![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1101 |
|
Europees Commissaris
|
Goede vraag, iemand die het gebed leidt is een imam.
Zie hier dit kind is een imam bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=qC6LvG3No-Q |
|
|
|
|
|
#1102 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het papegaai-gehalte van de kinderen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#1104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er dus in wezen helemaal geen precifieke kennis vereist om in het gebed voor te gaan aan je medebroeders, dus kan iedereen zichzelf imam noemen( vrouwen luisteren meestal in een aparte muimte via een luidspreker)waar een zuster hen voor gaat in het gebed. Zo; nu hebt ge tenminste een serieus antwoord! |
|
|
|
|
|
|
#1105 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat kind mag daar geen imam spelen en mag daar niet staan indien er iemand is die meer Koran van buiten heeft geleerd en/of beter met recitatie-regels (Tajweed) kan reciteren. Om imam te mogen spelen moet je minstens aan 8 voorwaarden voldoen. Laatst gewijzigd door porpo : 3 januari 2011 om 18:09. |
|
|
|
|
|
|
#1106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Evenmin mag u daar afspraken over maken en verwachten dat uw dochter dit zal nakomen zolang uw dochter minderjarig is, wat gewoon handel is, omdat u haar als bezit ziet. Wanneer daar " in een goede Islamitische samenleving" anders over gedacht zou worden toont dit enkel de perversiteit aan van moslims zoals u. Religie is geen excuus om mensenrechten te schenden en meisjes vanaf geboorte te beroven van hun vrije wil. Dat een " goed" vader die rechten wel zou hebben is natuurlijk compleet van de pot gerukt en dat idee bestaat enkel bij moslims zoals u, gelukkig zijn er ook anderen. |
|
|
|
|
|
|
#1107 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Vervolgens kom je met een heel ander verhaal, een bizar verhaal. Citaat:
Toch noem je die kultuur "een echte islamitische gemeenschap met islamitische sociale netwerken". In jouw ogen is dat de ideale maatschappij. Ik kan daarom niet anders dan concluderen dat jij de ethiek van die gemeenschap met kindhuwelijken die door de vader worden geregeld superieur acht aan het principe "mijn vrijheid eindigt waar die van jou begint". Je vindt dus helemaal niet dat meisjes het recht hebben om eerst volwassen te worden en dan zelf te bepalen wanneer en met wie ze willen huwen, of dat ze niet willen huwen, of dat ze met een vrouw willen samenleven. Ik denk dat je het verhaaltje over 'de echte islamitische gemeenschap' gebruikt om je echte opvattingen te propageren. Wat ontbreekt in jouw visioen van de paradijslijke islamitische gemeenschap is de mening van de moeder van het meisje. Die hoeft het huwelijkscontract voor haar dochtertje niet te tekenen. Maar mocht zij zijn overleden, dan kan de dochter volgens jou eventueel als baby of kleuter al bij haar achtgenoot gaan wonen. Hoe stel je dat voor porpo? Een alleenstaande man brengt een baby groot? Nee, natuurlijk niet. De echtgenoot is al eerder gehuwd en heeft al een of twee vrouwen. Die zullen het kleutertje daarom opvoeden als hun dochtertje. En dan, als het meisje het aankan, mag haar 'papa' haar gaan bepotelen en en seksspelletjes met haar doen. Hij mag het huwelijk 'consumeren' als hij vind dat ze er rijp voor is. Pappa speelt incest porpo. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat jij dit niet allemaal hebt overwogen. Ik denk dat je pedofilie propageert omdat dit in jouw ogen de ideale islamitische praktijk is. Zoals ik al eerder schreef, niemand kan de islam beter ridiculiseren dan jij porpo. Proviciat! Laatst gewijzigd door Piero : 3 januari 2011 om 18:21. |
||
|
|
|
|
|
#1108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat over de rol van een imam,dat is voorgana in het gebed, daarom kan iedere boerenlul in wezen als imam optreden, een verschijnsel wat je nogal eens kunt terugvinden in Marokkaanse moskees waar het bestuur ene imam kiest die vervolgens betaald wordt door zijn broodheren. Bij Turken is dat anders, daar zul je in een moskee aangesloten op het dyanet iemand vinden die inderdaad een opleiding heeft maar in wezen is dat geen vereiste. |
|
|
|
|
|
|
#1109 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In een sprookjeswereld kan alles |
|
|
|
|
|
|
#1110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1111 | ||
|
|
Citaat:
Ik vind het mooi hoe je alles tot in detail beschrijft maar dat zoiets zou voorkomen, neen dat geloof ik niet. Daarvoor ken ik mijn gemeenschap te goed
|
|
|
|
|
#1112 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik spreek over een goede islamitische samenleving met sterke islamitische sociale netwerken. In deze samenleving is er geen sprake van "bezit" of "zelfbeschikking"; de moslims zijn allemaal bezit van mekaar; het gezin (of familie), individu en maatschappij zijn allemaal bezit van mekaar en ze zijn allemaal bezit van de schepper en deze god schepper is absoluut niet de oneindige (illusies) doelloze acties en reacties in blinde natuur. Citaat:
In een goede islamitische samenleving waarin meisjes vroom en goed praktiserend zijn, zijn altijd gelukkig met wat hun vaders beslissen. Het gebeurt ook vandaag en ik ken iemand die met een meisje hier in Vlaanderen wou trouwen, maar het ging niet door omdat het meisje liever heeft dat haar ouders een jonge voor haar regelen. Dit kan boven jouw begrip staan omdat er een groot verschil is tussen moslim en niet-moslim. De moslim is doelbewust geschapen (geen product van blinde acties en reactie in doelloze natuur) en het doel van de moslim is tevredenheid van zijn schepper om in dit leven en in het hiernamaals gelukkig te zijn. Citaat:
Indien het huwelijk niet doorgaat, dan scheidt ze (wat in een goede islamitische samenleving zelden zou gebeuren), dan gaat ze terug bij haar ouders wonen, bij haar voogd, oom, grootvader, broer .. Ook als ze weduwe wordt, en ook als ze een bejaarde is, gaat ze bij haar familie van het leven genieten, van de familiale sfeer en "samen zijn" genieten. Niks bejaarden hoes, hé. Geen meningen blijven uitwerpen, ik kijk uit naar onderbouwde beargumenteerde kritiek, a.u.b. Laatst gewijzigd door porpo : 3 januari 2011 om 18:33. |
|||
|
|
|
|
|
#1113 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dus indien je in mijn reactie een probleem ziet, dan is het probleem en het is niet, geen verschil of je het nu deterministisch zo noemt of juist niet. Alles wordt deterministisch bepaald, dat heet zich onderwerpen aan de blinde acties en reactie in doelloze natuur. Laatst gewijzigd door porpo : 3 januari 2011 om 18:39. |
|
|
|
|
|
|
#1114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#1115 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Evenmin kunt u van volwassen vrouwen verwachten dat zij bij hun ouders intrekken omdat hun huwelijk mislukt is, daar is immers geen enkele reden toe omdat een vrouw recht heeft op alimentatie en indien nodig een leefloon maar evengoed kan en mag ze werken en met haar kinderen alleenwonen, opnieuw verliefd worden, andere relaties aangaan, ze is dus onafhankelijk van haar famillie en de gedachte dat ze opnieuw zou moeten intrekken bij haar vader en moeder of andere mannelijke verwanten geeft goed uw bekrompen en parternalistische visie op vrouwen weer. Uw mening dat in ene goede islamitische samenleving meisjes altijd gelukkig zouden zijn met hun vaders beslissing getuigt van totale waanzin, pa heeft helemaal niets te vertellen over de keuze van een huwelijkspartner, omdat dit recht zijn dochter toebehoord en niemand anders, het is haar lichaam en leven en daar hoort pa vanaf te blijven,zelfbeschikkingsrecht kent u blijkbaar niet! Argumenten waarom ook " vrome" vaders zich niet te moeien hebben met het liefdesleven van hun dochters? Om een huwelijk te doen slagen is meer nodig dan enkel jezelf gedragen als goede moslim, mensen moeten tot mekaar aangetrokken zijn, een affectieve band kunnen aangaan,de ander kiezen op basis van eigenschappen die zij als aanvullend zien op wie ze zelf zijn, wat een ervaring van verrijking is,ze moeten maatjes worden, bondgenoten, en seksuele partners, zodat zij in staat zijn vanuit dat gegeven hun kinderen liefdevol op te voeden, enkel een goed moslim zijn zegt niets over de kwaliteit van een huwelijk, niets over de liefde tussen twee mensen en getuigt van een ontzettend bekrompen en scheef beeld over huwelijken. Laatst gewijzigd door alice : 3 januari 2011 om 18:56. |
|
|
|
|
|
|
#1117 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Iets dat wel mag, wil nog niet zeggen dat het verplicht is. Stel dat (a) volgens de sharia mubah of halal is, en er is een bewijs uit de islam dat het tegendeel mustahab (aangeraden) is. Wat doe jij dan? Ik ga eerst uitleggen wat het verschil is tussen halal en mubah. Halal = er is een bewijs uit de islamitische bronnen dat het toegestaan is. Mubah = er is geen bewijs uit de islamitische bronnen dat het verboden is. In een goede islamitische gemeenschap met sterke islamitische sociale netwerken is het uithuwelijken van een dochter (indien ze nog niet volwassen is) mubah, maar wachten tot ze volwassen wordt om zelf te beslissen is mustahab (aangeraden). Het is niet omdat het mubah is, dat het ook verplicht is, integendeel het is afgeraden, en wachten tot ze volwassen is geworden, is aangeraden. Dat is een beetje in details. Zou het uithuwelijken van een dochter vandaag mogelijk zijn indien er een goede islamitische gemeenschap met sterke islamitische sociale netwerken ontstaat? Nee, waarom? 1) Uithuwelijken van een dochter die nog niet volwassen is, is mubah, niet aangeraden. Het is aangeraden om te wachten tot ze volwassen wordt om zelf te beslissen met wie ze wil leven. 2) De demografische ontwikkelingen en toename van culturele en politieke diversiteit impliceert de mogelijke afwezigheid van echte sterke islamitische sociale netwerken. Laatst gewijzigd door porpo : 3 januari 2011 om 18:54. |
|
|
|
|
|
|
#1118 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1119 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Natuurlijk zijn er voordelen waarvan de vrouw geniet zowel hier als in een echte islamitische samenleving, maar dit wil niet zeggen dat ze met haar individuele vrijheid de vrijheid van het gezin (familie) of de maatschappij mag aantasten. En verder, waarom denk je dat meisjes die zelf beslissen het noodzakelijk goed hebben en juist beslissen? En waarom denk je dat meisjes die zelf kiezen meer gelukkig zijn of zouden worden dan meisjes die uithuwelijkt worden? Laatst gewijzigd door porpo : 3 januari 2011 om 19:05. |
|
|
|
|
|
|
#1120 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dus, ik zeg: noch dit noch dat; het is zich onderwerpen aan blinde acties en reacties in doelloze vormen van de natuur. Opnieuw? (actie) Citaat:
Geen van beide of beide (geen verschil, geen betekenis en geen doel). (actie) Citaat:
(§'è(§b --------------- . Laatst gewijzigd door porpo : 3 januari 2011 om 19:08. |
|||
|
|
|