![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de rest... Citaat:
http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert34.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je oordeelt nogal rap wie "het waard is". Ik zie niet graag pak en das, een ander niet graag rasta's of hoofddoek of.... Maar dat zegt toch niets over de waarde van een mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iedereen hier is voorstander om misbruiken aan te pakken, en dit binnen de grondwet en de rechten van de mens en onafhankelijk van ras, geloof of afkomst. Ik begrijp dat het makkelijker is zonder die mensenrechten, maar beseft ge dat ge dan dezelfde fout maakt als diegenen die ge meent te moeten bestrijden?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 januari 2011 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
|
![]() Daar zijn we het dan over eens.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() De rest ook.
We hebben hier namelijk zo een onbenullig wetje die me de vrijheid van godsdienst waarborgt. Als ik een tempel ter ere van het FSM (vrede zei met hem) wil optrekken, dan garandeert die wet me dat ik dat kan.
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat er overal gebedsplaatsen moeten komen met bijvoorbeeld minaretten. Het moeten op zijn minst neutrale gebouwen zijn die het straatbeeld niet drastisch veranderen. Subsidie voor godsdiensten moeten we afschaffen, behalve voor de kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
![]() Citaat:
Heb jij last van de minaretten in dit land? Trouwens daar is niks islamitisch aan, dat is iets dat cultureel gebonden is. Dat mogen ze dan ook achterwege laten, wat ons betreft. Hoezo subsidies afschaffen behalve voor de kerk? Waarom voor de rest wel en de kerk niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Ietske rechtser dan de VRT, denk je zelf niet bolleke?
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt vooral weer laten zien gebakken lucht te verkopen met uw beweringen, ik wacht nog op het citaat waarin ik stelde dat je besnijdenis goedkeurt/ of ik op u zou schelden, komt het er nog van?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Omdat de kerk nu eenmaal bij onze cultuur hoort. Dat is er een vast onderdeel van. De rest niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wel ja, maar het is geen VB bolwerk mijn honingsnoepje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Of ge moet gebedsplaatsen met specifieke kenmerken verbieden en de kerken afbreken.
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Het is een geïmporteerde godsdienst, Demper. Komt van het midden-oosten.
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Asked and answerd.
![]() |
#116 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus moeten wij hoofddoeken aanvaarden steeds en overal, goedvinden dat er aparte zwemuren zijn voor moslima's, mannelijke artsen geweigerd kunnen worden, de evolutieleer niet geaccepteerd wordt op school, aparte gymklas voor meisjes,vrouwen die om culturele redenen geen toegang krijgen tot de arbeidsmarkt, geen gemengde sociale activiteiten,besnijdenis van meisjes,eerwraak, enz...?niet bedoeld dat Alboreto deze bewering goedkeurt; waarom begin je dan je post met "Dus"? "Dus" gebruiken we toch voor een gevolgtrekking. In elk geval, als je niet bedoelde dat Alboreto deze bewering goedkeurt, schrijf dan wat duidelijker. Citaat:
Ik heb altijd gezegd, en herhaal het graag nog eens, dat de vrijheid van de ene mens eindigt waar die van de andere begint.http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=72 Wat is jouw criterium om respect te hebben voor een "cultureel gebruik"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb jou echt niet nodig om mij te vertellen wat en hoe ik iets moet schrijven! Het was me zeer duidelijk wat Alberto schreef, ik ben het er DUS ( gevolgtrrekking Arti, mag dat ?) niet mee eens dat je " culturele gebruiken moet respecteren" omdat en dat blijkt zeer duidelijk uit mijn repliek , er nogal wat zijn die in strijd zijn met onze wetgeving en zelfs mensenrechten! Wat heb je daar niet van begrepen eigenlijk? Laatst gewijzigd door alice : 19 januari 2011 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is niet de taak van de overheid om waanideeën tout court te subsidiëren.
![]() |
![]() |
#119 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd gezegd, en herhaal het graag nog eens, dat de vrijheid van de ene mens eindigt waar die van de andere begint. Citaat:
Wat is jouw criterium om respect te hebben voor een "cultureel gebruik"? Citaat:
Bijvoorbeeld. Mijn buren bouwen een feestje met muziek. Ik wil op tijd slapen omdat ik moet gaan werken. Als mijn buren de vrijheid nemen om lawaai te maken, beperkt dit mijn vrijheid om te slapen. Eis ik mijn vrijheid op om te slapen, dan beperkt dit de vrijheid van mijn buren om te feesten met muziek. Citaat:
Het respecteren van elkaars culturele verschillen moet ondergeschikt blijven aan het respecteren van de wet.Ofwel begrijp je niet wat hij schreef, ofwel doe je alsof (wat toch ongepast is om te discussiëren) |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is niet omdat ze het waard zijn dat ze onze cultuur mogen komen verkrachten. Daarom zie ik ze hier liever niet.
|
![]() |
![]() |