Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2011, 01:02   #901
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maw de exacte leeftijd is niet gekend
ze speelde nog met poppen, waarschijnlijk was ze 43

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 01:08   #902
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
4) Wat in de hadith staat is eigenlijk 6 (huwelijk) en 9 (consummatie van het huwelijk)

Er staat dat Aisha op haar 9 naar de profeet ging, maar nergens staat er op welke leeftijd het huwelijk werkelijk geconsumeerd werd.
Neen, er staat dat het huwelijk op haar 9 jaar geconsummeerd werd:

Sahih Bukhari
Volume 7, Book 62, Number 65:
Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

Volume 7, Book 62, Number 64:
Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

Volume 5, Book 58, Number 236:
Narrated Hisham's father:

Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.

Volume 7, Book 62, Number 88:
Narrated 'Ursa:

The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).

Zo te zien was ze toch geen 37

Book 008, Number 3309:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine. She further said: We went to Medina and I had an attack of fever for a month, and my hair had come down to the earlobes. Umm Ruman (my mother) came to me and I was at that time on a swing along with my playmates. She called me loudly and I went to her and I did not know what she had wanted of me. She took hold of my hand and took me to the door, and I was saying: Ha, ha (as if I was gasping), until the agitation of my heart was over. She took me to a house, where had gathered the women of the Ansar. They all blessed me and wished me good luck and said: May you have share in good. She (my mother) entrusted me to them. They washed my head and embellished me and nothing frightened me. Allah's Messenger (, may peace be upon him) came there in the morning, and I was entrusted to him.

Misschien was ze wel 57
SAHIH BUKHARI
Volume 8, Book 73, Number 151:
Narrated 'Aisha:

I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Apostle used to enter (my dwelling place) they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for 'Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.) (Fateh-al-Bari page 143, Vol.13)

ABU DAWUD
Book 031, Number 5981:
'A'isha reported that she used to play with dolls in the presence of Allah's Messenger (may peace be upon him) and when her playmates came to her they left (the house) because they felt shy of Allah's Messenger (may peace be upon him), whereas Allah's Messenger (may peace be upon him) sent them to her.

Book 41, Number 4915:
Narrated Aisha, Ummul Mu'minin:

The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) married me when I was seven or six. When we came to Medina, some women came. according to Bishr's version: Umm Ruman came to me when I was swinging. They took me, made me prepared and decorated me. I was then brought to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him), and he took up cohabitation with me when I was nine. She halted me at the door, and I burst into laughter.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 januari 2011 om 01:31.
Oud 2 januari 2011, 01:19   #903
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maar Circe, je weet toch dat de Islamitische tijdrekening aanpasbaar is aan de vereisten.
Oud 2 januari 2011, 01:29   #904
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begin stilaan grijze haren te krijgen van zo een reactie. Hoe kun je uw dochter nu uithuwelijken aan een piet die ze zelf nog niet heeft gezien. Hoe haalt iemand het in zn hoofd zn babydochter uit te huwen alleen maar omdat hij vindt dat die piet 'MashaAllaah' lijkt.
(....)
LOL!
Kijk zuster, al-insan ibn baj'atih (" man is a product of his environment"), en het is normaal dat je zo denkt, en dat je het uithuwen van een pasgeboren kind niet normaal vindt, jij hebt gelijk. Maar ik spreek niet over deze maatschappij of een bepaalde moslimland. Ik spreek over een echte islamitische gemeenschap met sterke islamitische sociale netwerken. In deze maatschappij zou ik zelf, indien ik het kon, de minimumleeftijd laten verhogen, dus +24 in plaats van 16 of 18 bijvoorbeeld. Deze maatschappij is oversekst want er zijn vaders die hun dochters misbruiken, samenwonenden mannen met gescheiden vrouw die kindjes van deze vrouw misbruiken, onheil van de priesters, dronkenschap problemen en geweld (In België is minstens een op vijf vrouwen in de loop van haar leven slachtoffer van geweld binnen een partnerrelatie.), en vergeet de oorzaak achter de meeste scheidingen niet.

In deze maatschappij zou er naast minimumleeftijd bepaling en instemming ook een certificaat in vechtsport en verscheidene hulplijnen voor elk probleem zoals 'de zelfmoordlijn' noodzakelijk zijn, dus hulplijnen voor veel verschillende problemen die in een huwelijk voortkomen met een grote mobilisatie op grote schaal zodat iedereen voldoende opgeleid wordt en inzicht krijgt in oplossingen die er zijn door een specifieke opleiding geëindigd met examen en certificaat.

Trouwen?
1) +24 zijn
2) Instemming
3) Certificaat in vechtsport
4) Certificaat in hulplijnen

In een echte islamitische gemeenschap is een huwelijk van een pasgeboren kind echt geen probleem, helemaal geen probleem, absoluut niet. Indien je denkt dat het een probleem is, dan is het slechts een illusie. Wel moet je weten dat er een verschil is tussen het huwelijk en het consumeren van het huwelijk. Voor het consumeren van het huwelijk zijn er eerst een paar voorwaarde die voldaan moeten zijn. Het kind moet instemmen en consummatie gebeurt wanneer ze rijp wordt, en er is geen welbepaalde leeftijd waarop een jongere in seksueel handelen alles kan wat een volwassene kan; de leeftijden kunnen verschillend zijn, en verder binnen het consumeren van het huwelijk moeten we op seksueel gebied een onderscheid maken tussen seks met penetratie en seks zonder penetratie. De man moet wel iemand zijn die betrouwbaar is, vroom, rechtvaardig en geen zatlap !!!

Instemming is noodzakelijk, maar instemming betekent niet wat het in illusies van paar hoofden betekent. Het meisje moet wel uit vrije wil naar haar man gaan, maar dit suggereert niet dat ze alles van huwelijk moet begrijpen. Een meisje dat echt zuiver is, kan nooit weten wat huwelijk alles is want dit vergt eerst ervaring in huwelijk. Haar moeder probeert wel wat uit te leggen. Ik zeg tegen haar, schatje je gaat nu naar een vreemd huis en jij woont niet meer bij ma en pa, ok? In de praktijk zou ze niet weg willen, zeker indien ze geliefd en goed behandeld wordt, maar indien niet, dan hoopt ze ergens anders een beter leven natuurlijk.

Leeftijd speelt absoluut geen rol, verwijder het maar uit jouw hoofd, dus die waanbeelden van degenen die de vrijheid van individu heiligen, zou je best uit je hoofd weghalen. In de islam is er vrijheid van het gezin (eer, hoe vroeger ze weg gaat hoe meer vrijheid voor andere kindjes, haar man is nu verantwoordelijk voor haar en moet haar onderhouden in alles .. enz.) en vrijheid van de maatschappij (onzedelijke praktijken zoals overspel en ontucht bestrijden bijvoorbeeld) en deze twee vrijheden staan niet boven de vrijheid van het individu en vice versa.

Dat is dus in theorie, maar in de praktijk handelt men altijd in overeenstemming met de actuele normen.

Er is in een goede sterke islamitische gemeenschap echt geen probleem, integendeel vroeg trouwen is goed voor alles. Denk je iets anders? Breng bewijs in plaat van 'grijze haren' en 'walgelijk' te roepen.

Laatst gewijzigd door porpo : 2 januari 2011 om 01:36.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 01:33   #905
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar Circe, je weet toch dat de Islamitische tijdrekening aanpasbaar is aan de vereisten.
Dan gaan ze toch eens wat ahadith moeten gaan tonen. Blijkbaar is het moeilijk door te slikken.

Ik had al een compilatie gemaakt, maar op de een of andere mysterieuze wijze vind ik die niet meer terug.
Daarom dat ik ze nu nog eens allemaal in één document heb gezet.
Kan ik ze posten om Artisjok een hart onder de riem te steken.

Oud 2 januari 2011, 01:41   #906
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind dit niet uit, hé.
4.2. Hadiths volgens dewelke Aisha op 9-jarige leeftijd huwde
Er zijn maar een handvol hadiths die de huwelijksleeftijd van Aisha bevatten - wat op zich al aangeeft dat haar leeftijd niet ongewoon was voor die tijd. Deze hadiths stellen dat zij 9 was bij haar verloving en/of huwelijk. Daar waar veel geleerden deze hadiths beschouwen als accuraat, kunnen er volgens anderen vragen gesteld worden bij de betrouwbaarheid ervan.

SAHIH BUKHARI

Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

Volume 5, Book 58, Number 234:
Narrated Aisha:
The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age.

Volume 5, Book 58, Number 236:
Narrated Hisham's father:
Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.

Volume 7, Book 62, Number 64:
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

Narrated 'Aisha:

Volume 7, Book 62, Number 88:
Narrated 'Ursa:
The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).

Volume 8, Book 73, Number 151:
Narrated 'Aisha:
I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Apostle used to enter (my dwelling place) they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for 'Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.) (Fateh-al-Bari page 143, Vol.13)

SAHIH MUSLIM

Book 008, Number 3309:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine. She further said: We went to Medina and I had an attack of fever for a month, and my hair had come down to the earlobes. Umm Ruman (my mother) came to me and I was at that time on a swing along with my playmates. She called me loudly and I went to her and I did not know what she had wanted of me. She took hold of my hand and took me to the door, and I was saying: Ha, ha (as if I was gasping), until the agitation of my heart was over. She took me to a house, where had gathered the women of the Ansar. They all blessed me and wished me good luck and said: May you have share in good. She (my mother) entrusted me to them. They washed my head and embellished me and nothing frightened me. Allah's Messenger (, may peace be upon him) came there in the morning, and I was entrusted to him.
Book 008, Number 3310:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.
'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old;

Book 031, Number 5981:
'A'isha reported that she used to play with dolls in the presence of Allah's Messenger (may peace be upon him) and when her playmates came to her they left (the house) because they felt shy of Allah's Messenger (may peace be upon him), whereas Allah's Messenger (may peace be upon him) sent them to her.

ABU DAWUD
Book 031, Number 5981:

Book 41, Number 4915:
Narrated Aisha, Ummul Mu'minin:
The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) married me when I was seven or six. When we came to Medina, some women came. according to Bishr's version: Umm Ruman came to me when I was swinging. They took me, made me prepared and decorated me. I was then brought to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him), and he took up cohabitation with me when I was nine. She halted me at the door, and I burst into laughter.

Graag de sahih ahadith waarin staat dat ze 18 was toen het huwelijk werd geconsummeerd.

Laatst gewijzigd door circe : 2 januari 2011 om 01:43.
Oud 2 januari 2011, 01:43   #907
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is in een goede sterke islamitische gemeenschap echt geen probleem, integendeel vroeg trouwen is goed voor alles. Denk je iets anders? Breng bewijs in plaat van 'grijze haren' en 'walgelijk' te roepen.
Het bewijs is simpel. Een minderjarige is niet capabel genoeg om in te zien wie nu de man/vrouw van haar/zijn dromen is.
Dat de vrouw dan ook nog maar moet kiezen in een cultuur waarin zij onderdanig is (in het mom van beschermd) zegt genoeg.
Oud 2 januari 2011, 02:11   #908
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IN EEN ECHT ISLAMITISCHE GEMEENSCHAP IS EEN HUWELIJK VAN EEN PASGEBOREN KIND ECHT GEEN PROBLEEM, HELEMAAL GEEN PROBLEEM, ABSOLUUT NIET. Indien je denkt dat het een probleem is, dan is het slechts een illusie. Wel moet je weten dat er een verschil is tussen het huwelijk en het consumeren van het huwelijk. Voor het consumeren van het huwelijk zijn er eerst een paar voorwaarde die voldaan moeten zijn. Het kind moet instemmen en consummatie gebeurt wanneer ze rijp wordt, en er is geen welbepaalde leeftijd waarop een jongere in seksueel handelen alles kan wat een volwassene kan; de leeftijden kunnen verschillend zijn, en verder binnen het consumeren van het huwelijk moeten we op seksueel gebied een onderscheid maken tussen seks met penetratie en seks zonder penetratie. De man moet wel iemand zijn die betrouwbaar is, vroom, rechtvaardig en geen zatlap !!!
Net als je begint te denken dat het niet meer lager kan.....

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 januari 2011 om 02:14.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 02:13   #909
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL!
Kijk zuster, al-insan ibn baj'atih (" man is a product of his environment"), en het is normaal dat je zo denkt, en dat je het uithuwen van een pasgeboren kind niet normaal vindt, jij hebt gelijk. Maar ik spreek niet over deze maatschappij of een bepaalde moslimland. Ik spreek over een echte islamitische gemeenschap met sterke islamitische sociale netwerken. In deze maatschappij zou ik zelf, indien ik het kon, de minimumleeftijd laten verhogen, dus +24 in plaats van 16 of 18 bijvoorbeeld. Deze maatschappij is oversekst want er zijn vaders die hun dochters misbruiken, samenwonenden mannen met gescheiden vrouw die kindjes van deze vrouw misbruiken, onheil van de priesters, dronkenschap problemen en geweld (In België is minstens een op vijf vrouwen in de loop van haar leven slachtoffer van geweld binnen een partnerrelatie.), en vergeet de oorzaak achter de meeste scheidingen niet.

In deze maatschappij zou er naast minimumleeftijd bepaling en instemming ook een certificaat in vechtsport en verscheidene hulplijnen voor elk probleem zoals 'de zelfmoordlijn' noodzakelijk zijn, dus hulplijnen voor veel verschillende problemen die in een huwelijk voortkomen met een grote mobilisatie op grote schaal zodat iedereen voldoende opgeleid wordt en inzicht krijgt in oplossingen die er zijn door een specifieke opleiding geëindigd met examen en certificaat.

Trouwen?
1) +24 zijn
2) Instemming
3) Certificaat in vechtsport
4) Certificaat in hulplijnen

In een echte islamitische gemeenschap is een huwelijk van een pasgeboren kind echt geen probleem, helemaal geen probleem, absoluut niet. Indien je denkt dat het een probleem is, dan is het slechts een illusie. Wel moet je weten dat er een verschil is tussen het huwelijk en het consumeren van het huwelijk. Voor het consumeren van het huwelijk zijn er eerst een paar voorwaarde die voldaan moeten zijn. Het kind moet instemmen en consummatie gebeurt wanneer ze rijp wordt, en er is geen welbepaalde leeftijd waarop een jongere in seksueel handelen alles kan wat een volwassene kan; de leeftijden kunnen verschillend zijn, en verder binnen het consumeren van het huwelijk moeten we op seksueel gebied een onderscheid maken tussen seks met penetratie en seks zonder penetratie. De man moet wel iemand zijn die betrouwbaar is, vroom, rechtvaardig en geen zatlap !!!

Instemming is noodzakelijk, maar instemming betekent niet wat het in illusies van paar hoofden betekent. Het meisje moet wel uit vrije wil naar haar man gaan, maar dit suggereert niet dat ze alles van huwelijk moet begrijpen. Een meisje dat echt zuiver is, kan nooit weten wat huwelijk alles is want dit vergt eerst ervaring in huwelijk. Haar moeder probeert wel wat uit te leggen. Ik zeg tegen haar, schatje je gaat nu naar een vreemd huis en jij woont niet meer bij ma en pa, ok? In de praktijk zou ze niet weg willen, zeker indien ze geliefd en goed behandeld wordt, maar indien niet, dan hoopt ze ergens anders een beter leven natuurlijk.

Leeftijd speelt absoluut geen rol, verwijder het maar uit jouw hoofd, dus die waanbeelden van degenen die de vrijheid van individu heiligen, zou je best uit je hoofd weghalen. In de islam is er vrijheid van het gezin (eer, hoe vroeger ze weg gaat hoe meer vrijheid voor andere kindjes, haar man is nu verantwoordelijk voor haar en moet haar onderhouden in alles .. enz.) en vrijheid van de maatschappij (onzedelijke praktijken zoals overspel en ontucht bestrijden bijvoorbeeld) en deze twee vrijheden staan niet boven de vrijheid van het individu en vice versa.

Dat is dus in theorie, maar in de praktijk handelt men altijd in overeenstemming met de actuele normen.

Gelukkig heeft Suqar meer gezond verstand dan gij, om te kotsen dat ellenlange pleidooi om zelf baby's als je eigendom te beschouwen en uit te huwelijken!
Het is niet te hopen dat u ooit dochters heeft!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 02:15   #910
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Gelukkig heeft Suqar meer gezond verstand dan gij ....
Waarom heeft zij meer gezond verstand?
Oud 2 januari 2011, 02:21   #911
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom heeft zij meer gezond verstand?
Tja.waarom zou dat nu zo zijn?
Suqar beschouwt pasgeborenen niet als haar bezit, u denkt Allah zelf te zijn en dus te mogen bepalen met wie uw kinderen trouwen, erger nog u beloofd hen desnoods al als baby!
Ik weet dat dit onder sommige moslims niet ongewoon is, maar toch is en blijft dit kinderhandel, waar u natuurlijk geen probleem mee hebt en met een totaal onbegrijpelijke tekst vol bombastisch taalgebruik intelligent over gaat proberen doen.
Oud 2 januari 2011, 02:26   #912
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist.

Iemand die op zn minst de moeite doet om een ander te begrijpen.
Maar dat is het punt van de discussie helemaal niet. Het kan best zijn dat Mohammed zich gedroeg hoe het in zijn tijd aanvaard was, al was hij uiteraard op bepaalde gebieden een beetje controversieel. Koningen in het Westen hebben waarschijnlijk ergere dingen gedaan. Maar die koningen worden nu niet vereerd als 'de perfecte mens'.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 2 januari 2011 om 02:26.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 02:26   #913
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Suqar beschouwt pasgeborenen niet als haar bezit, u denkt Allah zelf te zijn en dus te mogen bepalen met wie uw kinderen trouwen, erger nog u beloofd hen desnoods al als baby!
:
Van het kraambed naar het huwelijksbed.
Oud 2 januari 2011, 02:28   #914
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Maar dat is het punt van de discussie helemaal niet. Het kan best zijn dat Mohammed zich gedroeg hoe het in zijn tijd aanvaard was, al was hij uiteraard op bepaalde gebieden een beetje controversieel. Koningen in het Westen hebben waarschijnlijk ergere dingen gedaan. Maar die koningen worden nu niet vereerd als 'de perfecte mens'.
Ze zou beter da in haar onderschrift zetten dan mij nondejol
Oud 2 januari 2011, 02:39   #915
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van het kraambed naar het huwelijksbed.
Ziek noem ik dat.
Oud 2 januari 2011, 02:43   #916
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet dat dit onder sommige moslims niet ongewoon is, maar toch is en blijft dit kinderhandel, waar u natuurlijk geen probleem mee hebt en met een totaal onbegrijpelijke tekst vol bombastisch taalgebruik intelligent over gaat proberen doen.
Je moet eerst weten dat ik daar over een goede sterke islamitische gemeenschap spreek, niet over minder goede islamitische gemeenschap, ook niet over een slechte islamitische gemeenschap en helemaal niet over een niet islamitische gemeenschap.

Ik beschouw mijn pasgeboren kind niet als mijn bezit!! Gezin, individu en maatschappij zijn we allemaal bezit van elkaar en wij moeten elkaar dienen. We zijn allemaal bezit van onze Schepper en deze god is absoluut niet de oneindige blinde acties en reacties in de doelloze natuur (oneindige illusies).

Een pas geboren kind uithuwelijken is niet abnormaal of normaal bij 'sommige' moslims. Het is logisch absoluut niet een probleem. Beweer jij iets anders? Breng een bewijs.!!

Je moet wel weten dat ik een onderscheid maak tussen huwelijk en consumeren van het huwelijk, het consumeren van het huwelijk betekent ook niet altijd geslachtsgemeenschap hebben, soms wel maar niet altijd. Vaak betekent het gewoon dat het meisje bij haar man gaat wonen. Consumeren in de zin van geslachtsgemeenschap is iets anders; ze moet eerst rijp zijn voor seks zonder penetratie (als ze 12 wordt bijvoorbeeld) en seks met penetratie (als ze 15 wordt bijvoorbeeld), maar de leeftijden kunnen verschillen want er zijn eens verschillen tussen rassen, éh, in mensen, in omgeving en er zijn andere factoren die een invloed kunnen hebben op lichamelijke groei.

Als je naar deze jonge moeder kijkt, ga je nier denken dat ze 9 is.

Laatst gewijzigd door porpo : 2 januari 2011 om 02:59. Reden: met penetratie ipv zonder penetratie
Oud 2 januari 2011, 02:47   #917
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een pas geboren kind uithuwelijken is niet abnormaal of normaal bij 'sommige' moslims. Het is logisch absoluut niet een probleem. Beweer jij iets anders? Breng een bewijs.!!
Onvoorstelbaar hoe jij die barbaarse smeerlapperij nog probeert goed te praten!
Oud 2 januari 2011, 02:48   #918
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Onvoorstelbaar hoe jij die barbaarse smeerlapperij nog probeert goed te praten!
It's part of the progress. Laat hem doen. Het hoort zo te zijn.
Het is een deel van de cyclus die komen gaat; Another mass murder.
Oud 2 januari 2011, 02:48   #919
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziek noem ik dat.
Misdadig ziek!
Oud 2 januari 2011, 08:39   #920
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet wel weten dat ik een onderscheid maak tussen huwelijk en consumeren van het huwelijk, het consumeren van het huwelijk betekent ook niet altijd geslachtsgemeenschap hebben, soms wel maar niet altijd. Vaak betekent het gewoon dat het meisje bij haar man gaat wonen. Consumeren in de zin van geslachtsgemeenschap is iets anders; ze moet eerst rijp zijn voor seks zonder penetratie (als ze 12 wordt bijvoorbeeld) en seks met penetratie (als ze 15 wordt bijvoorbeeld), maar de leeftijden kunnen verschillen want er zijn eens verschillen tussen rassen, éh, in mensen, in omgeving en er zijn andere factoren die een invloed kunnen hebben op lichamelijke groei.

consummeren van het huwelijk betekent dat het huwelijk wordt "voltrokken", namelijk dat er een penetratie plaatsvindt.
dit is zo in het Nederlands en in alle andere talen;

Dat het kindbruidje het huishouden van "haar man" gaat doen zonder dat hij zijn echtelijke rechten gaat opeisen, heet niet "consummeren" van het huwelijk.
stop met dat mistspuien. het is wèl zeer goede hersengymnastiek voor mij, maar ik krijg er een punthoofd van.

Aisha menstrueerde nog NIET toen haar huwelijk werd geconsummeerd, want ze speelde nog met poppen. Meisjes mochten niet meer met poppen spelen als ze al menstrueerden.

Hoe hoger de welvaart, hoe jonger de meisjes zullen menstrueren. Zo menstrueren onze huidige meisjes dikwijls al vanaf 11 jaar, terwijl die leeftijd vroeger eerder rond 14/15 of zelfs 16 lag. Dat wil echter helemaal niet zeggen dat de tegenwoordige 11jarige menstruerende kinderen geslachtsrijp zijn, laat staan dat ze huwelijksrijp zijn.

Het is weinig waarschijnlijk dat Aisha in zulke welvarende maatschappij leefde dat ze vanaf haar 9de menstrueerde. Uit de sahih ahadith blijkt dat ze zoals normale kindjes van 9 met de poppen speelde en op de schommel zat. Weinig geslachtsrijpe kenmerken zou ik zeggen.

Zijn ze nu vergeten om jou dat allemaal te leren?

Laatst gewijzigd door circe : 2 januari 2011 om 08:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be