![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() enfin, die dikke duim is enkel voor pubers of jongeren die geen opvoeding hebben gekregen en te lam waren om een opleiding te volgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In de hadith wordt er wel gerept over haar leeftijd. Speciaal voor jou zal ik het nog eens 1 keer uitleggen. Verdere commentaren hoef ik niet want ik ben die zever over de leeftijd van Aicha beu aan het worden. Tawhied, Aglaaq zijn voor mij stukken belangrijker dan een leeftijd waarop iemand huwde.
Volgens de hadith waar u het over heeft is Aicha op 9 jarige leeftijd getrouwd en werd ze door de Profeet (vzmh) verloofd op 6jarige leeftijd. « Abd Allah b. Safwan kwam samen met een andere persoon bij Aisha en Aisha zei (tegen de laatste): "O zus en zo, heb jij gehoord wat de Hafsah zeggen? Hij zei, "Ja, Moeder van de Gelovigen." Abd Allah b. Safwan vroeg haar, "Wat zeggen ze? Zij antwoordde, "Er zijn negen bijzondere kenmerken in mij die in geen enkele vrouw aanwezig zijn, behalve voor wat God verleende aan Maryam bt. Imran. Bij God, ik zeg dit niet op mezelf te prijzen boven wie dan ook van mijn gezellen." "Wat zijn deze?" vroeg hij. Zij antwoordde: "De engel die ten val gebracht werd door mijn gelijkenis; de Boodschapper van God die met me trouwde wanneer ik zeven jaar oud was; mijn huwelijk dat geconsumeerd was toen ik negen was; hij huwde me toen ik een maagd was, .... » (Tabari, pagina, volume 7, page 7) Vele geleerden nemen deze hadith voor waar aan. Anderen daarentegen twijfel aan de authenticiteit van deze overlevering wat ik volkomen normaal vind. Als men de overleveringsketen nagaat dan rijzen er toch enkele vragen me op. De overlevringsketen van deze overlevering is als volgt: De meldingsketen van deze hadith is als volgt: Abd al-Hamid b. Bayan al-Sukkari hoorde van Muhammad b. Yazid hoorde van Ismai'il (dit is Ibn Abi Khalid) hoorde van Abd al-Rahman b. Abi al- Dahhak hoorde van een man van Quraysh hoorde van Abd al-Rahman b. Muhammad en deze kwam met een ander bij Aicha en zij vertelde hem dat.... U leest en ziet duidelijk dat binnen de keten van overleveraars niks geweten is over de overlevering 'een man van de qoeraych'. Binnen de hadithwetenschappen mag men zo een hadith niet onmiddelijk voor waar aannemen en dient deze overlevering onderzocht te worden aangezien de toestand van 1 van de overleveraars niet gekend is. Daarnaast zijn er ook hadithwetenschappers die zich jarenlang hebben bezig gehouden met het onderzoeken van deze zaak. « Fatimah (ra) werd geboren rond de tijd dat de Kaa'bah herbouwd werd, wanneer de profeet (vzmh) 35 jaar oud was (...) Zij [Fatimah] was vijf jaar ouder dan Aisha (ra)» (Al-Isabah fi Tamyeez al-Sahaabah, Ibn Hajar al-Asqalaniy, Vol. 4, Pg. 377, Arabisch, Maktabah al-Riyadh al-Haditha, al-Riyadh, 1978) Deze hadith toont aan dat Aicha enkele jaren ouder was. Fatima (de dochter van de Profeet) werd geboren toen Mohammed 35 jaar was in het jaar 605. Aicha trouwde met de profeet in het jaar 623-624. Fatima was toen 18-19 jaar. Het is algemeen bekend dat Aicha 5 jaar jonger was dan fatima dus in principe zou ze dan ongeveer 13-14 jaar. In nog een andere hadith vertelt me totaal iets anders. Volgens andere historische bronnen was Aisha 10 jaar jonger dan haar zus Asma, die in het jaar 73 AH op 100 jarige leeftijd stierf. Dit wil zeggen dat Asma in 622, het jaar van de Hijra, 100-73= +/- 27 jaar oud was. Zij was 10 jaar ouder dan Aisha, dus was Aisha op dat moment +/- 17 jaar. Vermits haar huwelijk met de Profeet 1 �* 2 jaar na de Hijra afgesloten werd, was zij, volgens de hadith, toen 18 �* 19 jaar. Bron: Ibn Kathir (1301-1373) en Al Zahabi schreven dat Aisha 10 jaar jonger was dan haar zus Asma (Ibn Kathir zou zich daarvoor gebaseerd hebben op Al Zahabi) : Volgens Abd al-Rahman ibn abi zannaad: « Asma (ra) was tien jaar ouder dan Aisha» (Siyar A`la'ma'l-nubala', Al-Zahabi, Vol. 2, pg. 289, Arabisch, Mu'assasatu'l-risala'h, Beirut, 1992) Volgens Ibn kathir: « Zij (Asma) was tien jaar ouder dan haar zuster (Aisha). » (Al-Bidaayah wa al-Nihaayah, Ibn Kathir, Vol. 8, pg. 371, Arabisch, Dar al-fikr al-`arabiy, Al-jizah, 1933) Diezelfde Ibn Kathir, alsook Ibn Hajar al-Asqalani, een shafi'itische Soennietisch islamgeleerde en hadith deskundige, (1372-1448), vermelden dat Asma stierf in het jaar 73 AH: Volgens Ibn Kathir: « Zij [Asma] was getuige van het doden van haar zoon gedurende dat jaar [dwz 73 AH], zoals we reeds vermeld hebben, en vijf dagen later overleed ze zelf. Volgens de andere narratieven vond haar dood geen 5 maar 20, of een paar dagen meer dan 20, of 100 dagen later plaats. Het best bekende narratief is dat van 100 dagen later. Op het ogenblik van haar dood was ze 100 jaar oud. » (Al-Bidaayah wa al-Nihaayah, Ibn Kathir, Vol. 8, pg. 372, Arabic, Dar al-fikr al-`arabiy, Al-jizah, 1933). Volgens Ibn Hajar Al-Asqalani: « Zij (dwz. Asma) leefde honderd jaar en stierf in het jaar 73 of 74 AH. »(Taqreeb al-Tehzeeb, Ibn Hajar Al-Asqalaaniy, Pg. 654, Arabic, Bab fi al-nisaa, al-Harf al-alif, Lucknow) Al-Dhahabi stelt dan weer dan er een groter leeftijdsverschil was tussen beide zussen dan 10 jaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als leerkracht mag ik toch aannemen dat je Engels begrijpt? -------------------------- Sahih Bukhari Narrated Aisha: The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age. Volume 5, Book 58, Number 234 Narrated 'Aisha: I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Apostle used to enter (my dwelling place) they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for 'Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.) (Fateh-al-Bari page 143, Vol.13) Volume 8, Book 73, Number 151 Sahih Muslim Chapter 10: IT IS PERMISSIBLE FOR THE FATHER TO GIVE THE HAND OF HIS DAUGHTER IN MARRIAGE EVEN WHEN SHE IS NOT FULLY GROWN UP. 'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine. She further said: We went to Medina and I had an attack of fever for a month, and my hair had come down to the earlobes. Umm Ruman (my mother) came to me and I was at that time on a swing along with my playmates. She called me loudly and I went to her and I did not know what she had wanted of me. She took hold of my hand and took me to the door, and I was saying: Ha, ha (as if I was gasping), until the agitation of my heart was over. She took me to a house, where had gathered the women of the Ansar. They all blessed me and wished me good luck and said: May you have share in good. She (my mother) entrusted me to them. They washed my head and embellished me and nothing frightened me. Allah's Messenger (, may peace be upon him) came there in the morning, and I was entrusted to him. Book 8, Number 3309. 'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old. Book 8, Number 3310 'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old. Book 8, Number 3311
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Banneling
|
![]() Het mooie aan het religieuzegestoordenbewind in Iran is dat die in 1979 door de marxisten en aanverwante linksen daar aan de macht zijn geholpen.
En het eerste wat er gebeurde nadat de ayatollahs met hulp van links zich eens goed genesteld hadden, was dat Khomeini & Co vrijwel onmiddellijk een soort Nacht van de Lange Messen op die behulpzame en bovenal ignorante commies toepaste - als blijk van dank voor de bewezen hand- en spandiensten. ![]() Het zit er niet naar uit dat de meeste linksen hier, bij ons, daar ook maar enige lering uit hebben getrokken. Enkele zeldzame uitzonderingen daargelaten. Tot zover mijn intermezzo betreffende Iran et al. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Banneling
|
![]() Waarom zou ik moeten googlen?
Maddox heeft immers ongetwijfeld de info van die "belangrijke, moderne" schriftgeleerden en die "uitzonderlijke" uitspraken van rechters in moslimgebieden. Maddox is overigens een serieus iemand om mee te discussiëren, en zal niet nalaten zijn bronnen met ons te delen. Hij/zij begrijpt gegarandeerd dat en waarom ik daar een bron voor wens. Laatst gewijzigd door artisjok : 30 december 2010 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | ||
|
![]() Citaat:
Sahih Al boekharie en Sahih moeslim zijn de meest autentieke hadithboeken, wat natuurlijk niet wilt zeggen dat alles dat in die 2 boeken staat correct is. De Qoran komt op de eerste plaats. Aan de ahadith kan getwijfeld worden. Wie ben ik als kleinburger om de opinies van andere grote geleerden (professors in de hadith) aan de kant te schuiven en niet voor waar aan te nemen. Ik heb zelf aan de hogeschool hadithwetenschappen gevolgd om te weten dat die hadith over de 6 of 9 jarige leeftijd niet strookt met de waarheid. Althans ik stel er me vragen bij. Een hadith dient een ononderbroken keten van overleveraars te hebben tot aan Mohammed (vzmh) en toevallig is er binnen de keten van de hadith waarin beweert wordt dat de leeftijd van Aicha 6 (of 9) was een overleveraar waarvan de toestand niet gekend is. Een hadith wordt verworpen wanneer dit het geval is. Mocht u me niet geloven, dan kan u misschien zelf eens op onderzoek gaan of contact opnemen met een islamoloog.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 december 2010 om 22:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Kies maar evolutie <///> theïstisch evolutie en/of oorzaak-ontwerp. Denk goed na, this is porpo's dangerous question. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn geheugen zegt me dat Frankrijk daar een rol in speelde en toen was Giscard d'Estaing president. Om die "marxist en links" te noemen moet je sterke bronnen hebben. ook de USA hielp de Sjah aan de kant schuiven. Toen was Carter president. Jimmy Carter "marxist en links" noemen vind ik sterk. Dat bij de oppositie tegen de sjah in Iran ook "linksen" betrokken waren is ongetwijfeld zo. Natuurlijk hangt "links en rechts" véél af van waar je jezelf situeert in het politieke spectrum. Laatst gewijzigd door filosoof : 30 december 2010 om 22:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door porpo : 30 december 2010 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
|
![]() Moderne schriftgeleerden, Aicha, marxisten en linksen en porpo's dangerous question .. Wat te veel om in 1 keer te bespreken, niet?
![]()
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 december 2010 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hoeveel keer gaat ge die sahih ahadith dan in twijfel trekken? Citaat:
Ik had ze hier allemaal (of toch een tiental) netjes op een rijtje gezet, maar blijkbaar vonden de mods het iets te moeilijk voor de lezers om het te laten staan? ik vind ze alvast niet terug. je kan wel zelf zoeken op: http://www.usc.edu/schools/college/c...im/search.html The query [nine and years] generated the following matches: Complete Sahih Bukhari 004.053.358 005.058.234 005.058.236 007.062.064 007.062.065 007.062.088 Complete Sahih Muslim 007.2803 008.3309 008.3310 008.3311 009.3587 030.5723 030.5724 041.7023 Partial Sunan Abu Dawud None. Complete Malik's Muwatta 020.20.12.51
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 22:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
|
![]() Valt er zaterdagnacht/vrijdagavond wat te doen in Antwerpen?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 december 2010 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit is een heidens feest: jullie moeten binnenblijven of naar de moskee gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Even on topic: Nu is het wel zo dat wij pedofielen vervolgen en schandalen via de pers blootleggen. Zie ze zweten. En wij willen niet liever dat alles boven water komt drijven en de schuldige berecht worden. Wij berechten idd mensen dat onschuldige aanraken en wij maken geen onderscheid tussen de maatschappij en kerkelijke leiders. Wie schuldig is, moet berecht worden. Man of vrouw. Geen onderscheid. Maar bij de islam is dat blijkbaar helemaal anders.
![]() |