Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2011, 12:15   #621
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Sus, een discussie over de verspreiding van een godsdienst hoort in een ander subforum thuis.
Het hoort vooral thuis in de zandbakken van hun eigen islamlanden. Hier moeten we dat zootje en dat gezever mijden als de pest! Dat ze daar een beetje de tirannen blijven uithangen en de "godsdienstvrijheid op z'n islams" gaan verkondigen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 12:20   #622
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Ik vind dit hier perfect op zijn plaats.

Shariah4belgium alias Abu Imran legt uit wat de zustervereniging Shariah4holland in petto heeft voor Nederland: provoceren tot er tegen opgetreden zal worden om dan de democratie te kunnen beschuldigen van onverdraagzaamheid en tevens het failliet van deze vorm van "geloof" aan te tonen.

In plaats van berichten te verhuizen kan er eens nagedacht worden hoe tegen een dergelijke houding (die ook in België toegepast wordt) opgetreden kan worden.

Het zal duidelijk zijn dat ik mij als moslim niet bijzonder geliefd maak met deze uitspraken maar ik heb dan ook geen enkele boodschap aan hun zienswijze en wordt door hen zelfs als hun grootste vijand beschouwd.

Mijn geweten is echter in staat om slecht van goed te onderscheiden en ik hoop dat te kunnen volhouden tot het einde.
Proficiat om te durven tegen de mening in te gaan van die achterlijke baardapen. Spijtig dat er niet veel meer moslims zijn die aan die gasten vertellen dat men ze hier niet vandoen heeft, ze berokkenen al genoeg miserie en geweld in hun eigen landen. Moslims hebben nochtans de kans en de mogelijkheid om hier in de 21st eeuw te stappen. Met hun "godsdienst" staan zwaaien en met wat Allah zou gezegd hebben en zou willen, daar zullen ze hun lot niet mee verbeteren.
Oud 10 januari 2011, 12:27   #623
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Zolang ze niets illegaals doen blijft dan binnen de rechten van iedere Belg.
Waarom denken die lapzwanzen dat ze iets te maken hebben met de "rechten van iedere Belg"? In Nederland met "de rechten van iedere Nederlander", idem voor de rest van de wereld die ze willen overnemen??? Wat past in hun kraam willen ze gebruiken/misbruiken om hun islam rond ieders nek vast te ketenen. Eens zover zullen ze het niet meer hebben over "de rechten van iedere Belg enz" maar over de vertelsels van hun zandbakprofeet zeker?
Oud 10 januari 2011, 12:29   #624
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
I stand corrected.
Het is het recht van iedere mens. (UVRM)
Ook dat begrip zoals de woordjes "racisme" enz hebben ze van elke inhoud ontdaan. Een "echte" moslim die afkomt met de Rechten van de Mens! Die rechten moeten juist tegen hen beschermd worden!
Oud 10 januari 2011, 12:32   #625
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaat het er hier niet over.
Het gaat hier over plat racisme, dat weet ik al lang, maar mijn opmerking ging over dat gesprekje.
Vervang de moslims door bisschoppen of priesters en ge hebt een identieke discussie.
Die bisschoppen en priesters worden telkens het nodig is op hun nummertje gezet en niemand hoeft zich nog in te laten met wat ze denken te vertellen te hebben. De moslims staan op dat gebied waar wij 500 jaar geleden stonden. We wensen het niet nog eens over te doen.
Oud 10 januari 2011, 12:48   #626
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Oplossing voor de huidige problemen?

Het Westen moet gepaste maatregelen treffen om onrechtvaardigheid ten gevolge van misplaatste haat tegen te gaan. Er is genoeg getreuzeld!
Weg uit Afghanistan en Irak om geen precedenten te schappen.
Hard optreden tegen elke provocatie en optreden tegen elke opstand tegen dat optreden. Het Westen moet zich voorbereiden op wat komen gaat.

De moslim moet in eigen hart kijken en vaststellen dat hij zich niet onderwerpt aan God maar dat hij ontevreden is met wat God voor hem voorziet. Het zal van kwaad naar erger gaan als er geen beterschap komt.
God helpt de rechtvaardigen in hun rechten en God helpt ook de dwalenden in hun dwaling. Inshallah.
Schappen = scheppen voor iemand weer gaat denken dat ik een allochtoon ben. Maar ik kan het om een of andere reden niet aanpassen.

Alboreto, de F1-piloot, is van de baan gegaan in de S-bocht?
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 14:05   #627
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Goed bezig knul! Ga zo vooral door. En niet vergeten oordoppen in te doen, uw ogen te bedekken en heel hard 'lalalalaaaa' te zingen.
Dacht ik toch "lā ilaha illā-llah" te horen! Maar er staat gelukkig iets anders.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 20:02   #628
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ook dat begrip zoals de woordjes "racisme" enz hebben ze van elke inhoud ontdaan. Een "echte" moslim die afkomt met de Rechten van de Mens! Die rechten moeten juist tegen hen beschermd worden!
Dus ge stelt voor die rechten af te schaffen om ze te beschermen?

Gebuisd voor het vak Logica ?
Oud 10 januari 2011, 20:04   #629
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Die bisschoppen en priesters worden telkens het nodig is op hun nummertje gezet en niemand hoeft zich nog in te laten met wat ze denken te vertellen te hebben. De moslims staan op dat gebied waar wij 500 jaar geleden stonden. We wensen het niet nog eens over te doen.
Pak nu nog 100 jaar.

Geef ze wat tijd en informatie ipv ze gelijk te geven.
Oud 10 januari 2011, 21:45   #630
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Dus ge stelt voor die rechten af te schaffen om ze te beschermen?

Gebuisd voor het vak Logica ?
We stellen voor om de Rechten Van De Mens toe te passen in plaats van ze dode letter te laten zijn.

Logica in de praktijk gebracht.

Laatst gewijzigd door tomcruse : 10 januari 2011 om 21:46.
Oud 10 januari 2011, 21:51   #631
Alboreto

Standaard

Citaat:
We stellen voor om de Rechten Van De Mens toe te passen in plaats van ze dode letter te laten zijn.

Logica in de praktijk gebracht.
Dat zeg ik toch.

Gij moogt uw mening verkondigen, ik mag dat ook, en de mensen die zo kinderachtig 'haatbaarden' genoemd worden ook.

Zolang ze geen strafbare feiten plegen door bijvoorbeeld op te roepen tot terroristische aanslagen zijn ze net zoals gij beschermd door het recht op vrije meningsuiting.

Voor alle duidelijkheid, ik ben het niet met hen akkoord.
Oud 10 januari 2011, 21:51   #632
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Pak nu nog 100 jaar.

Geef ze wat tijd en informatie ipv ze gelijk te geven.
Ben jij een pionier van de moslimbrotherhood die aan taqiya doet en zich volledig integreert om niet op te vallen?
Oud 10 januari 2011, 21:55   #633
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ben jij een pionier van de moslimbrotherhood die aan taqiya doet en zich volledig integreert om niet op te vallen?
... zoekt op wat taqiya betekent...

Citaat:
Taqqiyya:een toegestane gedragsregel om het geloof onder bedreiging of dwang te verbergen
Ik ben Atheïst en wordt bedreigd noch gedwongen.

Dus: nee.
Oud 10 januari 2011, 22:18   #634
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik toch.

Dat zegt ge niet.

Gij moogt uw mening verkondigen, ik mag dat ook, en de mensen die zo kinderachtig 'haatbaarden' genoemd worden ook.

Ik mag mijn mening niet verkondigen, ik word afvallig verklaard, mijn bloed wordt drinkbaar gemaakt. Ik zal vroegtijdig naar het hiernamaals geholpen worden. Pas als ik in het hiernamaals ben zal de wet misschien worden toegepast.
Want dan zijn het waarschijnlijk relletjes tussen rivaliserende moslims die uit de hand gelopen zijn.

Zolang ze geen strafbare feiten plegen door bijvoorbeeld op te roepen tot terroristische aanslagen zijn ze net zoals gij beschermd door het recht op vrije meningsuiting.

Jouw bloed is geoorloofd om te laten stromen net zoals van al die andere vervloekte ongelovige honden (shia,joden,christenen,hindoes,boedhisten,atheiste n,agnosten etc.)!
En op welke verdiende manier jullie dan worden afgeslacht doet er niet zoveel toe (liefst onthoofding!)

Wat denk je dan Alboreto?

Waarom kan je in Marokko niet gaan oproepen om de wetten te negeren, om burgerlijk ongehoorzaam te zijn, om de shariah in te voeren?

Omdat het geen democratisch land is? Iedereen is veel vrijer dan bij ons.
Ik kan in Marokko mijn islamitisch standpunt ongehinderd uiteen zetten.
Geen gezever over hoofddoeken. Geen extremisme.

Voor alle duidelijkheid, ik ben het niet met hen akkoord.

Je bent intrinsiek akkoord, beste Alboreto.
Oud 10 januari 2011, 22:26   #635
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
... zoekt op wat taqiya betekent...

Opzoeken hoef ik het niet. Het was vroeger wat jij hebt gevonden vooral bij Ismaëlieten (sjiieten) maar bij de takfiri van vandaag betekent het: draag een maatpak, scheer je baard af, drink alcohol, doe als een Westerling maar blijf beseffen dat je er geen bent. Machiavelli!

Ik ben Atheïst en wordt bedreigd noch gedwongen.
Dus: nee.
Jaja, dat zeggen ze allemaal. Al Boreshtuh
Die dt-fout in wordt zegt genoeg, je bent een allochtoon.

Laatst gewijzigd door tomcruse : 10 januari 2011 om 22:30.
Oud 10 januari 2011, 22:32   #636
Alboreto

Standaard

Citaat:
Je bent intrinsiek akkoord, beste Alboreto.
Tom,

ik zal wel bepalen met wie ik akkoord ben, Tom, laat dat duidelijk zijn.

Probeer de discussie beleefd te houden anders stopt het hier en nu.
Oud 10 januari 2011, 22:34   #637
Alboreto

Standaard

... zoekt op wat 'Al Boreshtuh' betekent

Citaat:
Uw zoekbewerking - Al Boreshtuh - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd.
Meh.

ps
Right, iedereen die een dt fout schrijft is een allochtoon.
Ge hebt gelijk hoor, iedereen die hier op dit forum zit en het niet met u eens is, zit hier om u te bespioneren.

Sorry indien ge echt meent wat ge schrijft, want dan vind ik het echt jammer voor u, maar ik kan u echt niet meer serieus nemen.

Wat mij betreft zijt ge een construct.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 10 januari 2011 om 22:38.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2011, 22:45   #638
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Tom,

ik zal wel bepalen met wie ik akkoord ben, Tom, laat dat duidelijk zijn.

Probeer de discussie beleefd te houden anders stopt het hier en nu.
Geen zin voor humor, spijtig.

ik ben heel beleefd, beste, sans rancunes.
Oud 10 januari 2011, 22:54   #639
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
... zoekt op wat 'Al Boreshtuh' betekent

Arabisme voor Al boreto,

Meh.

ps
Right, iedereen die een dt fout schrijft is een allochtoon.

Ik ben ook allochtoon verklaard door circe omdat mijn computer ergens "die" vers in plaats van dat vers heeft geschreven. Dus geen complexen.

Ge hebt gelijk hoor, iedereen die hier op dit forum zit en het niet met u eens is, zit hier om u te bespioneren.
Ik mag het hopen, dan blijft er misschien nog ergens iets hangen van mijn inspanningen.

Sorry indien ge echt meent wat ge schrijft, want dan vind ik het echt jammer voor u, maar ik kan u echt niet meer serieus nemen.

Ik meen 100% wat ik zeg en ik ben niet alleen en het wordt erger.
En iedereen slaapt of wil het niet geweten hebben. Of ze sturen er op aan.

Wat mij betreft zijt ge een construct.
Ik zal wel bepalen wie ik ben en God is mijn getuige, beste Alboreto..
Oud 10 januari 2011, 23:57   #640
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal wel bepalen wie ik ben en God is mijn getuige, beste Alboreto..
Uit je posts maak ik op dat je iemand bent die een paar dagen terug ontspannen en terloops zijn entree maakte op het forum om eens uit te leggen wat gematigde moslims zijn en die nu paniekerig vraagt om ondemocratisch optreden tegen de fundamentalistische islam in Europa en om terugtrekking van de NAVO uit Afghanistan.

Erg prematuur allemaal nmm. Heb nog een jaar of tien twintig geduld. Wacht eerst het proces met Wilders af, de burgeroorlogen in Iran, Irak, Pakistan, nog andere landen in het Midden-Oosten, Turkije eventueel, de Balkan, de rebellie in een 10-tal Afrikaanse moslimlanden en de honger, ziekten en genocides die daar het gevolg van zullen zijn. Dat overleven we in Europa op onze sloffen. Daarna zullen onze Europese moslims ofwel als vrijwilligers in die oorlogen ver weg zijn omgekomen, ofwel kiezen zij eieren voor hun geld en assimileren ze volkomen. Ze zullen dan wel begrijpen dat God niet hun getuige is.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be