Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 december 2010, 16:14   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Toen ik in mijn jonge jaren voor de Overheid ging werken deden studiegenoten van mij smalend over mijn (toen inderdaad eerder karige) wedde. Ik was stom, zo zeiden ze, om niet naar de privé te gaan waar ik véél meer kon verdienen. En dat was waar. Nu ontvang ik als gepensioneerde meer dan hen. Dat mag ook.
Ondertussen zijn de ambtenarenlonen al een paar decennia gelijkgeschakeld met de lonen in de privé... alleen de pensioenen blijven net dat stukje "extra" hebben.

Gebruik dezelfde maximaschalen als die van de privé loonslaven en we spreken er niet meer over.

Men zeurt en zeurt omdat mensen langer zouden moeten werken;

Persoonlijk ken ik hoe langer hoe meer mensen die zeer bewust op loopbaanonderbreking gaan (of hoe heet dat? minder werken op het einde van hun loopbaan) net omdat hun pensioen toch begrensd is. Of je nu die laatste jaren dan 2000 euro verdient of 3000 euro: je blijft maar 1200 euro krijgen;

Dus : allen den boom in en maar 40% werken!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 16:16.
circe is offline  
Oud 30 december 2010, 16:39   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ondertussen zijn de ambtenarenlonen al een paar decennia gelijkgeschakeld met de lonen in de privé... alleen de pensioenen blijven net dat stukje "extra" hebben.

Gebruik dezelfde maximaschalen als die van de privé loonslaven en we spreken er niet meer over.

Men zeurt en zeurt omdat mensen langer zouden moeten werken;

Persoonlijk ken ik hoe langer hoe meer mensen die zeer bewust op loopbaanonderbreking gaan (of hoe heet dat? minder werken op het einde van hun loopbaan) net omdat hun pensioen toch begrensd is. Of je nu die laatste jaren dan 2000 euro verdient of 3000 euro: je blijft maar 1200 euro krijgen;

Dus : allen den boom in en maar 40% werken!
Iemand die 1000 euro loonverschil "niet de moeite" vindt, lijkt me een toch eerder iemand die welgesteld is.
Another Jack is offline  
Oud 30 december 2010, 16:48   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Iemand die 1000 euro loonverschil "niet de moeite" vindt, lijkt me een toch eerder iemand die welgesteld is.
ik schrijf dat of je nu 2000 euro verdient, of 3000 euro, je pensioen blijft afgeroomd op 1200 euro!
dit is niet hetzelfde als zeggen dat ik het "niet de moeite" vind.

Het zijn die plafonneringen op de pensioenen die de werknemers uit de privé in armoede laten belanden, terwijl de ambtenaren evenveel bijdragen maar geen plafonnering kennen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 30 december 2010, 16:51   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ik schrijf dat of je nu 2000 euro verdient, of 3000 euro, je pensioen blijft afgeroomd op 1200 euro!
dit is niet hetzelfde als zeggen dat ik het "niet de moeite" vind.

Het zijn die plafonneringen op de pensioenen die de werknemers uit de privé in armoede laten belanden, terwijl de ambtenaren evenveel bijdragen maar geen plafonnering kennen.
Mensen die steeds 2000 �* 3000 euro verdienen voorzien dat pensioen, zij die dat niet wisten en daardoor in armoede vervallen moeten dan eerder het probleem bij zichzelf zoeken.
Another Jack is offline  
Oud 30 december 2010, 16:54   #25
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ondertussen zijn de ambtenarenlonen al een paar decennia gelijkgeschakeld met de lonen in de privé!
nee, dat klopt niet. startloon overheid (alhoewel meestal nog steeds minder) kan de vergelijking doorstaan, maar na 5 - 10 j anciënniteit zal je meer verdienen in de privé (zeker naargelang sector). ook promoties en doorgroeien naar beter betaalde functies zijn niet zo makkelijk en vrij voorhanden als in de privé. Ancienniteit, diploma krijgen voorrang en als je weet dat het ambtenarenkorps goed vergrijsd , zal je als 30-40 jarige hooggeschoolde met 5-10j ervaring in de privé een pak meer kunnen verdienen en meer mogelijheden hebben.

diegenen die denken dat het zo goed is bij de overheid moeten er dan maar gaan werken he.
.
roodhaar is offline  
Oud 30 december 2010, 16:54   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die steeds 2000 �* 3000 euro verdienen voorzien dat pensioen, zij die dat niet wisten en daardoor in armoede vervallen moeten dan eerder het probleem bij zichzelf zoeken.
ik begrijp niet wat je bedoelt. mensen die 2000 �* 3000 euro verdienen veronderstellen dat hun pensioen zal worden uitbetaald aan de hand van de formules die ze krijgen en die afhankelijk zijn van hun aantal jaren gewerkt én bruto loon. Dit is dus zuivere BS want dat zijn NIET de bedragen die je krijgt.

Waarom moeten ze dat probleem bij zichzelf zoeken?

Als jij je VERPLICHT moet verzekeringen bij firma X, die je dan 60% van je inkomen belooft in geval van malheuren, dan vind jij het ook normaal dat diezelfde firma je maar 10% uitbetaald omdat je boven het maximum plafond zit? Dat is dan je "eigen schuld"?

Wist U trouwens dat men tot de jaren tachtig van vorige eeuw slechts moest bijdragen voor het bedrag dat je uiteindelijk ging krijgen: dus geen 60% maar 20%, dan moest je maar bijdragen tot die 20%.

Dehaene heeft dat toen stillekes afgeschaft. Vanaf dan mocht je betalen om 60% te krijgen, terwijl je maar 20% kan ontvangen.

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 16:56.
circe is offline  
Oud 30 december 2010, 16:55   #27
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
terwijl de ambtenaren evenveel bijdragen maar geen plafonnering kennen.
wederom onzin
.
roodhaar is offline  
Oud 30 december 2010, 16:56   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
wederom onzin
dan is hun plafond toch een pak hoger dan dat van de gepensionneerden uit de privé.

circe is offline  
Oud 30 december 2010, 16:57   #29
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ik begrijp niet wat je bedoelt. mensen die 2000 �* 3000 euro verdienen veronderstellen dat hun pensioen zal worden uitbetaald aan de hand van de formules die ze krijgen en die afhankelijk zijn van hun aantal jaren gewerkt én bruto loon. Dit is dus zuivere BS want dat zijn NIET de bedragen die je krijgt.

Waarom moeten ze dat probleem bij zichzelf zoeken?

Als jij je VERPLICHT moet verzekeringen bij firma X, die je dan 60% van je inkomen belooft in geval van malheuren, dan vind jij het ook normaal dat diezelfde firma je maar 10% uitbetaald omdat je boven het maximum plafond zit? Dat is dan je "eigen schuld"?
Dan moeten ze maar eisen dat hun bazen meer bijdrages storten in privé-pensioenfondsen in plaats van de Audi A4, GSM en maaltijdcheques en andere cadeautjes.

Of ze kunnen ook ZELF sparen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 30 december 2010 om 16:58.
Another Jack is offline  
Oud 30 december 2010, 16:59   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moeten ze maar eisen dat hun bazen meer bijdrages storten voor een privé-pensioenfondsen in plaats van de Audi A4, GSM en maaltijdcheques.

Of ze kunnen ook ZELF sparen.
en waarom zouden de mensen uit de privé dan dubbel moeten bijdragen?

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 16:59.
circe is offline  
Oud 30 december 2010, 16:59   #31
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
dan is hun plafond toch een pak hoger dan dat van de gepensionneerden uit de privé.
dat is dus al iets héél anders dan je oorspronkelijke stelling.
.
roodhaar is offline  
Oud 30 december 2010, 17:00   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
djeezes, weer ene met het ikniesnap virus!

ik zeg al vijf postings lang dat het geen reet uitmaakt hoeveel je bijdraagt omdat de uitkeringen GEPLAFONNEERD ZIJN!!

weet je wat dat betekent? geplafonneerd????
Wat is dan concreet het "plafondpensioen" van een werknemer?
Another Jack is offline  
Oud 30 december 2010, 17:02   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
dat is dus al iets héél anders dan je oorspronkelijke stelling.
ik heb het daar nog niet over gehad!

ik weet alleen dat iemand uit de privé die volgens de berekening 2500 euro moest krijgen, slechts 1200 euro ontvangt terwijl een weduwe van een ambtenaar die nooit iets heeft bijgedragen 2000 euro ontvangt.

die 1200 euro zijn er gekomen door de plafonnering
die 2000 euro zijn er gekomen ofwel omdat het plafond bij de ambtenaren hoger ligt, ofwel omdat daar geen plafonnering op het pensioen wordt toegepast.

In ieder geval krijgt de ambtenarenweduwe bijna het dubbele.

circe is offline  
Oud 30 december 2010, 17:03   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dan concreet het "plafondpensioen" van een werknemer?
dat verschilt (gaat zachtjes omhoog) jaar na jaar.
In 2005 of zoiets was het dus een 1200 euro.
Degenen die later op pensioen zijn gegaan zullen wat meer krijgen. (dit is als ze voldoende verdienden om aan het plafond te geraken).

Je kan dus aan de hoogte van het pensioen weten wanneer iemand op pensioen is gegaan (welk jaar). Dit wordt niet verder aangepast.
Als je vb. normaal 2500 euro pensioen kon ontvangen, geplafonneerd op 1200 euro in 2005, dan blijf je die 1200 euro behouden, ook als krijgen de gepensionneerden in 2010 al 1300 euro als plafond.

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 17:04.
circe is offline  
Oud 30 december 2010, 17:04   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
en waarom zouden de mensen uit de privé dan dubbel moeten bijdragen?
Van moeten ze niet hè!
Ik vind dat ze voldoende krijgen.
Ik wil mijn gemiste autofacturen, gsm facturen en andere voordelen in natura gerecompenseerd zien in mijn pensioen.
Another Jack is offline  
Oud 30 december 2010, 17:05   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
dat verschilt (gaat zachtjes omhoog) jaar na jaar.
In 2005 of zoiets was het dus een 1200 euro.
Degenen die later op pensioen zijn gegaan zullen wat meer krijgen. (dit is als ze voldoende verdienden om aan het plafond te geraken).
We gaan hier eens testen:
Is er hier een gepensioneerde werknemer die meer dan 1200 euro krijgt?
Another Jack is offline  
Oud 30 december 2010, 17:06   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van moeten ze niet hè!
Ik vind dat ze voldoende krijgen.
Ik wil mijn gemiste autofacturen, gsm facturen en andere voordelen in natura gerecompenseerd zien in mijn pensioen.
u hebt het nog steeds niet begrepen;

Ik ga met je akkoord als je voor die 20% van je loon dat je ontvangt als pensioen ook slechts voor 20% moet bijdragen; Dan kan je nog een extra legaal pensioenfonds betalen zodat je niet van honger omkomt na je 65ste.

maar als men EIST dat je voor 60% bijdraagt en je maar 20% betaalt, dan is dat diefstal.
De ambtenaren krijgen hun 60% dus wèl.

circe is offline  
Oud 30 december 2010, 17:06   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We gaan hier eens testen:
Is er hier een gepensioneerde werknemer die meer dan 1200 euro krijgt?
onderscheid maken tussen privé en ambtenaar hé.

circe is offline  
Oud 30 december 2010, 17:10   #39
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ik heb het daar nog niet over gehad!
tja

Citaat:
, terwijl de ambtenaren evenveel bijdragen maar geen plafonnering kennen.

om vervolgens :

Citaat:
toogpraat...het kan een leuk tijdsverdrijf zijn maar af en toe wordt het genant als het voor eenieder duidelijk wordt dat men eigenlijk maar wat zit te zeveren
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 30 december 2010 om 17:10.
roodhaar is offline  
Oud 30 december 2010, 17:12   #40
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik vind dat alles die meer dan het dubbele krijgt van de privé mag gesaneerd worden.
Προκρούστης
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be