth Algoritme: http://firstmonday.org/htbin/cgiwrap...e/view/992/913
Jouw redenering lijkt me van toepassing op alle vormen van de 'verstrengde' luchthavencontroles en niet uitsluitend tot profiling?

Na het lezen van de paper ben ik nog steeds niet overtuigd van het comparatief voordeel van willekeurige analyse, eerder van het nauwkeurig stellen van wie er gechecked wordt en wie niet. Tenzij je argumenteert dat 80-jarige bomma's en 16-jarige meisjes evenzeer gecontroleerd moet worden als 25-jarige mannen (zelfs van eender welke afkomst)?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 30 december 2010, 02:17   #44
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd:

Maar ethnic profiling valt erg in de smaak bij mensen die leven in een simpel wereldje "wij-zijn de goeden-en-die-anderen-de-slechten." en dus staan demagogen er graag achter.
Leuk dat je voorstanders direct in de 'demagogen' hoek duwt. Nu wil het lukken dat ik niet echt geloof in een 'wij zijn goed' wereldje. Ik leef wel in een wereld waar sommige mensen een statistisch hogere kans hebben om een aanslag te plegen dan anderen.

In zoverre dat er mensen gecontroleerd worden, heb ik nog steeds geen dominant argument gezien om dit gerichter dan wel niet gerichter te doen.
Oud 30 december 2010, 02:19   #45
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Feit blijft natuurlijk dat anno 2010 aanslagen grosso modo volledig op het conto van mensen met eenzelfde geloof zijn toe te schrijven.
Meer zelfs: het grootste aantal slachtoffers van terroristische aanslagen in de wereld zijn moslims!

Het punt lijkt me dat we niet mogen vergeten dat heel dit gedoe niet meer is dan veiligheidstheater.
Oud 30 december 2010, 02:27   #46
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Meer zelfs: het grootste aantal slachtoffers van terroristische aanslagen in de wereld zijn moslims!

Het punt lijkt me dat we niet mogen vergeten dat heel dit gedoe niet meer is dan veiligheidstheater.
Weet ik ook wel.
Feit blijft, controleer enkel en alleen de moslims,maar dan wel alle moslims, en er zal geen aanslag meer plaats vinden (als je het ver genoeg doordrijft).

Bij random controle heb je 8 procent kans om gesnapt te worden, bij gerichte controle heb je 2 procent kans volgens Netslets Carnival Booth Algoritme.

Maar als je enkel en alleen de moslims,maar dan alle moslims, zou controleren, heb je geen aanslagen meer.

De verontwaardiging die het topic opwerpt, begrijp ik dus niet goed.

Zoals je al vermelde, 80-jarige oma's of meisjes van 16 controleren heeft minder zin dan het controleren van een 25-jarige man van bepaalde nationaliteit.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 30 december 2010, 02:29   #47
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Aan racial profiling wordt allang gedaan, in alle aspecten van het dagelijks leven. Bij preventieve fouilleringen worden altijd de ''lichtgetinten'' eruit gepikt, en zij met bontkraag en al komen de clubs niet eens in. Vanuit het gelijkheidsprincipe is het natuurlijk niet goed te keuren, maar dat dit allang gebeurt is een reden om hierover niet een storm in een glas water te veroorzaken. De luchthavens hebben groot gelijk, en het is heus niet zo dat de controles mensonterend zijn. Sommigen doen alsof deze mensen met stokslagen uit hun kleren worden gedwongen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 02:29   #48
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je kan 'de moslims' niet controleren...

Het is racial profiling. Niet 'mag ik even aub uw religie opzoeken in de database?' controle.
Oud 30 december 2010, 02:35   #49
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik ook wel.
Feit blijft, controleer enkel en alleen de moslims,maar dan wel alle moslims, en er zal geen aanslag meer plaats vinden (als je het ver genoeg doordrijft).

Bij random controle heb je 8 procent kans om gesnapt te worden, bij gerichte controle heb je 2 procent kans volgens Netslets Carnival Booth Algoritme.

Maar als je enkel en alleen de moslims,maar dan alle moslims, zou controleren, heb je geen aanslagen meer.

De verontwaardiging die het topic opwerpt, begrijp ik dus niet goed.

Zoals je al vermelde, 80-jarige oma's of meisjes van 16 controleren heeft minder zin dan het controleren van een 25-jarige man van bepaalde nationaliteit.
Zinnen die beginnen met "Feit blijft" bevatten doorgaans weinig feiten en veel veronderstellingen. Dat soort van exclusieve doorzoekpraktijken werkt niet. Dan zoeken de terroristen gewoon rekruten die niet bij de geviseerde groep behoren. Zoals ik al eerder schreef smokkelden orthodoxe joden ook grote hoeveelheden drugs binnen in de VS.

Hoeveel aanslagen zijn er trouwens gepleegd op vliegtuigen de voorbije jaren: vergelijk de periode 2000-2010 even met 1970-1980?

Laatst gewijzigd door Steve_M : 30 december 2010 om 02:38.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 02:41   #50
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zoals ik al eerder schreef smokkelden orthodoxe joden ook grote hoeveelheden drugs binnen in de VS.
Zalig!
Oud 30 december 2010, 02:45   #51
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zinnen die beginnen met "Feit blijft" bevatten doorgaans weinig feiten en veel veronderstellingen. Dat soort van exclusieve doorzoekpraktijken werkt niet. Dan zoeken de terroristen gewoon rekruten die niet bij de geviseerde groep behoren. Zoals ik al eerder schreef smokkelden orthodoxe joden ook grote hoeveelheden drugs binnen in de VS.

Hoeveel aanslagen zijn er trouwens gepleegd op vliegtuigen de voorbije jaren: vergelijk de periode 2000-2010 even met 1970-1980?
Ja Steve, en zeg mij nu eens, wie ga jij zo zot vinden om zichzelf op te blazen voor wat extremistische moslims?

Feit blijft, of ene Steve_M het nou leuk vindt of niet, dat als je het ver genoeg wilt doordrijven en ALLE moslims controleert, er geen aanslagen meer zullen gepleegd worden.

Een veronderstelling daarentegen, da's de eerste zin die jij in je post poneert!

Oud 30 december 2010, 02:49   #52
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zalig!
Waarom?
Ik snap de relevantie niet van het hardnekkig herhalen van een feit (of zou het om een veronderstelling gaan) waar natuurlijk weer joden in betrokken zijn, in een topic over passagiersscreening op luchthavens ter voorkoming van aanslagen.

Maar het kan ook aan mij liggen...

Oud 30 december 2010, 11:22   #53
Geert C

Standaard

Citaat:
Feit blijft natuurlijk dat anno 2010 aanslagen grosso modo volledig op het conto van mensen met eenzelfde geloof zijn toe te schrijven.
Neen, helemaal niet zelfs. De meeste aanslagen in de EU zijn het werk van separatisten of links-extremisten.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 11:27   #54
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
zeveraar, al eens gezien hoeveel getinte joden, lees met arabische achtergrond er zijn...
tutututu

het werkt
anti-terrorisme mag geen politiek correcte masturbatie zijn
dat gij dat niet kan of wil begrijpen is uw probleem

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 december 2010 om 11:27.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 11:46   #55
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?
Ik snap de relevantie niet van het hardnekkig herhalen van een feit (of zou het om een veronderstelling gaan) waar natuurlijk weer joden in betrokken zijn, in een topic over passagiersscreening op luchthavens ter voorkoming van aanslagen.

Maar het kan ook aan mij liggen...
Het bewijst dat profiling net het tegengestelde effect heeft.
Mensen met een bepaald profiel hebben minder kans op detectie dus gaat men die mensen gebruiken voor bepaalde actie.
Netslet postte hier reeds een analyse van hoe een terroristische organisatie op zoek kan gaan naar leden met het juiste profiel om door security te gaan. Het enige dat die organisatie nodig heeft zijn een aantal vliegtickets voor 'testvluchten'.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 december 2010 om 11:49.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 13:18   #56
Francientje
Minister

Standaard

Dat is theorie. In de praktijk loopt dat helemaal anders.
Want zeg, nu serieus hoeveel Europeanen van Europeaanse Christelijke afkomst, hier geboren en getogen en niet bekeerd tot dit of dat werden al op aanslagen betrapt?
Hoe dan ook, je gaat altijd van start met te proberen de kern van het gevaar te viseren.
En die is dus moslim extremisme.
Val die kern aan, néém hem weg en de terruer zakt naar zijn dieptepunt.
Maar geen zorg hoor. Terroristen van een ander soort halen hem op een mooie dag gegarendeerd weer boven.
Met wat geluk zijn wij tegen die tijd dood.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 13:36   #57
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Dat is theorie. In de praktijk loopt dat helemaal anders.
Want zeg, nu serieus hoeveel Europeanen van Europeaanse Christelijke afkomst, hier geboren en getogen en niet bekeerd tot dit of dat werden al op aanslagen betrapt?
Hoe dan ook, je gaat altijd van start met te proberen de kern van het gevaar te viseren.
En die is dus moslim extremisme.
Val die kern aan, néém hem weg en de terruer zakt naar zijn dieptepunt.
Maar geen zorg hoor. Terroristen van een ander soort halen hem op een mooie dag gegarendeerd weer boven.
Met wat geluk zijn wij tegen die tijd dood.
De Belgische Murielle Degauque

Het hoeven zelfs geen Europeanen te zijn. Mohammed Ata heeft het systeem op dezelfde manier verslagen als beschreven in die analyse door een testvlucht te doen om te kijken of hij als verdacht beschouwd wordt.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 december 2010 om 13:39.
Oud 30 december 2010, 13:37   #58
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met profiling zijn processen en veroordelingen ook eenvoudiger en goedkoper: vraag het maar aan ene Clottemans.
Toen Soetkin Collier niet naar het songfestival mocht heb ik geen een van jullie hysterische krijsers gehoord nochtans.

En dat was in de wetenschap dat Vlaams-nationalisten zeggen en schrijven 0 (nul) songfestivals tot ontploffing hebben gebracht.
Oud 30 december 2010, 13:51   #59
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Theoretisch hoef je zelfs geen testvluchten te doen wanneer je een aantal 'red herrings' zonder bom op een vlucht stopt (mensen met praktisch terrorist op hun voorhoofd getatoeëerd) samen met een onschuldige ogende bomdrager.
Aangezien de meest verdachte 6 tot 8 procent van de passagiers gecontroleerd worden worden zo goed als zeker enkel de 'red herrings' gescreend terwijl de bomdrager ongestoord wordt gelaten.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 december 2010 om 13:51.
Oud 30 december 2010, 14:11   #60
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Dus ook al worden de meeste, zoniet ALLE aanslagen(misdaden) gepleegd door lichtgetinte mannen tussen 18 en 40 MOET de politie blanke vrouwenlijke bejaarden blijven screenen?
De vergelijking met de Nazi's en Joden is uiteraard absurd en misplaatst. Zij verkrachtten, overvielen, bestalen namelijk geen Duitsers.
Is inderdaad hypocriet. Als de AIVD het ook zo aanpakt is het zinloos en geldverspilling. Wij mogen wel betalen voor die onzin en vertragingen oplopen en een vliegtuig missen. Toch zie je bij douane van de boot bij Dover dat alle auto's met gekleurde mensen uit de rij worden gehaald.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be