![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
Bekijk resultaten enquête: Zou u euro-obligaties kopen? En zo ja, hoeveel? | |||
heel veel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 12,50% |
veel |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
niet veel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 12,50% |
geen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 75,00% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik maak deze enquête openbaar, om de armpjes, de speculanten tegen de euro, en de euro-sceptici te pesten.
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2011 om 10:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 17 landen van de eurozone: (BTW: uw voyeurisme hangt mijn kl***n uit) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 januari 2011 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor 500€
Meer kan ik echt niet missen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Estland komt er ook bij, niet? Verder is de vraagstelling niet geheel correct. Zoals Nr. 10 terecht stelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Eno en zijn vraagstellig? Tja……
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En natuurlijk zouden die ook in euro luiden. En dat zou voor mij een probleem zijn. Ik vraag me af of je obligaties kunt shorten. Hoe dan ook: ik zou de euro en de dollar shorten, als ik wist hoe je dat doet en er de middelen voor had.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een vraagje: is er nog ergens ter wereld een valuta die niet meedoet aan de huidige geldgroei (eigenlijk dus inflatie)?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen.
Ten eerste omdat ik niet in de overlevingskansen van de euro geloof. Ten tweede omdat ik gezien 1 denk dat hoe sneller de euro verdwijnt hoe beter en ik dus al zeker geen enkele hulp wens te bieden om het onvermijdelijke nog even uit te stellen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 januari 2011 om 00:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Mijn vraag hierbij zou kunnen zijn, denk je dan dat een wereldmunt tot de mogelijkheden behoort in functie van verruiming, of denk je eerder aan een herval in een gefragmenteerd landschap met verschillende munten. Het eerste lijkt me transparantie te stimuleren, het andere nog meer mogelijkheden tot chaos. Welke van de twee geniet je voorkeur ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. De systemen van vrije markt zullen veranderen naar sociaalmarkteconomie, het woord “vrij” zal onder controle staan, het misbruik was te groot, dit door het zogenaamde conservatief neoliberalisme! 2. “Vrij” was zeker niet synoniem voor rechtvaardigheid, het was enkel gebaseerd op eigenbelang, hebzucht en pickpocket. 3. Schulden (krediet) verspreiden in tijd en over meerdere generaties zal aan banden gelegd worden, een teugelloze economie eindigt in chaos en zelfvernietiging. 4. Alle multinationale bedrijven zullen worden geconfronteerd met strenge wereldcontrole. 5. Een economisch wereldtribunaal zal instaan voor controle en sancties. 6. Ecologische economie en sociaalmarkteconomie zal de grootste doelstelling worden. 7. Duitsland heeft dit begrepen, wij mogen niet achter blijven, we zullen ook deze weg moeten bewandelen, nu nog werkduurverkorting en beurtrolarbeid voor iedereen. 8. De natuur die moeder is van alle leven wordt gerespecteerd bij het ontwaken van de nieuwe ecologische sociaalmarkteconomie. 9. Meer mensenrechten en daardoor meer controle op het uitbuiten van mens door mens. 10. Geen apartheid van rijk en arm, bij misdaad, witteboordencriminaliteit, voorkennis, dan ook welstellende in de gevangenis, zonder uitzondering. 11. Globalisering moet anders worden dan enkel de doelstelling van georganiseerde wereldslavenarbeid. 12. Het gelijkstellen van alle valutawaarden zal op onze planeet een eerste doelstelling worden, dit om volksverhuizingen te stoppen, het is tevens de oorzaak van alle vormen van racisme. Een wereldmunt gecombineerd met wereldminimum en maximumlonen. 13. Door globalisering van de sociaalmarkteconomie zal apartheid van rijk en arm stoppen. Een minimum leef en uurloon en een maximum privé uitkering. 14. Einde van het puur individualisme, het recht van de rijkste, intelligentste en sluwste komt in gedrang en wordt verworpen. 15. Schoolcursussen worden vernieuwd en aangepast aan de ecologische sociaal markteconomie. 16. Het democratiseren van de economie wordt de belangrijkste opgave. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Korte, bondige stijl Afgeleid van het Latijnse lapis (steen), aangezien inscripties ook kort en bondig dienen te zijn '
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10168 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk saboteer jij dit hele forum, maak je het voor iedereen ongenietelijk. Nog even en je bent de enige die hier overblijft. Dan kun je alles volspammen en zal er werkelijk niemand meer te vinden zijn die nog iets van je leest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Corse, Zeer belangrijk. |
|
![]() |
![]() |