![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor degenen die zeggen dat het "moest" van de kerk: ik ging nooit met een hoofddeksel naar de mis, uitgezonderd de dag van mijn plechtige communie en dat was natuurlijk een voile en de enkele keren dat we met de lagere school in vol uniform naar de kerk moesten omwille van een speciale gelegenheid, dan droegen we een baret die bij het uniform hoorde. Dat gebeurde hooguit 3 x per jaar. In de middelbare was er geen hoofddeksel bij het uniform dus gingen we zonder hoofddeksel naar de kerk. Mijn grootmoeders (geboren in de 19de eeuw!) heb ik zowat nooit met een hoofddeksel gezien, mijn éne grootmoeder zag ik nu wel zelden buiten haar huis en erf maar de andere kwam toch eens naar Antwerpen en toen had ze een klein hoedje op, dat herinner ik me nog heel goed.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 17 januari 2011 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is in strijd met de wet leerstof niet te aanvaarden op religieuze gronden, of ga je nu echt blind blijven en goedpraten wat krom is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Burger
|
![]() "si fueris Rōmae, Rōmānō vīvitō mōre..."
"When in Rome do as the romans." St Ambrose Ofte het nederlands gezegde "'s lands wijs, 's lands eer". "But what if the Romans do some very nasty things?" Of hoe relativisme nog steeds brandend actueel blijft. Relativisme is één van de bedreigingen voor de ethiek. Want als je geen waardeoordeel mag vellen over de gebruiken van een andere cultuur, hoe kun je dan een objectieve maatstaaf hebben voor wat goed of fout is? Bedenk verder dat je in dat geval ook geen waardeoordeel kan vellen over je eigen cultuur en er dus geen wijzigingen mogelijk zijn in de gebruiken van je eigen land of streek. Bon, allemaal niet te letterlijk nemen dus. Ik doe ook mijn schoenen uit in het huis van iemand die dat vraagt. Maar ik ga nooit een vrouw stenigen voor overspel ook niet als ik in Afganistan op vakantie ben. Ik denk dat elk cultureel gebruik op zichzelf moet bekeken worden en niet zomaar zeggen "alles wat wij doen is goed en alles wat jullie doen is fout". Niet dat ik hier iemand van wil beschuldigen dat te zeggen. Laatst gewijzigd door geert1002 : 17 januari 2011 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
maw, mooie stropop, maar wat moet ik er mee?
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Als een moslim of christen iets zou zeggen over bvb de joden wat er ze hier over moslims doen dan is de wereld te klein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() True.
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gok, let op, dat is een persoonlijke gok, dat het te maken heeft dat men met Joden veel minder last heeft dan met een deel van de moslims. Het zou ook te maken kunnen hebben dat Joden veel minder hun eisen opdringen aan de autochtonen. Laatst gewijzigd door daiwa : 17 januari 2011 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij lijk je eerder bezig met struisvogelpolitiek wanneer je erop gewezen wordt dat het " aanvaarden van andere culturen" wel degelijk in strijd kan zijn met onze grondrechten! Laatst gewijzigd door alice : 18 januari 2011 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik hrinner me KAJ- of scoutsmeisjes uit mijn jeugd, steeds met een katoenen hoofddoek. Ik moest het schoolpetje dragen op weg naar en in de lagere school. Een "Officiële" (=G.O.) school! Laatst gewijzigd door filosoof : 18 januari 2011 om 01:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Momenteel zijn hier in Aus dagelijks filmpjes van de reclamecampagne "Put some pork on your fork" op TV. Hier vind je alle filmpjes: http://www.google.com.au/search?sour...a8acf81d436e6d de organisatie: http://www.australianpork.com.au/pages/index.asp wat uitleg: http://www.australiancreative.com.au...ck-on-the-fork In Canada zijn ze trouwens met een gelijkaardige campagne bezig: http://www.putporkonyourfork.com/ Die mensen mogen hun product toch ook promoten, trappen we hiermee weer op de tenen van een bepaalde bevolkingsgroep? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd gezegd, en herhaal het graag nog eens, dat de vrijheid van de ene mens eindigt waar die van de andere begint. Het respecteren van elkaars culturele verschillen moet ondergeschikt blijven aan het respecteren van de wet. Dus stop aub met te beweren dat ik besnijdenis van meisjes zou goedkeuren, want ge maakt u enkel belachelijk met zulke argumenten.
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Respect moet je verdienen en een gast gedraagt zich in zijn gastland. De Thee en koekjes zijn al lang uitgedeeld. Terug naar de zandbak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Schepen
|
![]() Wat een gezever. Niet de moslims worden hier geviseerd. Wel de islam. Pijnlijk dat links steeds opnieuw de islam in de slachtoffer rol duwt. In schril contrast met de werkelijkheid. De islam is de dader. Kijk in de wereld. De islam zorgt voor onverdraagzaamheid en geweld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dubbelnicker van Filosoof. Grappig. Dat is plezant met twee tegen 1. ![]() Laatst gewijzigd door NOEKIE : 18 januari 2011 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dan moet jij maar niet in vlaanderen wonen.
Laatst gewijzigd door kwantum : 18 januari 2011 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd gezegd, en herhaal het graag nog eens, dat de vrijheid van de ene mens eindigt waar die van de andere begint.Ben ik nu ook een dubbelnick? Wellicht delen velen deze mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Staatssecretaris
|
![]() Vrijheid houdt in dat je hier een daar wel eens op de teen van iemand anders kan eindigen. Vrijheid is daarom hier en daar een stoot kunnen verdragen van elkaar, zolang een kant niet structureel hoeft in te binden. In het stad wonen is daar een perfect voorbeeld van, mijn buren hebben hun vrijheid eens kabaal te maken en ik ook. Beiden jagen we ons waarschijnlijk op maar het is de meest leefbare oplossing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is er gratuite aan mijn bewering Indien je bewering enige waarheid zou bevatten, zou dit tegen deze etiquette regel ingaan. |
|
![]() |
![]() |