Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2011, 19:13   #981
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Dat ging niet over de cabaretier, maar over een heel andere uitspraak van Jeronimo.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 19:17   #982
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat ging niet over de cabaretier, maar over een heel andere uitspraak van Jeronimo.
Zou het? Quoten of verwijzen is wat moeilijk?

Laatst gewijzigd door maddox : 2 januari 2011 om 19:19.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 19:20   #983
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het was in mijn ogen de eerste echt verzuurde uitspraak in dit hele topic.
Dan heb je de posts van Sus Iratus, Bobke & Jeronimo gemist. Als je altijd maar blijft beledigen, krijg je reactie hé.

Ik onderschrijf de uitspraak van suqar_7loe uiteraard niet, maar ze werd dan ook zwaar geprovoceerd en wordt hier regelmatig gemobd door de intellectueel andersbegaafden op het forum. Dat ze daarop reageert, is nogal normaal.
Oud 2 januari 2011, 19:22   #984
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou het? Quoten of verwijzen is wat moeilijk?
Zij heeft die uitspraak geciteerd ja. En als jij zelf de post van suqar_7loe hebt gezien, dan heb je ook de geciteerde uitspraak van Jeronimo gezien.
Oud 2 januari 2011, 19:26   #985
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vroeg me af waar Suqar_7Loe haar bron vandaan heeft dat alle Vlamingen uit het verleden pedofielen waren.
Oud 2 januari 2011, 19:37   #986
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik vind dit niet uit, hé.
4.2. Hadiths volgens dewelke Aisha op 9-jarige leeftijd huwde
Er zijn maar een handvol hadiths die de huwelijksleeftijd van Aisha bevatten - wat op zich al aangeeft dat haar leeftijd niet ongewoon was voor die tijd. Deze hadiths stellen dat zij 9 was bij haar verloving en/of huwelijk. Daar waar veel geleerden deze hadiths beschouwen als accuraat, kunnen er volgens anderen vragen gesteld worden bij de betrouwbaarheid ervan.
.....
4.3. Indicaties voor huwelijksleeftijd van Aisha tussen 13 en 19 jaar
Daarnaast voeren sommigen aan dat indirect uit andere hadiths of werken van vroege historici of hadithwetenschappers blijkt dat Aisha best een paar jaar ouder kan geweest zijn bij haar huwelijk. Een paar voorbeelden:
.....
http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm
Het is dus geen historisch vaststaand feit.

Voor een heleboel Moslims is het dat anders wel. Zij verkondigen het doodserieus op het Internet.

Als je expliciet zoekt naar "mohammed als rolmodel", zal je dat inderdaad vinden. Hoe google je naar voorbeelden waaruit blijkt dat Mohammed niet het rolmodel is? Of wens je die voorbeelden niet te vinden.
Als hij het grote voorbeeld is, betekent het dan dat iedere moslim meerdere vrouwen moet hebben?Dat is een interpretatie die heel wat mannen aanhalen die onlangs nog in het nieuws zijn geweest, zoals bijvoorbeeld die pipo ergens in Nigeria die al meer dan 80 echtgenotes heeft gehad. Hij kreeg weliswaar een doods-fatwa naar zijn kop geslingerd, maar alleen omdat hij het niet bij 4 vrouwen wou houden. Daar kwam dan weer kritiek op omdat men meer-trouwende emirs wel de hand boven het hoofd hield.

En je kunt inderdaad niet googlen dat Mohammed geen rolmodel is. Alleen merk ik in bijvoorbeeld websites waar ex-Moslims op getuigen dat zij niet langer Mohammed als voorbeeld om na te leven zien. Dat wilt dus zeggen dat zij hem zolang zij nog gelovig waren als voorbeeld zagen. En in websites waarin gelovigen getuigen over de Islam hebben ze het altijd over dat lichtende voorbeeld... ik gaf er een voorbeeld van in een vorige post. Is het je niet opgevallen dat ik links in mijn teksten plaats ?

Voor de zoveelste keer :
Ik ontken helemaal niet (= ik bevestig dat) er ook bij moslims kinderhuwelijken voorkomen. Kan jij dan eens uitdrukkelijk toegeven dat er ook bij niet-moslims kinderhuwelijken voorkomen.

En wat schrijf ik bijvoorbeeld in mijn recentste posting ?
Citaat:
Het is een feit dat het ook bijvoorbeeld bij Hindoes voorkomt, en ik veroordeel dat evenzeer.
Ik heb het eerder ook al eens opgemerkt. Of lees je over dingen heen die je niet aanstaan ?

Waar haal je dat nu weer vandaan?
p.s. vraag aan maddox wat pedofilie juist betekent. Hij heeft het hier uitgelegd.) Ik heb een andere interpretatie. Er is de letterlijke vertaling van het woord: van kinderen houden. Maar wat mij betreft is er de actuele betekenis die aan het woord wordt gegeven: het feit dat volwassen mensen kinderen als sexpartners zien. En deze posting gaat over wensen dat er pedofiele imams zijn... de godsdienst is notabene gesticht door een pedofiel.
Oud 2 januari 2011, 19:40   #987
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat heb je toch met poppen? Ik las nergens ooit van jou een degelijke weerleggen van argumenten, misschien lukt dit wanneer je van de poppen af bent!
Stropoppen hebben geen argumenten nodig om te weerleggen, dat is nu net het punt

Ik heb nooit met poppen gespeeld.
Hopelijk kunt ge ook nog ooit zonder
Oud 2 januari 2011, 19:41   #988
Alboreto

Standaard

wow, de post van Babeth is serieus gemodereerd.
Oud 2 januari 2011, 19:42   #989
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik denk dat je dit niet zo bedoelt, maar ik lees hier uit dat je geen bezwaar hebt tegen een min of meer gedwongen huwelijk van minderjarigen (mv) die móeten beslissen (of ze willen scheiden). Het verbaast me daarom niet dat je eindeloos over de zelfde zaken moet corresponderen voordat er enig wederzijds begrip ontstaat.
Kom zeg, ik denk dat u al voldoende gelezen heeft wat ik schreef om te weten dat ik dat zeker niet bedoeld heb!
Maar mocht ik me onzorgvuldig volgens u hebben uitgedrukt, ( kan me niet voorstellen dat door dat woordje " moeten" ineens mijn hele betoog in een ander daglicht komt te staan)dan mijn verontschuldigingen, uiteraard vind ik helemaal niet dat minderjarigen moeten trouwen, meerderjarigen trouwens ook niet!

Maar mocht u dit niet weten; moslims moeten inderdaad trouwen, omdat iedere vorm van seks buiten en huwelijk nu eenmaal ontucht is.

Laatst gewijzigd door alice : 2 januari 2011 om 19:45.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 19:58   #990
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Stropoppen hebben geen argumenten nodig om te weerleggen, dat is nu net het punt

Ik heb nooit met poppen gespeeld.
Hopelijk kunt ge ook nog ooit zonder
Tja, dat kun je natuurlijk doen, wanneer je geen argumenten hebt " stopop" roepen,maar dat zegt iets over jezelf, niet over je gesprekspartner!
Oud 2 januari 2011, 20:01   #991
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mocht u dit niet weten; moslims moeten inderdaad trouwen, omdat iedere vorm van seks buiten en huwelijk nu eenmaal ontucht is.
Toch niet, slavinnetjes, dieren, alles wat de rechterhand bezit, de Krijgsbuit, is perfect "ploegbaar". (een heel hoofdstuk in de Koran is daar aan gewijd)

Khomeini heeft er wel een paar eigen regeltjes aangeplakt, die sex met dieren en babies verduidelijken. Maar dat dat een goeie moslim was, da's natuurlijk een andere vraag. Toch zijn zijn opvolgers nog steeds in dezelfde stijl bezig.
Oud 2 januari 2011, 20:01   #992
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wow, de post van Babeth is serieus gemodereerd.
Nope, er is geen woordje uit geknipt door de moderators. Tof he.
Oud 2 januari 2011, 20:03   #993
Alboreto

Standaard

Citaat:
Tja, dat kun je natuurlijk doen, wanneer je geen argumenten hebt " stopop" roepen,maar dat zegt iets over jezelf, niet over je gesprekspartner!
Stropoppen behoeven geen argumenten, gezien ze zelf geen argument zijn, maar een constructie is over de andere gesprekspartner die niet correct (=oneerlijk) is.

Dat is al een paar keer in de loop van onze gesprekken aangetoond.

Dus, dat kan een goed voornemen voor u zijn voor 2011.

Dan kunnen we misschien nog eens een discussie ten gronde hebben over de zaken
Oud 2 januari 2011, 20:04   #994
Alboreto

Standaard

Citaat:
Nope, er is geen woordje uit geknipt door de moderators. Tof he.
Rood = moderatie
Oud 2 januari 2011, 20:05   #995
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rood = moderatie
Oh, ik dacht dat ieder dat kleurtje mocht gebruiken.

In alle geval, ik heb het orgineel gezien, en er is niks in veranderd door de moderatie.
Oud 2 januari 2011, 20:08   #996
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch niet, slavinnetjes, dieren, alles wat de rechterhand bezit, de Krijgsbuit, is perfect "ploegbaar". (een heel hoofdstuk in de Koran is daar aan gewijd)

Khomeini heeft er wel een paar eigen regeltjes aangeplakt, die sex met dieren en babies verduidelijken. Maar dat dat een goeie moslim was, da's natuurlijk een andere vraag. Toch zijn zijn opvolgers nog steeds in dezelfde stijl bezig.
Ik weet het; maar het ging over het huwelijk onder moslims.
Oud 2 januari 2011, 20:10   #997
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oh, ik dacht dat ieder dat kleurtje mocht gebruiken.

In alle geval, ik heb het orgineel gezien, en er is niks in veranderd door de moderatie.
Citaat:
We vragen dat iedereen zoveel mogelijk de standaard lettergrootte gebruikt. Ook het gebruik van rood (zeker in volledige teksten) zien we liefst beperkt, gezien we die kleur liefst voor onszelf reserveren om makkelijk de aandacht te vestigen op onze tussenkomsten. Een spaarzaam gebruik van een occasionele 'eye-catcher' kan echter getolereerd worden.
Ik had het inderdaad wel gelezen en gezien dat het niet gemodereerd was, maar op het eerste zicht kwam het over als een zwaar gemodereerde post.
Oud 2 januari 2011, 20:10   #998
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stropoppen behoeven geen argumenten, gezien ze zelf geen argument zijn, maar een constructie is over de andere gesprekspartner die niet correct (=oneerlijk) is.

Dat is al een paar keer in de loop van onze gesprekken aangetoond.

Dus, dat kan een goed voornemen voor u zijn voor 2011.

Dan kunnen we misschien nog eens een discussie ten gronde hebben over de zaken

Kun je even en liefst met bronnen uitleggen wat je nu aan het beweren bent?
Want " aantonen" is nu niet echt uw sterkste kant!
Kom, wees zo "eerlijk" aan te tonen wat je me nu precies wilt zeggen.
Oud 2 januari 2011, 20:12   #999
Alboreto

Standaard

Citaat:
Kun je even en liefst met bronnen uitleggen wat je nu aan het beweren bent?
Want " aantonen" is nu niet echt uw sterkste kant!
Kom, wees zo "eerlijk" aan te tonen wat je me nu precies wilt zeggen.
Het is al even geleden. Het was ergens dat ge me aansmeerde dat ik Hitler een toffe pee vond.

Remember?
Oud 2 januari 2011, 20:16   #1000
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik begon inderdaad te lezen bij deze post en merkte dat ik de vorige posts moest lezen om de juiste betekenis te ontdekken. En dan nog vind ik het bedoelde argument zwak omdat het impliceert dat 'moeten huwen' een feit is en dat dit wel of niet vergeleken kan/mag/moet worden met het scheiden van mensen die vrijwillig getrouwd zijn. Het zijn ongelijke zaken. Scheiden staat geheel buiten het besproken probleem van de gedwongen kindhuwelijken.
dat was wat zowel Alice als ik bedoelden. Het was Arti die de vergelijking maakte;

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 januari 2011 om 20:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be