![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Een referendum ,over de splitsing van het land ,is nog de enige oplossing? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
37 | 56,06% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
29 | 43,94% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() Belachelijke stelling @ topicstarter.
Bovendien zal het zeker niet je gedroomde oplossing worden, daar vlaanderen helemaal niet leeft onder de Belgen... ![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je trouwens een referendum houden als de Franstaligen zelfs verkiezingsuitslagen niet aanvaarden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Vreemdeling
|
![]() Als Vlamingen hun voorzorgen niet nemen en in de toekomst Wallonië het beter doet, zullen de Franstaligen NIET sociaal zijn met ons, als ze nu steeds NON zeggen zal dat dan niet anders zijn.
Vlaanderen een toekomst geven is België splitsen |
![]() |
![]() |
#205 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vlaanderen een toekomst geven, is macht durven nemen en hanteren. Dus over België; en als de Walen dat niet willen - wat hun goed recht is - dan kunnen ze voor een ander/eigen land kiezen.
|
![]() |
![]() |
#206 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
dus niet veranderen, waarom veranderen ? Om de naïeve Vlamingen te plezieren ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#207 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor de laatste keer: Er komt NOOIT een referendum, niet het minste omdat daarover NOOIT een akkoord zou zijn.
Volledig nutteloze discussie
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 1 februari 2011 om 16:22. |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oppassen voor zo'n eenmalig referendum. Dat kan gemanipuleerd worden door machthebbers, door media, vraagstelling....
Belangrijker is referendums als instrument te introduceren. dan kan je vragen naar specifieke zaken aan de bevolking, en pas in laatste instantie dingen als 'onafhankelijkheid'. Begin bv. met een referendum over 'responsabilisering'. Kijk eens hoe er op zo'n idee gereageerd wordt door degenen die een referendum over 'onafhankelijkheid' nu wel zien zitten. Je zal ze door de mand zien vallen vermoed ik. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 februari 2011 om 18:08. |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat mij het op die manier stellen, zonder communitaire problemen. Stel u voor , 74 % van de Belgische bevolking stemt voor een hardere aanpak van de criminaliteit. - meer blauw op straat - straffen uitzitten - snellere rechtbanken - zero tolerance in probleemwijken op bepaalde tijdstippen Ik noem maar wat op. Maar men heeft 75 % nodig om het te veranderen. Men is op zoek naar 1 % steun. Maar de minderheid wil zich niet schikken. Na maanden proberen lanceert de minderheid een referendum. Met de vraag :” moet de doodstraf terug ingevoerd worden?”. Dit is een totaal andere morele verantwoordelijkheid dan een vraag naar een strenger beleid. Uit de uitslag van het referendum blijkt dat 80 % tegen de doodstraf is. De minderheid grijpt deze uitslag aan om een strengere aanpak van de criminaliteit af te voeren. De minderheid gebruikt de meerderheid van een referendum om de vraag van een meerderheid bij verkiezingen buiten spel te zetten Ik zou bovenstaand verhaal willen transparant houden tegen - de vraag naar meer bevoegdheden - de vraag splitsing van het land. Ik ben Vlaams nationalist. Ik zou willen op dergelijk refendum antwoorden , ja maar of nee maar. Het is nog iets te vroeg om het land te splitsen. Laat ons eerst Vlaanderen nog wat sterker maken met nieuwe bevoegdheden. Laat Waalonië ook zichzelf uit het moeras trekken en sterker worden. Dan is de Vlaamse onafhankelijk al stukken dichter.
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus zal uw voorstel weinig kans op slagen hebben denk ik. |
|
![]() |
![]() |
#214 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik bijna nooit het woord "nooit". Dit keer ben ik zéker van wat ik hier schrijf. 100 % ! |
|
![]() |
![]() |
#217 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er komt nooit een referendum; men zal nooit of te nimmer een voldoende consensus over de vraag, de kieskringen, de modaliteiten etc etc- Belgie zal verdwijnen omdat er vroeg of laat geen federale regering gevormd kan worden. Daarom maakt het ook niet uit of 'Vlaanderen onder de Belgen leeft'. Schotland leefde destijds (toen ze een eigen parlement kregen) ook niet - nu hebben ze een separatistische premier... Belgie is dood, alleen de blinden en doof-stommen zien dat niet. De meesten zitten wel nog maar in de fase van de ontkenning, en weigeren de werkelijkheid onder ogen te zien. Maar elke dag stinkt het lijkje een beetje harder, en worden de vliegen moeilijker te negeren... de begrafenis volgt vlugger dan ge denkt hoor...
![]() |
#218 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat de walen, die stilaan ronduit onze vijanden worden, doen in het stemhokje heeft geen belang, net zomin als wat de Duitsers of Amerikanen of straks de Egyptaren doen in het stemhokje. De N-VA heeft 28% van de Vlaamse stemmen gehaald, en uw pathetische pogingen om dat te minimaliseren pakken alleen in uw eigen hoofd ze...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 14 februari 2011 om 22:45. |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het ook een juiste visie is. Alleen: dat uit het moeras trekken kan l�*ng duren... |
|
![]() |
![]() |
#220 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(niet te haastig op reageren)
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |