![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Querty in plaats van Azerty ? | |||
Neen, ik wil er niet van weten. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 32,26% |
Ja, zelfs al zal het me toch wat moeite kosten |
![]() ![]() ![]() |
13 | 20,97% |
Ja, voor mij, super flexibele wereldburger, een makkie |
![]() ![]() ![]() |
29 | 46,77% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de derde categorie in deze bevraging zo'n 'super flexibele wereldburger' is als ze zelf beweert waarom dan kneuterig doen over een klavier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik type met allebei even goed, het switchen is juist de eerste aanslagen wat lastig, maar ik typ nu al enkele jaren even snel op qwerty als azerty.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ge uw Alt-Code kent (opzoeken in Charmap) dan kunt ge gelijk wel karakter tevoorschijn toveren. Een Qwerty toetsenbord is gewoon beter, vooral voor te programmeren of numerieke data in te voeren. Het best is dus bvb de italiaanse layout overnemen, of de nederlandse, en daar gewoon die twee accenten er ergens bij zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.thinkgeek.com/computing/keyboards-mice/8396/ http://www.thinkgeek.com/computing/keyboards-mice/77ba/ http://www.thinkgeek.com/computing/keyboards-mice/9836/ BTW ik ben eerder voor optie 4: heel het systeem van toetsenbordindeling herdenken. AZERTY en QWERTY zijn namelijk ontworpen voor typmachines. Voor computertoepassingen gaat het toch net iets anders (denk maar aan programmacode schrijven, een LaTeX-document maken, surfen, ...). Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 6 januari 2011 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Rare jongens, die flaminganten.
![]() |
![]() |
#289 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Deze hele discussie doet met ietwat denken aan Joëlle Milquet, met haar nummerplaten voor auto's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Minister
|
![]() totaal terechte opmerking!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Minister
|
![]() Ik denk dat er binnenkort vast wel een EU richtlijn komt (die in wetgeving omgezet moet worden) betreffende het genormeerde EU-toetsenbord.
Voor dit soort dingen is de EU goed. Zo kan ik b.v. met een Vlaamse stekker ook terecht in Waalse stopkontakten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Och, weet je, natuurlijk kun je rustig Betamax blijven gebruiken en iedereen weet dat V2000 kwalitatief het beste systeem is, maar als je overal terecht kunt met VHS...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() Indien ik geen FR azerty kan vinden, is voor mij deze CH qwertz het best:
![]() http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._Swiss.svg.png (er schijnen andere Zwitserse quertz te bestaan. Deze gebruikte ik in Frankrijk....) Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2011 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Vlug overschakelen naar de Amerikaanse of de Engelse! Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2011 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor op de Mac heb je dan de remote en nu ook hun magic pad, gewoon vanop de tafel, alles aanklikken en met uw mini draadloos keyboard hier en daar wat typen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gaat gewoon veel sneller en is handiger, Querty is volgens mij eenvoudiger in gebruik en zeker als je regelmatig in het engels schrijft. Wat bereft frans : ik weiger op zoek te gaan naar de alt-codes, het alfabet heeft 26 tekens en daarmee gedaan. Dus : garcon, eleve, cafe etc. Als het niet goed is voor onze franse vrienden krijgen ze in het vervolg enkel nog engelse teksten voorgeschoteld. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 6 januari 2011 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Minister
|
![]() qwerty natuurlijk, anders zitten mijn shortcuts op veel te geflipte plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou eigenlijk niet echt weten welke concrete nadelen mijn Azerty-klavier heeft voor het tikken van Engelse teksten. De Nederlandse taal gebruikt evenwel accenten die niet, of zo goed als niet, voorkomen in de Engelse taal. Azerty is hier perfect op voorzien. Dus ik tast nog steeds in het duister inzake de voordelen van Qwerty. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |