![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch radicaal tegen elke 'logica' ( euhmzz... jouw logica dus ) in ? Laatst gewijzigd door praha : 5 januari 2011 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan is het al te gek om over een 'recht' te gaan spreken .... eerder een plicht de rit _hoe die ook moge verlopen_ uit te zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelieve de term 'bestaansrecht', alsook 'moord', 'mens', etc... dan ook niet te gebruiken of er alvast een voetnootje bij te plaatsen teneinde verwarring te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
doch... ... dat is in feite geen euthanasie in de letterlijke context , eerder abstinentie ( soms ook wel passieve euthanasie genoemd als het op vraag is van de patiënt of diens vertegenwoordiger(s) ) en is een normale medische praktijk. Alle andere denkbare vormen van levensbeëindiging zijn in feite gewoon moord volgens de wet. ( Ik denk gelijk aan een geval waar de familie uiteindelijk beslist in samenspraak met de arts om een behandeling te stoppen of om pijnstillers drastisch op te voeren omdat zij vinden dat het zinloos is ... dat is nog steeds zowat de hoofdmoot ) ps. speciaal voor de JvdB-ers, voor alle duidelijkheid : - zo ook is dus het termineren van gehandicapten tijdens het nazi-regime is geen euthanasie maar gewoon moord - en ik spreek uiteraard over levensbeëindiging van een mens en niet van een mens-in-wording |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Een ongeborene is ook een mens. - Wie zijn wij om te bepalen of een leven nu waardevol(ler) is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stelde al eerder de vraag in deze draad, maar een antwoord bleef uit. Daarom nogmaals: wat is dan wel bewustzijn? En wanneer komt het bewustzijn totstand? Is dat dan de totstandkoming van de mens? Van een persoon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze zin bevat geen veroordelingsgrond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien dien ik op mijn beurt wat associaties te leggen ? Laatst gewijzigd door praha : 5 januari 2011 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus kan je toch niet kiezen ? Je zou de zaak op zijn beloop moeten laten.... als God het wilt overleven je dochter en haar kind het misschien beiden op een mirakeleuze wijze.... en als God het wilt wordt ze vlugger opgenomen tot diens Koninkrijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
zelfs dat gemeenschappelijk ethisch kader ( met dus een sterke christelijke ondertoon ) ongeboren leven nooit zag als een mens. Da's vrij makkelijk te verifiëren daar de wetgeving ( ook weer zo'n weerspiegeling van dat ethische kader ) het doden van dat ongeboren leven, voor onze abortusregeling, nooit als moord heeft aanzien ... we moeten al terug tot voor de Franse revolutie om perioden te vinden waar dat wel als moord wordt aanzien en bestraft. En moord is toch het opzettelijk en met voorbedachte rade van het doden van een mens dacht ik ? Dus in die optiek zit ge met een vergelijking mens versus iets anders aldus die heersende ethiek. Dat je geen grens kan onderscheiden is ook een erg bedenkelijk iets ... die ongebreidelde extrapolatie kan je op tal van andere zaken betrekken. Als ik je nu kom te zeggen dat ik dat ook niet kan tussen een onbevruchte eicel en een zygote van het uur nul... een idee dat niet eens zo gek is Je mag dat natuurlijk gaan tegenspreken maar ik denk niet dat je verder komt dan : 'het verschil is net het samensmelten en het begin van celdeling' Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 5 januari 2011 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() okay... we verstaan mekaar
Citaat:
Wie weet... ik hoor je vaker daarover 'klagen' en je pijlen richten naar de verlichting. Maar zelfs dan moet ge toch ergens toegeven dat die vernieuwing van die ethische principes ook zeer veel 'goeds' teweeg gebracht hebben ? Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |