![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1401 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet iedere vorm van snateren is kritiek he Aliceke. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1402 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De enige grens is die naast je andere waanbeelden : In je hoofd Laatst gewijzigd door Caligula : 6 januari 2011 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1403 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anwar Shaikh ? nooit van gehoord zeker? Die kan je alvast niet beschuldigen van onkunde en gebrek aan kennis over islam dacht ik. Nooit gehoord van "islam, an arab national movement"? aangeraden lectuur.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 januari 2011 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1404 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet te betwijfelen.
Anwartje is niets beste circe, gewoon een onbekend poppetje die beetje aandacht en centjes wil verdienen, meer niet. Zijn kritiek is kinderachtig, zwak, verwaarloosd en ongeletterd, trekt echt op niets. Als je echte critici zoekt, echte denkers, die diep op zaken ingaan, dan moet je een keer op bezoek komen om een paar boeken te lenen (wel in het Arabisch voor jou of voor iemand die deze taal beheerst en voor jou kan vertalen). (vrijdenkers en seculiere Humanisten) Ibn al-Rawandi (825–910) Ibn al-Nadim (912-998) Bashar Ibn Burd (711-786) Ibn al-Muqaffa (720-750) Kun je een beetje citeren uit pagina 50 plus een deel (min. twee paragrafen) over hoe hij het ontstaan van islam analyseert (vermelding van pagina)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
verwaarloosd en ongeletterd lijkt me nu niet echt de juiste beschrijving van deze persoon (hij is trouwens overleden). Hij was een islamgeleerde en kwam ook uit een hele familie van sheikhs. Hoezo ongeletterd en verwaarloosd?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ik even duidelijk zijn, wanneer iemand, man of vrouw verkracht wordt is dit steeds de schuld van een dader en nooit van het slachtoffer, vanuit die LOGICA is verkrachting JURIDISCH EEN MISDRIJF waar argumenten zoals " logische medeverantwoordelijkheid" worden gezien als gebrek aan schuldbesef en geweten vanuit de dader, waardoor je kans loopt op internering, maar blijkbaar ontgaat u dit. Ik vraag me af waarom dit nog " beargumenteerd" moet worden. Dan beginnen wauwelen over "grenzen en voorwaarden" kan u maar beter laten, want religie is hier gelukkig geen excuus voor het begaan van misdrijven tegenover vrouwen, zelfs binnen het huwelijk. Uw Islamitisch geouwehoer begint wel vervelend te worden, ik las nog niet hoe u nu denkt over islam en rede, of is die combinatie onmogelijk? Kan islam tot het inzicht komen dat niet een regelgeving uit de zevende eeuw, maar eerder de inzichten van de verlichting als uitganspunt kunnen dienen voor religieuze beleving? Of zijn moslims gedoemd tot onderwerping aan dat boek, zonder mogelijkheid tot reflectie vanuit de huidige inzichten over de mens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1408 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De ongelovige zoon van Noah was een zoon van DE profeet! So what? Bent u het boek kwijt? Wat jammer hé ![]() ![]() Ik heb zelf kritiek op zijn kritiek gelezen en als ik het mag vergelijken, dan zie ik het inderdaad zo goed als verwaarloosd, laat staan als ik het ga vergelijken met kritiek van echte critici die de islamitische geschiedenis ooit heeft gekend. Deze critici moet je zelf niet kennen; als je wil weten hoe een van hen godsbeeld en profeetschap/openbaring bijvoorbeeld bekritiseert, dan kan je eventueel beroep doen op werken van Spinoza. Mirakels en bewijsvoering? Zie David Hume. Kentheorie en liberale rechten? Zie John Locke .. enz. Gewoon een fotokopie, met enig verschil dat die Arabische vrijdenkers daar veel dieper en mooier (gebruik maken van stijl en poëzie soms) op ingaan natuurlijk. Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1409 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U bent toch altijd duidelijk? ![]() ![]() Citaat:
![]() Beetje nadenken a.u.b!! Het is juridisch gezien duidelijk; de verkrachters zijn verantwoordelijk. Wanneer we het vanuit een logische invalshoek bekijken, dan zijn die slachtoffers soms medeverantwoordelijk (=/= verantwoordelijk). Of ga je nu echt al die Britse vrouwen van onwetendheid en achterlijkheid beschuldigen? Hoe durft u? En hoe rechtvaardigt u dat allemaal in godsnaam, toevalverdomme? Citaat:
Vrouw ontslagen vanwege schoonheid Waarom mogen we dat niet serieus nemen? Vrouw ontslagen omwille van grote borsten!! Waarom mogen we dat niet serieus nemen? Een Vlaamse politicus die geen minirokjes in het parlement wenst, waarom mogen we dat niet serieus nemen?!!! U maakt individuele vrijheid heilig zonder maar één keer in uw leven te durven nadenken? Vrijdenkers als ik noemen dat "fanatisme". Ik sta open voor alle overtuigingen en meningen en ik volg overtuigingen en meningen die beter zijn. U zou dit moeten begrijpen. Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 21:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1410 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1411 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1412 | |
Burger
|
![]() @ circe
Citaat:
Weer een keuze waar de mens die met het verzenboek niets te maken wil hebben zijn zin mee doet. Wie het verzenboek willen volgen moeten het: 1 begrijpen 2 toepassen. Je mag dus alle standjes uitproberen (niet zoals het christendom) maar het moet op de juiste plaats gedeponeerd worden en niet op uw haar bv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1413 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen twijfels! Anders lukt het niet.
![]() 2.223. Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat u Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.Ja, inderdaad de vrouw is een akker voor de man, die mag zaaien en oogsten zoals hij wenst. Wat is het probleem? Er zijn natuurlijk grenzen. Een vrouw is geen toilet en iedereen mag erin pissen onder het mom van individuele vrijheid en je mag een hoer zijn!! En anale seks is verboden, geslachtsseks tijdens menstruatie ook, en orale seks is afgeraden. Zonder exegese/tafsir erbij te halen en zonder rekening te houden met Arabische spreekwoorden, wat is het probleem met "vrouw is akker van de man"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1414 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1415 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En reageer niet altijd op Piero, anders gaat hij denken dat hij jou kan pesten met reacties als deze: Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 6 januari 2011 om 21:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1416 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Hmm Piero mij pesten? Dat durft hij niet. Ik denk dat jij mij vele liever plaagt ![]()
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 6 januari 2011 om 21:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1417 | |
Burger
|
![]() @ circe mijn grootste dank.
u heeft mij een hoop werk bespaard. Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1418 | |
Burger
|
![]() Citaat:
We zien dan wel. Ik ben al niet zo geliefd in bepaalde kringen en ik ben op alles voorbereid. Ik hoor het wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1419 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |