![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In België is minstens een op vijf vrouwen in de loop van haar leven slachtoffer van geweld binnen een partnerrelatie.1/3, 1/5, zo, hoeveel op hoeveel moeten het zijn indien de vrouwen tweede mannen huwen? ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in die vijf vrouwen in Belgie die slachtoffer zijn van geweld, zijn wèl al die vluchthuisbewoonsters uit Marokko en turkije inbegrepen hoor! Dat vergeten jullie blijkbaar ! Kunnen ze misschien eens hun eigen blijf-van-mijn-lijf huisjes openen zodat die 2 belgische vrouwen ook nog eens plaats krijgen in het vluchthuis? Maar ja, die muzelmaanse vrouwen krijgen enkel klop als manlief vreest dat ze niet zullen luisteren, dat telt niet mee volgens Porpo, dat is gewoon islamitische regeltjes.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Polygamie zal je zelf niet kunnen, tenzij via via die ge weet hé, illegale manieren, maar ik geloof dat jij een brave man bent, ge doe niet aan die domme dierlijke activiteiten van overspel. Houden zo. ![]() ![]() Ook al wil jij het, als niet-moslim, gaat het echt niet lukken. Je moet eerst jouw eerste vrouw kunnen overtuigen en overtuiging is onmogelijk zonder diep diep geloven, echt geloven bedoel ik. De meeste moslima's gaan ook niet akkoord met polygamie, in bepaalde landen zetten ze dat zelfs in hun huwelijkscontract als een "Grote afspraak". Het is trouwens niet omdat het mag, dat het ook moet hé. In bepaalde moslimlanden zoeken de overtuigde moslima's zelf uit vrije wil een tweede vrouw voor hun mannen. Zo hoort het, dit is heel goed, jammer genoeg zijn er weinig moslima's van dat soort. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() QUOTE]In bepaalde moslimlanden zoeken de overtuigde moslima's zelf uit vrije wil een tweede vrouw voor hun mannen. Zo hoort het, dit is heel goed, jammer genoeg zijn er weinig moslima's van dat soort. [/quote]
![]() ![]() een jong ding in huis die het huishouden doet en een halve nacht zijn pompoefeningen moet ondergaan, en ik kan lekker rustig slapen....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 januari 2011 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe? Vergelijk maar kippenruzie van twee meiden over een "vriend" met een gevecht tussen twee mannen om een "vriendin", dan weet je het, hé. ![]() Citaat:
En wat bedoel je met regeltjes? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
och gut.. ineens zijn er bij "belgische vrouwen" geen dubbelpaspoortigen? waarom denk je dat die cijfers de laatste jaren in de hoogte zijn geschoten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 |
Burger
|
![]() @ Porpo, beste,
Is het niet zo dat de zakat de "moreel" verplichte bijdrage is die een moslim afstaat van hetgeen hij/zij van Allah als gunst gekregen heef? Is het niet zo dat de eerste kalief dit heeft omgevormd tot een wet en bepaalt heeft dat iedere moslim 2,5% van zijn winst verplicht moet storten in de "moslimkas" waarvan de bestemming door de beheerders daarvan wordt bepaald? Dat de Kalief zelfs bereid was om oorlog te voeren tegen diegenen die geen bijdrage wilden leveren? Is dit dan wel hetgeen Allah bedoelt heeft met: En geef de Zakaat. ? Verder over het uithuwelijken. Een vader kan de Wali zijn van zijn dochter. Maar het kan ook iemand anders zijn die door het meisje wordt uitverkoren als Wali buiten haar vader die het misschien niet eens is met haar? In Marokko kan een meisje haar eigen Wali zijn als ze meerderjarig is volgens de nieuwe familiewet. Je zal daar dus bezwaar tegen hebben? En bovenal is het de kandidaat die een vrouw zoekt om mee te huwen die de eerste stap zet. Hij vraagt de hand van een meisje/vrouw. Zij beschikt altijd over de mogelijkheid om dat aanbod te weigeren, niet? Maar onder druk van ouders die zelf gaan koppelen, om familiebezit te consolideren e.d., kan dit wel eens anders uitdraaien. Als het meisje dan de kandidaat van de ouders niet ziet zitten, zou dit kunnen leiden tot dwang of negeren binnen het eigen gezin. Geen leuk vooruitzicht maar helaas dikwijls de harde realiteit. En zo kan een kandidaat die het meisje wel ziet zitten door de ouders afgewezen worden omdat ze zelf iemand anders op het oog hebben en dus zullen tegenwerken tot het meisje toegeeft voor de goede vrede met haar ouders. Dit zijn ouders die misbruik maken van het respect dat hun kinderen hen verschuldigd zijn. Het antwoord van de dochter aan haar ouders waarin ze zegt : "Ik respecteer jullie bezorgdheid en de keuze die jullie voor mij maken maar ik heb geen gevoel voor jullie kadidaat." wordt afgedaan als onwetendheid en dwaasheid want zij hebben immers ervaring en wensen voor hun dochter het beste. Je kan zulke ouders geen harteloosheid verwijten, want ze hebben hopelijk echt de beste bedoelingen, maar wel het negeren van de inspraak van hun dochter die zelfs als ze niet zou antwoorden op de vraag of ze de kandidaat ziet zitten dit als een instemming zouden zien. De ouders die Wali spelen voor hun zoon plaats je hier voor de goede orde, is het niet? Er is geen enkele jongeman die zich een keuze laat opdringen van buitenaf. Het (soms ziekelijke) eergevoel wordt er als kind ingepompt. De eer kan zo belangrijk worden dat het geloof wordt opzij geschoven,niet? Polygamie is ook geen verworven recht. Steeds is het de bedoeling om onrecht tegen te gaan! Teveel vrouwen huwen die je niet kan onderhouden bv. of vrouwelijke wezen die onder de voogdij staan van een man die zouden gehuwd worden zonder bruidsschat of voor wie kandidaat-partners de deur worden gewezen uit schrik dat het bezit van het weeskind aan de voogd zou ontsnappen enz. Je moet de verzen juist lezen en niet uit de context sleuren. Graag uw antwoord hierop, waarvoor dank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1149 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Welke normale vrouw zou het toestaan dat haar echtgenoot een ander neemt? Geen enkele. En terecht, bepaalde mannen verheffen zich tot de status van een Profeet zonder er maar bij stil te staan dat zelfs een ajuinenschil meer waard is. Er komt wel meer kijken bij een polygaam huwelijk hoor. Polygamie is geen plicht, en tegenwoordig zou het verboden moeten zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#1150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1151 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jullie mannen zouden nekeer wat meer moeten stilstaan bij de gevoelens van een vrouw. Meer kan ik hier niet aan toevoegen.
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb er ook geen antwoord op nodig. Alles is mij duidelijk. Maar of het duidelijk is voor iedereen, dat is iets waar ik op wacht. Als het niet duidelijk mocht zijn wil ik het graag nog eens uitleggen. Ik ben benieuwd of Porpo nog een vraag heeft of voldoende is ingelicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niks tegen polygamie. Waarom zou ik, als mannen en vrouwen het redelijk kunnen houden in een relatie, doen ze maar.
Citaat:
Helaas, 1 partner zijn die kwaad wil, en de Belgische wetten gaan dan de andere partners viseren. Citaat:
Maar ik heb geen enkele reden om overspel te plegen. Ik heb ook geen onzichtbaar vriendje nodig om me uit te leggen dat het mag of niet mag. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1154 | |||||||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De moslimleider mag soms boven 2,5% gaan, het hangt ervan af; hoe de rijke mensen met hun eigendom omgaan, hoe ze sparen, hoe ze investeren en er wordt rekening gehouden met verzekering van Bayt al-mal natuurlijk éh. En 2,5% voor geld he (goud en zilver) Er is ook zakat op vee, wat uit de grond wordt geoogst (bv; graan etc), het ooft (dadels bijvoorbeeld) en wat voor handel wordt aangeboden (kleren etc)... of de monetaire waarde daarvan. Citaat:
Citaat:
1) zakat al-maal (geld, vee, ..) 2) zakat al-fitr: op het einde van de ramadan, volgt suikerfeest en moet je een bepaald bedrag zakat al-fitr uitgeven zodat iedere moslim van de armen de suikerfeest meeviert. 3) zakat al-adha: je moet een deel van schaapsvlees aan armen geven zodat iedere moslim van de armen de offerfeest meeviert. Citaat:
Citaat:
Welk artikel bedoel jij of waar kan ik die bewering terug vinden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Selectiecriteria is goed karakter en geloof. Niet afkomt, rijkdom, sociale status, opleiding, leeftijd of kleur van de fiets. De ouders moeten de man accepteren indien de dochter instemt, het is een plicht om te accepteren want in de hadith komt het in een gebiedende wijs. Citaat:
Een echte moslim mag niet extremistisch zijn in kiezen voor individuele vrijheid, je moet ook de vrijheid van jouw gezin waarderen en respecteren; in de islamitische gemeenschap is een vrijheid extra waarmee jij rekening moet houden: de vrijheid van de maatschappij. Citaat:
Ze kunnen iemand arrangeren op voorwaarde dat hij vroom is en goed van karakter is, de dochter mag zelf beslissen, indien ze niet akkoord gaat, dan proberen ze iemand anders te arrangeren enzovoort. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Graag gedaan, maar reken niet op mijn antwoord. Ik ben geen moslimsocioloog, moslimgeleerde, moslimjurist of moslimpsycholoog. Alles wat ik hier zeg blijft mijn eigen mening die ik uit mijn eigen ervaringen en analyses uit. ![]() |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat moet je aan dat uitgehuwelijkt jong ding vragen!
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo simpel is het niet hé: dan wordt ze gestenigd!
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat legale polygamie altijd beter is dan illegale polygamie, hé. (zie praktijk, jouw ogen een beetje open
![]() En in de islam hebben wij geen plaats voor egoïsme; dit leven is eindig, hier blijven we niet, er komt dood en dan hiernamaals. Als goede moslima zou je geen egoïst mogen zijn, indien je een oude vrouw (+40 bijvoorbeeld) kent die nog steeds ongehuwd is, dan zou je haar maar arrangeren voor jouw man, hé. Of een weduwe/gescheidene met kindjes die alleen woont, of een vrouw die onvruchtbaar, blind of doof is of weet ik veel wat: arrangeer maar voor jouw man, het is echt ![]() Zusterschap in de praktijk, dat is pas zusterschap. Citaat:
De man moet niet perfect zijn om aan polygamie te mogen doen. Indien hij in staat is om rechtvaardig te handelen (onderhoudend: onderdak, eten, drinken, kleren en 'ilm opdoen) plus goed kunnen 'tanken', dan is het meer dan genoeg. Verbieden? Dit is het oordeel van Allah en niemand mag het verbieden tenzij de polygamie in de praktijk misbruikt wordt of schade veroorzaakt, dan mag het voorwaardelijk en tijdelijk bemoeilijkt en/of verboden worden. Laatst gewijzigd door porpo : 4 januari 2011 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, en dan gaat de echtgenoot ook lief zijn en voor zijn vrouwen dus ook oude impotente mannetjes arrangeren, met een oor af, of een been af, om die vrouwen dan te plezieren zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 januari 2011 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |