Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2010, 23:02   #541
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby
Ik ben ne zatten aap, neem mij niet serieus.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 23:02   #542
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Heb je daar een bron voor?

Mijn geheugen zegt me dat Frankrijk daar een rol in speelde en toen was Giscard d'Estaing president. Om die "marxist en links" te noemen moet je sterke bronnen hebben.
ook de USA hielp de Sjah aan de kant schuiven. Toen was Carter president.
Jimmy Carter "marxist en links" noemen vind ik sterk.
Dat bij de oppositie tegen de sjah in Iran ook "linksen" betrokken waren is ongetwijfeld zo.
Natuurlijk hangt "links en rechts" véél af van waar je jezelf situeert in het politieke spectrum.
Citaat:
Tudeh (of Toedeh)-partij (d.i. "Partij van de Massa") is een Iraanse marxistisch-leninistische partij.

(...)

In de jaren zestig en zeventig opereerde de partij ondergronds en vonden er afsplitsingen plaats. In 1966 werden een aantal leiders ter dood veroordeeld, maar deze straf werd omgezet in gevangenistraffen, vanwege wereldwijde protesten.

Na de Islamitische Revolutie in 1979, die Ayatollah Khomeini aan de macht bracht, werd de Tudeh-partij gelegaliseerd. De Tudeh-partij steunde openlijk het beleid van Khomeini en de islamitische revolutionairen en steunden de oprichting van de Islamitische Republiek Iran (1980). De Tudeh-partij steunde de onderdrukking van linkse groeperingen als de Volks Fedayan ("Volksmeerderheid") en de Mujaheddin e-Khalq ("Moedjaheddin van het Volk"). Hoewel de Tudeh loyaal was aan Khomeini, werd de partij in februari 1982 verboden. Partijleden werden vervolgd en velen ter dood gebracht of veroordeeld tot lange gevangenisstraffen (sommige partijleden werden tot gevangenisstraffen van 700 jaar veroordeeld!).

De Tudeh-partij in ballingschap opereerde tot de val van de muur in 1989, in Oost-Duitsland.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tudeh-partij
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 23:05   #543
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Waarom blijft dit onbeantwoord?
Zal het gaan? ja!
Lees eerst verder vooraleer je dat vraagt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 23:07   #544
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom blijft dit onbeantwoord?

Even on topic:
Nu is het wel zo dat wij pedofielen vervolgen en schandalen via de pers blootleggen. Zie ze zweten. En wij willen niet liever dat alles boven water komt drijven en de schuldige berecht worden.
Wij berechten idd mensen dat onschuldige aanraken en wij maken geen onderscheid tussen de maatschappij en kerkelijke leiders.
Wie schuldig is, moet berecht worden.
Man of vrouw. Geen onderscheid.

Maar bij de islam is dat blijkbaar helemaal anders.
Allemaal mooi in theorie maar de praktijk leert ons heel wat anders.

Eigenlijk zouden we kunnen stellen dat we gerust kinderanusjes kunnen doorboren zonder vervolgd te worden. We vluchten naar een abdij waar we beschermt worden door een stelletje 'broeders' en bovendien ontvangen we nog eens een dik loon dat van de belastingbetalers wordt afgesnoept. Als dat geen luxe is, dan weet ik het ook niet hoor.
Oud 30 december 2010, 23:07   #545
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik vermoed dat dit een poging tot sarcasme was, maar dat mag gerust.
Nee, het was noch sarcasme noch een poging tot sarcasme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wil je een discussie voeren of een 9-jarig meisje kan instemmen met een huwelijk met een 52-jarige man, dan pas ik. Kinderen van 9 kunnen die inschatting niet maken en 52-jarige die zulke neigingen hebben zijn ziek. Ik herhaal: een vijftiger die zich aangetrokken voelt tot mensen die geen secundaire geslachtskenmerken vertonen zijn ziek: het zijn pedofielen. Dat hoeven we hoegenaamd niet kapot te relativeren.
Een discussie over "een" 9 jarige, is onmogelijk en over "de" 9 jarige is misschien wel mogelijk, hetzelfde voor 52-jarige. En relativeren is altijd noodzakelijk anders ga je beweren dat de evolutie volmaakt is en dat het in alle stappen absoluut was gegaan.

En dan blijft het probleem subjectief want al die stappen kennen geen ziekte (overleven wel), goed of slecht, maar een (niet-) geschikte mutatie in bepaalde omgeving wel.

Ziekte
Neem een 90-jarige man met een pasgeboren kind. Indien deze man dit kind begeert, is hij daarom ziek? Ja in de taal van de wet en norm, maar is hij echt ziek? Wat is deze ziekte? Virus? Wat voor? Een soort mutatie? Indien er sprake is van een mutatie? Waarom is het een ziekte? Heeft hij minder kans op overleven met deze mutatie of is het een gevaar voor zijn leven?

Ik bedoel los van een omgeving die we zelf creëren (pedoseksueel onthoofd en gekruisigd), maar puur natuur.

Laatst gewijzigd door porpo : 30 december 2010 om 23:08.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 23:12   #546
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zal even mn goed hart laten zien door jou even van mn negeerlijst te halen zodat ik even kan ingaan op jouw vraag.

Sahih Al boekharie en Sahih moeslim zijn de meest autentieke hadithboeken, wat natuurlijk niet wilt zeggen dat alles dat in die 2 boeken staat correct is. De Qoran komt op de eerste plaats. Aan de ahadith kan getwijfeld worden. Wie ben ik als kleinburger om de opinies van andere grote geleerden (professors in de hadith) aan de kant te schuiven en niet voor waar aan te nemen. Ik heb zelf aan de hogeschool hadithwetenschappen gevolgd om te weten dat die hadith over de 6 of 9 jarige leeftijd niet strookt met de waarheid. Althans ik stel er me vragen bij. Een hadith dient een ononderbroken keten van overleveraars te hebben tot aan Mohammed (vzmh) en toevallig is er binnen de keten van de hadith waarin beweert wordt dat de leeftijd van Aicha 6 (of 9) was een overleveraar waarvan de toestand niet gekend is. Een hadith wordt verworpen wanneer dit het geval is.

Mocht u me niet geloven, dan kan u misschien zelf eens op onderzoek gaan of contact opnemen met een islamoloog.
Dan heeft u in Marokko of zo hogeschool gevolgd, of zijn er hogescholen in Vlaanderen waar je hadithwetenschappen kunt volgen?
Dacht het niet...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 23:12   #547
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dan heeft u in Marokko of zo hogeschool gevolgd, of zijn er hogescholen in Vlaanderen waar je hadithwetenschappen kunt volgen?
Dacht het niet...
In Brussel om precies te zijn.
Oud 30 december 2010, 23:13   #548
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zal het gaan? ja!
Lees eerst verder vooraleer je dat vraagt.
Ik heb daar nog geen antwoord op gezien, ja
Oud 30 december 2010, 23:14   #549
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allemaal mooi in theorie maar de praktijk leert ons heel wat anders.

Eigenlijk zouden we kunnen stellen dat we gerust kinderanusjes kunnen doorboren zonder vervolgd te worden. We vluchten naar een abdij waar we beschermt worden door een stelletje 'broeders' en bovendien ontvangen we nog eens een dik loon dat van de belastingbetalers wordt afgesnoept. Als dat geen luxe is, dan weet ik het ook niet hoor.
Volgt U de media wel?
Heeft U gezien hoe Daneels zijn pc in beslag genomen was enzovoort?
De hele Kerk staat onder zware druk betreft kindermishandelingen, moest het U niet opvallen.

De theorie zegt ons nochtans dat Mohammed een "pedo" was en de praktijk toont dat minderjarigen worden uitgehuwelijkt.
Oud 30 december 2010, 23:16   #550
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Volgt U de media wel?
Heeft U gezien hoe Daneels zijn pc in beslag genomen was enzovoort?
De hele Kerk staat onder zware druk betreft kindermishandelingen, moest het U niet opvallen.

De theorie zegt ons nochtans dat Mohammed een "pedo" was en de praktijk toont dat minderjarigen worden uitgehuwelijkt.
Hebt u eigenlijk alles gelezen dat hier werd getypt?

Kom eens terug als u nuchter bent, mijn beste.
Oud 30 december 2010, 23:17   #551
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Nee, het was noch sarcasme noch een poging tot sarcasme.

Een discussie over "een" 9 jarige, is onmogelijk en over "de" 9 jarige is misschien wel mogelijk, hetzelfde voor 52-jarige. En relativeren is altijd noodzakelijk anders ga je beweren dat de evolutie volmaakt is en dat het in alle stappen absoluut was gegaan.

En dan blijft het probleem subjectief want al die stappen kennen geen ziekte (overleven wel), goed of slecht, maar een (niet-) geschikte mutatie in bepaalde omgeving wel.

Ziekte
Neem een 90-jarige man met een pasgeboren kind. Indien deze man dit kind begeert, is hij daarom ziek? Ja in de taal van de wet en norm, maar is hij echt ziek? Wat is deze ziekte? Virus? Wat voor? Een soort mutatie? Indien er sprake is van een mutatie? Waarom is het een ziekte? Heeft hij minder kans op overleven met deze mutatie of is het een gevaar voor zijn leven?

Ik bedoel los van een omgeving die we zelf creëren (pedoseksueel onthoofd en gekruisigd), maar puur natuur.
Net nu ik dacht alles wel gehad te hebben!
Ja Porpo, wanneer een 90 jarige een baby begeert, is hij ziek, niet enkel naar wet en norm maar ook gewoon ziek, seks met baby's is geen normale , volwassen vorm van lustbeleving ookal is iemand negentig, het blijft ziek lustgevoelens te ontwikkelen voor niet geslachtsrijpe kinderen of baby's!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 23:18   #552
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hebt u eigenlijk alles gelezen dat hier werd getypt?

Kom eens terug als u nuchter bent, mijn beste.
Maar beste toch, ik zie nog nergens staan waarin ik werkelijk kan vaststellen dat mohammed geen pedo was en dat er in de islam geen minderjarigen worden uitgehuwelijkt, pardon verkocht.
Oud 30 december 2010, 23:18   #553
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Valt er zaterdagnacht/vrijdagavond wat te doen in Antwerpen?
Waarom niet? Er valt altijd iets te doen als het weer niet te slecht is.
Oud 30 december 2010, 23:19   #554
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ja Porpo, wanneer een 90 jarige een baby begeert, is hij ziek, niet enkel naar wet en norm maar ook gewoon ziek, seks met baby's is geen normale , volwassen vorm van lustbeleving ookal is iemand negentig, het blijft ziek lustgevoelens te ontwikkelen voor niet geslachtsrijpe kinderen of baby's!
Hij meent volgens mij niet wat hij typt. Een 90 jarige die geilt op een baby verdient een messteek door zn hart.
Oud 30 december 2010, 23:20   #555
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar nog geen antwoord op gezien, ja
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=507
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=509
en voor alle duidelijkheid
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=498
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 23:21   #556
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Waarom niet? Er valt altijd iets te doen als het weer niet te slecht is.
Nooit hé. Ik ben dan ook een itaqillaahzuster hé
Oud 30 december 2010, 23:22   #557
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik zeg niet dat het eigen is aan de moslims. Maar moslims verwijzen telkens pedofielen en verkrachters naartoe ons.
Terwijl het in feite veel meer voorkomt binnenin hun cultuur.

Desondanks, ik heb uw links doorgenomen. En U bevestigt dus daarbij dat Iraanse vrouwen al zo goed als onderdrukt worden.
Maar nergens vind ik terug dat dien Mo geen minderjarige als vrouw had.

En U weet evengoed als ik, minderjarigen worden uitgehuwelijkt binnenin de islam. Als de vader daarvoor nog eens geld krijgt, dat maakt hem wat?
Oud 30 december 2010, 23:24   #558
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij meent volgens mij niet wat hij typt. Een 90 jarige die geilt op een baby verdient een messteek door zn hart.
Ik hoop het voor hem.
Zoniet is het een hopeloos geval.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 23:24   #559
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze vraag was aan iemand anders gericht, maar goed.

Besef jij wel wat jij zegt?

Ja Porpo, wanneer een 90 jarige een baby begeert, is hij ziek, niet enkel naar wet en norm maar ook gewoon ziek, seks met baby's is geen normale , volwassen vorm van lustbeleving.

Dat is tegenstrijdig hé of zie je het niet?

Alice, laat iemand anders de vraag behandelen, aub.
Oud 30 december 2010, 23:26   #560
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat het eigen is aan de moslims. Maar moslims verwijzen telkens pedofielen en verkrachters naartoe ons.
Terwijl het in feite veel meer voorkomt binnenin hun cultuur.

Desondanks, ik heb uw links doorgenomen. En U bevestigt dus daarbij dat Iraanse vrouwen al zo goed als onderdrukt worden.
Maar nergens vind ik terug dat dien Mo geen minderjarige als vrouw had.

En U weet evengoed als ik, minderjarigen worden uitgehuwelijkt binnenin de islam. Als de vader daarvoor nog eens geld krijgt, dat maakt hem wat?
U zult het misschien niet geloven maar uithuwelijking is niet toegestaan binnen de islam. De vrouw en de man dienen beiden akkoord te gaan met het huwelijk.

Las net nog een hadith waarin een meisje uitgehuwelijkt werd door haar vader. De Profeet kwam dit te weten en ging naar het meisje en liet haar de keuze om van haar echtgenoot te scheiden of bij hem te blijven. Een sahih hadith als ik me niet vergis.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 december 2010 om 23:27.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be