Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2011, 08:55   #921
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Het bewijs is simpel. Een minderjarige is niet capabel genoeg om in te zien wie nu de man/vrouw van haar/zijn dromen is.
Dat de vrouw dan ook nog maar moet kiezen in een cultuur waarin zij onderdanig is (in het mom van beschermd) zegt genoeg.
Een meerderjarige is toch ook niet (altijd) capabel genoeg, gezien de vele scheidingen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 08:58   #922
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Een meerderjarige is toch ook niet (altijd) capabel genoeg, gezien de vele scheidingen.
een scheiding heeft niks te maken met het capabel genoeg zijn om de verantwoordelijkheden van een huwelijk aan te gaan.

Wat is dat nu voor kromme vergelijking.

In de islamitische verplichte kindhuwelijken bestaan zelfs geen echtscheidingen, daarin wordt het kind (sorry, de echtgenote) gewoonweg VERSTOTEN (taleq taleq taleq) als ze niet braaf is. Dit getuigt van meer capabele bruiden zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 09:13   #923
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een scheiding heeft niks te maken met het capabel genoeg zijn om de verantwoordelijkheden van een huwelijk aan te gaan.

Wat is dat nu voor kromme vergelijking.
Ik reageerde op :
Het bewijs is simpel. Een minderjarige is niet capabel genoeg om in te zien wie nu de man/vrouw van haar/zijn dromen is.
Het ging dus niet over "verantwoordelijkheden van een huwelijk".
Oud 2 januari 2011, 09:17   #924
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik reageerde op :
Het ging dus niet over "verantwoordelijkheden van een huwelijk".
de vele echtscheidingen zijn gewoon een gevolg van het feit dat de ene partner niet meer afhankelijk is van de andere.

natuurlijk is een kind niet in staat om te weten wie de man/vrouw van haar dromen is, een kind is daar zelfs niet mee bezig.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 januari 2011, 09:30   #925
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
de vele echtscheidingen zijn gewoon een gevolg van het feit dat de ene partner niet meer afhankelijk is van de andere.
Uiteraard speelt financiële onafhankelijkheid mee in de mogelijkheid om uit de echt te scheiden. Maar dat is toch niet de oorzaak van een echtscheiding.
Citaat:
natuurlijk is een kind niet in staat om te weten wie de man/vrouw van haar dromen is, een kind is daar zelfs niet mee bezig.
Vanaf welke leeftijd is een kind daar wel mee bezig, volgens jou?
Oud 2 januari 2011, 09:33   #926
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard speelt financiële onafhankelijkheid mee in de mogelijkheid om uit de echt te scheiden. Maar dat is toch niet de oorzaak van een echtscheiding.
neen dat is niet de oorzaak. Het is een aanleiding om sneller te scheiden terwijl afhankelijke vrouwen vroeger verplicht waren de situatie te aanvaarden;
Wist je dat niet?

Citaat:
Vanaf welke leeftijd is een kind daar wel mee bezig, volgens jou?
Met huwelijk? mijn dochter is dertig en die is daar nog steeds niet mee bezig.

Oud 2 januari 2011, 09:52   #927
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
neen dat is niet de oorzaak. Het is een aanleiding om sneller te scheiden terwijl afhankelijke vrouwen vroeger verplicht waren de situatie te aanvaarden;
We zijn het ne keer eens over iets.
Maar we hadden het over leeftijd en capabel zijn om in te zien wie nu de man/vrouw van haar/zijn dromen is.

Citaat:
Met huwelijk? mijn dochter is dertig en die is daar nog steeds niet mee bezig.
Neen, niet met huwelijk; met "weten wie de man/vrouw van haar dromen is."
p.s. Ik hoop dat je je 30-jarige dochter hier niet als referentie wil gebruiken.
Oud 2 januari 2011, 09:58   #928
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn het ne keer eens over iets.
Maar we hadden het over leeftijd en capabel zijn om in te zien wie nu de man/vrouw van haar/zijn dromen is.

Neen, niet met huwelijk; met "weten wie de man/vrouw van haar dromen is."
p.s. Ik hoop dat je je 30-jarige dochter hier niet als referentie wil gebruiken.

ik denk dat de huidige leeftijd waarop meerderjarigheid wordt bereikt minstens een indicatie kan zijn dat men verondersteld is zelf de verantwoordelijkheid te kunnen nemen om te beslissen met welke partner je eventueel een duurzame relatie zou willen aangaan, indien je daarin geinteresseerd bent.
Zelf meen ik dat die beslissing best nog later genomen wordt - zoals trouwens door de meeste jonge mensen ondertussen ook wordt ervaren.

Wat wil je nu eigenlijk bewijzen?

Oud 2 januari 2011, 10:05   #929
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
ze speelde nog met poppen, waarschijnlijk was ze 43

Een vroege dementie zou gekund hebben ... niet dan ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 10:23   #930
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik denk dat de huidige leeftijd waarop meerderjarigheid wordt bereikt minstens een indicatie kan zijn dat men verondersteld is zelf de verantwoordelijkheid te kunnen nemen om te beslissen met welke partner je eventueel een duurzame relatie zou willen aangaan, indien je daarin geinteresseerd bent.
Zelf meen ik dat die beslissing best nog later genomen wordt - zoals trouwens door de meeste jonge mensen ondertussen ook wordt ervaren.

Wat wil je nu eigenlijk bewijzen?
Dat jongeren later trouwen heeft meer te maken met studies en financiën dan met "ervaren dat die beslissing best nog later genomen wordt"

Je hebt op geen enkele leeftijd de garantie om capabel te zijn te weten met welke partner je een duurzame relatie wil/kan aangaan.

En? Vanaf welke leeftijd is een kind wel bezig met "weten wie de man/vrouw van haar dromen is.", volgens jou?
Oud 2 januari 2011, 10:25   #931
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat jongeren later trouwen heeft meer te maken met studies en financiën dan met "ervaren dat die beslissing best nog later genomen wordt"
dat is uw mening.

Citaat:
Je hebt op geen enkele leeftijd de garantie om capabel te zijn te weten met welke partner je een duurzame relatie wil/kan aangaan.
wie heeft het tegenovergestelde beweerd? ben je nu weer tegen jezelf bezig?

Citaat:
En? Vanaf welke leeftijd is een kind wel bezig met "weten wie de man/vrouw van haar dromen is.", volgens jou?

als je echter bedoelt: van wanneer zijn kinderen bezig met rollenspellen, dan kan ik je zeggen dat mijn dochter vanaf haar tweede zeker en vast wou huwen met de echtgenoot van mijn collega die vijftig jaar ouder was dan zij. ze kon nog wel het woord "trouwen" niet uitspreken.
Beantwoordt dat je zeer intelligente vraag?

Laatst gewijzigd door circe : 2 januari 2011 om 10:27.
Oud 2 januari 2011, 10:51   #932
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Flauwekul. Dan hebt u nog niet veel ahadith gelezen hoor.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=526
In de meest betrouwbare staat dat ze 9 was alvorens de Mo haar penetreerde.
En de inhoud van die geschriften wordt binnen de islam voor "waar" aangenomen. Daar bestaat geen enkele twijfel over.
Wat zit u hier in feite te zeveren.
De Mo was een pedofiel, een struikrover, een massamaardenaar en een pleger van genocide op de joden.
Zo iemand zou vandaag de dag een levenslange gevangenisstraf moeten uitzitten (minstens).
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 11:03   #933
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Flauwekul. Dan hebt u nog niet veel ahadith gelezen hoor.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=526
jij hebt het over één hadith die blijkbaar geen volledige overleveringsketen heeft.
Wat is er verkeerd aan al de sahih hadith (die wèl een volledgie overleveringsketen hebben) van Bukharie en Muslim, toch wel de meest gerenommeerde verzamelaars van de overleveringen? Waarom lijkt die ene NIET gecontroleerde ineens véél belangrijker dan de tientallen wèl gecontroleerde?

Nog even op een rijtje, want ik denk dat je ze telkens vergeet te lezen:

SAHIH BUKHARI

Volume 7, Book 62, Number 65:
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

Volume 5, Book 58, Number 234:
Narrated Aisha:
The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age.

Volume 5, Book 58, Number 236:
Narrated Hisham's father:
Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.

Volume 7, Book 62, Number 64:
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

Volume 7, Book 62, Number 65:
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

Volume 7, Book 62, Number 88:
Narrated 'Ursa:
The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).

Volume 8, Book 73, Number 151:
Narrated 'Aisha:
I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Apostle used to enter (my dwelling place) they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for 'Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.) (Fateh-al-Bari page 143, Vol.13)

SAHIH MUSLIM

Book 008, Number 3309:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine. She further said: We went to Medina and I had an attack of fever for a month, and my hair had come down to the earlobes. Umm Ruman (my mother) came to me and I was at that time on a swing along with my playmates. She called me loudly and I went to her and I did not know what she had wanted of me. She took hold of my hand and took me to the door, and I was saying: Ha, ha (as if I was gasping), until the agitation of my heart was over. She took me to a house, where had gathered the women of the Ansar. They all blessed me and wished me good luck and said: May you have share in good. She (my mother) entrusted me to them. They washed my head and embellished me and nothing frightened me. Allah's Messenger (, may peace be upon him) came there in the morning, and I was entrusted to him.

Book 008, Number 3310:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.

Book 008, Number 3311:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old

Book 031, Number 5981:
'A'isha reported that she used to play with dolls in the presence of Allah's Messenger (may peace be upon him) and when her playmates came to her they left (the house) because they felt shy of Allah's Messenger (may peace be upon him), whereas Allah's Messenger (may peace be upon him) sent them to her.

ABU DAWUD

Book 031, Number 5981:
'A'isha reported that she used to play with dolls in the presence of Allah's Messenger (may peace be upon him) and when her playmates came to her they left (the house) because they felt shy of Allah's Messenger (may peace be upon him), whereas Allah's Messenger (may peace be upon him) sent them to her.

Book 41, Number 4915:
Narrated Aisha, Ummul Mu'minin:
The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) married me when I was seven or six. When we came to Medina, some women came. according to Bishr's version: Umm Ruman came to me when I was swinging. They took me, made me prepared and decorated me. I was then brought to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him), and he took up cohabitation with me when I was nine. She halted me at the door, and I burst into laughter.

Laatst gewijzigd door circe : 2 januari 2011 om 11:04.
Oud 2 januari 2011, 11:06   #934
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In de meest betrouwbare staat dat ze 9 was alvorens de Mo haar penetreerde.
En de inhoud van die geschriften wordt binnen de islam voor "waar" aangenomen. Daar bestaat geen enkele twijfel over.
Wat zit u hier in feite te zeveren.
De Mo was een pedofiel, een struikrover, een massamaardenaar en een pleger van genocide op de joden.
Zo iemand zou vandaag de dag een levenslange gevangenisstraf moeten uitzitten (minstens).
waarschijnlijk zou hij levenslang geinterneerd worden. Hij leed aan acroymyelie wat een heleboel waanbeelden teweegbrengt én gedragsstoornissen. Wel gevaarlijk, dus best interneren.

Oud 2 januari 2011, 11:28   #935
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is uw mening.
Dit blijkt ook uit bijvoorbeeld deze studie.
http://www.vub.ac.be/TOR/main/public...ds/t2005_9.pdf
Jongeren willen eerst studeren en werken; en dan pas samenwonen en/of huwen.

Citaat:
wie heeft het tegenovergestelde beweerd? ben je nu weer tegen jezelf bezig?
Citaat:
Dat heb ik precies al gelezen.
Citaat:
als je echter bedoelt: van wanneer zijn kinderen bezig met rollenspellen, dan kan ik je zeggen dat mijn dochter vanaf haar tweede zeker en vast wou huwen met de echtgenoot van mijn collega die vijftig jaar ouder was dan zij. ze kon nog wel het woord "trouwen" niet uitspreken.
Neen. Ik bedoel, vanaf welke leeftijd willen/zoeken ze een lief? Vanaf welke leeftijd vertellen ze dat ze verliefd zijn?

Citaat:
Beantwoordt dat je zeer intelligente vraag?
Neen, dat beantwoordt mijn vraag niet.
Oud 2 januari 2011, 12:24   #936
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mare Artisjok, waarom probeer je nu aan te tonen dat een pragmatische overweging is van "niet moslim jongeren" om later en later te huwen? Dat geeft wel geen verdediging aan Porpo's Islamitisme nietwaar, integendeel.

Ergo,
Of U bent of een idialistische rakkertje dat steevast geloofd in de goedheid van de mensen
Of U speelt advocaat van de duivel.
Oud 2 januari 2011, 12:32   #937
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wat ge hiermee nu eigenlijk wil zeggen.
Kun je even grondig toelichten?
Want dit lijkt op een pleidooi dat er voor jou zoals steeds weer niets aan de hand is!
Want" wanneer je volwassen bent kun je jezelf ook vergissen?
Ik hoop echt voor één keer dat u op uw uitspraak terugkomt, want ik kan me echt niet voorstellen dat iemand u moet uitleggen dat er een groot verschil is tussen volwassenen die scheiden omdat hun huwelijk om welke reden dan ook niet werkt en minderjarigen die op jonge leeftijd moeten beslissen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 12:35   #938
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mare Artisjok, waarom probeer je nu aan te tonen dat een pragmatische overweging is van "niet moslim jongeren" om later en later te huwen? Dat geeft wel geen verdediging aan Porpo's Islamitisme nietwaar, integendeel.
Kom jij nu pas tot de vaststelling dat ik geen "Islamitisme" verdedig.

Citaat:
Ergo,
Of U bent of een idialistische rakkertje dat steevast geloofd in de goedheid van de mensen
Of U speelt advocaat van de duivel.
Of ik ben niet in een hokje te duwen.
Oud 2 januari 2011, 12:44   #939
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wat is "islamitisme"?

Oud 2 januari 2011, 12:46   #940
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit blijkt ook uit bijvoorbeeld deze studie.
http://www.vub.ac.be/TOR/main/public...ds/t2005_9.pdf
Jongeren willen eerst studeren en werken; en dan pas samenwonen en/of huwen.
me dunkt is er leerplicht tot 18. Over welke leeftijd heb jij het in feite?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be