Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2011, 22:34   #201
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
1000 € per man per dag is toch wel wat overdreven , al moet je een beetje realist zijn en niet altijd afschuiven op de aannemer .
Een vakman met ervaring ingeschreven en alle taxen en sociale bijdrage betalen , zal om en bij de 40 per uur € Liggen wanneer je zijn werkkledij en de verzekering tegen ongevallen en aansprakelijkheidsverzekering neemt zit je op jaarbasis per man rap aan 3000 € dat is nog eens 2€ per uur
en de tijd dat je die vakman met de fiets en een papagaaitang in een leder zakje naar de klant stuurde is lang voorbij . De leasing van een degelijk bestelwagen ruim incl brandstof en verzekeing 900 € maakt ongeveer 6 € per uur , een gereedsschap uitrusting van 30 a 40.000 € per 2 man is geen overbodige schatting . dus wanneer je geen winst op materiaal rekend en aan 45 € per uur werkt als aannemer dan zal je op het einde van het jaar zeker geen winst maken .
Ik zei het toch; men streeft naar een dagomzet van 1000 euro per dag en per man momenteel.
Ik zeg niet dat ze het alle dagen halen natuurlijk, maar ze streven er alvast naar.
De tijd dat de werkman netjes zijn uren opschreef en afgaf bij de rekening van de klant is al lang voorbij.
Men vraagt prijs; men krijgt prijs.
Oud 11 januari 2011, 23:59   #202
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Wedden dat je bij de volgende begrotingsronde, belastingen mag betalen op je onroerende inkomsten (huur) ?
En dan? Wie gaat die betalen denk je?

Wanneer ik belastingen moet betalen op de huur, mag ik ook de kosten aftrekken. Bovendien zal iedere euro meerkost doorgerekend worden in de huur. Dus eender hoe, de verhuurder zal daar geen cent aan toeschieten. Het enige verschil dat dat zal maken misschien, is dat de panden beter zullen onderhouden worden. Dat de aannemers minder zwart werk zullen kunnen presteren omdat de eigenaars facturen zullen vragen voor alles en nog wat. Facturen meestal aan 6 % BTW.

Laat ze maar belasting vragen, dat wordt een goede zaak voor mij. Mijn vrouw is wel boekhouder en docent bedrijfsbeheer hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 januari 2011 om 00:10.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 00:24   #203
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

En zijn we er al uit wat het gaat worden: dalen of stijgen? Ik zou toch wel ooit eens een pand willen kopen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 00:52   #204
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
En zijn we er al uit wat het gaat worden: dalen of stijgen? Ik zou toch wel ooit eens een pand willen kopen.
Of het morgen goedkoper zal zijn dan vandaag is een raadsel maar weinig waarschijnlijk. Dat het vandaag duurden is dan gisteren is een vaststaand gegeven. Trek er zelf voor uw eigen maar je conclusies uit.

In ieder geval moeten diegene die tien jaar geleden gekocht hebben er vandaag al vast geen spijt van hebben, maar zij, die tien jaar geleden niet gekocht hebben, omdat ze hun hoofd hebben laten zotpraten door al die voorspelden dat de prijzen gingen instorten, wel.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 januari 2011 om 00:57.
Oud 12 januari 2011, 01:28   #205
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Of het morgen goedkoper zal zijn dan vandaag is een raadsel maar weinig waarschijnlijk. Dat het vandaag duurden is dan gisteren is een vaststaand gegeven. Trek er zelf voor uw eigen maar je conclusies uit.

In ieder geval moeten diegene die tien jaar geleden gekocht hebben er vandaag al vast geen spijt van hebben, maar zij, die tien jaar geleden niet gekocht hebben, omdat ze hun hoofd hebben laten zotpraten door al die voorspelden dat de prijzen gingen instorten, wel.
T'leven is voor de durvers en de werkers , en wie niets doet moet daar niet jaloers om zijn .
Natuurlijk zijn we mogelijk in een periode die momenteel niet zo fors stijgt in korte tijd , en dat is maar goed ook , dan gingen speculente marchange die wat oplapwerk deden met forse winst lopen en verkochten al na 6 maand .
Ik denk eerder dat het nu wat rustiger is en dat mensen meer oog hebben voor kwaliteit .
In ieder geval zoals je zegt als je het 10 jaar bijhoud is het een goede zaak .
en zeker als je het in een vennootschap steekt , een patrimonium vennootschap zonder btw aangiftes is het best denk ik . alleen moet je dan oppassen met verkopen als je niet herinvesteerd omwille van de meerwaardebelasting
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 01:34   #206
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
gaat niet gebeuren... ik durf ervoor wedden dat veel van die polici wel ergens in een of ander immo-project verweven zijn.
Gevoelige snaar heb je aangeraakt hahahahahhahaa
wie zou er achter de vennootschappen zitten die de overheidsgebouwen opgekocht hebben (om Vande Lanotte zijn begroting te doen kloppen ) en ze daarna aan de verkopende overheid te verhuren ?

Ik heb gehoord dat de verkoopprijzen zo laag waren , en de huurprijzen zo hoog , dat de hele aankooprijs al na 42 maand terug zou verdiend zijn .

Dat noem ik pas een schande , wand in weze bent U en ik , en iedere belg medeeigenaar van de overheidsgebouwen .
Oud 12 januari 2011, 06:11   #207
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Er is nooit een gevaar geweest dat de Belgische huizenmarkt zou instorten. Er is in België niet meer gebouwd dan de vraag, de leningen waren niet belachelijk goedkoop en de mensen kunnen hun sleutels niet afgeven om zo van hun lening vanaf te zijn.

Er is geen bubbel, ze kan dus niet barsten. De hoge prijzen zijn gewoon het gevolg van de hoge vraag en het lage aanbod.
Maar het aanbod is step by step groter aan het worden dan de vraag.
Iedereen is zijn overtollige eigendommen aan het verkopen voor de hoge prijzen die ze er voor krijgen
Iedereen neemt het zekere voor het onzekere.
Wat de prijs van de leningen betreft : Zo laag als nu kan ik mij moeilijk herinneren.(trouwens de spreiding van afbetaling in tijd is ook vergroot)
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 06:23   #208
Pin en Puk
Banneling

Standaard

De beste barometer om de immobielenmarkt in te schatten is gewoon de goudprijs te volgen.

Niemand spreekt hierover, maar zolang ik weet, volgt het onroerend goed de ups en downs van het goud (met steeds +- 6 maanden vertraging)

Misschien een boerenredenatie, maar toch een goede
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:55   #209
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.risorseimmobiliari.it/ita...nuncio=1023770
Niet de villa hé. Een stuk van de villa. Allee, als ge het een villa noemen wil.
Met italiaanse toestanden bedoel ik dat men tot zijn 40ste bij ma en pa blijft wonen omdat de lonen er laag zijn en de huizenprijzen veel te hoog. Pak dat ge daar 1200 euro netto krijgt als academicus en de huizenprijzen zijn er even hoog als hier, al niet hoger...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 10:59   #210
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als 40 + er zou je het eigenlijk contant moeten kunnen betalen. Maar ja, als je eerst tot je 30 gaat studeren schiet er maar 10 jaar meer over om de poen bij elkaar te brengen. Dat is niet veel hé. Ik was op mijn 21 ste al getrouwd en kocht mijn eerste huis. Als je dan 20 jaar hebt afbetaald en je wil op je 40 een ander kopen, dan heb je geld hé. Misschien niet het volle bedrag maar zeker toch een heel groot deel.

Ik zeg maar zo,..."Als je op je 50 ste je schaapjes niet op het droge hebt, zul je ze er niet meer op krijgen".
En als iedereen zoals u dacht leefden we nog in de 19de eeuw.

De mensen die studeren tot hun 30ste zijn in grote mate verantwoordelijk voor de innovatie en economische groei in dit land. Eens bij stilgestaan ? Of denkt u dat u met boerenverstand een nieuw hoogtechnologisch product op de markt brengt ? Of voor zorgen dat u een operatie kunt krijgen als uw tikker het begeeft ?
Oud 12 januari 2011, 11:01   #211
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Verhuis naar betere oorden. Waar werk is, geen belachelijke belastingdruk en kennis en competentie nog gewaardeerd wordt.
Oud 12 januari 2011, 11:03   #212
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
De beste barometer om de immobielenmarkt in te schatten is gewoon de goudprijs te volgen.

Niemand spreekt hierover, maar zolang ik weet, volgt het onroerend goed de ups en downs van het goud (met steeds +- 6 maanden vertraging)

Misschien een boerenredenatie, maar toch een goede
toon eens die grafiek ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 11:42   #213
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

De mensen die studeren tot hun 30ste zijn in grote mate verantwoordelijk voor de innovatie en economische groei in dit land. Eens bij stilgestaan ? Of denkt u dat u met boerenverstand een nieuw hoogtechnologisch product op de markt brengt ? Of voor zorgen dat u een operatie kunt krijgen als uw tikker het begeeft ?
Iemand die studeert tot zijn dertigste is ongeschikt en vreest de arbeidsmarkt.
Natuurlijk moet je studeren , maar niet eindeloos.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2011, 12:34   #214
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Maar het aanbod is step by step groter aan het worden dan de vraag.
Iedereen is zijn overtollige eigendommen aan het verkopen voor de hoge prijzen die ze er voor krijgen
Iedereen neemt het zekere voor het onzekere.
Wat de prijs van de leningen betreft : Zo laag als nu kan ik mij moeilijk herinneren.(trouwens de spreiding van afbetaling in tijd is ook vergroot)
Ik denk dat er ook ander fenomenen een rol spelen om te verkopen

1 zeer hoge renovatie en onderhoudskost samen met strengere wetgeving .
De hoge kosten halen je rendement om laag terwijl je zorgen stijgen.

2 Het minder aantrekkelijke om te verhuren gezien slinkende verantwoordelijkheids zin om het pand een beetje in ere te houden ( wij verhuren , en het is onbeschrijflijk wat mensen uithalen en verwaarlozen )
3 wanbetaling
4 Het volk dat je er in krijgt ????? wanneer je aanvoelt dat je pand gelegen is in een locatie waar steeds meer allochtonen komen wonen gaat en huurwaarde en de waarde van het pand drastisch naar beneden .
Oud 12 januari 2011, 12:38   #215
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je genoeg betaald heb ik er wel een voor U te koop
Oud 12 januari 2011, 12:52   #216
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Iemand die studeert tot zijn dertigste is ongeschikt en vreest de arbeidsmarkt.
Natuurlijk moet je studeren , maar niet eindeloos.
Zeg dat tegen de chirurg.

Zeg dat tegen de heren en dames PhD's.

Zeg dat tegen de mensen met twee diplomas en een master in management(dewelke bijna instant grootverdieners zijn).
Oud 12 januari 2011, 18:33   #217
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met italiaanse toestanden bedoel ik dat men tot zijn 40ste bij ma en pa blijft wonen omdat de lonen er laag zijn en de huizenprijzen veel te hoog. Pak dat ge daar 1200 euro netto krijgt als academicus en de huizenprijzen zijn er even hoog als hier, al niet hoger...
Daar kopen ze samen, con Mamma e Babo. Eerst betaalt mama en papa en daarna betalen de kinderen voort af. Dat gebeurt heel frequent daar op deze manier.
Oud 12 januari 2011, 18:43   #218
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb er niets op tegen hoor. Al goed dat er dergelijke opofferingsgezinde rondlopen in de maatschappij. Maar daarom moet ik toch niet zo handelen hé. Ik zou het niet kunnen opbrengen om een groot stuk van mijn leven, of erger nog, een groot stuk van mijn jeugd daaraan op te offeren.

Maar dat verandert niets aan het fijt dat ge normaal op je 40 ste eigenlijk iets zou moeten kunnen kopen tegen quasi contante betaling zodat het geen probleem vormt om een lening te krijgen.
Oud 12 januari 2011, 18:54   #219
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar ik heb al veel bedrijven met zo'n omhooggestudeerde cijferaar die op de werkman neer kijkt en niet van de praktijk begrijpt weten in faling gaan terwijl vele bedrijven met een bedrijfsleider met boerenverstand toch zeer inventief zijn en zelfs in moeilijke momenten overleven , en vooruitboeren . Moet ik een paar bedrijven noemen in Belgie met honderden werknemers , waarvan de manager en of zaakvoerder amper gestudeerd heeft of helemaal niet .

Ik ben met Uw pretentie niet echt opgezet hoor .
Oud 12 januari 2011, 18:59   #220
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

En als we meer mensen met boerenverstand hadden die bedrijven leiden , dan waren er minder omhooggestudeerde afdrijvers die denken omdat ze gestudeerd hebben dat ze boven de mensen staan en met hun cijfertabelletjes de prioductie en vooral de stress opdrijven . MAAR dat is dan weer goed voor hun collega studenten , want als mijnheer de strescreeerder zijn pzesoneel hun tikker het begeeft dan kan zijn studentgenootje die tikker al weer vervangen . Is dat wat U bedoelt met inovatie ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be