Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2011, 01:40   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Langs de ene kant mogen die idiote katholieke regels gerust blijven bestaan, zolang ze maar niet opgelegd worden aan mensen die niet katholiek zijn. Beter nog: maak ze maar strenger, zodat er nog veel meer mensen die sekte verlaten.

Langs de andere kant heb ik voldoende inlevingsvermogen in priesters die wel verlangen naar een partner maar geen afstand willen doen van hun roeping, om hen dat geluk wel te gunnen.

Dat maakt het essentiele verschil tussen mij en fundamentalistische gelovigen: ik gun iedereen wel het geluk om de wederzijdse liefde te vinden met een partner naar hun "keuze". ("keuze" tussen aanhalingstekens, want niemand kiest op wie hij verliefd wordt, het overvalt hen gewoon)
Het ware geluk is er nooit buiten de waarheid Gods. Al de rest is een ik-gerichte afdwaling.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 02:13   #42
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het ware geluk is er nooit buiten de waarheid Gods. Al de rest is een ik-gerichte afdwaling.
In uw fantasiewereldje zal dat waarschijnlijk wel zo zijn

U heeft er echter geen enkel bewijs voor, laat staan dat er zoiets bestaan als een god, en als er zoiets zou bestaan als een god of goden, dan is er helemaal geen enkele aanwijzing dat die entiteit(en) zijn zoals u ze zich voorstelt.

Ik heb mijn geluk gevonden, in de liefde is het persoonlijk geluk van degene die je lief hebt essentieel voor je eigen geluk. Dat is dus niet "ik-gericht", maar "wij-gericht". En van dat ware geluk wens ik dus niet af te dwalen
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 09:58   #43
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U heeft er echter geen enkel bewijs voor, laat staan dat er zoiets bestaan als een god, en als er zoiets zou bestaan als een god of goden, dan is er helemaal geen enkele aanwijzing dat die entiteit(en) zijn zoals u ze zich voorstelt.

Ik heb mijn geluk gevonden, in de liefde is het persoonlijk geluk van degene die je lief hebt essentieel voor je eigen geluk. Dat is dus niet "ik-gericht", maar "wij-gericht". En van dat ware geluk wens ik dus niet af te dwalen
Mooi gezegd. Ik zou zonder de minste aarzeling mijn leven geven voor mijn vrouw moest het nodig zijn. En zij zou het aanbod weigeren. Als dat "IK" gericht is, dan moet ik mij een nieuw woordenboek gaan zoeken.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 januari 2011 om 09:59.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 10:12   #44
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Pardon my asking, maar wat is de logica daar achter?
De logica van de katholieke hypocrisie. Die klopt trouwens altijd.
Oud 19 januari 2011, 10:13   #45
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik heb zelf op een katholiek internaat gezeten, gedurende zeven jaar.
Ben nooit lastiggevallen.
Dan zulde gij te lelijk zijn geweest
Oud 19 januari 2011, 10:43   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
De logica van de katholieke hypocrisie. Die klopt trouwens altijd.
Kuch. Er wordt gesproken over de regels in de orthodoxe Kerk en u komt af met "katholieke hypocrisie"...

't Zegt weer eens veel over hoe aandachtig u deze discussie wel volgt...
Oud 19 januari 2011, 10:50   #47
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kuch. Er wordt gesproken over de regels in de orthodoxe Kerk en u komt af met "katholieke hypocrisie"...

't Zegt weer eens veel over hoe aandachtig u deze discussie wel volgt...
Enkel een gefrustreerde pilarenbijter kan zo reageren op een stukje humor. Het zegt alles over de geborneerdheid waarin uw mentale toestand zich in bevindt.
Oud 19 januari 2011, 10:52   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel een gefrustreerde pilarenbijter kan zo reageren op een stukje humor. Het zegt alles over de geborneerdheid waarin uw mentale toestand zich in bevindt.
Enkel een gefrustreerde papenvreter kan zo reageren op een stukje dat hij niet begrepen heeft. Het zegt alles over de geborneerdheid waarin uw mentale toestand zich in bevindt.

Zie je, dat is wel heel gemakkelijk om zoiets te schrijven. Of u echter ook iets inhoudelijks te melden heeft, is echter nog maar de vraag. Aan het bovenstaande dus echt niet.
Oud 19 januari 2011, 11:01   #49
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Enkel een gefrustreerde papenvreter kan zo reageren op een stukje dat hij niet begrepen heeft. Het zegt alles over de geborneerdheid waarin uw mentale toestand zich in bevindt.

Zie je, dat is wel heel gemakkelijk om zoiets te schrijven (nvdr: ik ben Grote Jan en ik pleeg plagiaat). Of u echter ook iets inhoudelijks te melden heeft, is echter nog maar de vraag (nvdr: dat het onmogelijk is om wetten te koppelen aan logica, en dat de humor net daarover ging, dat is het Grote Licht Jan natuurlijk niet ontgaan, maar ja, die Afschuwelijke Turkje werkt als een rode lap op een stier, of -beter gezegd- als een jongetje op een prietser). Aan het bovenstaande dus echt niet.
QED, Jan, QED.

PS: moet Versteylen niet eens dringend gepijpt worden?
Oud 19 januari 2011, 11:38   #50
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
QED, Jan, QED.

LOL, grof maar ROTFLMAO

Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 januari 2011 om 11:38.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 11:50   #51
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Langs de ene kant mogen die idiote katholieke regels gerust blijven bestaan, zolang ze maar niet opgelegd worden aan mensen die niet katholiek zijn. Beter nog: maak ze maar strenger, zodat er nog veel meer mensen die sekte verlaten.

Langs de andere kant heb ik voldoende inlevingsvermogen in priesters die wel verlangen naar een partner maar geen afstand willen doen van hun roeping, om hen dat geluk wel te gunnen.

Dat maakt het essentiele verschil tussen mij en fundamentalistische gelovigen: ik gun iedereen wel het geluk om de wederzijdse liefde te vinden met een partner naar hun "keuze". ("keuze" tussen aanhalingstekens, want niemand kiest op wie hij verliefd wordt, het overvalt hen gewoon)
Je kent het concept niet van verantwoordelijkheid. Priesters maken een keuze en met die keuze horen verantwoordelijkheden en één daarvan is dat je niet kunt huwen. Ze weten het vooraf. Als ze niet gelukkig zijn moeten ze eraan werken of ergens anders hun geluk beproeven.

Is je leven dan gebaseerd op plezier en genot? Bang van pijn?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 12:38   #52
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
QED, Jan, QED.

Citaat:
Dan zulde gij te lelijk zijn geweest
Je speelt al vanaf het begin op de man, kleine Turk. Maar ja, je zult wel een goede Turk zijn, he? Die hebben het niet zo met godsdienst (Christendom EN Islam) sinds Ataturk.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 19 januari 2011 om 12:38.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 12:40   #53
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe zit het met jouw fantasiewereldje?

Citaat:
Er is geen enkel bewijs van jouw geluk, of dat het geluk van degene waar je lust voor koestert ook gelukkig moet zijn opdat jij gelukkig bent.
Oud 19 januari 2011, 14:23   #54
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Je speelt al vanaf het begin op de man, kleine Turk.
Ge voelde u dus aangesproken toen ik begon over "lelijke venten". OK, got the point.
Oud 19 januari 2011, 14:25   #55
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge voelde u dus aangesproken toen ik begon over "lelijke venten". OK, got the point.
Ik denk niet dat dat bericht aan mij gericht was. Maar ja, ik ben lelijk. En het kan me geen moer schelen.
Oud 19 januari 2011, 14:26   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Volgens Leonard heeft het priesterhuwelijk nooit bestaan : zie Humo vandaag.

Hij dus van mening dat zijn collega's tijdens het concilie van Trente (midden 16° eeuw) oeverloos hebben zitten zeveren, want waarom zouden ze toen de celibaatseis van de Synode van Elvira (306) hebben herbevestigd ?

Of sta je als gezagsdrager binnen de Rooms-Pedofiele Kerk boven dergelijke details ?
een priesterhuwelijk, dat is dan sowieso een homohuwelijk zeker ... Leonard heeft dus gelijk
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2011, 14:29   #57
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een priesterhuwelijk, dat is dan sowieso een homohuwelijk zeker ... Leonard heeft dus gelijk
[Jan modus]
Er wordt hier niet gelachen hé, of heeft u weer niets beters te zeggen? Ik ontken trouwens in de volgende post dat ik dit gezegd heb.
[/Jan modus]
Oud 19 januari 2011, 17:26   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Je kent het concept niet van verantwoordelijkheid. Priesters maken een keuze en met die keuze horen verantwoordelijkheden en één daarvan is dat je niet kunt huwen. Ze weten het vooraf. Als ze niet gelukkig zijn moeten ze eraan werken of ergens anders hun geluk beproeven.

Hetzelfde geldt trouwens ook op andere vlakken. Als je huwt, weet je dat daar ook allerlei verantwoordelijkheden aan vast zitten. Je belooft trouw te zijn, en dat houdt dan ook in dat je je ogen en hart bewaakt. Wie echter vlucht voor de eigen verantwoordelijkheidszin, is vaak op de vlucht voor zichzelf.
Oud 20 januari 2011, 00:20   #59
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht

Tja, door dat stomme regeltje schiet de RKK wel in haar eigen voet. Priesters zijn een uitstervende soort aan het worden.
Precies alsof wie gehuwd is niet verantwoordelijk genoeg is om priester te kunnen zijn. Terwijl "priesters" van een ander geloof die over stappen naar de RKK wel zonder problemen gehuwd kunnen blijven. Als ze "verantwoordelijk" zouden zijn, dan zouden ze moeten weten dat de RKK geen gehuwde priesters tollereert en moeten ze dus braaf in hun eigen kerk blijven...

Wie niet bang is van pijn is een SM'er. Natuurlijk vind ik pijn onaangenaam en zal ik het proberen te ontwijken als het niet echt nodig is, net zoals ieder mens. En ieder mens maakt graag plezier en geniet graag. Wat is uw punt nu juist?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2011, 01:55   #60
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, door dat stomme regeltje schiet de RKK wel in haar eigen voet. Priesters zijn een uitstervende soort aan het worden.
Precies alsof wie gehuwd is niet verantwoordelijk genoeg is om priester te kunnen zijn. Terwijl "priesters" van een ander geloof die over stappen naar de RKK wel zonder problemen gehuwd kunnen blijven. Als ze "verantwoordelijk" zouden zijn, dan zouden ze moeten weten dat de RKK geen gehuwde priesters tollereert en moeten ze dus braaf in hun eigen kerk blijven...
Het is niet door die regel dat er geen priesters meer zijn. Dat heeft wel met andere dingen te maken.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be