Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2011, 20:37   #21
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Puur egoisme van enkele stadsmussen..hopenlijk blijven de 'klanten' massaal weg uit de stad..laat ze maar garen in hun eigen asociale maatregelen..
In een aantal binnensteden hebben ze er zelfs voetgangerszones van gemaakt.

Toen hoorde ge dezelfde 'argumenten'.

Ze hebben nog nooit zoveel klanten gehad.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 20:39   #22
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Verre van..tenzij de rijomstandigheden dit min of meer verplichten...30 km/uur is ontiegelijk traag voor een automobiel..
Ik heb er geen probleem mee.
Het probleem zit misschien tussen stuur en bestuurderszetel?
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 20:56   #23
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-zone-30.dhtml

Puur egoisme van enkele stadsmussen..hopenlijk blijven de 'klanten' massaal weg uit de stad..laat ze maar garen in hun eigen asociale maatregelen..
Het is waarschijnlijk gewoon een overgangsmaatregel naar een verkeersvrij centrum.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 20:58   #24
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
In een aantal binnensteden hebben ze er zelfs voetgangerszones van gemaakt.

Toen hoorde ge dezelfde 'argumenten'.

Ze hebben nog nooit zoveel klanten gehad.
Het gaat niet alleen over de gezellige winkel-wandelstraten maar ook over lokale toegangswegen
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 21:00   #25
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee.
Het probleem zit misschien tussen stuur en bestuurderszetel?
Daar geloof ik geen reet van...sorry, niet van een dagelijkse autobestuurder..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 21:01   #26
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is waarschijnlijk gewoon een overgangsmaatregel naar een verkeersvrij centrum.
Vergget dat maar..alle grote parkingbonzen verdienen hun geld in de stad..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 21:03   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Alternatieven aanbieden hé , ipv huurfietsen zo'n karretjes gelijk aan zee ...
't maakt shoppen eenvoudiger doordat er meer bagageruimte is en ook gezinnen kunnen een dagje in't stad rijden ...
Zelfs riksja en fietstaxi
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 21:59   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.577
Standaard

kuch kuch

En maar klagen over leegstand en leegloop in de stadscentra...

Tja, en de plaatselijke horeca leeft ook van de stadsbezoekers en kooplustigen.

Citaat:
Unizo

'Shopping Center ontwricht handel in regio'
donderdag 19 februari 2009

SINT-NIKLAAS - Het Waasland Shopping Center ontwricht de commerciële situatie in een wijde regio. Dat zegt middenstandsorganisatie Unizo. In Sint-Niklaas zelf is de leegstand de voorbije vijf jaar verdubbeld en er zijn een derde minder winkels. In de omliggende gemeenten gaat gemiddeld vijftien procent meer inwoners winkelen in het Shopping Center, aldus Unizo.
De organisatie vraagt de Vlaamse regering geen vergunning meer te verlenen voor nieuwe winkelcentra buiten de stadskernen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=L926MF4Q
toen het parkeren nog toegelaten was op de markt:

De Grote Markt van Sint-Niklaas: een spilfiguur in het nieuwe verkeersplan

en toen niet meer...

hopelijk kon al dat "koopjesvolk" en bezoekers van die "gezellige" stad nog ergens anders ´redelijk centraal´ parkeren...

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Markt_(Sint-Niklaas)
De Grote Markt is een marktplein in het centrum van de Belgische stad Sint-Niklaas.
Met zijn oppervlakte van 3,19 hectare staat het bekend als het grootste marktplein van België.
In 2002 toen de plannen nog niet uitgvoerd waren:
Citaat:
http://www.mobielvlaanderen.be/conve...mbnr=38&id=183

SINT - NIKLAAS: "INSPRAAK VAN BEWONERS IS BELANGRIJK" [30-05-2002]

Sint-Niklaas beschikt sinds februari 2002 over een volwaardig mobiliteitsplan en een uitgewerkt parkeerplan (Margharetaplan). Er ging een uitgebreide inspraakronde met de inwoners aan vooraf. Sint-Niklaas wil de verkeersleefbaarheid van het stadscentrum vergroten door de rol van de auto terug te dringen ten voordele van voetgangers, fietsers en openbaar vervoer.

Het stads- en provinciebestuur, het Vlaamse Gewest en De Lijn hebben het lijvige mobiliteitsplan aanvaard als referentiekader voor alle verdere initiatieven. Hierdoor wordt een doelgerichte en gestructureerde aanpak van het mobiliteitsvraagstuk mogelijk. Bij de voorbereiding van het plan werd ruime aandacht besteed aan inspraak van de inwoners. Jurgen Goeminne (Mobiliteitsdienst Sint-Niklaas): “Tussen november en februari hebben wij zestien wijkvergaderingen gehouden, waarvoor telkens zo’n 4.000 inwoners werden aangeschreven. Zij konden vooraf schriftelijk vragen stellen en die punten werden dan ook besproken tijdens de bijeenkomsten. Afhankelijk van het onderwerp waren telkens ook afgevaardigden van bevoegde diensten aanwezig, zodat inwoners konden rekenen op concrete antwoorden. Op basis van die informatierondes hebben wij het mobiliteitsplan dan bijgestuurd.”

Parkeerplan

“Het nieuwe parkeerplan (Margharetaplan) vormt een belangrijk onderdeel van het mobilteitsplan”, zegt Jurgen Goeminne. “In ons mobiliteitsplan hebben we ervoor gekozen om het parkeren in de binnenstad te verschuiven en te concentreren naar twee nieuwe voorzieningen. Zo komt er vanaf 2004 een parkeerkuil met rechtstreekse lichtinval onder de markt, en wordt er een parking aangelegd onder de Hofstraat. Hierdoor wordt het verkeer opgevangen aan de rand van het centrum. Bovendien wordt ook de wandelafstand tot een aantal belangrijke trekpleisters zoals de Reynaertgalerij en de stadsschouwburg verkleind.”

“Na de aanleg van de parkings zal het autoverkeer rond de Grote Markt nog slechts over één rijstrook in zone 30 beschikken. Langs de binnenzijde van het marktplein gaan we een busstrook aanleggen. We zullen ook een buscorridor maken tussen het Koopcentrum Waasland, de Grote Markt en het station. Op kruispunten krijgt het openbaar vervoer voorrang, om de 400 meter worden klantvriendelijke haltes voorzien en om de 10 minuten zal er een bus over dit traject rijden.”

Voor de eerste fase van het mobiliteitsplan met aanleg van de parkings, omvorming van de Grote Markt tot zone 30 en faciliteiten voor het openbaar vervoer wordt tussen 11 en 12 miljoen euro geïnvesteerd. Een tweede fase is voorzien tegen 2010.
Goe bezig... :
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=AD2T0RPD

Leegstand duurt voort in Siniscoopgebouw
maandag 19 juli 2010

TV Oost komt naar het Siniscoop-gebouw, AVA Papierwaren vertrekt.sls
© Sylvain Luyckx

SINT-NIKLAAS - Ava Papierwaren verlaat het Siniscoopgebouw aan het Stationsplein in Sint-Niklaas. TV Oost neemt binnenkort zijn intrek in het cinemacomplex.

De leegstand in de Sint-Niklase stadskern is niet in enkele maanden tijd op te lossen. Wie een wandeling maakt door de Stationsstraat beseft dat er weer heel wat panden te koop of te huur staan. Op het Stationsplein kampen winkelpanden met gelijkaardige problemen. Het Siniscoopgebouw zat enkele jaren geleden bij de ingebruikname nog helemaal vol met winkels en horecazaken.

Intussen heeft ook hier de crisis zich laten gevoelen.

E5-Mode heeft na een tweetal jaar de winkelruimten onder het gebouw aan de kant van de Leopold II-laan verlaten.

Ook andere winkels namen sindsdien afscheid en gingen elders in Sint-Niklaas hun geluk zoeken.

De nieuwste ontwikkelingen geven opnieuw geen eenduidig optimistisch beeld.

TV Oost wil zich in augustus op de verdieping in het Siniscoopcomplex vestigen en hoopt met deze centrale ligging in Sint-Niklaas een betere greep te krijgen op en een rechtstreekser contact met het kijkpubliek. Dat vergt de nodige aanpassingswerken die aan de gang zijn aan de kant van het Stationsplein.

Voor Ava Papierwaren liggen de kaarten anders. De Sint-Niklase winkel is tijdelijk gesloten van maandag 19 juli tot en met vrijdag 23 juli. De winkel opent op zaterdag 24 juli de nieuwe locatie aan de Heidebaan nabij de Gamma. Concreet betekent dit dat er op het gelijkvloers onder het bioscoopcomplex nog één winkel overblijft. Ava Papierwaren heeft er zijn redenen voor om te verhuizen. De vijf personeelsleden mogen de verhuizing naar de Heidebaan meemaken en behouden hun job.

'Het gebrek aan parking is het probleem bij uitstek', vertelt het personeel. 'Klanten betalen liever niet om te parkeren. Bovendien is er daardoor een probleem als grote bestellingen worden opgehaald. De klanten rijden liever door naar de winkel in Lokeren of Antwerpen dan in Sint-Niklaas aan het cinemacomplex met parkeerproblemen te worstelen. We denken ook dat aan de gewestweg N70/Heidebaan er meer doorgaand verkeer is. Parkeerplaats is er genoeg.'
Yup, ´t zijn de supermarkten aan de stadsrand en verderop die hebben parkeerplaatsen...
en ook de fout van de crisis, maar nooit de fout van het mobiliteitsbeleid... Neuh, nee... Sure...

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G192LUDG6

Sint-Niklaas bewijst het: shoppingcentra zuigen stadskern leeg

Leegstand winkels stilaan dramatisch

zaterdag 06 februari 2010

Auteur: Jan Muylaert
Lees ook
06/02/10 Overzicht leegstand in Vlaanderen en Brussel
06/02/10 De 13 meest getroffen steden en gemeenten

Shopping.NVT - De crisis doet zich voelen in de winkelbuurten. In bepaalde steden neemt het aantal leegstaande panden zorgwekkende proporties aan. Het is nu ook duidelijk dat goeddraaiende shoppingcentra de stadskernen leegzuigen. Jan Muylaert

In ons land staat gemiddeld 6,18 procent van het totale aantal winkelruimten leeg. Dat is een toename met 14 procent tegenover 2008, toen 5,42 procent van de winkels leeg stond. Dat blijkt uit recente cijfers van Locatus, een informatieverstrekker voor winkelpanden.

'In de leegstaande winkels waren vooral horeca-, textiel- en voedingszaken actief, maar ook de crisis in de financiële sector, elektrowinkels en immozaken leidde tot meer leegstand', zegt Peter Baeyens, commercieel directeur van Locatus België.

Eric Van den Broele van het onderzoeksbureau voor handelsinformatie Graydon zag vorig jaar tweeduizend eenmanszaken op een totaal van 9.515 bedrijven failliet gaan. Dat is een stijging met 10 procent. 'Maar dat aantal is niet voldoende om de stijging van de leegstand te verklaren. Het is een combinatie van factoren. Zo begonnen vorig jaar veel minder mensen met een handelszaak. Vroeger bedroeg de gemiddelde jaarlijkse groei 4 procent, in 2009 was dat slechts 0,86 procent.'
...]
Tja, het mobiliteitsplan kan dat nooit zijn... neuh neuh...

De 13 meest getroffen steden en gemeenten
zaterdag 06 februari 2010

Shopping.NVT - In de volgende steden en gemeenten staat er meer dan 1 op de 10 winkelpanden leeg:

Leopoldsburg 15,4 procent
De Panne 14,5 procent
Baarle-Hertog 12 procent
Mechelen 11,7 procent
Antwerpen 11,2 procent
Blankenberge 11,1 procent
Genk 11,1 procent
Landen 10,8 procent
Sint-Genesius-Rode 10,6 procent
Ronse 10,5 procent
Sint-Niklaas 10,4 procent
Mortsel 10,3 procent
Mol 10,2 procent

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100205_073

Overzicht leegstand in Vlaanderen en Brussel

zaterdag 06 februari 2010

Auteur: De crisis doet zich voelen in de winkelbuurten. In bepaalde steden neemt het aantal leegstaande panden zorgwekkende proporties aan. ...
En zeggen dat de bevolking van Be elk jaar stevig aangroeit, zo´n gemiddeld 75.000 inwoners per jaar...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2011 om 22:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 22:53   #29
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Ik zie het probleem niet: vind het een goed idee. Hier bij mij in de woonwijk(ook zone 30) vlammen er hier van die zotten aan 90km/u . Meestal Johnny's met een achterstevoren klak op hun hoofd, alhoewel ik toegeef dat dit niet altijd zo is. Soms ook wel 'nen ouwe pee".
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 23:01   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet: vind het een goed idee. Hier bij mij in de woonwijk(ook zone 30) vlammen er hier van die zotten aan 90km/u . Meestal Johnny's met een achterstevoren klak op hun hoofd, alhoewel ik toegeef dat dit niet altijd zo is. Soms ook wel 'nen ouwe pee".
Dus een (zone)bord van 30 kmh ipv 50 kmh lost dat helemaal niet op.

Hoezo vind je dat dan een goed idee ?

Aja, je ziet het probleem niet...

Citaat:
Amper 4 procent rijdt 30 op traject van anderhalve kilometer
Weer 50 per uur in dorpskern
...
http://www.davidgeens.be/2010/4/16/w...r-in-dorpskern
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2011 om 23:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 23:11   #31
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Ik geef toe dat het eigenlijk niet de 30 km/u is die me stoort, het is weer eens zo'n dwaze maatregel zoals "verboden plaatselijk verkeer", "speelstraat" en nog van die automobilist-pesterij regeltjes.

Ik koop dan ook enige tijd niets meer in leuven en ga nu eerder naar groot warenhuis keten zoals Makro end.... als de gemeente Leuven vraagt dat de automobilisten hun auto in hun gat steken, dat de middenstand van leuven maar hetzelfde doet met hun goederen.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 23:50   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik geef toe dat het eigenlijk niet de 30 km/u is die me stoort, het is weer eens zo'n dwaze maatregel zoals "verboden plaatselijk verkeer", "speelstraat" en nog van die automobilist-pesterij regeltjes.

Ik koop dan ook enige tijd niets meer in leuven en ga nu eerder naar groot warenhuis keten zoals Makro end.... als de gemeente Leuven vraagt dat de automobilisten hun auto in hun gat steken, dat de middenstand van leuven maar hetzelfde doet met hun goederen.
Wat is er dwaas aan ?
Hebt ge liever aan elke straat een bordje max 30 ?
In de meeste van die straten is 30 vaak nog te snel.
Mij storen meer de bordjes bebouwde kom waar 4 rijvakken zijn en geen huizen staan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 00:04   #33
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Auto's bannen, parking voorzien en deftig openbaar vervoer, dat is de enige goeie oplossing. Maar dat brengt niet genoeg op. Auto's binnenlaten en zo veel mogelijk kunnen kloten natuurlijk wel.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 00:09   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Puur egoisme van enkele stadsmussen..hopenlijk blijven de 'klanten' massaal weg uit de stad..laat ze maar garen in hun eigen asociale maatregelen..
Egoïsme? Misschien, maar dan wel terecht. Het zijn immers de stadsmussen in de eerste plaats die recht hebben op een leefbare stad. Dat is immers hun thuis.

De stad is ook de plaats bij uitstek om alternatieve vervoermiddelen de voorrang te geven op de wagen. Kijk naar Copenhagen en welke weldaad de doelgerichte fietspolitiek van de afgelopen jaren heeft teweeggebracht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 00:10   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
In een aantal binnensteden hebben ze er zelfs voetgangerszones van gemaakt.

Toen hoorde ge dezelfde 'argumenten'.

Ze hebben nog nooit zoveel klanten gehad.
Inderdaad, denken we maar aan Gent. Indertijd werd er moord en brand geschreeuwd toen men een deel van het commercieel hart van Gent tot een exclusieve voetgangerszone omvormde (met uitzondering voor de tram). Nu kan niemand zich indenken dat er auto's zouden mogen rijden. Het is een weldaad gebleken, voor zowel de mensen als de middenstanders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 00:15   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik geef toe dat het eigenlijk niet de 30 km/u is die me stoort, het is weer eens zo'n dwaze maatregel zoals "verboden plaatselijk verkeer", "speelstraat" en nog van die automobilist-pesterij regeltjes.
Misschien moet u er dan als automobilist er eens van uitgaan dat u niet koning en keizer van de weg bent, maar dat op veel plaatsen u uw primauteit moet afstaan aan de zwakke weggebruiker en aan de inwoners. Schijnbaar wilt u als automobilist slechts ongehinderd door kunnen vlammen, ongeacht of dat nu storend is voor de mensen of niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 00:15   #37
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Egoïsme? Misschien, maar dan wel terecht. Het zijn immers de stadsmussen in de eerste plaats die recht hebben op een leefbare stad. Dat is immers hun thuis.
De stad is ook de plaats bij uitstek om alternatieve vervoermiddelen de voorrang te geven op de wagen. Kijk naar Copenhagen en welke weldaad de doelgerichte fietspolitiek van de afgelopen jaren heeft teweeggebracht.
Dan hebt u er geen probleem mee dat ik het nabijgelegen autostrade afsluit ?

Ik zou de smogcijfers eens willen zien voor uw 'leefbare' 30 km stad...

Iedere stadsmus lijkt ook niet verder te kunnen kijken dan zijn eigen neus..landelijk gezien zijn er geen alternatieve verbindingen naar een stadscentrum

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 9 januari 2011 om 00:17.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 00:20   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dan hebt u er geen probleem mee dat ik het nabijgelegen autostrade afsluit ?

Ik zou de smogcijfers eens willen zien voor uw 'leefbare' 30 km stad...

Iedere stadsmus lijkt ook niet verder te kunnen kijken dan zijn eigen neus..landelijk gezien zijn er geen alternatieve verbindingen naar een stadscentrum
Als die autosnelweg op een plaats ligt die de leefbaarheid in het gedrang brengt, dan moet er inderdaad ingegrepen worden. Ofwel moeten de huizen wijken of de autosnelweg.

Er zijn genoeg voorbeelden gekend van steden die een actieve politiek hebben gevoerd die tot een succes heeft geleid. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Copenhagen, maar ook Straatsburg is een ander mooi voorbeeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 00:36   #39
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als die autosnelweg op een plaats ligt die de leefbaarheid in het gedrang brengt, dan moet er inderdaad ingegrepen worden. Ofwel moeten de huizen wijken of de autosnelweg.

Er zijn genoeg voorbeelden gekend van steden die een actieve politiek hebben gevoerd die tot een succes heeft geleid. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Copenhagen, maar ook Straatsburg is een ander mooi voorbeeld.
Die hebben dan ook een BELEID gevoerd, en zich niet beperkt tot pesten van automobilisten..

In Vlaanderen wordt de leefbaarheid altijd in het gedrang gebracht doordat we op een kluitje wonen..er wordt zelden ingegrepen en dat weet u
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 00:38   #40
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien moet u er dan als automobilist er eens van uitgaan dat u niet koning en keizer van de weg bent, maar dat op veel plaatsen u uw primauteit moet afstaan aan de zwakke weggebruiker en aan de inwoners. Schijnbaar wilt u als automobilist slechts ongehinderd door kunnen vlammen, ongeacht of dat nu storend is voor de mensen of niet.
Inwoners hebben ook wagens, moeten ook ergens raken en parkeren.

Zoals Eigenzinnig zegt: Het draait om beleid.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be