![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1) oogafwijkingen ten gevolge van generaties lange neef/nicht huwelijken 2) het muzelmanneke volgt de wijze raad uit de koran op en rost zijn ongehoorzame muzelvrouw af - hij mag immers doen wat hem goeddunkt met alles wat zijn rechterhand bezit Of een combinatie van 1) en 2), dat kan ook nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Banneling
|
![]() Ik vind het overigens zéér frappant dat de linkschmenschen op dit forumgedeelte nog geen enkele reactie hebben gegeven op mijn bericht gisteren waarin een zeer relevant artikel van een mede-linkse (die wél nagedacht heeft) aan bod kwam. Een artikel dat gaat over Links en de politieke islam.
Ik zal de conclusie daarvan nog maar eens herhalen: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is 1.) het historische feit dat Mohammed een meisje van 6 heeft gehuwd en dat huwelijk lichamelijk heeft voltrokken toen ze 9 was, er is 2.) het even vaststaande feit dat dit historische feit eeuwenlang door de wetsgeleerden en bedienaars van de Islamitische godsdienst niet alleen werd geloofd maar zelfs werd bestempeld als wenselijk gedrag (de levenswandel van de Profeet is immers het lichtende voorbeeld voor �*lle gelovige mannen !!!), en er is 3.) het eveneens en schrijnend vaststaand feit dat er enorm veel moslims zijn (in verhouding tot niet-moslims) die kinderen huwen. Er is inderdaad een debat gaande over de wenselijkheid van kinderhuwelijken maar waar de Sha'ria heerst is er uiteindelijk maar 1 autoriteit en dat is de lijn Koran-Hadith/Sunna-Qiyas-Idjma. De laatste betekent een consensus van wetsgeleerden wanneer noch Koran, noch Sunna, noch Qiyas een oplossing bieden; En aangezien er in de Hadith genoegelijk bekend staat dat Mo'ke wel degelijk de kleine Aisha niet alleen huwde maar ook voor de fysieke voltrekking ervan met haar "petting" spelletjes hield, kun je ervan uitgaan dat alle moderne acties ten spijt om het kinderhuwelijk af te schaffen de Sunna steeds zal zegevieren. De discussies over kinderhuwelijken werden trouwens aangehaald in de artikels die ik beschreef, wat ik zelfs in mijn post aangaf !, maar de uitkomst zal steeds dezelfde zijn: het precedent is heilig. Kinderhuwelijken zullen blijven bestaan. En zo'n godsdienst/cultuur hebben wij hier geïmporteerd ? Wanneer zij eisen om evenwaardig behandeld te kunnen worden aan de andere godsdiensten die hier zijn dan moeten zij ook verdragen dat wij er kritiek op hun wantoestanden kunnen hebben, net zoals wij kritiek op onze eigen wantoestanden hebben. Een beschaafd mens wijst sex met kinderen resoluut af, en zal dit niet goedpraten met dooddoendertjes zoals "maar ja ze zijn arm" of "maar ja 't is hun cultuur". Een cultuur kan veranderen. Een godsdienst die erop prat gaat dat hun heilige tekst de ultieme en onveranderlijke is kan dat niet.
![]() |
![]() |
#844 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#845 |
Gouverneur
|
![]() Helaas Bobke, ik heb nog altijd die lastige chronische ziekte, te combineren met 2 deeltijdse banen en een huishouden. Alleen op dagen dat ik niet (of niet veel) moet werken heb ik een beetje tijd voor het internet. Oh ja, ook nog te combineren met wat politieke activiteit en een leesverslaving.
![]() |
#846 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Het is even vaststaand : niet 3 Waar haal je dat nu weer vandaan? Kijk eerst eens waar de sharia onder één of andere vorm heerst. Zelfs over wat er in de sharia moet is er geen consensus. "Momenteel bestaan er in zo'n 50 verschillende landen evenzovele interpretaties van sharia, die deels rechtskracht hebben." http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia#...ordt_toegepast |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik die uitspraak lees, dan bespeur ik eerlijk gezegd geen racisme of iets dergelijks. Eerder heb ik de indruk dat er met de katholieken gelachen wordt dan met de moslims.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 1 januari 2011 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dat ze haar goede voornemens voor 2001 weer niet gaat kunnen waarmaken. Verder laten sudderen in eigen nat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#849 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 |
Europees Commissaris
|
![]() Circe bedoelde deze uitspraak wel ironisch hoor. Om u op uw plaats te zetten maar ja, er scheelt (buiten uw totale empathie met vrouwen, kinderen èn zelfs baby's) duidelijk iets aan uw verstandelijke vermogens ook! Overigens heb ik héél veel bewondering voor Circe. Tot in den treure probeert zij hier , zonder aflaten, u en (sommige) anderen hier te laten inzien dat er hier SCHANDALIGE dingen beweerd worden. Dingen die u èn consoorten als doodnormaal blijken te beschouwen. Ik kan u één ding nochtans verzekeren: indien u uw beweringen openbaar- vb op de grote markt- luidop zou verkondigen zou het zo kunnen zijn dat u door de menigte gelyncht wordt. Daarvan ben ik vrij zeker. Zo, doe ermee wat u wilt: druk maar op die driehoek en laat mij bannen: KAN ME NIET SCHELEN!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geeft U eens een link naar de nodige Hadiths waarin het duidelijk weerlegd word. Let wel, "Historisch" feit. Zoals weergegeven door de volgelingen van Mohammed. Niet gefilmd of opgeschreven op stenen tabletten. Citaat:
Citaat:
Of moeten we er van uit gaan dat alle kranten hierover liegen? Citaat:
Ook, zoals U al aangaf, uiteindelijk is de Koran en de Hadiths een leuk excuus om elk soort van verwerpelijk gedrag (althans voor ons "21ste eeuwers") goed te laten keuren door een almachtig onzichtbaar vriendje. Net zoals de bijbel is het redelijk simpel A La carte koran verzen en hadiths op te rakelen, en desnoods wat aan te passen om gelijk te krijgen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 1 januari 2011 om 15:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#852 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is me uitdrukkelijk verboden. Je wil me niet aan de slag zien met een zwabber. Arme katjes hier in huis..
![]() |
#853 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Linda-ik-pluk-mijn-kut-zodat-die-er-uit-ziet-als-een-kindermuisje Bogaert http://forum.politics.be/showthread....93#post5186993 "Linda-ik-epileer-mijn-schaamhaar-omdat-dit-zo-moet-van-mijn-profeet-zodanig--dat-mijn-venusheuvel-lijkt-op-die-van-een-negenjarig-kind" http://forum.politics.be/showthread....73#post5187073 Citaat:
Graag citaat met link. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1)2) De basis van moraal is altijd een besef van deugd en ondeugd, of eervol en oneervol, en niet schaamte. De moraal leert men van de gemeenschap waartoe men behoort en men wordt daarmee ook door de gemeenschap beoordeeld. Schaamte ontstaat pas na het begaan van een ondeugd. Dat ouders zich schamen voor ondeugden van hun kinderen is niet typisch voor moslims. Tot de jaren tachtig was het bijvoorbeeld in het (christelijke) Westen gebruikelijk dat ongehuwde meisjes die zwanger raakten uit huis geplaatst werden om soms na de bevalling zonder kind weer terug te keren. Dit gebeurde om de ouders de schande, het schenden van hun eer, te besparen. Ook hier gaat het eergevoel verder dan de eigen persoon. 3) Ik denk dat weinig mensen een eigen moreel inzicht hebben en daar naar handelen. Behalve dan als het ongezien is. Ik veronderstelde een andere oorzaak voor het niet evolueren van de moraal van moslims. Namelijk, dat de koran en deels ook de hadith worden gezien als morele handboeken met een eeuwige waarde. In die handboeken wordt de vrouw ondergeschikt en inferieur genoemd aan de man en wordt de verhouding tussen man en vrouw deels geregeld. Datgene wat in die handboeken niet verboden is mag, of móet, men beschouwen als toegestaan. Moslims zullen traditionele opvattingen over de rechten van kinderen en vrouwen dus toetsen aan de koran en de hadith en niet aan de ethiek van de Verlichting. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#856 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#858 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2.) Dat Mohammed als grote rolmodel wordt gezien voor alle mannelijke Moslims is vaststaand. Doe een kleine google naar de termen "Mohammed as role model" en je zult versteld staan van de resultaten. Ook de verschillende boeken die ik gelezen heb over de Islam (gevonden in de bibliotheek van Vilvoorde) hebben het over het Grote Illustere Voorbeeld Van De Perfectste Mens Die Ooit Bestaan Heeft. Een heel erg mooie beschrijving vind je trouwens op deze webstek. Toen de zoon van een Hamasleider zich tot het Christendom bekeerde gaf hij een televisie-interview waarin hij zich tegen Mohammed en de Koran keerde (hier). Hij vermeldde Mohammed als rolmodel voor alle Moslims, wat aangeeft dat dat dus bij de Moslims lééft. Hij zei dit over de vervolging van Christenen door de Moslims: "The persecution begins in the Koran and in the behavior of the Prophet of Islam.". Ook hier weer het rolmodel-aspect. En natuurlijk is er de Ultieme Bron Van Alle Waarheid zelf: "Ye have indeed in the Apostle of Allah a beautiful pattern of (conduct) for anyone whose hope is in Allah and the Final Day." (Sura 33:21). Durft gij dit tegen te spreken ? 3.) De actualiteit. De laatste jaren zijn er verschillende artikels geweest over kind-huwelijken in Afghanistan, Pakistan, Saoudi-Arabië, Palestina, Yemen, Canada en de UK. Wilt ge daar de bronnen van ? Ik heb momenteel geen tijd, maar google het gewoon eens... Ik geef je deze wiki mee om te beginnen. Het is een feit dat het ook bijvoorbeeld bij Hindoes voorkomt, en ik veroordeel dat evenzeer. Maar er is slechts 1 godsdienst, bij mijn weten, waar een huwelijk met een zo jong mogelijk bruidje als wenselijk wordt geacht door de oprichter ervan, de man die iedere volgeling dient na te streven als rolmodel. Je moet het toegeven want je kunt het niet ontkennen: pedofilie is een wezenlijk onderdeel van de Islam. Het werd door haar stichter beleden en aangeprezen.
![]() |
![]() |
#859 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=526
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alle geval, toch tof dat U de Koran in twijfel trekt, en de kindhuwelijken afwijst als een abdominatie. Maar, U als Moslima, wat vindt U van Artisjoks uitspraak dat Mohammed geen perfect rolmodel is?
![]() |