![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 |
Banneling
|
![]() Op de site van de tweede kamer in Nederland staat toch al "Debat over drugsbeleid" aangekondigd.
Maar dat kan nog enige tijd duren. Het reces duurt nog t.e.m. 10 januarie, en er zijn nog veel spoeddebatten aangevraagd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn meerdere aspecten aan het drugsbeleid, en het ene (justitie, volksgezondheid) is federaal het andere (welzijn, preventie) is bij de gemeenschappen/gewesten. We hebben 4 (?) parlementen. In het Vlaams parlement kan je; als je genoeg handtekeningen verzamelt, een debat losweken. Voor de andere parlementen weet ik het niet. Ik weet niet wat er moet gebeuren, om zo'n debat in de media/publieke opinie te verkrijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat is courant aanwezig in de media/publieke opinie maar een debat maakt niets uit. Ten eerste zit je met een politieke generatie die geen beslissingen durft te nemen, aan de andere kant zit je met de EU en bv frankrijk waar sarko zal steigeren op zijn achterste (korte) pootjes als men in belgie toegang krijgt tot softdrugs. Want pasjes ed ... dat werkt niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U kunt een poging ondernemen om de politieke klasse financieel beter te ondersteunen dan kledingfabrikanten en inbev. ![]()
![]() |
![]() |
#1071 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
men wil buitenlanders terugschroeven wat mij op zich niet onredelijk lijkt. Als Nederland een volledig gecontroleerd netwerk wil opzetten dan is het niet eerlijk dat de rest van europa daarvan profiteert. Het is aan elk europees land om volwassen te worden, hun inwoners wat minder aan de hard drugs en medicatie helpen en in het algemeen wat leefbaarder te worden.
![]() |
![]() |
#1072 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sowieso moet dit debat dus ook ruimte bieden om het probleem aan te kaarten van de farmaceutische lobby, "skewing" en misverstanden door slechte beslissingen van de overheden in het verleden, en het bewaken van de veiligheid in een "open" systeem, m.a.w. het voorbeeld van tabak en alcohol van hoe het beter kan ![]() Ik bedoel maar, de publieke opinie is imho vaak een drijvende factor voor politieke beslissingen (hell, is dat zelfs niet de basis van het democratisch systeem?), maar als de publieke opinie er flagrant naastzit moet er ingegrepen worden ![]() Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 4 januari 2011 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Die weten blijkbaar nu en dan de media te halen met beleidspunten en argumentatie. Het artikel waarnaar ik verwijs in de openingspost, zie je het in België gebeuren dat een krant zo'n artikel publiceert? In Nederland mag/kan je al publiekelijk vertellen dat je cannabis gebruikt, zonder dat de mensen naar je kijken van "oei, die valt hier direct in de goot dood" of "wat voor een zot is dat" In België zitten we nog in het stadium van "het is slecht want het is verboden en het is verboden want het is slecht" Citaat:
Hoe doen we dat, de publieke opinie wakker schudden en doen nadenken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is eens over gesproken geweest; toen er geopperd werd dat de overheid de mogelijkheid zou voorzien dat gebruikers hun waren kunnen laten controleren. Op radio 1 in "Peeters en Pichal" het debat : "Is cannabis verslavend?" Anders weet ik van geen debatten. Edit : Ook nog het debat "welke wettelijke middelen heeft België om Maastricht te verhinderen haar coffeeshops buiten de stadskern te brengen." Laatst gewijzigd door artisjok : 4 januari 2011 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 |
Banneling
|
![]() Onderwijl in Duitsland (sorry)
http://www.linksfraktion.de/pressemi...t-mitzeichnen/ http://cannabispetition.de/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De allerbeste wensen mijn waarde.
Citaat:
Citaat:
Waarom zou U dan willen dat deze drugs aangeboden wordt? Ik heb eerder zoiets van: haal daar medische (gecontroleerde) voordelen uit ipv recreatief. Hero kost amper €20 de gram. Doordat ze zo goedkoop is, plakken er snel velen aan vast. Als deze straks aangeboden wordt, gaan meerdere mensen dat proberen en ook vastplakken. Citaat:
Geen hero spuiters. En die groep dat net verantwoord omgaat met drugs, zie ik niet roepen achter een legalisering. Eerste reactie: taks betalen op drugs? En die taks jaarlijks zien stijgen? Fuck off. Citaat:
En ik bekijk het zeer zeker in zijn geheel. Dealers dat hun geld verdienen op drugs proberen het zo zuiver mogelijk te houden om geen klanten te verliezen. Dealers dat verkopen om hun "verslaving" te onderhouden staan helemaal niet graag in het daglicht en gaan zeker niet direct aan minderjarige verkopen, minder geven dan de toegestane marge aan meerderjarigen wel ja. Versnijden? Misschien enkelen wel ja. Maar al bij al, khem zelden te klagen gehad op "kwaliteit". Zelden!
![]() |
![]() |
#1079 | ||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is een leeg blad. Er is tot heden toe nog geen enkel land geweest dat drugs legaal aanbood, toch niet in deze tijd. Er waren wel opium huisjes, en waarom zijn die gesloten Ars? Daar uw antwoord. Nu kunnen die aanwijzingen tellen voor coffeeshops, maar opiaten zijn nu wel lichamelijk zo verslavend dat ZELDEN iemand die cold turkey aankan he. Het is niet als stoppen met wiet en die leegte in het mentale proberen vullen he. Het is uw lichaam dat er zo hard om roept dat het u pijn begint te doen. Ik wil veel van u leren, en ik zie u soms "vloeken" dat ik dat niet direct doe. Doe het is ene keer van mij, opiaten wettelijk aanbieden met recreatieve doeleinden is NO GOOD. Citaat:
Ik zeg er nog bij, dat medisch gezien op therapeutisch vlak heel veel voordeel te halen is uit psychedelica. Ik ben niet geheel tegen een verbod, maar ik vind een decriminalisatie van eigen gebruik persoonlijk al voldoende. Citaat:
En hierbij zeg ik niet dat er geen problemen zijn door drugs, maar in de algemene lijnen is hier alles behalve een drugsprobleem. De centra zijn er, de naalden kunnen ingeruild worden, wij zijn gewaarschuwd geweest voor pillen dat heel laat opkwamen en sterker zijn dan de gewone xtc, etc. Wat is nu het probleem met drugs in België behalve de illegaliteit? Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind het persoonlijk jammer dat men zulke planten uittrekt/besproeit. Citaat:
Citaat:
In mijn mening komen er dezer dagen heel veel criminaliteit verder uit alcohol. De remmen zijn weg, de stoppen slaan door en hop 't is gebeurd. Verkrachtingen etc zijn in mijn mening niet op geminderd bij het aanbieden van alcohol, integendeel. Citaat:
![]() Het vergt echt moed van drugs te blijven als je weet wat ze inhouden. En het vergt nog meer in te zien dat de huidige maatschappij niet meer in staat is om drugs aangeboden te krijgen. Teveel fucked up people. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1080 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik weet dat er nog quotes openstaan, kom er later op terug.
Need some airy space ![]()