![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#561 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
komt uit stargate sg I ![]()
![]() |
![]() |
#562 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is wel geinig dat men zich achter psychologie gaat verschuilen _ er even bij vermeldende dat het geen echte wetenschap zou zijn _ om wat te zeggen over dat vermeend bewustzijn, terwijl men anderzijds elke wetenschappelijke bevinding onder tafel schuift wegens irrelevant voor ethiek-bepaling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan er iemand van de zelfverklaarde diepzinnige rkk-gelovigen me die uitzonderingsmaatregel 'indirecte abortus' eens uit de doeken doen met respect naar de 'logica' dat er vanaf de conceptie sprake is van een mens ?.... blijkbaar is die vraag eerder vakkundig genegeerd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...
![]() |
#570 |
Europees Commissaris
|
![]() Mag ik even storen, beste mede-forummers? Ik heb hier al een tijdje niks meer gepost omdat het mij teveel pijn doet, als ouder van een gehandicapt (maar wel gelukkig!) kind. Ik kan alleen maar zeggen: 27j geleden was de wetenschap nog niet zo ver gevorderd als nu. Geen enkele dokter/gynaecoloog heeft TOEN voorspeld dat mijn kind gehandicapt zou zijn. Ik heb dat hier al eens gepost. Nochtans ging ik braafjes en stipt langs voor al mijn prenatale onderzoeken, echo's... Alles was steeds ok. Tot de geboorte. Mijn kindje heeft 2 jaar lang in't ziekenhuis gelegen: dat was echt de hel. Hij woog amper 2kg, en lag 2j lang met gewichten van 1kg aan de beentjes, vastgebonden. Dag en nacht. Achteraf werd een mentale handicap vastgesteld: sorry voor het woordgebruik: vind dat een heel groffe medische term. Staat nochtans in dossier; DEB... . Sorry, zal later de rest posten, krijg het nu te moeilijk. En dan sommige reacties.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is slechts uw ongegronde bewering, althans wat het eerste luik betreft. En het tweede: natuurlijk is er een waardeoordeel over het menselijk handelen, maar ik zie niet goed in waar daar het probleem zit. Van oudsher kent de mens immers niet dezelfde waarde toe aan ieder menselijk handelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat maakt dan wel dat de paar dagen verschil het in het ene geval tot een mens maakt en in het andere geval slechts een klomp weefsel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik mij altijd afvraag, Jan: ik kan helemaal volgen waarom jij er - persoonlijk, als mens - tegen bent. Waarom kan jij dan niet volgen waarom andere mensen er voor zijn?
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit alles is menselijk leven. Daarom ook is de Kerk tegen de huidige vorm van IV, omdat er embryo's ontstaan die 'moederloos' achtergelaten worden. En wat ermee dan gebeurd in de verre toekomst, is nog lang niet zeker. Worden ze vernietigd? Moeten ze dienen als proefmateriaal? Dit alles vormt een enorme aantasting van de waarde van het menselijk leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is alsof u zou zeggen: "Ja, Jan, u bent wel tegen martelingen, maar waarom kan jij dan niet volgen waarom anderen mensen er voor zijn?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of anders gezegd: als u een eerlijke discussie wilt, heb dan de eerlijkheid in een zeker respect met uw discussipartner(s) om te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als een ongeboren kind van negen maanden volgens u geen mens is (maar het pas wordt na z'n geboorte), dan betekent het ook dat u het volgens u uit de weg mag ruimen. Of het ongeboren leven immers nu twee dan wel negen maanden is, maakt voor u objectief gezien geen verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Doe niet wat ge een ander verwijt. |
||
![]() |