Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Juicht u de beslissing van de NMBS toe?
Ik vind de beslissing van de NMBS fantastisch. 12 31,58%
Ik vind dat de NMBS halal voedsel moet subsidiëren. 4 10,53%
Ik vind dat de NMBS alle haram voedsel en alcohol moet weren. 9 23,68%
Ik ben een gefrustreerde belastingbetaler en met mijn mening wordt gelukkig toch geen rekening gehouden. 23 60,53%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2010, 10:43   #101
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is een goed gevormd neologisme, en het woord "elitarist" heb ik nooit gebruikt.

tip: "Kallikles"
Oud 4 april 2010, 10:44   #102
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

het zou een goed neologisme zijn, mocht het gevormd zijn door een kleuter die aan de wiet heeft gezeten.

quod -waarschijnlijk- non.
Oud 4 april 2010, 11:15   #103
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb niet de behoefte om de Verlichtingsideologie over onze eigen grenzen te verspreiden, zolang deze gebieden zich niet inlaten met onze ontwikkeling. En momenteel is elke vorm van deze reciprociteit weg.
Ik meen mij een gesprek met jou te herinneren waarin ik het tegendeel aantoonde, waarna je iets begon te wauwelen over het feit dat iedereen wel een beetje hypocriet is.

Maar goed, zelfs in het geval je momenteel de neiging om eventjes de barbaren te gaan opvoeden kan onderdrukken, zitten we nog altijd met een denkkader dat echte vooruitgang tegenwerkt en de kiemen van racisme en imperialisme in zich meedraagt. En dus onvermijdelijk voor een gewelddadige escalatie van de huidige problemen zal zorgen.

Het westen heeft twee keuzes: we herzien onze visie over onszelf en de rest van de wereld uit eigen beweging, of we blijven doorgaan zoals we nu bezig zijn tot we met ons hoofd tegen de muur lopen en niet anders kunnen dan een andere richting uit te slaan.

Ik verkies de eerste mogelijkheid maar ik vrees dat uiteindelijk nogmaals zal blijken dat pijn de ultieme leermeester is.
Oud 4 april 2010, 18:10   #104
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik meen mij een gesprek met jou te herinneren waarin ik het tegendeel aantoonde, waarna je iets begon te wauwelen over het feit dat iedereen wel een beetje hypocriet is.

Maar goed, zelfs in het geval je momenteel de neiging om eventjes de barbaren te gaan opvoeden kan onderdrukken, zitten we nog altijd met een denkkader dat echte vooruitgang tegenwerkt en de kiemen van racisme en imperialisme in zich meedraagt. En dus onvermijdelijk voor een gewelddadige escalatie van de huidige problemen zal zorgen.

Het westen heeft twee keuzes: we herzien onze visie over onszelf en de rest van de wereld uit eigen beweging, of we blijven doorgaan zoals we nu bezig zijn tot we met ons hoofd tegen de muur lopen en niet anders kunnen dan een andere richting uit te slaan.

Ik verkies de eerste mogelijkheid maar ik vrees dat uiteindelijk nogmaals zal blijken dat pijn de ultieme leermeester is.
Ik ben voor de eerste optie, hoor. Met het hoofd tegen de muur lopen is nooit goed.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 19:32   #105
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik meen mij een gesprek met jou te herinneren waarin ik het tegendeel aantoonde, waarna je iets begon te wauwelen v het feit dat iedereen wel een beetje hypocriet is.
Als verkoper projecteert hij zijn eigen hypocrisie natuurlijk op de hele mensheid...

Citaat:

Wijze woorden...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 01:41   #106
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
de NMBS zou beter eens zorgen dat haar treinen op tijd rijden; dat haar betaalautomaten werken; dat ze in de spits meer treinen inleggen; dat de prijzen naar beneden gaan (ik vind het al gek dat je moet betalen om in zo een beestenkooi te worden voortgereden).

en dan kunnen ze voor mijn part elke maandag halalparties houden in hun hoofdkwartier.
luister eens goed: iedereen zit te lullen dat de NMBS winstgevend moet zijn,maar dan moeten de prijzen ook omhoog en moeten allerlei gunsttarieven zoals WIGW en de bond van grote en kleine gezinnen afgeschaft worden. DAN zal de NMBS winstgevend zijn.
Wat betreft op tijd rijden, behalve tijdens speciale omstandigheden (storm, zelfmoord, staking, ongeval, etc.) rijden de Belgische treinen tamelijk op tijd. Vergelijk eens met de auto en de files tijdens de spits, dat kun je op geen halfuur vastpinnen. Ik ben voor het openbaar vervoer en vind dat het gesubsidieerd moet blijven, evenwel moeten de voordeeltarieven plaatsmaken voor een meer eenduidig maar nog steeds sociaal tarief. Als je veel in derde wereld landen reist weet je wat de consequenties zijn van het ontbreken van een goed openbaar vervoer. Of probeer eens in de VS te reizen zonder eigen vervoer...

Laatst gewijzigd door tomm : 25 april 2010 om 01:43.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:17   #107
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid

Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding

Standaard

Mensen toch! Jullie vragen echt ZEER veel!
Ga eens kijken in andere landen, dat wat wij hier hebben, daar dromen anderen landen over.

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 13:07   #108
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

en ze zijn nog lekker ook.
doch als de porties niet vergroten zullen ze niet overdreven verkopen volgens mij.

klagen over iets dat u niks verplicht is idem als klagen over een lul op tv waar je niet naar hoeft te kijken.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 18:49   #109
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hoe meer verschillend aanbod op stations (of waar dan ook), hoe beter.
Omdat jij dat vindt, heeft de wijze NMBS-directie uiteraard in al haar wijsheid het tegenovergestelde gedaan en de exclusiviteit van halal afgekondigd.
Oud 3 januari 2011, 18:50   #110
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
het zou een goed neologisme zijn, mocht het gevormd zijn door een kleuter die aan de wiet heeft gezeten.

quod -waarschijnlijk- non.
Het is dan ook geen neologisme, maar een Griekse wijsgeer, wat je wel zou weten, als je enige cultuur had.
Oud 4 januari 2011, 09:32   #111
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Personen die in een treinstation gaan eten zijn sowieso toch al verloren voor de mensheid.
Werkende mensen zijn de doelgroep. Er zijn misschien geen vertragingen, dat is een samenzwering om de verkoop van panos en doners te bevorderen. En die pittabroodjes zijn nog best wel lekker ook.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 09:45   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik moet zeggen, geheel los beschouwd van voedselreinheid en rituele slachtingen, varkensvlees is wel behoorlijk ongezond en ik eet het ook niet meer. Maar goed, Döner is zelf evenmin bepaald het schoolvoorbeeld van een evenwichtige maaltijd.
waarom zou varkensvlees ongezond zijn? Het is tegenwoordig zelfs minder vet dat rundsvlees. En nee onze varkentjes worden niet gevoerd met uitwerpselen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 13:22   #113
Wisord
Banneling

Standaard

Ik vraag me nog steeds af waarom die dieren onverdoofd geslacht moeten worden ??.. Dit terwijl het ook verdoofd en 'halal' kan . Maw , ik ben tegen .

Laatst gewijzigd door Wisord : 4 januari 2011 om 13:31.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 13:26   #114
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik vraag me nog steeds af waarom die dieren onverdoofd geslacht moeten worden ??.. Dit terwijl het ook onverdoofd en 'halal' kan . Maw , ik ben tegen .
mag ik jou dan ook onverdoofd opereren?
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 13:32   #115
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
mag ik jou dan ook onverdoofd opereren?

??? ... Waarom , ben jij tegen verdoving ??
Oud 4 januari 2011, 13:34   #116
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Als het ooit moest gebeuren dan hoop ik op deftige toiletten die gratis zijn omwille van de totale aanloop van volkskakkerij.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 13:35   #117
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
??? ... Waarom , ben jij tegen verdoving ??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord
Ik vraag me nog steeds af waarom die dieren onverdoofd geslacht moeten worden ??.. Dit terwijl het ook onverdoofd en 'halal' kan . Maw , ik ben tegen .
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2011, 13:37   #118
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht

Edit = aangepast . Mijn excuses .
Oud 4 januari 2011, 13:54   #119
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Beste medeforummers,

Zoals u misschien al heeft opgemerkt heeft de NMBS een exclusief contract afgesloten met Döner Company zodat ook de Vlaamse pendelaar nu eindelijk kan profiteren van halal-vlees.

Het is bekend dat halal-vlees van veel betere kwaliteit is want door de imam gecontroleerd. Bovendien kadert deze zet van de NMBS ook in de broodnodige opbouw van een warme, multiculturele samenleving waarin verschillende tradities elkaar verrijken.

De NMBS is zich hier dus goed bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ook positief is het streven van de NMBS naar meer uniformiteit in de stations.

Binnenkort heeft zelfs de kleinste gemeente in Vlaanderen haar Döner Company. Er zijn nu eenmaal steeds meer mensen in Vlaanderen die zich aangetrokken voelen door de wijsheid van de islam, en het volgen van hun religieuze verplichtingen inzake halal voedsel is een mensenrecht.

http://www.donercompany.nl/nl/intro.html

Met juichende groet,
Kallikles
Doner company, is dat dat bedrijf dat vorig jaar in opspraak kwam omdat ze nogal wat varkensvlees door hun lam draaien?
Goeie keuze van de nmbs.
Oud 4 januari 2011, 13:59   #120
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Doner company, is dat dat bedrijf dat vorig jaar in opspraak kwam omdat ze nogal wat varkensvlees door hun lam draaien?
Goeie keuze van de nmbs.

http://zine.ntr.nl/page/7202
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be