![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#401 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt als een bus ( hij/zij zal natuurlijk met wat staafbaars moeten afkomen )... en dan is het aan Jan om te bewijzen dat het inderdaad waar was dat die dokter een moordenaar is .... of een heel betoog af te steken waaruit zou blijken dat een doorsnee verstaander dat moet opvatten zoals hij dat bedoelt...
Dat gaat alvast geen sinecure zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 4 januari 2011 om 00:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw redenering stoelt op een verkeerde premisse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, je kan natuurlijk altijd zoveel dokters raadplegen tot je er ene tegenkomt met dezelfde opvattingen als jezelf............met de gekende risico's
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 4 januari 2011 om 00:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
laster :"iemand kwaadwillig iets verwijten dat de eer van die persoon aantast of hem blootstelt aan publieke verachting" Ik peins dat als je afkomt met een klacht die luidt dat iemand je een moordenaar heeft genoemd ( en je kan dat duiden ) , die klacht onmiddellijk ontvankelijk wordt verklaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er 100% zeker van dat deze uitspraak geen enkele vervolgingsgrond bezit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het stopcontact uittrekken kan genoeg zijn om iemand te doen sterven. Maar je gaat voorbij aan het punt. Als het leven ons niet toekomt, wie zijn we dan om in te grijpen in de levensduur? Waarom zou je iemand met darmkanker opereren? Dit verlengt het leven kunstmatig. Bovendien kan die persoon daardoor later in een voor hem onleefbare situatie geraken. Een darm kan uiteindelijk zo aangetast zijn dat niets nog helpt om het leven draaglijk te maken. Had je die persoon niet geopereerd, dan was die al lang dood. Nu zit je met een probleem: je kan een persoon zéér lang in leven houden, of, na talloze ingrepen die niet werkten, langzaam laten aftakelen en laten afzien, of er alsnog een einde aan maken. Je moet al die dingen wel in zijn geheel zien. Mensen hebben een behoorlijke invloed op hoe lang iemand leeft.
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Behoort jouw dochter je toe? Waarom zou jij iets te zeggen hebben over het leven van je dochter?
![]() |
![]() |
#410 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals in post #317 al werd duidelijk gemaakt je probeert gewoon een erg goedkoop gevalletje van een drogreden (schuld door associatie) op te zetten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Prioriteiten: 1 de dogmas 2 de Cannon 3 de paus 4 de bisschoppen allerhande 5 de pastoors 6 de mannelijke gelovigen 7 de mannelijke kinderen 8 de moeders 9 de vrouwelijke kinderen 10 de vrouwen Zie daar uw 10 geboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toeval zeker ? Citaat:
Bij het christendom ligt de nadruk waarschijnlijk wat meer op die beproeving... dat is ook niet zó moeilijk na te gaan als je de verschillende replieken erop na beschouwt inzake euthanasie. Of had je daar een andere reden voor om daar tegen te zijn ? Je antwoordde alvast niet op die vraag... al ben ik heel benieuw naar dat antwoord vanuit je religie Citaat:
Er zijn nog wat méér elementaire zaken vereist. Cru of niet... je moet minstens lid zijn van het clubje rechthebbenden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dochter van een kennis lag zo aan een machine. Na een jaar wachten op verbetering heeft hij de stekker uitgetrokken. Een kwartier later was ze dood. Dat is evenzeer gewild ingrijpen om de dood te veroorzaken. Maar je blijft alles ontlopen. Waarom zouden we gewild mogen ingrijpen om het leven te verlengen? Waarom zouden we gewild mogen ingrijpen om het leven zodanig te verlengen dat het uiteindelijk niet meer leefbaar is? Euthanasie is in de meeste gevallen gewoon een snellere en vooral minder pijnlijke dood dan de natuurlijke dood. Stel dat je na een ongeval onleefbare pijnen hebt die niet meer zullen beteren. Je krijgt massa's behandeling, maar dat helpt niet. Stopt de behandeling, dan ben je misschien een maand later dood. Je moet het dan wel op je eentje klaren natuurlijk: geen medicatie meer, geen voedsel meer in baxterkes, stil en langzaam sterven. Hadden ze je laten liggen na dat ongeval dan was je daar doodgegaan. Het IS al een verlenging, waarom zou je dat nodeloos blijven verlengen? Het leven an sich voor jou is inderdaad absoluut heilig. Niet de kwaliteit van het leven, niet de inhoud van het leven, niet de beleving van dat leven, dat is niet belangrijk. Wel of je nu leeft of dood bent, precies dat onderscheid, dat is het enige dat telt. Je gunt het een ander niet om toch nog ietwat kwaliteitsvol deze wereld te verlaten, neen, afzien is beter dan doodgaan. Dat is puur sadisme. Je beschouwt jezelf dan precies ook nog moreel verheven boven zij met een andere mening. Steek mij samen met mijn geliefde (of mijn dochter, of mijn moeder) in een oerwoud. Valt er een boom op hem/haar die hem/haar verplettert, zodat ze daar helse pijnen doormaakt, zonder hoop op betering - de enige weg is de dood. Wel, als ik een pistool heb, dan schiet ik ze neer. Allez, ik hoop dat ik dat zou kunnen, en dat ik niet wezenloos zit toe te kijken op haar doodstrijd. Jij zou wezenloos zitten toekijken beschouwen als iets verheven! Laat ze afzien! Dat is hoe het moet! Want d�*t is pas respect voor het leven eh, kijken hoe iemand afziet. Zeker niet helpen om er een einde aan te maken, dat zou nogal eens grof zijn eh! Dat zou moord zijn! Hoe lang zou je zo verheven zitten wezen? Een week? Nog wat eten en drinken toesteken zodat het nog wat langer duurt?
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou jij dan beslissen om in te grijpen als je dochter bijv. kanker heeft?
![]() |
#418 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is eerder ....hoelang jij het zal houden bij rationele interpretaties ? ![]() Citaat:
Dan zou ik dus wel als eerste willen weten van jou hoe erbij komt om een foëtus gelijk te stellen met een mens. Want daar ging het toch ook ergens over ? Of wil je de discussie een 'voorzet' geven ? Citaat:
ps. sorry dat ik de zaak zal moeten afsluiten |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een behandeling stopzetten betekent, geen medicatie meer en geen intraveneuze voeding meer (via baxter). De patiënt wordt dus als het ware uitgehongerd. Geef mij dan maar "het spuitje".
![]() |
#420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er al een soort van toetsing bestaat dan is het toch net datgene wat ik je ergens in het begin kwam te vertellen ? Het is een consensus ( een hoop krijtlijnen .... niet volledig haarfijn afgelijnd en ook niet volledig vast ) waarin we verondersteld worden te handelen.... de uitersten worden ons zelfs afgedwongen door wat vastgelegd is door de wet. Die consensus is er niet zomaar gekomen en is inderdaad een erfenis te noemen vanuit he verleden waar aanpassingen kunnen na lang beraad ( daar heb je je elite ) en een uiteindelijk fiat van een overgrote meerderheid. Ben je het daar zo ongeveer mee eens ? En daar is de laatste tijd wat misgelopen volgens jou ? .... het gaat allemaal te snel of zonder feed-back toetsing ? |
|
![]() |
![]() |