![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1282 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U weet het nu! Goed zo. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dat terwijl de koran toch van zichzelf zegt dat het het volmaakte boek is, en begrijpbaar voor iedereen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan islam evolueren, en werkelijke gelijke rechten geven aan man en vrouw? Kan het theoretisch consept losgelaten worden en werk worden gemaakt van scholing, economisch onafhankelijk zijn van vrouwen? Kan islam tot het inzicht komen dat wanneer je de positie van vrouwen op maatschappelijk vlak verbeterd polygamie als middel om vrouwen uit de armoede te houden totaal overbodig wordt? Of primeert het " rechten van mannen" om er op legale wijze meerdere partners op na te houden waarmee je vrouwen reduceert tot objecten die vooral een baarmoeder dienen te zijn? Wilt u in alle ernst beweren datr prostitutie niet evengoed bestaat in moslimlanden, evenals huiselijk geweld, of drugsverslaafden en daklozen? Wilt u beweren dat tijdelijke huwelijken zoals sjiieten dit kennen iets anders zijn dan legale prostitutie?? Ik hoop op een echt antwoord en niet weer van dat naast de kwestie geleuter! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan zeg! ieder argument wat niet " islamitisch" is negeert u en antwoorden doet u liefst naast de kwestie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1286 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het islamitisch denken en de islamitische jurisprudentie die (on)rechtsreeks bepaalde verbanden hebben met islamitische culturen kunnen wel dynamisch zijn, dit betekent dat men rekening houdt met dynamische factoren die van belang zijn voor een bepaald oordeel (gerechtelijk en moet nagevolgd worden) of een vernieuwde theorie (ijtihad = slechts een mening/fatwa, moet niet nagevolgd worden). Snap jij het nu een beetje? Laatst gewijzigd door porpo : 5 januari 2011 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1287 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Je mag je eigen denken gebruiken om mij tegen te spreken op voorwaarde dat je niet emotioneel wordt en dat je niet zomaar een mening geeft. Blijf objectief en kom af met kritische houdingen die je kan beargumenteren. Mogen we opnieuw beginnen? ![]() (een paar voorbeelden) In islamitische jurisprudentie mag de vader (in goede zedelijke en mentale staat) zijn dochter/zoon (indien ze niet volwassen zijn) uithuwelijken; leeftijd speelt geen rol. In de islam hebben wij polygamie. In de islamitische jurisprudentie mag een vrouw seks met haar man niet weigeren indien ze hier geen redelijke reden voor heeft en vice versa. Laatst gewijzigd door porpo : 5 januari 2011 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idjihad staat trouwens voor innerlijke strijd, niet voor een mening. Daarom zal het samenleven met moslims die denken zoals u zeer moeizaam zijn! Want natuurlijk zullen niet moslims uw opvattingen regelrecht achterlijk blijven vinden, pogygamie, kindhuwelijken wordt als mensonwaardig gezien. Ik kan enkel hopen dat steeds meer moslims in de beleving van hun religie de rede centraal zullen zetten, dat u daar niet bijhoort is uw zaak. Laatst gewijzigd door alice : 5 januari 2011 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1289 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ijtihad is een vernieuwde mening, een theorie, een fatwa. Citaat:
Vroeger werd secularisme/laïcité als een scheiding tussen geleerd (Clerc) en onwetend (Laicus) gezien; in die tijd waren allen de kerkelijke mannen en hiërarchie geleerd en al de rest onwetend. ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door porpo : 5 januari 2011 om 20:46. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Behalve bij een paar machtsgeile oude zakken die op straffe van hun denkbeeldige god met meer dan een v rouw wille,n neuken Laatst gewijzigd door Caligula : 5 januari 2011 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1292 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, het is dan ook uiterst moeilijk om pseudo-theologisch/filosofisch gewauwel van het zevende knoopsgat te weerleggen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 5 januari 2011 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1293 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jammer genoeg niet, neen. Of dit gegeven kan beschouwd als een compliment is maar de vraag...
![]() |
#1294 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je kan niet echt tussen mijn regels lezen of ik ben te onduidelijk geweest. Mijn ogen zijn al jaren geleden open gegaan. Ze zijn zelfs nooit gesloten geweest behalve als ik slaap of nies. Je kan je niet inbeelden wat ik allemaal heb gelezen en hoeveel jaren ik de vrouwenrechten binnen de Islam al verdedig. Maar sommige vrouwen vragen er soms zelf om! En scholing waar meisjes gretig gebruik van maken leidt tot ongewild zijn bij de mogelijke huwelijkskandidaat. En het ontbreken van een gelijkwaardige geestelijke ontwikkeling bij de jongens, wiens eitje toch al gebakken is vanaf hun geboorte, zorgt ook voor een hindernis bij het groeien van iets moois. Je kan landelijk Marokko of Turkije niet vergelijken met Europa. Polygamie is geen plicht in de Islam, het is zelfs geen recht, het is een mogelijkheid die door God werd gegeven om in uitzonderlijke gevallen onrechtvaardigheid tegen te gaan bij weesmeisjes. Iedereen kan dat lezen die zijn ogen open doet en zijn oren niet laat hangen naar zijn lusten. Van 100 vrouwen/man voor de Islam naar 4/man is een hele stap en de uiteindelijke bedoeling is 1/man. Dit is waar we nu staan. Als er veel mannen sneuvelen in oorlogen en er veel weeskinderen en weduwen overblijven zou dit weer kunnen oplopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1295 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensen die er beweren dat het onislamitisch is, gaan ervan uit dat polygamie een probleem is, maar polygamie is absoluut geen probleem. Dit oordeel is compleet subjectief. Er is geen probleem met polygamie, absoluut niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1297 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laat ons eens ernstig worden, zonder persoonlijk te worden. Mijn eerdere berichten zijn door jou duidelijk gemeden of omzeild. Ik ben er niet willen op ingaan maar nu vind ik een reactie wel gepast. 16/125 Nodig uit tot de Weg van jouw Heer, met wijsheid en goed onderricht, en wissel met hen van gedachten op de beste wijze. Het is niet echt wat ik hier zie. Om te beginnen met polygamie. Dat het recht is geworden in de islamitische rechtspraak komt door de keuze en de interpretatie die er door bepaalde geleerden over bepaalde verzen en ahadith (tradities) zijn gemaakt. Over verschillende onderwerpen kan daar in verschillende rechtsscholen een andere opvatting over bestaan. Er is zelfs een strekking binnen de islam die in principe alle rechtsscholen verwerpt en de eigen geleerden laat interpreteren. Om maar te zeggen dat het mensendenkwerk is en geen exacte wetenschap. Wie onafhankelijk het vers 4/3 (eerder hier geciteerd) leest en interpreteert kan niet anders dan tot het besluit komen dan dat het vers bedoeld is om weesmeisjes te beschermen tegen hun voogden die er onhebbelijke gewoonten op nahielden. In Al Buchari en boek Al Niqaa (over het huwelijk) zal je daar uit de mond van A'icha ook de nodige bewijzen voor vinden. Wie die interpretatie doet op eigen initiatief en voor zichzelf doet aan ijtihad. Allah levert de wet. Iedereen heeft het recht om daar kennis van te nemen en voor zichzelf te bepalen hoe die te interpreteren. De gevolgen van die interpretatie zijn ook alleen voor eigen rekening. Wanneer mensen niet in staat zijn om die teksten zelf te lezen en te interpreteren dan kunnen ze beroep doen op geleerden die dan hun interpretatie zullen naar voren schuiven. Reeds in de 10de eeuw werd de ijtihad als ongewenst aanzien door hen die er belang bij hadden om hun inzichten tot wet te maken: de heersers van toen. Er is nog niets veranderd. Het denken is stilgevallen, de vooruitgang ook. De roep om terug te leren nadenken is luid, de tegenstanders van de vrije interpretatie vechten ertegen als bezetenen. Jij mag dan wel voor polygamie zijn, je moet nog een vrouw vinden die jou het recht geeft op een tweede of derde vrouw en een tweede of derde vrouw die de tweede of derde vrouw wil zijn. (over vierde zwijgen we best) Als je voor polygamie bent dan ben je waarschijnlijk ook voor de ontbinding van het huwelijk door verstoting? Consequent zoals je bent, is het niet? De islam is vast en evolueert niet? Dan is de islam aan zijn einde gekomen. Inshallah. Zelfs Saudie Arabië evolueert naar de moderniteit. Onomkeerbaar is het en de geleerden vaardigen daar nog slechts fatawa uit tegen beter weten in en uit frustratie. (sic) Dit als begin en moge wij elkaar beter leren kennen en van elkaar leren. Ok? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1298 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1299 |
Banneling
|
![]() Die vier of vijf moslims die hier ronddwalen hebben allemaal een andere boekje gelezen blijkbaar...een zeer duidelijke en consistente religie me dunkt..idioterie op het niveau van supportersclubs..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1300 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok, ik doe hier niet aan da'wa of zo; ik heb mijn eigen denken en ik verdedig het. Ik zeg polygamie is geen enkel probleem, absoluut niet, en dit allemaal los van feit of het nu echt een recht is binnen de islam, of een recht is in eigen ijtihad/theorie (mening/fatwa) binnen een bepaalde Fiqh school.
Is het duidelijk zo? ![]() Ik reageer op sommige punten niet omdat ik daar geen aanleiding voor zie. Je mag natuurlijk denken wat je wilt, maar ik heb mijn eigen denken en je mag het proberen tegenspreken, op voorwaarde dat je niet met een mening komt of een interpretatie van islam/islamitisch denken/islamitische jurisprudentie/islamitische culturen. Gewoon logisch, er is geen enkel probleem met uithuwelijking of polygamie. Laatst gewijzigd door porpo : 5 januari 2011 om 22:50. |
![]() |
![]() |